Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Grandu: New York 2009
Re: Reis Grandu: New York 2009
Hi Grandu,
Wat fijn dat jullie het zo fantastisch hebben gehad! We zijn er ongeveer dezelfde periode geweest, ik vloog vrijdagmiddag en was woensdagmiddag weer terug. Wat een ervaring he? Leuk om zoveel herkenbare dingen te lezen. Wij hebben overigens 2 informatiecentra gevonden die over 9/11 gingen. Voor 1 moest je betalen, die was ook uitgebreider en de andere kon je zo naar binnen lopen.
Wat we overigens ook erg mooi vonden was dat er al heel veel in de kerstsfeer was.
Groetjes,
Lineke
Wat fijn dat jullie het zo fantastisch hebben gehad! We zijn er ongeveer dezelfde periode geweest, ik vloog vrijdagmiddag en was woensdagmiddag weer terug. Wat een ervaring he? Leuk om zoveel herkenbare dingen te lezen. Wij hebben overigens 2 informatiecentra gevonden die over 9/11 gingen. Voor 1 moest je betalen, die was ook uitgebreider en de andere kon je zo naar binnen lopen.
Wat we overigens ook erg mooi vonden was dat er al heel veel in de kerstsfeer was.
Groetjes,
Lineke
2007 3 weken rondreis westen USA
2009 5 dagen NYC
2009 5 dagen NYC
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
He Lineke,
Inderdaad; een fantastische stad die ik maar niet uit mijn gedachten krijg. Wij hebben het centrum bezocht waar je voor moest betalen; ik vond het erg indrukwekkend. Bij ons was er ook al her en der kerstversiering (lampjes boven de straat en een grote kerstboom op het gebouw van de Macy's) maar ik heb het idee dat er nog veel meer kerstversiering is na Thanksgiving. De kerstboom bij het Rockefeller waren ze bij ons aan het opzeten. Fijn dat ook jullie het naar jullie zin hebben gehad :beerchug: Ik kan niet wachten om terug te gaan!
Inderdaad; een fantastische stad die ik maar niet uit mijn gedachten krijg. Wij hebben het centrum bezocht waar je voor moest betalen; ik vond het erg indrukwekkend. Bij ons was er ook al her en der kerstversiering (lampjes boven de straat en een grote kerstboom op het gebouw van de Macy's) maar ik heb het idee dat er nog veel meer kerstversiering is na Thanksgiving. De kerstboom bij het Rockefeller waren ze bij ons aan het opzeten. Fijn dat ook jullie het naar jullie zin hebben gehad :beerchug: Ik kan niet wachten om terug te gaan!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Over biertjes gesproken; wij hebben 2 ontzettend gave kroegen gevonden, echte bruin cafe's. Pete's Tavern: oudste kroeg van NY, echt heel gaaf! Alleen maar locals; we kwamen daar aan het einde van dag toen veel New Yorkers uit hun werk een biertje kwamen drinken. De andere is Fanelli Cafe, waar je voor 5 dollar echt een super lekkere hamburger krijgt, bier is daar te betalen. Even wat tips voor de volgende keer 

2007 3 weken rondreis westen USA
2009 5 dagen NYC
2009 5 dagen NYC
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben 16 en als ik het goed begrijp moet je daar 21 zijn voor je ook maar naar alcohol mag wijzen (?) en ik heb ''gehoord'' dat ze streng zijn. Ik heb me maar braaf aan de regels gehouden dit keer :toocool: Wat ons erg aansprak, waar je heerlijk kunt eten en met een geweldige Amerikaanse ''Idaho'' sfeer, was de Heartland Brewery. In New York waren er een stuk of zes van en ze noemen het een brewpub. Wij hebben twee keer die bij Radio City bezocht.
---Mark Twain
---Mark Twain
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zijn ze zeker strikt op in Restaurants en cafés, in supermarkten een stuk minder.. 

- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zag gisteren op tv (programma Blauw Bloed) toevallig waarom Pieter v Vollenhoven bij je in het vliegtuig zat. Ze gingen met de hele familie (Pieter, Margriet en alle kinderen met aanhang) naar het Stuyvesant-bal. Ik weet natuurlijk niet of ze met z'n allen tegelijk terug vlogen, maar het lijkt erop dat je in goed gezelschap hebt gevlogen!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja
Ik las het in De Telegraaf. Ze hadden de hele Business Class vol met familieleden. De middagvlucht zat vol met de crew en goederen.

---Mark Twain
---Mark Twain
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb eindelijk de foto's eens online kunnen krijgen. Ze zijn hier te vinden! 

---Mark Twain
---Mark Twain
Hele! leuke foto's zeg.
Mooie ook!
Jullie hebben flink moeten proppen denk ik in jullie koffers
Gr. Monique
Mooie ook!
Jullie hebben flink moeten proppen denk ik in jullie koffers

Gr. Monique

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Net even je foto's bekeken. Ziet er goed uit!!! Jullie hebben een hoop bekeken. De foto's met zonsondergang vanaf (Empire SB of Top of the Rock?) zijn ook erg mooi.
Welke ik ook erg grappig vond, was zo'n hotdogtentje.
Ik mis alleen de foto's van de terugreis met jullie medepassagiers, de Oranjes
Leuke ervaring hoor zo, gezellig met je vader en je zus. Handig zo'n pa die daar naar toe moet voor zijn werk.
Welke ik ook erg grappig vond, was zo'n hotdogtentje.
Ik mis alleen de foto's van de terugreis met jullie medepassagiers, de Oranjes

mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
We gingen met drie koffers heen en met 4 koffers en 2 weekendtassen terug. We hebben ons ongelofelijk druk gemaakt over onze baggage, we waren bang overgewicht te hebben. Achteraf zijn ze helemaal niet gewogenmootje schreef: Jullie hebben flink moeten proppen denk ik in jullie koffers![]()
Gr. Monique

---Mark Twain
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Die laatste foto van je zus, moedeloos leunend tegen de muur uitkijkend over de enorme bergen die nog ingepakt moeten worden, is hilarisch! 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb net de foto's bekeken, die je me ook al in je PB bezorgde, en er zitten er een paar hele leuke tussen 
Welk deel vond je eigenlijk het leukste?
Die laatste foto is inderdaad hilarisch

Welk deel vond je eigenlijk het leukste?
Die laatste foto is inderdaad hilarisch

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Leuke foto's hoor. Jullie hebben flink geshopt.
Roland

Roland
Leuke foto's joh!
Geweldig dat je zo'n reis heb kunnen en mogen maken
.
(ik ben niet jaloers hoor
)
Geweldig dat je zo'n reis heb kunnen en mogen maken

(ik ben niet jaloers hoor

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarom schaf je niet zoiets aan: Digitale kofferweegschaal of Analoge kofferweegschaalGrandu schreef:We hebben ons ongelofelijk druk gemaakt over onze baggage, we waren bang overgewicht te hebben. Achteraf zijn ze helemaal niet gewogenmootje schreef:
Gr. Monique
Scheelt héél veel stress.

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Toen mijn vriend en ik in september terug keerden, had hij bijna 4 kilo teveel mee :p
We hebben zo veel mogelijk in onze handbagagge gepropt, tot die zak bijna op springen stond.
Ironisch genoeg, was mijn koffer al gelabeld, en op de band gezet, dus we konden niet meer overladen
We hebben zo veel mogelijk in onze handbagagge gepropt, tot die zak bijna op springen stond.
Ironisch genoeg, was mijn koffer al gelabeld, en op de band gezet, dus we konden niet meer overladen

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Arlette
- Amerikafan
Hoi, ik heb zonet ook de foto's bekeken en wat heb ik al genoten van New York terwijl ik er nog nooit geweest ben. Maar bij zovele foto's kon ik al zeggen waar die getrokken was ... Wij gaan voor de allereerste keer naar New York (en de States) in mei volgend jaar en ik kan bijna niet wachten
Ik vind het zo'n superidee om daar eindelijk naar toe te kunnen. Goddank dat er zo'n forum als dit bestaat want ik geniet elke dag van alle nieuwe posts die er op gezet worden.
Enkel de metro pakken ginder baart me nog wat zorgen omdat ik nu nog niet weet welke metro te nemen en waar op te stappen en vooral af te stappen.
Maar ik zag al op één van de foto's dat er in de metrotrein zelf ook zo'n systeem is waarbij je kan zien aan welk station je bent, zoals in Parijs. Is dit zo in elke trein? Maar we zullen er wel uit geraken zeker
?
En wat een shoppingreis hebben jullie zeg.
Ik had niet gedacht om veel te kopen in New York maar als ik jullie zo op de foto's zie dan vrees ik voor ons misschien ook het ergste
Ik zal maar licht vertrekken en dan kan ik zwaar terug komen (mijn valiezen hé!) Ons hopelijk voordeel is; we zijn met drie personen maar ik ga proberen om voor de heenvlucht slechts twee valiezen te vullen voor ons drie en een derde tas mee te nemen (of ginder eventueel aan te schaffen) zodat ik voor de terugvlucht drie valiezen bij heb. Ach ik zie nog wel hoe ik het ga doen. Ik heb nog tijd om na te denken
In ieder geval bedankt voor de foto's en voor het verslag, het was alletwee de moeite hoor.

Enkel de metro pakken ginder baart me nog wat zorgen omdat ik nu nog niet weet welke metro te nemen en waar op te stappen en vooral af te stappen.

En wat een shoppingreis hebben jullie zeg.

In ieder geval bedankt voor de foto's en voor het verslag, het was alletwee de moeite hoor.
-
- Amerika-expert
Metro in New York is vrij eenvoudig: je moet voornamelijk op de letters en nummers letten (niet de kleuren, dat werk verwarrend). En of je Uptown of Downtown gaat.
Bij 1 van de kiosken een kaart vragen, die dan uitvouwen en met die opengevouwen kaart reizigers aanschieten. Je bent dan duidelijk een toerist, en je zult versteld staan over de hulp.
Er is overigens ook een app voor de iPhone waarop je precies kunt zien hoe en waar je ergens kunt komen. Ik ben niet zo'n iPhoner, maar mijn zoon woont in NY en gebruikt die kaart dagelijks (en vooral nachtelijks). En hij is in New York geboren en heeft er de eerste tien jaar van zijn leven gewoond, dus hij kent de boel een beetje.
Als er belangstelling is, wil ik hem wel eens vragen welke iPhone apps de beste zijn voor New York.
Bij 1 van de kiosken een kaart vragen, die dan uitvouwen en met die opengevouwen kaart reizigers aanschieten. Je bent dan duidelijk een toerist, en je zult versteld staan over de hulp.
Er is overigens ook een app voor de iPhone waarop je precies kunt zien hoe en waar je ergens kunt komen. Ik ben niet zo'n iPhoner, maar mijn zoon woont in NY en gebruikt die kaart dagelijks (en vooral nachtelijks). En hij is in New York geboren en heeft er de eerste tien jaar van zijn leven gewoond, dus hij kent de boel een beetje.
Als er belangstelling is, wil ik hem wel eens vragen welke iPhone apps de beste zijn voor New York.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Arlette
- Amerikafan
Dank je Bennogr. Dat ga ik zeker doen. En het verschil tussen een toerist en een New Yorker zullen we wel merken waarschijnlijkBij 1 van de kiosken een kaart vragen, die dan uitvouwen en met die opengevouwen kaart reizigers aanschieten.

Het is op vooral de dag van het vrijheidsbeeld dat we de metro vaak zullen nemen. Van La Quinta 32 nd street naar Battery Park en nadien van de omgeving van Ground Zero naar Brooklynn en eventueel later op de dag nog van Washiongton Square Park terug naar de omgeving van het hotel. De andere dagen zullen veelal te voet gedaan worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht