Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

play offs NBA 2010

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
inge_1212
Amerika-ontdekker

play offs NBA 2010

Bericht door inge_1212 »

Hallo iedereen!

Het kriebelt weer bij ons om nog eens naar Amerika te gaan, en dan vooral naar NYC, onze favoriete stad. Je bent Amerika-verslaafd of niet hé! :D
Nu zou mijn man heel graag een basketbal wedstrijd willen meemaken (evt. in Madison Square Garden) van de Knicks, en dan vooral de play-offs!

Nu had ik ergens gelezen dat 't NBA seizoen van oktober tot ergens in april loopt, klopt dit? Ik ken hier echt niks van, en misschien is dit een domme vraag... :oops:
Maar zijn die NBA "play-offs" dan wedstrijden die langer lopen dan het eigenlijke seizoen?

Misschien dat m'n volgende vraag reeds aan bod is gekomen, maar ik vond niet direct een antwoordje.... Want ik vraag me af: hoe bestel je dan zulke tickets?
En is het beter om ze op voorhand te kopen (en via welke website)?
En nog belangrijker: wij zouden graag terug in mei-juni 2010 naar NYC reizen. Maken we dan nog kans dat die play-offs lopen, of zijn die dan al afgelopen?

Alvast hééééééééééél erg bedankt voor jullie tips/antwoordjes!!!! :)

Groetjes, Inge
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: play offs NBA 2010

Bericht door headhunterke »

De periode die je noemt is inderdaad play-off tijd.
Maar om de Knicks in de play-offs te zien zal je minstens nog een jaar moeten wachten hoor.
Het seizoen is natuurlijk nog vroeg, maar de Knicks zullen de play-offs niet halen hoor, daarvoor zijn ze veel te zwak.
De laatste gewone competitiematchen worden gespeeld in april dacht ik.
Mocht je eerder willen gaan (of de Knicks krijgen een supermirakel en halen toch de play-offs), kan je de tickets best bestellen via de site van de Knicks zelf.
Het kan zijn dat je tickets de dag zelf nog kan kopen, zeker als ze tegen een zwakke ploeg spelen.
Maar koop ze voor alle zekerheid online, dan kom je voor geen verrassingen te staan.
Nog een tip: koop in geen geval tickets buiten aan Madison Square Garden van kerels die vragen of je tickets wil.
Vaak betaal je véél te veel voor de slechtste plaatsen, en soms zijn het zelfs valse tickets!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
inge_1212
Amerika-ontdekker

Bericht door inge_1212 »

Leuk dat er al zo snel reactie kwam! Bedankt Headhunterke!

Het hoeven in ieder geval niet per sé de Knicks te zijn hoor, ik zei maar wat. Het is eigenlijk al eender welke ploeg er speelt. Het lijkt ons gewoon heel leuk om die play-offs een keertje te kunnen meemaken. Volgens sommigen is de sfeer echt super tijdens zo'n match, dus daarom de vraag. Ik ben in ieder geval al wel een beetje wijzer geraakt uit je uitleg. :D

Die play-offs, zouden die dan ook doorgaan in Madison Square Garden in mei 2010 (van andere ploegen dan)? En via welke website raad jij aan om tickets te boeken? Goeie tip om geen tickets te kopen van rare kerels (met misschien valse tickets ofzo), maar dat waren we sowieso niet van plan. Ik dacht wel dat we zo'n dingen beter op voorhand online zouden boeken, maar als je er weinig van af weet, is het soms moeilijk zoeken vind ik. :D

In ieder geval bedankt voor de tip, hopelijk kan je me nog helpen met bovenstaande vraagjes?

Groetjes :)
headhunterke
Amerikakenner

Het is op dit moment nog heel moeilijk te voorspellen welke ploegen de play-offs zeker halen.
Maar momenteel denk ik dat Los Angeles Lakers en Boston Celtics de meeste kans maken om zeker door te gaan.

Het is geen gek idee, maar elk team speelt zijn matchen in eigen arena (of op verplaatsing bij het andere team), dus als de Knicks niet spelen ga je geen NBA zien in The Garden.
Ik raad je aan om alvast naar www.nba.com te gaan, en daar eens te kijken of er alvast matchen zijn die je aanspreken.
Je kan de volledige kalender bekijken, tickets bestellen en veel meer.
Op deze site staan alle teams, en je kan er je tickets bestellen.

http://www.nba.com/tickets/tickets.html

Je zoekt een team naar keuze (bv. New York Knicks), klik op 'Buy Individual Game Tickets', dan klik je op de volgende site op 'Tickets' (of iets gelijkaardigs), en je kiest de match die je wil zien.
De site is zeer betrouwbaar (NBA zelf), en je wordt doorgelinkt naar de grootste en meest bekende site voor events in de States (Ticketmaster)

Ik heb even voor je gekeken, en de New York Knicks spelen hun laatste thuismatch op 12 april 2010, tegen Washington Wizards.

Als je die match wil meepikken, raad ik je aan om ook de All-Access tour van Madison Square Garden te doen.

Dit is een tour die je meeneemt in The Garden.
Je krijgt de concertzaal te zien, het basketbalveld (of wat er op dat moment ligt), de kleedkamers van alle ploegen die er spelen (Knicks, Liberty,...) en nog veel meer.
Een echte aanrader als je van basket houdt... Nuja, eigenlijk is het altijd leuk om in de grootste en bekendste arena ter wereld een rondleiding te krijgen.

Als je nog verdere vragen hebt, wil ik je graag verder helpen :-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

De Knicks zijn inderdaad weak, evenals de New Jersey Nets. Zij zullen beiden de play offs niet halen of er moet wel heel iets geks gebeuren. Play off wedstrijden worden in de arena's gespeeld van de desbetreffende ploegen. Voorlopig niet in MSG helaas.

De sfeer in MSG heb ik sowieso als indrukwekkend ervaren, al was het maar een pre-season game waar ik ben geweest. Laat staan hoe het tekeer kan gaan bij een normale game met veel meer locals.

Kaarten kun je kopen op http://www.ticketmaster.com, dat is de officiële verkooppunt. Eventueel kan StubHub (gelieerd aan eBay) uitkomst brengen als er een wedstrijd onverhoops toch uitverkocht is. En bij de minder drukke wedstrijden zijn er zelfs misschien nog kaartjes aan de 'window' te krijgen.

Ik denk dat op voorhand bestellen van kaartjes, je wel een stuk rust zullen geven. Ik raad je dus aan om Ticketmaster even te bekijken. Kaartjes kunnen eventueel ook via de email worden toegestuurd zodat je het thuis kan uitprinten.

En inderdaad koop inderdaad geen kaartjes van 'scalpers'!
headhunterke
Amerikakenner

Ik was er in september, toen de Liberties (WNBA) hun laatste match van het seizoen speelden (ook geen play-offs dus).
Toevallig was het fan-appreciation day.
Man, wat een sfeer hing daar.
Ook al was het huis niet uitverkocht, en ging het 'maar' om WNBA, zoiets had ik nog niet gezien, en ik heb al menig Europese topmatchen meegemaakt...
inge_1212
Amerika-ontdekker

Bericht door inge_1212 »

Bedankt voor de reacties en de tips allemaal! Ik ga het eens allemaal rustig bekijken...
Wie weet beslissen we dit keer wel om iets vroeger naar New York te gaan. :D

Madison Square Garden hebben we in 2008 al eens bezocht (ook die all-access tour), maar geen geluk gehad om een basketbal wedstrijd mee te maken...

Hopelijk deze keer wel! Ik zoek het in ieder geval eens uit op nba.com!

Bedankt en ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes :)
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Doen!!! Ik heb in februari een NBA match van de NY knicks tegen de San antonio Spurs meegemaakt in madison square garden.. waanzinnig wat een sfeer! We hadden ook nog het geluk dat de allstar games een aantal dagen daarvoor waren geweest en Nate Robinson (1.75m) de dunk contest heeft gewonnen

[youtube]<object width="480" height="295"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>[/youtube]

Hij ging dus voor de wedstrijd nog even wat showen, geweldig! Ook veel celebs gezien (50 cent, fat joe, eva longloria, whoopie goldberg!)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

Nate Robinson was voor mij ook één van de weinigen die wel indruk op mij konden maken.

Oh ja, als je tickets gaat bestellen. Level 300 seating was in mijn opzicht niet eens zo bad. Sowieso krijg je op elke level wel de sfeer mee.

Maar ja als je betere kaarten kunt krijgen of daar het budget voor hebt...doen!
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

he wat een leuk idee.Wij zijn van 10-16 maart in new York en heb eens op de site van "the garden"gekeken.Er blijken dan 2 ijshockey wedstrijden te zijn van de new york rangers dus helaas geen basketbal.
Lijkt me leuk om toch eens te zien,ik heb alleen totaal geen idee of deze ijhockeyers een beetje op " nivo spelen" en of de sfeer tijdens zo'n wedstrijd ook te gek zal zijn.Heeft iemand enig idee?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
headhunterke
Amerikakenner

Ik heb ooit eens (enkele jaren geleden) de kans gekregen om de match tegen de Lakers mee te maken in VIP style :-)
Jammer genoeg had ik dan examens, en moest ik hoe spijtig ook, die kans aan me laten voorbij gaan.
En zeker als basketspeler zelf heb ik hier nu nog altijd spijt van :-(

Als je dat ook wil, zorg er voor dat je familie of héél goeie vrienden werken hebt ( in een behoorlijke functie) bij sponsors die hun business boxes in the Garden hebben ;p

Toen ik in september de WNBA match gezien heb, zaten daar ook een aantal celebs.
Zo zaten we slechts enkele rijen achter Chris Duhon. (guard van de Knicks)
Andere aanwezigen waren Jojo (zangeres), Jay Z en Béyonce.
Naar het schijnt zouden er nog andere geweest zijn ook, maar die hebben we niet gezien.

Op straat (in de week van de MTV awards), echter een hele hoop celebs gezien.
Onder andere Taylor Swift, Kanye West ( :evil: :p), Doctor Phil.
Ook een straatopname van Sex & The City gezien :-)

Ogen openhouden is dus de booschap :-)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

mtlang84 schreef:Nate Robinson was voor mij ook één van de weinigen die wel indruk op mij konden maken.

Oh ja, als je tickets gaat bestellen. Level 300 seating was in mijn opzicht niet eens zo bad. Sowieso krijg je op elke level wel de sfeer mee.

Maar ja als je betere kaarten kunt krijgen of daar het budget voor hebt...doen!
Mee eens. Wij hadden kaarten voor de laatste rij, helemaal bovenaan. Zicht was nog goed! Door heel wat geluk (lange vent) mochten we een stuk lager gaan zitten op duurdere plaatsen wat helemaal lekker was!
Heerlijk die Amerikaanse sfeer tijdens de wedstrijd met die reclames, zeppelin die boven het publiek vloog en goodies liet vallen, cheerleaders en de win-a-barbeque wedstrijd!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

is er iemand al eens naar het ijshockey gaan kijken? Zie mijn vraag hierboven ergens ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik ben ook nog is naar ijshockey wezen kijken :oops:
Was alleen niet in Amerika maar in Canada. Ook een geweldige ervaring en de sfeer is ongeveer hetzelfde als bij het basketbal (reclame, uitzinnig publiek, zeppelins, wedstrijden) en natuurlijk iedereen staan als er geknokt wordt!

Overigens spelen de rangers op het hoogste niveau (NHL) dus voor de kwaliteit hoef je het niet te laten, al weet ik niet hoe zeer ijshockey leeft in NYC, heb het ID dat het in Canada meer leeft dan in de VS maar de atmosfeer zal ongetwijfeld geweldig zijn!

En waarom zou je het niet doen? Basketbal, ijshockey en baseball zijn sporten die je in Nederland/europa niet op zo'n niveau en zo'n atmosfeer kunt meemaken, altijd doen dus!

Wil je echt een mooie wedstrijd? Ga dan naar de rangers - canucks :dance:

Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner

Ja, in Canada is het zo een beetje de 'Nationale Sport'.
Ik heb niet de indruk dat het zò heel erg leeft in NYC, maar natuurlijk, een ploeg die in de NHL speelt, trekt altijd volk natuurlijk...
Vergeet niet dat 90% van de sportende Amerikaan basket, of basket speelde.
Nuja, ongeveer he :p

Maar ik zou het toch ook wel eens willen zien hoor zo'n NHL wedstrijd, ook al weet ik bijna niets van de spelregels :p
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

we zullen zien wat we doen als we in New york zijn...bedankt voor de info !
inge_1212
Amerika-ontdekker

Bericht door inge_1212 »

We hebben al eens zo'n beetje rondgekeken (ook op nba.com) en zagen dat er idd in The Garden in april een wedstrijd tegen de Boston Celtics wordt gespeeld. Het lijkt ons superleuk om gewoon één wedstrijd mee te maken, of dat nu play-offs zijn of niet. :D Dus nu slagen we weer aan 't twijfelen. Misschien moeten we gewoon maar een beetje vroeger naar NYC gaan dan... :)
Bedankt voor jullie tips mensen!

Groetjes, Inge :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

jokaluma schreef:is er iemand al eens naar het ijshockey gaan kijken? Zie mijn vraag hierboven ergens ?
Ik ga altijd NHL-ijshockey kijken zodra ik in N-Amerika ben. Absolute aanrader. De Rangers zijn populair in New York en kaarten kunnen moeilijk te krijgen zijn. Iets verderop in Newark spelen de New Jersey Devils, een team die beter is dan de Rangers. Maar zelden uitverkocht dus meer kans op kaarten. Ze spelen in de gloednieuwe Prudential Centre.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Van wanneer tot wanneer loopt het hockeyseizoen eigenlijk in de States en in Canada?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jeroen80 schreef:Van wanneer tot wanneer loopt het hockeyseizoen eigenlijk in de States en in Canada?
Reguliere seizoen begin oktober tot begin april, daarna playoffs tot begin juni.
(Tijdens de winterspelen in Vancouver ligt de NHL stil)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer