Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Overstaptijd!
Mooi om te lezen, dat stelt al een stuk gerust. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als het vliegtuig geen vertraging heeft denk ik ook dat je het wel redt op de terugweg. In principe hoef je immers enkel van de ene gate naar de andere te lopen. Hopen dus dat het vliegtuig op tijd vertrekt én aankomt.bbeurden schreef:Persoonlijk denk ik ook wel dat het moet lukken.

Roland
Hallo,
heeft er iemand ervaring met overstappen in Minneapolis, heb daar 2 uur tijd om over te stappen,is dit een groot vliegveld
bedankt voor info...
groeten John
heeft er iemand ervaring met overstappen in Minneapolis, heb daar 2 uur tijd om over te stappen,is dit een groot vliegveld
bedankt voor info...
groeten John
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn zowel op de heen- als op de terugweg in Minneapolis overgestapt. Vluchten waren met KLM of partner North West. We zijn de terminal niet uitgeweest, alles lekker compact, dicht bij elkaar en heel goed te doen in korte tijd. We hadden beide keren twee uur en hebben nog rustig een tijd kunnen eten, internetten e.d. Ik vind Minneapolis een erg prettig vliegveld.
MSP wordt door veel zakenreizigers bestempelt als het beste vliegveld in de VS, ook wat immigrations betreft 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
En Atlanta? 

Iemand ervaring met CDG Charles de Gaulle? We komen aan in 2F vanaf Amsterdam en moeten naar 2E. We hebben 1 uur en 5 minuten en onze vlucht naar Seattle moeten we echt wel halen, want dat is de enige directe vlucht. Ik heb al gebeld met de KLM, maar die wilde of kon ons niet op de vlucht van 7.15 uur zetten ipv 08.00 uur.
2 weken geleden had ik een overstap van 40 minuten op CdG van terminal F naar Terminal D. Da's een aardig stukje lopen en dan ook nog eens door de security check. Stressen dus. En die Franse beveiligings beambten waren nou niet echt klantvriendelijk. Wel gehaald, dus van Terminal F naar E met ruim een uur mag je goede hoop hebben
. Laat voor alle zekerheid wel je instapkaart zien, zodat je hopelijk wat voorrang krijgt bij de security-check.

- Bandido
- Amerika-expert
Er is de afgelopen jaren enorm hard ingezet op het verbeteren van de klantvriendelijkheid en het verminderen van de wachttijden. Men heeft een nieuw systeem in gebruik genomen waardoor beter kan worden ingespeeld op het aankomen van meerdere vluchten tegelijk en het standby hebben van meerdere tolken. Atlanta is het enige vliegveld in de VS waar meer dan 60 talen vertaald kunnen worden. En dat is voor Nederlanders nou niet zo van belang, maar wel voor de wachttijden als iemand uit Pakistan bv aankomt en niet de vragen van de beambte kan beantwoorden. Logistiek is dat natuurlijk wel een opgave, want je moet weten wanneer deze mensen kunnen aankomen hier en wanneer je dus die specifieke tolken aanwezig moet hebben. En van wat ik hoor van verschillende buitenlandse gasten die ik hier spreek zijn er nog maar weinig klachten. En uit eigen ervaring kan ik inderdaad ook melden dat het allemaal stukken sneller gaat dan een paar jaar geleden. Niettemin is Atlanta het drukste vliegveld ter wereld en is het dan ook geen verrassing dat als je aankomt op veel kleinere vliegvelden als Minneapolis of Cincinnati het allemaal net wat sneller gaat.Madphil schreef:En Atlanta?
"Keep Georgia On Your Mind"
Ben ik het 100% mee eens. Ik werd trouwens alleen maar afgeblaft toen ik mijn BP liet zien.. Voor mij geen CDG meer als ik het even kan voorkomen.bbeurden schreef:2 weken geleden had ik een overstap van 40 minuten op CdG van terminal F naar Terminal D. Da's een aardig stukje lopen en dan ook nog eens door de security check. Stressen dus. En die Franse beveiligings beambten waren nou niet echt klantvriendelijk. Wel gehaald, dus van Terminal F naar E met ruim een uur mag je goede hoop hebben. Laat voor alle zekerheid wel je instapkaart zien, zodat je hopelijk wat voorrang krijgt bij de security-check.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik probeer net altijd Heathrow te vermijden
. Ik heb prima ervaringen met CdG. De wachtrijen durven wel eens varieren, ik heb al eens gewoon overal door kunnen lopen en de keer er op moest ik een uur aanschuiven. Alleen vind ik aanduidingen hoe je moet lopen niet zo fantastisch in Parijs. Maar ik vind de combinatie Thalys/CdG gewoon fantastisch. Dan moet je er geen 3u vooraf zijn (is nogal onzin voor een trein), gewoon tien minuutjes vooraf aan komen slenteren is prima. Bij de Thalys ben je helemaal ingecheckt en heb je alle papieren en is de reis begonnen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hadden dit jaar op de terugweg in Atlanta een overstaptijd van 40 minuten. En toen hadden we bij aankomst nog een vertraging van dik 10 minuten ook. Was even doorlopen, maar gehaald. Bijkomend voordeeltje, we hoefden niet te wachten bij het boarden. Iedereen zat alMadphil schreef:En Atlanta?

'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Over twee weken vliegen wij naar Florida. We hebben een overstap in Houston (Continental Airlines) van 2 uur en 10 minuten en vliegen door naar Orlando.
Het wordt mijn eerste overstap in Amerika. Is dat te doen in 2.10 uur? Is het een beetje een overzichtelijk vliegveld?
Wie heeft ervaring in Houston?
Alvast bedankt,
groet, Lauren
Het wordt mijn eerste overstap in Amerika. Is dat te doen in 2.10 uur? Is het een beetje een overzichtelijk vliegveld?
Alvast bedankt,
groet, Lauren
-
- Amerikakenner
Haha, ja, da's wel lekker dan inderdaad. Dit hebben wij afgelopen mei gehad op de terugweg van Barcelona. Het vliegtuig kwam al met vertraging aan, maar de vertrektijd bleef maar staan op de borden. Ik heb nog nooit zo snel een vliegtuig vol zien zitten. Krap een kwartiertje, toen gingen de deuren al dicht.Matrox schreef: Bijkomend voordeeltje, we hoefden niet te wachten bij het boarden. Iedereen zat al.

Trouwens Matrox, was dat mét customs?
Twee jaar geleden vlogen we met United van A'dam naar Chicago. Aldaar 1uur en 1/4 om te overstappen. Koffer van de band, Immigration, security.....zelfs nog 5 min bij gate gezeten naar Las Vegas
Groetjes Elfje

Groetjes Elfje
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nee, was overstap op weg naar huis.Matrox schreef:Trouwens Matrox, was dat mét customs?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik heb dezelfde vraag: Zowel op de heen- als terugweg hebben we 2 uur en 7 minuten overstaptijd in Houston (naar LAX). We moeten van terminal E naar terminal C en v.v. Gelukkig gaan op de heenweg later nog heel veel vliegtuigen naar LAX, mochten we het toch niet redden....Lauren schreef:Over twee weken vliegen wij naar Florida. We hebben een overstap in Houston (Continental Airlines) van 2 uur en 10 minuten en vliegen door naar Orlando.
Alvast bedankt,
groet, Lauren

- cgr
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben volgend jaar een overstap van 65 minuten op Chicago. Het is op de terugweg. Heeft iemand een idee of dit voldoende is?
corinazie.waarbenjij.nu
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ cgr,
Voor de terugvlucht is dat voldoende, voor een heenvlucht zou het (te) krap zijn.
Voor de terugvlucht is dat voldoende, voor een heenvlucht zou het (te) krap zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Volgend jaar vliegen wij op de 5e dag van onze reis van New York naar Salt Lake city, met Delta en dit via Memphis. Ik merk nu dat we in Memphis een overstaptijd hebben van 30 Minuten! (aankomst 18:05, vertrek vlucht naar SLC om 18:35) is dit realistisch en haalbaar ?
Stefan
Stefan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1325 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z