Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen met een permanent resident

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Trouwen met een permanent resident

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Dutchess schreef:
Tatev schreef:We zijn dus in amerika getrouwd maar niet officieel, dus niet met papieren.
Ik begrijp nog niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Hoe trouw je onofficieel? Heeft een kennis een of andere feestelijke ceremonie in elkaar gedraaid?
Ik ook niet, zeker als je daarna schrijft:
Tatev schreef: Toen na uren ondervraging hebben we toch maar de waarheid verteld waardoor ik bijna teruggestuurd werd naar nederland, maar is niet gebeurt, maar ik moest mijn terugkeer wel laten registreren onderweg naar nederland, heb ik dus gedaan.
Welke waarheid dan? Als je niet getrouwd bent dan hoefde je dat toch ook helemaal niet te noemen tijdens de ondervraging? Naar mijn idee ben je getrouwd of niet getrouwd, er is niks tussenin.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Spijtig van de miskraam...

Ik denk dat, als in deze soep zou zitten, ik een Hele Goede immigratieadvocaat onder de arm zou nemen.
Om welke reden werd je studentenvisum afgewezen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tatev
Amerika-ontdekker

Bericht door Tatev »

Niet officieel bedoel ik dat het nergens staat geregistreerd, een ceremonie en trouwfeest maar het staat nergens geregistreerd, hebben we ook expres gedaan.
Maar nu heb ik mijn afspraak voor de visium afgezegt, want ik mag weer met een visa waiver rijzen, heb het weer aangevraagd via internet en ik ben toegelaten, ik denk dat dat makkelijker gaat om in amerika te komen, dan zien we wel wat we na die 3 maanden gaan doen. Ik hoop niet dat ik aan de grens problemen krijg, dat ze weer van alles gaan vragen, maar dan zeg ik gewoon dat ik op vakantie ga.
Nog bedankt voor jullie reacties
Tatev
Amerika-ontdekker

Bericht door Tatev »

Wa ik bedoel met de waarheid verteld is, omdat ze mijn tas hebben onderzocht en ik had trouwfoto's erinzitten en van alles van de trouwrij, dus kon niet meer zeggen dat we maar vrienden zijn, we hebben wel gezegt dat het nergens staat geregistreerd, dus dat houdt in dat we niet officieel gertouwd zijn en nergens staat het geregistreerd.
Ik ben afgewezen voor de visium om de bovenstaande redenen, dat ze toch twijvelen aan mijn terugkeer naar nederland.
Nu hoop ik dat ik niet veel ondervraagt wordt aan de grens, ik ga proberen om de visa waiver te reizen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het feit dat je ESTA ingevuld hebt en daar een ok gekregen hebt, wil niet zeggen dat je 100% zeker het land in mag. Bij Immigrations neemt men de finale beslissing.
Heb je bij de ESTA -aanvraag moeten aanduiden dat je onlangs nog een visum geweigerd werd?

Toen je je studentenvisum aanvroeg, weigerden ze je omdat men dacht dat je niet zou terugkeren naar Nederland. Wat heb jij ondertussen gedaan om hen te overtuigen dat je dat toch wel gaat doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik kan je alleen maar adviseren om je aan de regels te houden en dan niet te proberen op die visa waiver weer langer te blijven. Je krijgt er echt problemen mee, zowel jij als je partner die straks door deze dingen zijn kans op citizenship mis kan gaan lopen. Daarbij zijn dit de gevallen waardoor men aan de grenzen alleen nog maar strenger gaat controleren en waardoor straks regelgeving gaat veranderen en het nòg moeilijker wordt gemaakt om te emigreren als je getrouwd bent of gaat trouwen. Weet dat jij daar aan meewerkt en het voor anderen straks verpest...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Tatev
Amerika-ontdekker

Bericht door Tatev »

Om te bewijzen dat ik toch terug zou keren, heb ik mijn baas een brief laten schrijven dat ik tijdelijk verlof kreeg om te gaan studeren, ik werk namelijk in het ziekenhuis, verder heb ik een bezwaar gemaakt die niets geholpen heeft.
Ik weet dat de ESTA nog niets wil zeggen en ik ben ook niet van plan om langer te blijven, daarvoor heb ik gestudeert en alles opgebouwd, alleen op dit ogenblik wil ik gewoon daarheen om mijn man weer te zien, het is al 6 maand geleden dat ik hem voor het laatst heb gezien en ik mis hem vreselijk,en hij krijgt nu ook geen vrij voor zijn werk om hierheen te komen duss. Nu wil ik gewoon proberen om zo daarheen te gaan en hopelijk wordt ik daar ook toegelaten en anders hebben we pech gehad.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar op een toeristenvisum of op Visa Waiver Program mag je toch niet gaan studeren?
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hoe je de vraag m.b.t. de visa hebt beantwoord, en hoe je deze van plan bent te gaan antwoorden op je I-94W in het vliegtuig:

"Have you ever been denied a US visa or entry into the US or had a visa canceled? If yes,
when? __________ where?__________"

Je kunt hier dus het beste gewoon weer eerlijk zijn en "yes" aankruisen en de datum ingeven. Helaas zal men bij Immigrations waarschijnlijk wel iets beter gaan kijken, als men dat ziet, maar "no" aankruisen kan je alleen nog maar meer problemen en moeilijkheden op gaan leveren in de toekomst.

Hoe zit dat eigenlijk met het weer onder VWP mogen reizen? Zit er een bepaalde "verjaring" aan vast, m.a.w. gedurende zoveel maanden mag je alleen met een visum reizen, en na die periode mag je weer onder VWP gaan?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Tatev
Amerika-ontdekker

Bericht door Tatev »

Ik heb via internet die ESTA forumier ingevuld en op de vraag of ik wel eens afgewezen ben voor een visa heb ik ja op beantwoord, en de eerste keer dat ik dit had aangevraagd was in mei, dus ik had in april studentenvisa aangevraagd en afgewezen en in mei heb ik geprobeert met de ESTA en die is toen ook afgekeurd.
Maar nu 8 maanden later heb ik die ESTA weer ingevuld en ook ja op de vraag of ik wel een afgewezen ben, en daarop ben ik wel dit keer goedgekeurd, dus dit geeft me een beetje hoop nu.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zorg in ieder geval dat je een refundable ticket hebt. Of zo'n goedkoop dat het niet erg is dat het nergens toe dient.
Besef ook dat, indien men je bij Immigrations weigert, je mogelijk zelf op moet draaien voor (nogmaals) de kosten van een terugvlucht als je dat niet met je eigen ticket kan doen...
Ik wens je veel succes, en ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer