Dit berichtje is al heel vroeg maar omdat ik al wil gaan reserveren, vind ik het toch handig om nu alvast te beslissen.
Wij vliegen heel vroeg terug op 2-9-2010 vanuit SF namelijk om 7.40 uur 's ochtends (ja, je moet wat over hebben voor een superlage prijs).
We zullen de 3 laatste nachten in SF doorbrengen en willen graag in Fisherman's Wharf zitten. In principe zou het plan zijn om de auto bij aankomst in SF in te leveren en dan de dagen daar met openbaar vervoer/fiets te doen. De vraag is alleen hoe we dan naar het vliegveld moeten komen. In eerdere posts (van een aantal jaar geleden) heb ik al gelezen dat een taxi best te doen is. Mijn vraag is alleen hoelang van te voren je dan weg zou moeten gaan, gegeven het feit dat we met Continental eerst naar Houston vliegen. Andere mogelijkheid zou zijn om de laatste nacht bij het vliegveld te gaan zitten en 's avonds alvast de auto in te leveren. Laatste mogelijkheid is denk ik om de auto te houden en 's ochtends in te leveren. ik kan me alleen voorstellen dat dat wat tijd kost en dat je weer van de autoverhuur naar het vliegtuig moet. jullie adviezen zijn zeer welkom
Laatst gewijzigd door melle18 op 07 dec 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
De plaats in SF waar je de huurauto moet achterlaten is aan het vliegveld. Dus op een paar minuutjes wandelen. We hebben er wel even over gedaan om het te vinden, maar ik moest er ook zo vroeg zijn en had waarschijnlijk nog doppen in mijn ogen . (Ook nog een one way street achteruit ingereden , en de pech gehad dat daar net politie stond . Gelukkig zeiden ze er niet veel van.)
Het goedkoopste gaat zijn om met de taxi te gaan, het comfortabelste om met de wagen te gaan.
Wij waren er trouwens netjes 3u vooraf. We hadden dus ook maar een paar uur geslapen en ontbijten hebben we gewoon op de luchthaven gedaan.
Hoi!
Wij hebben de eerste 3 dagen in SF ook met het openbaar vervoer gedaan, prima te doen! 1 dag fietsen gehuurd, een dag met de cable cars en bus (1.40 dollar voor 4 uur) prima geregeld allemaal. Daarna zijn we met de taxi naar de luchthaven gegaan en hebben onze auto opgehaald en zijn we richting Yosemite gegaan. Onze laatste dag (na een rondreis van 4 weken) kwamen we weer aan in San Francisco, toen hebben we een hotel genomen met gratis parkeergarage en zijn de volgende dag met de auto naar de luchthaven gegaan, geen probleem als je een tom tom hebt, gewoon ruim op tijd vertrekken dan red je het prima!
Veel succes met de voorbereidingen!
Dank voor de reacties tot nu toe. Nog een paar vraagjes: Hoe ver is het rijden van uit het centrum en hoelang moet je er van te voren zijn als je dus eerst een binnenlandse vlucht hebt?
Je kan de auto ook in SF downtown inleveren. De meeste verhuurmaatschappijen zitten op O' Farrelstreet. Taxi naar SFO duurt ongeveer een half uurtje. Afgelopen september hebben wij een Shuttleservice genomen, is nog een stukje goedkoper. Weet alleen niet of deze zo vroeg al gaat. Zoals bekend is parkeer erg kostbaar in SF, tariefen van 50 dollar per dag zijn vrij normaal. OV en de taxi naar het vliegveld is dus zeker goedkoper.
angelab schreef:Onze laatste dag (na een rondreis van 4 weken) kwamen we weer aan in San Francisco, toen hebben we een hotel genomen met gratis parkeergarage
Dat is vrij uniek in San Francisco volgens mij. Welk hotel was dat dan?
twee jaar geleden zaten wij in San Francisco en hebben de auto pas opgehaald na ons stadsbezoek, wij zaten in een hotel aan de Van Ness Avenue, naast het hotel de opstapplaats voor de cablecar en metro op loopafstand. Openbaar vervoer is goedkoop (haal een kaartje voor drie dagen Kaartje, kan je inclusief de cable car overal in en opstappen). Auto heb je in de stad niet nodig. Met de taxi naar het vliegveld is zo ongeveer 30 minuten en kost zo rond de 30 dollar. Taxi rond het vroege tijdstip, zijn er zat, vraag even aan de receptie van het hotel. Veel plezier in San Francisco één van de leukste steden waar ik geweest ben.
Wij vertrokken afgelopen oktober ook vanuit SF (via Atlanta naar Brussel) en ook heel vroeg. Het feit dat je eerst een binnenlandse vlucht maakt, maakt geen verschil. Je moet toch door alle security. Een tip; 3 uur van te voren op de luchthaven is echt niet nodig! Wij waren er ruim 1,5 uur van te voren en redden het met gemak.
Ik zou je adviseren om de laatste nacht door te brengen in een hotel aan de luchthaven. Dan kun je de avond ervoor met de taxi naar dat hotel. Een auto hebben in SF is vrij duur en ook niet zo nodig, alhoewel het handig kan zijn als je bijv. over de Golden Gate wilt rijden naar het uitkijkpunt. Dat is een afweging die je moet maken.
Een hotel bij de luchthaven levert je weer een extra uurtje slaap op
angelab schreef:Onze laatste dag (na een rondreis van 4 weken) kwamen we weer aan in San Francisco, toen hebben we een hotel genomen met gratis parkeergarage
Dat is vrij uniek in San Francisco volgens mij. Welk hotel was dat dan?
Het komt echt wel voor, wij hadden vorig jaar in de Columbis Motor Inn ook gratis parkeren. We zaten maar 1 dag in SF, en we vonden het veel gemakkelijker om meteen de auto vanaf SFO mee te nemen.
Maar Melle gaat vanuit SF terug naar huis en dan is het niet bepaald relevant of het makkelijk is om je auto op de luchthaven op te halen en de stad in te rijden. Het gaat juist om het omgekeerde; blijf je in de stad slapen of bij het vliegveld? Hou je je auto in SF of niet en hoe kom je dan, heel vroeg in de ochtend, op de luchthaven?
Sorry, mijn opmerking was off topic, ik reageerde op de vraag van gleuknie.
Maar ik zou het in het omgekeerde geval ook zo doen: auto houden en met de auto naar het vliegveld rijden.
Dank allemaal;
Als ik het zo hoor opteer ik denk ik toch voor in centrum blijven en taxi nemen (Ik begrijp dat het maar 30 minuten met de taxi is) want dan is de winst in slaap bij wisselen van hotel hooguit maar een kwartier of 20 minuten. Fijn om te horen dat 3 uur van te voren niet nodig is. een paar jaar geleden gingen we naar Mexico en waren we dus 3 uur van te voren op schiphol. Ik geloof dat we 2,5 uur van te voren al aan de koffie zaten. totaal onduidelijkw aarom het zo vroeg moest. Nu is het in augustus natuurlijk hoogseizoen maar toch...
Wij waren er 3u vooraf, en we hebben 2,5u aangeschoven en hebben op het laatst nog mogen rennen. Maar dat kwam meer omdat Delta iedereen voor liet die bijna te laat waren, zodat we bleven aanschuiven. (Daarom gaan we ook nooit meer met Delta.)
Martin & Marianne schreef:Sorry, mijn opmerking was off topic, ik reageerde op de vraag van gleuknie.
Moet kunnen toch? Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Als iemand dat dan zou moeten doen, ben ik het, want ik stelde die "off-topic"-vraag
Je kunt inderdaad in San Francisco vele dingen doen zonder openbaar vervoer, maar lijkt het je niet leuk om ook de Golden Gate Bridge over te rijden en aan de andere kant van het uitzichtpunt te genieten? Of ga je daarvoor een fiets huren? Als je een hotel hebt, waarbij je niet hoeft te betalen voor het parkeren, zou ik de auto nog even houden. Zoveel extra kost dat dan niet.
@gleuknie: we willen idd in principe fietsen huren. Verder hebben mijn man en ik (wel apart van elkaar ) dat uitzicht al een paar jaar geleden gezien (vakantie resp. congres). Ik denk dat ik het gewoon prettiger vind om de auto niet 's ochtends vroeg meer hoeven in te leveren. Als we op een wat meer christelije tijd terug zouden vliegen, zou de weegschaal misschien de andere kant op doorslaan.
@Chi Sin X: ik had volgens mij al op je blog of in een andere post jullie ervaring gelezen.. Mischien moeten we dan juist heel laat aankomen
Wij hebben de Golden Gate Bridge ook met de fiets gedaan. Was een heel leuke ervaring (doorgefietst naar Sausolito en van daar de ferry terug genomen). Wij vlogen op SFO en hebben een taxi gepakt naar ons hotel op Union Square (Westin St.Francis). Wat dagen doorgebracht lopende en met het OV (cable cars, etc.). De huurauto werd aan de deur van het hotel afgeleverd. Aan het einde van de reis hebben we de auto ingeleverd in Fishermans Wharff (lokaal verhuur kantoor) en zijn toen naar ons hotel gegaan aldaar (BW Tuscan Inn, verbleven we ook nog een aantal dagen). De ochtend dat wij weggingen vroeg ik aan de hotelreceptie om een taxi te bellen en die vertelden mij dat ze ook een privé chauffeur konden regelen en dat was een vaste prijs. Bleek echter niet meer te zijn dan de taxi en je zat een stuk comfortabeler Die kun je op elk moment van de dag bestellen (net als een taxi).
Het was idd niet meer dan 30 minuten rijden. Alleen bij aankomst hadden we wel met wat "traffic" te maken.
Zolang als het duurde bij aankomst (4 uur!!!) zo kort was het op de terugweg. Wel een rij van circa 30 minuten om met je handbagage door de scan te gaan en daarna was het vervelen. Er is echt helemaal niks te doen op het vliegveld. Twee koffie/eettentjes en een cosmetica en electronicawinkeltje. That's it.
Ik heb bij Hertz geboekt met de ANWB korting. Ik heb van iemand hier op het forum de tip gekregen om dit voortaan goed te vergelijken met de prijzen van Hertz bij Hotelplan (alleen via reisbureau te boeken). Soms is de ene goedkoper dan weer de ander.
Haha, ik had al uit je post-geschiedenis ontdekt dat je bij Herzt had geboekt maar vroeg het me toch af omdat Fisherman's Wharff als drop-off lokatie bij Herz geen optie leek te zijn. Toch wel bij nader inzien. Ik snap er niets van: met ANWB korting lijkt Herz zelfs goedkoper dan eautohuur voor een standard SUV nl 745 euro voor 20 dagen ipv 790 euro. Als ik het zo zie dan zijn de belangrijkste verzekeringen en de tax toch gewoon inbegrepen?
Ik had toen inderdaad alle benodigde verzekeringen inclusief, maar er zat niet al een tank benzine bij en ook niet een tweede bestuuder. Echter hier op het forum merkte iemand op dat dit in veel gevallen gratis is (die 2e bestuurder dan he niet die benzine )
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.