Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

interview domper (tax return vergeten!)update!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
yasmin
Amerikafan

Re: interview domper (tax return vergeten!)update!!

Bericht door yasmin »

Wat moet je doen als de consulaat iets in je persoonlijke gegevens verkeerd heeft geschreven...bijvoorbeeld als ze je naam of je achternaam verkeerd hebben geschreven?
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Wat leuk dat zo veel mensen rond dezelfe tijd de keuring en het interview hebben!

good luck allemaal!

Yasmin, misschien kun je ze even bellen?
Of anders bij het interview wel even melden dat het verkeerd staat op je papieren dan kunnen ze het nog aanpassen en staat het op je visum straks wel goed.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

dizzygirl schreef: Yasmin, misschien kun je ze even bellen?
Of anders bij het interview wel even melden dat het verkeerd staat op je papieren dan kunnen ze het nog aanpassen en staat het op je visum straks wel goed.
Ik zat ook te denken om ze te bellen, maar ik ben bang dat er dan vertraging komt in mijn case. :(
Weet iemand hoe ze dit soort dingen oplossen, moet je dan langer wachten ofzo?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik kan me niet voorstellen dat dat enige vertraging zou veroorzaken hoor. Het lijkt mij dat je er juist voor wilt zorgen dat al je gegevens 100% correct zijn...als ze dat niet zijn, zou het wel eens kunnen zijn dat ze bijv. geen politiecertificaat voor jou kunnen opvragen, en dat zou juist voor vertraging kunnen zorgen. Ik zou dus gewoon even bellen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Dizzy, hoe lang duurde je gesprek eigenlijk. Ik moet er donderdag om half 2 zijn, ik moet dus oppas zien te regelen voor mijn zoontje. Aangezien ik daarna weer terug naar Tilburg moet rijden is het wel handig als ik ongeveer weer hoe laat ik weer terug ben om hem op te halen. Ik las dit regeltje:

The interviewing office will make every effort to expedite the applicant’s visa application on the day of the interview; however, it is a process that requires several hours. It is possible that the applicant will have to spend several hours in the office before final action can be taken on the application.

Nou begrijp ik dat het voor iedereen mischien weer anders is maar heb jij ook heel lang moeten wachten?
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is aan te raden om er gewoon redelijk ver voor half twee te zijn. Op die manier sta je vooraan in de rij, en ben je als een van de eersten aan de beurt.

Wij waren destijds meer dan een uur vantevoren daar; de eerste keer waren we als tweede aan de beurt, de tweede keer als eerste. We hebben dus niet lang hoeven wachten voordat we onze papieren af konden geven.

Hierna moet je weer plaats nemen, en wachten totdat je wordt geroepen om te komen betalen, waarna je weer even plaats mag nemen om te wachten op je interview.

Wij hebben destijds anderhalf uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren voor het interview zelf. Dit interview duurde bij de mensen voor ons meer dan twintig minuten, bij ons slechts vijf.

Zelfs als je als een van de eersten aan de beurt bent kan het dus nog zo'n twee uur duren voordat je weer buiten staat. Hoe later je komt, hoe verder achteraan de rij je komt te staan, hoe langer je uiteindelijk zult moeten wachten...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Dento schreef:Wij hebben destijds anderhalf uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren voor het interview zelf. Dit interview duurde bij de mensen voor ons meer dan twintig minuten, bij ons slechts vijf.
Interview meer dan twintig minuten? :shock: dat is wel erg lang...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niet iedereen komt daar voor hetzelfde visum, dus dat kan ook een verschil maken in interviewtijd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ontzettend zenuwachtig ben voor het interview :( :cry:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De mensen voor ons waren daar voor hetzelfde visum... :wink:

Maar ik zou me niet al te druk maken, hoor. Als je gewoon alles goed hebt voorbereid, en je bent gewoon eerlijk, dan komt het allemaal vast goed!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Maar waarom duurde het zo lang dan?
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

iedereen die een uitnodiging voor een interview krijgt moet er om half twee zijn.
Dat is gewoon een standaard tijd.
Ik was er een half uur van tevoren maar je mag dan nog niet naar binnen.
Je moet buiten in de rij wachten.
Dus trek een dikke jas aan en neem een paraplu mee!
Dan om half twee (stipt!) gaan ze mensen naar binnen laten.
Tas controleren, telefoon inleveren en metaaldetector tetsje.
Dan kom je binnen en ga je in de rij voor een loket waar ze je vragen om alle papieren.
Ze willen eerst je originele geboorte certificaat zien, als je een kopie bij je hebt dan houden ze de kopie en krijg je de originele weer terug.
Daarna vragen ze om je affidavit of support met de daar bijbehorende documenten (brief van de bank en werkgever van je verloofde en niet te vergeten, de taxreturn! )
paspoort en pasfoto's afgeven, vingerafdrukken afnemen en dan mag je gaan zitten.
Dan moet je wachten tot je aan de beurt bent voor je interview.
Dat duurde bij mij best lang, heb meer dan een uur gewacht terwijl ik toch als tweede aan de beurt was.
Het duurde gewoon lang voor dat loket openging.
Maar toen ik aan de beurt was ging het snel,over het interview hoef je je echt geen zorgen te maken.
Ze gaan echt geen strikvragen stellen, en het zijn al helemaal geen boemannen die er op uit zijn om jou eens even af te keuren.
Ik moest gewoon "iets"vertellen over mijn verloofde dus ik heb verteld hoe we elkaar hebben leren kennen.
Daarna eed afleggen dat je alles naar waarheid hebt ingevuld, weer vingeradrukken en dat was het.
totale duur interview: 5 minuten.

Vergeet overigens niet zeven euro mee te nemen aan postzegels zodat ze je pakket naar je kunnen opsturen.
Heb je die niet bij is het ook geen ramp want dan geven ze je een envelop en dan moet je even ergens postzegels gaan die je dan later aan de poort kunt afgeven.
Je hoeft je over de pasfoto's ook al niet druk te maken want in de wachtruimte staat een fotohokje waar je ze eventueel zou kunnen laten maken als die van jou niet goed zijn.
( heb een uur moeten wachten dus je vangt vanalles op)
Hoe lang het allemaal duurt hangt er dus inderdaad een beetje van af.
Ik was al vroeg daar en als tweede aan de beurt dus het viel allemaal wel mee.
Maar ik zou er wel de hele middag voor uittrekken.
ik was ook best zenuwachtig en bang voor kruisverhoren en dergelijke maar dat was nergens voor nodig.
zoals ik al zei, iedereen is heel vriendelijk daar.
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ah, ok.. ik zorg dus dat ik er op tijd ben en hou er rekening mee dat ik er voorlopig ook niet weg ben :wink:
Goeie tip van die postzegels, ga ik maandag meteen voor zorgen!
Overigens ben ik niet echt zenuwachtig voor het interview, heb volgens mij mn papiertjes allemaal in orde, en weet dat de mensen daar best vriendelijk zijn, ben er o.a. geweest voor het aanvragen van het paspoort van ons zoontje, vond het wel grappig dat we toen de eed moesten afleggen en daarvoor de kleine, 8 weekjes oud omhoog moetsen houden. :lol:
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Als je de visum hebt gekregen wanneer mag je dan weg?

En ik heb iets gehoord over een site dat je daar je gegevens moet invullen voordat je naar Amerika gaat ofzo iets... weet iemand hier iets meer van?
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Bedoel je het ESTA formulier?
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ja volgens mij is dat het...
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

ESTA is alleen nodig voor mensen die zonder visum reizen ("Visa Waiver Program") dus als je een visum hebt is ESTA niet nodig.

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

en zodra je je visum hebt, mag je direct vertrekken.
Weet niet of ze je visum dadelijk meegeven, of dat ze het naar je thuis opsturen. Heb beiden al gehoord, maar weet niet of dit afhankelijk is van het soort visum waar je voor gaat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Yasmin en Claudia,

Wanneer zijn jullie van plan om de oversteek te maken?
En wanneer en waar zal de bruiloft zijn?

Mijn planning is:
31 Maart mijn laatste werkdag
10 April de oversteek
22 Mei de bruiloft.

Ik wacht nog een paar maandjes om wat te kunnen sparen en op mijn werk ook alles netjes af te ronden.
Heb een erg leuke baan hier en een goede baas dus wil ze wel ruim de tijd geven om vervanging te zoeken.
En ik wilde ook liever niet in de winter trouwen dus vandaar Mei.

Verder wil ik tijdens het wachten op de greencard een cursus business English gaan doen, heb een leuke gezien in Brooklyn.
Die duurt zes weken en is fulltime overdag.
Ben je dus lekker bezig overdag en blijf je in het ritme van s'ochtends opstaan.
Lijkt me wel wat, zag er zo tegenop om maanden alleen thuis te zitten in een stad waar je niemand kent.
Dan leer ik misschien ook nog wat mensen kennen.

En natuurlijk op honeymoon!
we willen eigenlijk naar Puerto Rico maar ik moet nog even het USCIS bellen of dat wel mag.
Je mag natuurlijk tot je adjustment of status het land niet uit maar Puerto Rico hoort weer soort van bij de VS.
Toch maar even bellen voor de zekerheid.
Wil niet bij terugkomst gedeporteerd worden. :?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Puerto Rico is officeel een deel van de Verenigde Staten. Sinds 1917 zijn mensen die daar geboren worden Amerikaanse staatsburgers. Ze stemmen wel mee met de presidentsverkiezingen, maar hebben geen stem in het Congress, al wordt daaraan gewerkt, er zijn Puetoricanen die proberen PR tot een officiele staat te laten verklaren.

Reizen van en naar Puerto Rico is dus hetzelfde als reizen naar Iowa of Maine: het is een binnenlandse reis, dus je hebt geen gedoe met immigratie of douane. Hoewel: er zijn zoveel Puerto Ricanen in New York, dat je voor de mensen niet naar het eiland hoeft. Wel voor de zon en de zee.

Je kunt er dus gewoon op huwelijksreis gaan. Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer