Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
ESTA hoeft bij een weg binnenkomst niet ingevuld te zijn. Je moet zorgen dat je je I-94W bij de grens met Canada behoudt (en dus niet inlevert).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik ben nu momenteel in Toronto. Ik ben zaterdag van Buffalo naar Toronto gereist per bus. Op het busstation in Buffalo waren 2 agenten van de Amerikaanse grenspolitie aan het controleren. Ook ik moest mijn paspoort tonen. In de bus controleerde de chauffeur ook de paspoorten en eventuele visa van reizigers. Hij had een stevige discussie met 2 reizigers die volgens hem geen papieren hadden om weer terug te keren in de VS. Die 2 reizigers stapten uiteindelijk uit en gingen niet mee naar Canada. De bus ging de peace-bridge over en stopte bij de douanepost Fort Erie in Canada. Hier moesten de reizigers bagage uit de bus halen en door de paspoortcontrole. Ze lieten mijn groene kaart in mijn paspoort toen ik vertelde een paar dagen later weer terug te keren naar de VS. daarna weer de bagage in de bus en verder naar Toronto.
Nog even een vraag..ik heb de Esta al ingevuld begin dit jaar omdat ik in Juli naar Boston vloog.
Deze is toch 2 jr geldig??
Deze is toch 2 jr geldig??
Ja. Het enige wat je eventueel nog kan doen is je gegevens updaten, moet je wel je application number ergens bewaard hebben. Als je trouwens binnen die twee jaar een nieuw paspoort krijgt, moet je wel een nieuwe aanvraag doen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Het is nog ver weg, maar aankomende zomer hebben we het volgende scenario:
We vliegen van Amsterdam naar Vancouver
Vervolgens halen mijn zwager en ikzelf de camper op bij Moturis in Burlington. De vrouwen blijven in Vancouver.
We zouden dus gewoon bij de grens een I-94W in moeten vullen.
Vervolgens rijden we met de camper Canada weer in en vervolgen onze reis door Canada om uiteindelijk de US weer binnen te rijden en in Denver te eindigen.
Vanuit Denver vliegen we terug naar Amsterdam.
Is voor de hele reis slechts de I-94W voldoende en ESTA niet van toepassing? Ik ga 2x de US binnen. Moet ik dan ook 2x een I-94W invullen? Het groene strookje zou dan afdoende moeten zijn in Denver?
Ik kon een dergelijk scenario niet echt terugvinden in dit al lange draadje, maar anders excuses voor de dubbele vraag.
We vliegen van Amsterdam naar Vancouver
Vervolgens halen mijn zwager en ikzelf de camper op bij Moturis in Burlington. De vrouwen blijven in Vancouver.
We zouden dus gewoon bij de grens een I-94W in moeten vullen.
Vervolgens rijden we met de camper Canada weer in en vervolgen onze reis door Canada om uiteindelijk de US weer binnen te rijden en in Denver te eindigen.
Vanuit Denver vliegen we terug naar Amsterdam.
Is voor de hele reis slechts de I-94W voldoende en ESTA niet van toepassing? Ik ga 2x de US binnen. Moet ik dan ook 2x een I-94W invullen? Het groene strookje zou dan afdoende moeten zijn in Denver?
Ik kon een dergelijk scenario niet echt terugvinden in dit al lange draadje, maar anders excuses voor de dubbele vraag.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De ESTA moet je invullen als je als Nederland de VS binnenkomt; maar of het ook geldt als je over land gaat, in eerste gedachten zeg ik ''ja''. Een I-94W wordt bij vertrek uit de VS uit je paspoort gehaald, je krijgt dan een status als ''out of country''. Er gebeurt wel degelijk iets met die groene papiertjes en als je die dus eruit haalt bij de eerste grensovergang zul je hem gewoon de keer erna in moeten vullen zodat je weer ''in country'' bent. Ik ben er niet helemaal zeker van maar zo is het logischerwijs op te vatten, ik hoop dat een ander definitief antwoord kan geven.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Als Canadees hoef je geen ESTA in te vullen, als Nederlander wel. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij gedaan maar dan zonder camper en heb gewoon de ESTA ingevuld, toen we met de auto bij de grens kwamen moest ik alsnog het groene formulier invullen, wat geld betalen, vingerafdrukken/foto's en toen werd de groene slip in mn papier geniet.
Op de terugweg heb ik gevraagd of ze de groene slip erin wilde laten zitten omdat ik 3 weken later weer met het vliegtuig de VS inging, dit was geen probleem.
Even concreet antwoord op je vragen: Vul ESTA maar gewoon in, dit is 1 minuut werk en kan nooit kwaad. Als je met de auto aankomt moet je alsnog een groen formulier invullen (althans dat moest ik) en toen ik met het vliegtuig kwam moest ik OOK een groen formulier invullen, ongeacht het feit dat ik ESTA al had ingevuld en dat de groene slip nog in mn paspoort zat. Misschien is het niet verplicht, maar ik zou het risico van een chagerijnige customs officer niet nemen. Het feit dat die slip in mn paspoort zat heeft me wel een vragenlijst van de customs officer gespaard, kon eigelijk gelijk doorlopen.
Op de terugweg heb ik gevraagd of ze de groene slip erin wilde laten zitten omdat ik 3 weken later weer met het vliegtuig de VS inging, dit was geen probleem.
Even concreet antwoord op je vragen: Vul ESTA maar gewoon in, dit is 1 minuut werk en kan nooit kwaad. Als je met de auto aankomt moet je alsnog een groen formulier invullen (althans dat moest ik) en toen ik met het vliegtuig kwam moest ik OOK een groen formulier invullen, ongeacht het feit dat ik ESTA al had ingevuld en dat de groene slip nog in mn paspoort zat. Misschien is het niet verplicht, maar ik zou het risico van een chagerijnige customs officer niet nemen. Het feit dat die slip in mn paspoort zat heeft me wel een vragenlijst van de customs officer gespaard, kon eigelijk gelijk doorlopen.

Het is wel een aantal keer aan bod gekomen, maar het is al een erg lang topicbbeurden schreef: Ik kon een dergelijk scenario niet echt terugvinden in dit al lange draadje, maar anders excuses voor de dubbele vraag.

ESTA is een verplichting die geldt voor binnenkomsten via AIR of SEA. Aangezien jij via LAND binnenkomt, hoef je geen ESTA ingevuld te hebben en voldoet een ingevulde I-94W.
Maar, zoals RNA zegt, het kost een minuutje en als het je extra zekerheid geeft: gewoon doen.
Invullen van I-94W is zeker nog verplicht. Als jij bij een TSO komt zonder dat formuliertje, stuurt hij je zonder pardon terug naar het einde van de rij.RNA schreef: Misschien is het niet verplicht, maar ik zou het risico van een chagerijnige customs officer niet nemen. Het feit dat die slip in mn paspoort zat heeft me wel een vragenlijst van de customs officer gespaard, kon eigelijk gelijk doorlopen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
lijkt me vervelend met zo'n camper 

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico?
If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization. If you are flying into the U.S. or arriving by sea*, you do need to apply for ESTA.
Ik zat er dus naast. Het is niet verplicht! (maar altijd aan te raden
)
If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization. If you are flying into the U.S. or arriving by sea*, you do need to apply for ESTA.
Ik zat er dus naast. Het is niet verplicht! (maar altijd aan te raden

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Mijn busreis van Toronto naar New York was probleemloos. Na het passeren van de Peace Bridge werd de bus naast een gebouw geparkeerd. In het gebouw moesten de reizigers met hun bagage (die door de róntgen ging) douane en immigratie passeren. Paspoortcontrole liep op rolletjes. Nadat ik verteld had dat il een paar dagen in Toronto geweest was en na het tonen van mijn paspoort en groene alsmede vliegticket mocht ik zo doorlopen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je bij binnenkomen van Amerika met de camper waarschijnlijk aan de kant mag en uit moet stappen. Wij moesten destijds in een kantoortje wachten tot de camper geïnspecteerd was.
ESTA aanvraag?? wel of niet?
Hallo allemaal,
Ik zit nu al een tijdje met een vraag. Ik heb een visum om terug te gaan naar Colorado voor college. Ik heb net een ticket gekocht. En bij de vlieg maatschappij zeggen ze in de bevestiging email dat ik een ESTA aan moet vragen. Toevallig heb ik dit VOLGENS mij vorig jaar ook gedaan (maar toen was ik dus op vakantie) moet ik het nu weer aanvragen dan? of geld die van vorig jaar nog? of is het anders omdat ik nu niet voor vakantie heen ga? Ik weet niet zeker of ik de esta heb aangevraagd vorig jaar, ik kan de applicatie code niet meer vinden..
Wat raden jullie me aan om te doen?
Thanks.
Bob
Ik zit nu al een tijdje met een vraag. Ik heb een visum om terug te gaan naar Colorado voor college. Ik heb net een ticket gekocht. En bij de vlieg maatschappij zeggen ze in de bevestiging email dat ik een ESTA aan moet vragen. Toevallig heb ik dit VOLGENS mij vorig jaar ook gedaan (maar toen was ik dus op vakantie) moet ik het nu weer aanvragen dan? of geld die van vorig jaar nog? of is het anders omdat ik nu niet voor vakantie heen ga? Ik weet niet zeker of ik de esta heb aangevraagd vorig jaar, ik kan de applicatie code niet meer vinden..
Wat raden jullie me aan om te doen?
Thanks.
Bob

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ESTA aanvraag?? wel of niet?
Jij hebt in principe geen ESTA nodig, omdat je een visum hebt. ESTA is alleen voor mensen die reizen onder het Visa Waiver Program, dus toeristen die niet langer dan 90 dagen blijven.
De luchtvaartmaatschappij zal dat inderdaad standaard op e-tickets vermelden omdat het gros van de mensen wel onder het VWP naar Amerika reist.
Zie hier: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... A3ECEDC2CA
De luchtvaartmaatschappij zal dat inderdaad standaard op e-tickets vermelden omdat het gros van de mensen wel onder het VWP naar Amerika reist.
Zie hier: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... A3ECEDC2CA
Oke dus ik hoef het niet nog een keer aan te vragen? (Link werkt niet trouwens, maar ik had wel al op die website gekeken).
Ik ga er gewoon heen met mijn F-1 studenten visum en dan zie ik wel, als ze wel zeggen dat ik het nodig heb, dan heb ik altijd die van vorig jaar toch nog?
Tenminste daar staat dat die twee jaar geldig is, dus dan zouden ze die nog wel terug moeten kunnen vinden in het systeem.
Ik ga er gewoon heen met mijn F-1 studenten visum en dan zie ik wel, als ze wel zeggen dat ik het nodig heb, dan heb ik altijd die van vorig jaar toch nog?

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een F1 visum hebt, hoef je helemaal geen ESTA in te vullen. Dat geldt allen voor mensen die geen visum hebben, maar reizen onder het I94 VWP.
Oke geweldig, dank je wel! Nu hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Heel erg bedankt! :dance:
Je kan er wel 4 invullen per jaar, maar als het HELEMAAL niet nodig is omdat je een visum heb... why bother?
Omdat je je zorgen maakt, zoals de schrijver aangaf.
Ja zo, maar ik informeer liever voordat ik dingen ga invullen.. maar ja idd, ok..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19797 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties