Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoolreis NY + Hotels in New Jersey?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Schoolreis NY + Hotels in New Jersey?

Bericht door RiverCola »

KLM is altijd duur, dat is volgens mij wel bekend. Maar even voor de duidelijkheid; veel vluchten gaan of direct of via London. Je ziet inderdaad ook wel vluchten via bv Chicago naar NY...zoiets zou ik ook niet zo snel boeken. Maar als ik €400 kan besparen op de vlucht door even te landen in London (of Chicago) dan doe ik dat graag zodat ik dat geld in NY uit kan geven!!!

Ik heb net even gekeken en zag inderdaad dat de prijzen voor aankomende juli erg hoog zijn, met of zonder tussenstop. Het is toch wel echt een groot vraagteken met die luchtvaartwereld. Afgelopen zomer vloog ik voor heeeel veel minder en die vluchten boekte ik begin januari 2009. Het ene moment zijn er aanbiedingen en vlieg je voor een habbekrats en het volgende moment zijn de tickets weer veel duurder, daarbovenop nog rekening moeten houden met de populairdere seizoenen.....

Ik denk dat ik het maar hou bij de leuke aanbiedingen, blijft het zo duur voor deze zomer dan vier ik wel vakantie in Griekenland!

(zie net berichtje van Grandu; daar ben ik het mee eens.....)
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

bartbruins schreef:Ik ben wat informatie aan het verzamelen voor een schoolreis naar NY.
Alle suggesties zijn welkom!!!
Ik zou zo vrij willen zijn om te vragen wat het budget per leerling is.
Kunnen we nog beter advies geven...
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Om even een vergelijking te maken:

Onze vlucht in september kostte 328€ (+ 40€ annulatieverzekering en dossierkosten). Wij vlogen met United Airlines vanuit Brussel en hadden geboekt via Connections in Belgiël. We stegen op om 12 u 's middags en landen in NY om 18u30 met een overstap in Washington van 2u30. De terug vlucht was om 11u en terug in Brussel om 7u30 's anderendaags 's morgens met weer een tussenstop in Washington van +/- 2u. Dit leken ons nog redelijke uren en tijden. Ik vind het 's avonds pas aankomen nog niet zo erg. Proberen zo lang mogelijk wakker te blijven (tot een uur of 10 's avonds) en dan als een blok in slaap vallen en hopelijk 's morgens niet te vroeg wakker te worden.

Vrienden van mij gaan in april volgend jaar naar NY en zij vliegen met Delta. Ze betalen 275€ (+ 40€) voor een rechtstreekse vlucht vanuit Brussel naar NY en hebben heel gunstige uren (precieze uren weet ik niet meer maar iig aankomen rond de middag en 's avonds terugvertekken).
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 29 nov 2009, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Rechstreekse vluchten (vanaf Brussel dan) met Delta, vertrekken dacht ik om 11.30 op Brussel, en komen rond 14 uur aan in NY (local time)
Althans, die vlucht heb ik genomen, en die was ook non-stop.
328 is (volgens mij) toch ook wel een koopje hoor voor een non-stop vlucht.
Heb je die via Delta zelf geboekt, of via een andere website?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Er zijn inderdaad best vaak leuke koopjes te vinden voor tickets. Zelf zijn wij dit jaar ook voor 330 p.p. naar New York gevlogen vanaf Brussel. Het kan dus zeker :) .

Maar we moet niet vergeten dat het hier om een groep gaat. Beschikbaarheid van deze goedkope stoelen is vaak maar beperkt. Verder zijn niet alles groepen zo flexibel, vaak moet je op de minder gunstige dagen vliegen. Ik dnek dat je daarom niet blindelings er van uit kunt gaan dat je voor een grote groep zo'n koopje kan boeken.
Afbeelding
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Als je niet afhankelijk bent van een bepaalde datum dan zou je een koopje kunnen scoren. Moet je dus wel bereid zijn om naar Brussel te reizen. In mijn geval ben ik dan minimaal 2 uur onderweg om naar Brussel te komen en bovendien moet je eventueel nog een hotel nemen bij Brussel (dat lees ik ook nog wel eens op diverse forums). Dat zijn allemaal extra kosten die bovenop het ticket komen...misschien wel goedkoper maar wel vele uren extra onderweg. Tevens vind ik het overstappen waardeloos, ik wil gewoon een non-stop vlucht. Bovendien wil ik vanaf Amsterdam vliegen en daar lees ik tot nu toe weinig koopjes over!
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@ rvd4always - Er zijn ook niet zo vaak koopjes te scoren vanaf Amsterdam. Amsterdam is nou eenmaal een erg dure luchthaven.
Afbeelding
bartbruins
Amerika-ontdekker

Bericht door bartbruins »

Heb contact gehad met aantal reisburo's en de kosten voor een vliegticket zouden toch wel minimaal 500 p.p. zijn als je met een grote groep reist...

grrrrrrrrrrr
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

En als je eens naar een maatschappij belt als Continental en ze naar een prijsschatting vraagt? Die reisbureau's hebben ook werk aan al die leerlingen en moeten ook rondkomen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
bartbruins
Amerika-ontdekker

de vliegmaatschap. willen zich op dit moment niet wagen aan een prijsindicatie.

ik kan 331 dagen op voorhand bellen voor prijzen :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Toen ik de reis naar Parijs organiseerde zaten we ook met één groot probleem. Je moet weten hoeveel mensen er meewillen, maar die mensen moet dan eerst de prijs weten. Maar om die prijs te weten moet je weten hoeveel mensen er meewillen. Wij hebben toen een geschatte prijs gegeven die, voor Parijs, zo'n 20-30 kan verschillen. Voor een vlucht naar New York kan het echter veel meer verschillen helaas.

---Mark Twain
bartbruins
Amerika-ontdekker

jep...en ik kan een veilige schatting maken (bijv 700), maar dan wordt het qua kosten te hoog en verlies je deelnemers die bij 500 wel zouden zijn meegegaan en krijg je daar weer een hoop gezeur mee achteraf...

tvalt nie mee :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dan is de enige mogelijkheid om een ''zekere'' prijs te geven en daarbij duidelijk te vermelden dat het ticket tussen de 400-700 euro zal kosten. Is er onder de leerlingen al veel belangstelling?

---Mark Twain
bartbruins
Amerika-ontdekker

er s bij de leerlingen nog niks bekend.

Eerst moet de schooleiding akkoord gaan......daarna zal het bij de leerlingen pas in sept 2010 bekend worden gemaakt
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Er was een jaar geleden ook een lerares die informatie zocht hier. Ik heb het eventjes terug gezocht, en als het goed is, is ze dit jaar in mei met een groep van 35 leerlingen naar NYC geweest. Hier valt dat topic terug te vinden. Helaas is ze sindsdien niet meer actief geweest. Maar via deze link kun je proberen haar een email te sturen. Misschien heeft zij wel wat bruikbare tips :) !
Afbeelding
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Goeie hotel deals kun je vinden op: Priceline :idea:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar Priceline is bepaald niet voor de hand liggend als je met een hele klas op reis gaat. Is leuk met z'n 2tjes of met 4 of 6 mensen maar je kunt toch niet op hotels gaan zitten gokken wanneer je een hele schoolklas onder moet brengen?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Misschien moet je dan toch eens een hostel overwegen ;) Toen ik op zoek ging naar hostels kwam ik aardig goede tegen. Ze hebben vaak ook zalen waar je met 6-8-10 mensen kan slapen. Voor leerlingen geen probleem als het veel goedkoper is. Ze zijn vaak gericht op jonge mensen.
Toen wij naar Rome gingen hadden de docenten kamers met 2, die vonden dat ze privileges nodig hadden. :lol:

---Mark Twain
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

RiverCola schreef:Maar Priceline is bepaald niet voor de hand liggend als je met een hele klas op reis gaat. Is leuk met z'n 2tjes of met 4 of 6 mensen maar je kunt toch niet op hotels gaan zitten gokken wanneer je een hele schoolklas onder moet brengen?
Dus priceline is niet geschikt voor groote groepen?
Waarom eigenlijk niet?

Zelf heb ik geen ervaring met priceline maar ik zie op dit forum regelmatig priceline voorbij komen, vandaar.
Ik geef zelf de voorkeur aan rechtstreeks bij het hotel zelf te boeken...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Priceline is een grote gok die vaak goed uitpakt. Je kunt alleen maar kamers boeken voor 2 personen (bij 4 moet je dus maar geluk hebben dat het hotel jou een kamer met 2 bedden wil geven). Daarnaast weet je nooit zeker waar je terecht zult komen, slechts het aantal sterren staat vast (dat bepaal je namenlijk zelf) en het gebied. Maar als je meerdere gebieden aanvinkt kun je dus in al die gebieden terecht komen. Het hangt er van af of je dat erg vind. Voor NY vond ik het bijv. niet zo belangrijk of ik nou in Chelsea of mid-town terecht zou komen. Het werd dat laatste, alhoewel ik liever Chelsea had gehad. So be it! Maar in LA wilde ik per se in een bepaalde wijk zitten en dus heeft het veel langer geduurd voordat ik eindelijk een redelijke prijs had.

Volgens mij is het niet eens mogelijk om, bijvoorbeeld, 20 kamers te boeken. Bovendien kun je Priceline-boekingen niet meer annuleren, je bent het geld dan kwijt.

Een hostel is denk ik de beste oplossing. Ik ging tijdens mijn hbo-opleiding naar Berlijn en wij sliepen toen ook in een hostel (kamers van 4 personen). Het was simpel; stapelbedden, kraantje in de kamer en een tafel, op de gang een douche-ruimte. Allemaal schoon en het was heel gezellig. Wij waren toen allemaal al tussen de 20 en 24 jaar oud. Niks mis mee hoor.

IMO is een schoolreis naar NY sowieso al buitengewoon luxueus en dan nog een 3 of 4 sterren hotel erbij..........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer