Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 66 reis
Route 66 reis
Hallo mede Amerika liefhebbers!
Ik ben van plan volgend jaar een reis van een maand te maken met mijn vriendin. We willen dan een auto/camper huren of kopen en hiermee vervolgens minimaal route 66 afrijden!
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben op dit moment nog alles aan het uitzoeken en ik zou het erg waarderen als hier tips/ervaringen met mij gedeeld kunnen worden!
Zo vraag ik me o.a. af wat ik voor twee personen moet reserveren (geld) voor een reis als deze. Ook vraag ik me af wat voordeliger/slimmer is... een auto of camper huren of kopen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
mvg
Dave
Ik ben van plan volgend jaar een reis van een maand te maken met mijn vriendin. We willen dan een auto/camper huren of kopen en hiermee vervolgens minimaal route 66 afrijden!
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben op dit moment nog alles aan het uitzoeken en ik zou het erg waarderen als hier tips/ervaringen met mij gedeeld kunnen worden!
Zo vraag ik me o.a. af wat ik voor twee personen moet reserveren (geld) voor een reis als deze. Ook vraag ik me af wat voordeliger/slimmer is... een auto of camper huren of kopen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
mvg
Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route 66 reis
Kopen is niet slim, zoniet onmogelijk tenzij je de auto meeneemt naar nederland.
Qua kosten moet je gewoon naar de verhuurwebsites gaan om een idee te krijgen.
Qua kosten moet je gewoon naar de verhuurwebsites gaan om een idee te krijgen.
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Tja, Route 66. Op tv wordt het altijd aangeprezen als iets heel spectaculairs. Dat valt best mee. Grote stukken bestaan niet meer en andere delen zijn opnieuw geasfalteerd. Dan is de nostalgie er gauw vanaf.
2 Jaar geleden heb ik een klein stukje van Route 66 gedaan. Kingman-Seligman en via de snelweg naar Williams en Flagstaff. Op sommige plekken erg kitscherig. Allemaal voor de toerist. Seligman vond ik wel authentiek en nostalgisch. Voorbij Seligman ligt nog een echt stukje ouderwetse Route 66, een niet al te beste weg waar echt helemaal niks te zien is. Saai landschap, maar wel echt route 66. Datzelfde geldt voor het stuk Kingman - Seligman. Helemaal opnieuw geasfalteerd en buiten die paar dorpjes op de route is er echt niks te zien. Ik heb op snelwegen gereden die een mooier uitzicht boden.
Even goed uitzoeken met kaarten en info op internet welke delen interessant zijn. Er zijn hier vast meer mensen die andere delen van route 66 hebben gedaan.
Ik wil met dit bericht trouwens niet zeggen dat je route 66 niet moet doen. Er is veel interessants op de route te zien, maar het oude gevoel herleeft niet echt naar mijn mening.
2 Jaar geleden heb ik een klein stukje van Route 66 gedaan. Kingman-Seligman en via de snelweg naar Williams en Flagstaff. Op sommige plekken erg kitscherig. Allemaal voor de toerist. Seligman vond ik wel authentiek en nostalgisch. Voorbij Seligman ligt nog een echt stukje ouderwetse Route 66, een niet al te beste weg waar echt helemaal niks te zien is. Saai landschap, maar wel echt route 66. Datzelfde geldt voor het stuk Kingman - Seligman. Helemaal opnieuw geasfalteerd en buiten die paar dorpjes op de route is er echt niks te zien. Ik heb op snelwegen gereden die een mooier uitzicht boden.
Even goed uitzoeken met kaarten en info op internet welke delen interessant zijn. Er zijn hier vast meer mensen die andere delen van route 66 hebben gedaan.
Ik wil met dit bericht trouwens niet zeggen dat je route 66 niet moet doen. Er is veel interessants op de route te zien, maar het oude gevoel herleeft niet echt naar mijn mening.
-
- Amerika-expert
Een nieuw en bijna officieel eindpunt van Route 66 uit de New York Times:
http://www.nytimes.com/2009/11/12/us/12 ... 066&st=cse
Ik moet zeggen, het trekt mij ook niet (al zit die 'kicks on Route 66' nu een paar dagen vast in mijn hoofd). Maar ieder zijn meug en je ziet dan in ieder geval een deel van de VS waar normaal weinig aandacht aan wordt besteed.
http://www.nytimes.com/2009/11/12/us/12 ... 066&st=cse
Ik moet zeggen, het trekt mij ook niet (al zit die 'kicks on Route 66' nu een paar dagen vast in mijn hoofd). Maar ieder zijn meug en je ziet dan in ieder geval een deel van de VS waar normaal weinig aandacht aan wordt besteed.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Als dit jullie eerste keer VS is zou ik niet voor alléén de route 66 gaan, er zijn mijns inziens veel mooiere routes te bedenken.
Zelf ben ik bijvoorbeeld wel fan van ongeveer deze route, om maar wat te noemen. Kom je ook nog over een klein stukje route 66.
Zelf komen wij met z'n 2en gemiddeld ongeveer op 6000 euro uit voor zo'n reis. Wij huren een auto, bij voorkeur een SUV.
Ook kun je natuurlijk een camper huren, is maar waar je voorkeur ligt. Met een camper zul je voornamelijk op campgrounds
moeten overnachten, als je dat leuk lijkt moet je het zeker doen. Wijzelf zouden er bijv. niet aan moeten denken om iedere
avond op een campground te moeten staan en dus gaan wij voor hotels/motels, maar andere vinden dat weer geweldig.
Veel plezier met plannen!
Zelf ben ik bijvoorbeeld wel fan van ongeveer deze route, om maar wat te noemen. Kom je ook nog over een klein stukje route 66.
Zelf komen wij met z'n 2en gemiddeld ongeveer op 6000 euro uit voor zo'n reis. Wij huren een auto, bij voorkeur een SUV.
Ook kun je natuurlijk een camper huren, is maar waar je voorkeur ligt. Met een camper zul je voornamelijk op campgrounds
moeten overnachten, als je dat leuk lijkt moet je het zeker doen. Wijzelf zouden er bijv. niet aan moeten denken om iedere
avond op een campground te moeten staan en dus gaan wij voor hotels/motels, maar andere vinden dat weer geweldig.
Veel plezier met plannen!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Route 66 bestaat niet meer, hooguit wat brokken en stukken, waarvan sommige de moeite zijn, maar het merendeel zo walgelijk saai, dat je echt gaat verlangen naar een fatsoenlijke interstate....
Welk stuk 66 zou je dus willen zien, om mee te beginnen.
Voor een maand een camper of auto kopen is nonsens, huren is dan makkelijker, en vermoedelijk goedkoper, tenzij je de auto mee wilt nemen naar NL.
Welk stuk 66 zou je dus willen zien, om mee te beginnen.
Voor een maand een camper of auto kopen is nonsens, huren is dan makkelijker, en vermoedelijk goedkoper, tenzij je de auto mee wilt nemen naar NL.
Bedankt voor jullie reacties. Uiteraard sta ik ook open voor andere routes door Amerika... ik wil gewoon zoveel mogelijk zien/meemaken! Ik heb inmiddels met wat mensen gesproken die deze route (gedeeltelijk) hebben gereden... ze zeggen in principe hetzelfde: toeristisch, niet heel spektaculair en vooral: er zijn veel mooiere routes! Er zijn een aantal dingen die ik wel gewoon wil zien/meemaken maar dat hoeft natuurlijk niet allemaal in 1 reis:
- grand canyon
- rocky mountains
- las vegas
- new york
- miami
- chicago (vooral geschiedenis uit de jaren 20/30)
- niagara falls
- san francisco
- maar ook het plattelandsgevoel in staten als Texas
Heel divers en eigenlijk ook heel standaard... maar dit zijn wel punten die mij trekken!
Nogmaals bedankt en wellicht zijn er nog meer tipgevers die me kunnen inspireren!
- grand canyon
- rocky mountains
- las vegas
- new york
- miami
- chicago (vooral geschiedenis uit de jaren 20/30)
- niagara falls
- san francisco
- maar ook het plattelandsgevoel in staten als Texas
Heel divers en eigenlijk ook heel standaard... maar dit zijn wel punten die mij trekken!
Nogmaals bedankt en wellicht zijn er nog meer tipgevers die me kunnen inspireren!
Dat is verspreid over heel Amerika... hoe lang heb je?? 

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een maand is erg weinig om alle genoemde dingen te kunnen doen, zeker met uithoeken als Chicago en Miami, en NY en LA (pak er eens googelemaps bij en maak een route met alleen die steden om een idee te krijgen van de afstanden).
In het overige regio's/interregionaal forum staan vergelijkbare reizen, kijk daar ook eens.
Wij hebben ook een planning gemaakt (zie dit topic), en wij hebben al 5 weken volgepland en dan nog wordt het haasten zo hier en daar, en dingen overslaan. Misschien hebben jullie ook iets aan onze planning (wordt regelmatig aangepast).
Marianne
In het overige regio's/interregionaal forum staan vergelijkbare reizen, kijk daar ook eens.
Wij hebben ook een planning gemaakt (zie dit topic), en wij hebben al 5 weken volgepland en dan nog wordt het haasten zo hier en daar, en dingen overslaan. Misschien hebben jullie ook iets aan onze planning (wordt regelmatig aangepast).
Marianne
hartstikke bedankt voor je links, daar heb ik zeker wat aan!
ny
niagara falls
toronto
detroit
chicago
memphis
dallas
phoenix
gran canyon
las vegas
los angeles
san francisco
al met al een route van om en nabij de 7000 km...
wat is volgens jullie de beste tijd om te gaan? hoogseizoen? daarbuiten? waarom?
Dit is natuurlijk niet te doen in 1 reis... ik heb in principe een jaar de tijd aangezien ik nog niet wil gaan werken. Kom net van school en wil samen met de meid er eerst lekker tussenuit! Een maand lijkt mij nog betaalbaar en naar aanleiding van wat mij verteld is lijkt het mij wel wat om een dergelijke route te gaan rijden:1250 schreef:Dat is verspreid over heel Amerika... hoe lang heb je??
ny
niagara falls
toronto
detroit
chicago
memphis
dallas
phoenix
gran canyon
las vegas
los angeles
san francisco
al met al een route van om en nabij de 7000 km...
wat is volgens jullie de beste tijd om te gaan? hoogseizoen? daarbuiten? waarom?
Je moet gewoon een globale planning maken.
Maar ik denk dat je redelijk wat route 66 kunt volgen.
Het eerste stuk als je van chigaco naar memphis rijdt.
En ook van dallas richting los angeles kun je grote delen route 66 rijden (al is dit niet altijd het gunstigste)
Als je memphis laat liggen zou je hem zelfs helemaal kunnen rijden.
Maar je zou ook in new york kunnen beginnen en eindigen in chicago.
en dan richting dallas vliegen en vanaf daar ricting de route 66 rijden.
je heb dan veel tijd om verschillende dingen bezoeken in beide regio's
Eventueel aan het eind naar miami vliegen en de laatste dagen lekker relaxen aan het strand.
Je zou zelfs kunnen kiezen voor een deel auto een deel camper.
Mogelijkheden te over.
Maar ik denk dat je redelijk wat route 66 kunt volgen.
Het eerste stuk als je van chigaco naar memphis rijdt.
En ook van dallas richting los angeles kun je grote delen route 66 rijden (al is dit niet altijd het gunstigste)
Als je memphis laat liggen zou je hem zelfs helemaal kunnen rijden.
Maar je zou ook in new york kunnen beginnen en eindigen in chicago.
en dan richting dallas vliegen en vanaf daar ricting de route 66 rijden.
je heb dan veel tijd om verschillende dingen bezoeken in beide regio's
Eventueel aan het eind naar miami vliegen en de laatste dagen lekker relaxen aan het strand.
Je zou zelfs kunnen kiezen voor een deel auto een deel camper.
Mogelijkheden te over.
is zn tussentijdse vlucht niet veel duurder dan dat je gewoon met je auto door rijdt? Of doel je meer op de tijdwinst die je daarmee maakt?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat hoeft niet. Zoek maar eens naar tickets via de optie "multi-city". Valt vaak verrassend mee.
Zelf ga ik volgend jaar trouwens ook Route 66 rijden.
Begin overigens in Washington DC en rijdt (via een stop aan de oostkust) naar Chicago om daar met Route 66 te beginnen. Ik wil mijn Route 66 nl. combineren met een coast-to-coast reis.
Roland
Zelf ga ik volgend jaar trouwens ook Route 66 rijden.

Roland
Voor 300 dollar kun je met twee personen van chicago naar dallas vliegen. (inclusief taxes) (zonder multi-city-ticket, dus gewoon los)
scheelt 14 uur rijden en 1000 mijl.
scheelt 14 uur rijden en 1000 mijl.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is een heleboel te zien tussen Dallas en Chicago hoor! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2093 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties