Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Harry »

Toch geen ja/nee vraag, je hebt ze met Front wheel drive en met 4WD.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb bij eauthuur een Chevrolet equinox gehuurd. Nu kreeg ik zojuist een email dat de reservering is veranderd. De Equinox is veranderd in een Saturn Vue ??? Nog nooit van gehoord. Moet ik hier blij mee zijn of moet ik maar eens naar eautohuur gaan bellen dat dit niet de afspraak was ?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maakt weinig uit:
The Saturn Vue is a compact crossover SUV from General Motors' Saturn marque, and is Saturn's best-selling model. It was the first vehicle to use the GM Theta platform. The Vue is the oldest model in the Saturn lineup since the demise of the L-Series in 2005. A second generation Vue was launched in 2007 for the 2008 model as a rebadged Antara model. The vehicle is also known as the Chevrolet Captiva (Mexico, Europe, Brazil), GMC Terrain (Middle East, not related to the North American version), Holden Captiva MaXX (Oceania), Opel Antara (mainland Europe & Ireland), and Vauxhall Antara (UK).
The Equinox is the first crossover SUV from Chevrolet, marketed by GM as a compact SUV. Riding on GM's Theta platform, the unibody Equinox is mechanically similar to the GMC Terrain, Saturn Vue, Pontiac Torrent, and the 2007 Suzuki XL7. However, the Equinox and the Torrent are larger than the Vue, riding on a 112.5 in (2857 mm) wheelbase, 5.9 in (150 mm) longer than the Saturn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Ik had dit al geplaatst in het topic over usareisen.de, maar ik vermoed dat dit niet echt het juiste topic was, vandaar dat ik het hier eens probeer:

Ik vroeg me wel af of je met eautohuur optimaal verzekerd bent (heb ik hier al een aantal keer proberen zoeken maar ik vind niet zoveel info over eautohuur terug op het forum, misschien zoek ik verkeerd). Dit is wat inbegrepen is in hun prijs:

* Onbeperkt aantal km
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)

Daarnaast heb ik een reisverzekering genomen bij connections, dus ik denk dat ik alle noodzakelijke verzekeringen heb, of mis ik nog iets?

Naar ik begrepen heb is er ook nog een verzekering voor het geval je een lege accu hebt of sleutels verliest aan 5dollar per dag, maar deze zullen we zo maar laten.

Ik heb deze vraag nog al es een keer zien voorbij passeren, maar een duidelijk antwoord heb ik tot op nu nog niet gevonden (misschien zoek ik wel verkeerd hoor...). Misschien dat iemand hier ervaring heeft met eautohuur en weet of deze verzekeringen voldoende zijn?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bigfish schreef:* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
Met CDW (ook wel LDW genoemd) en SLI (ook wel LIS genoemd) ben je voldoende verzekerd voor de auto.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Ik heb een vraag: als ik bij dollar zelf voor 20 dagen boek is het iets goedkoper voor 20 dagen, bij usareisen maakt 21 of 20 dagen niets uit in prijs. Bij eautohuur is 21 dagen zelfs 10 euro goedkoper dan 20 dagen. Ik heb de auto eigenlijk 20 dagen nodig; zou ik hem nu gewoon voor 21 dagen kunnen boeken bij eautohuur maar eerder terug kunnen brengen? Ik weet het, het scheelt niet veel maar alle kleine beetjes helpen :lol:
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De huurprijs per week komt altijd goedkoper uit dan per dag huren, vandaar dat 21dagen = 3 weken goedkoper uitkomt dan 20 dagen = 2 weken + 6 dagen.
Eerder inleveren is geen probleem maar je krijgt geen geld terug als je een dag eerder inleverd :wink:
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

@Rob: haha ik verwacht ook niet dat ik geld terug krijg als ik hem eerder zou inleveren maar vroeg me meer af of ik dan alsnog die 10 euro of zelfs meer extra moet betalen
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals Rob dat al aangeeft zal dat geen problemen opleveren. Ik heb dat zelf ook al eens gedaan omdat 5 dagen huren goedkoper was dan 4 dagen. :D

Roland

Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Mijn eerste post en mogelijk mijn eerste domme post, maar here goes :D

Is er een beperking op het aantal km's dat je mag doen met een rental zonder dat er een toelage bijkomt? Of zijn de prijzen die ze aangeven via internet incl. onbeperkt aantal km's?

Alvast bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Autohuur is altijd inclusief onbeperkte mijlen/kilometers je mag dus zoveel rijden als jezelf wil/nodig vindt
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Excuus voor de vele vragen maar ik heb net op de herz site gekeken. Wat ik niet snap: bij de tarieven staat duidelijk dat:
airport concession fee recovery
loss damage waiver
tax
liability insurance supplement
vehicle licensing cost recovery
customer facility charge:
california tourism commission assessment
energy surcharge

is inbegrepen. Verder is een 2e driver in california gratis. Dan heb je toch eigenlijk alles gecoverd? Waarom noemen ze dan op de site dat er nog fees bij zouden kunnen komen?
Reden waarom ik het vraag is dat Herz via usareisen ruim 1000 euro is voor deze periode maar via Herz direct maar 800 euro, met anwb korting 740 euro.
Afbeelding
tojoto
Amerika-ontdekker

Hertz

Bericht door tojoto »

Hey

In juli zouden we een 23 daagse rondreis maken in het Zuid-Westen
vertrek : San Francisco
eindpunt: La

We hebben verschillen autoverhuurbedrijven bekeken en de prijs vergeleken.
We kwamen uit bij Hertz die ons een Chevrolet Trailblazer aanbiedt voor de prijs van 924 Euro voor 23 dagen huur.

Nu is mijn vraag :
- Lijkt dit voor jullie een goede deal ? (of toch maar even verder zoeken ?)
- iemand ervaring met Hertz ?
- iemand ervaring met de Chevrolet Trailblazer ?

Alvast bedankt voor tips !
Dikkie
Amerikakenner

Re: iemand ervaring met Hertz ?

Bericht door Dikkie »

Ik zou in ieder geval een ANWB kaart van €15 aanschaffen en het dan boeken met ANWB korting. Dan kost het je €808. Verder kun je nog even kijken via hotelplan of oad of de huur goedkoper is.

Ik heb vorig jaar bij Hertz geboekt en dat is prima bevallen. Je huurt alleen niet een specifiek type maar in jou geval een standard SUV. Dat kan een Trailblazer zijn maar ook een andere SUV uit dezelfde klasse.
geertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Eautohuur het goedkoopst

Bericht door geertjuh »

Hi,
Ik heb na een dagje Internetten en dwalen over allerlei rent a car sites :? , een auto gehuurd bij Eautohuur/Traveljigsaw. Deze was het goedkoopst. Voor 28 dagen zo'n grote 4*4 Dodge Durango of een gelijkwaardige chevrolet Tahoe (PFAR = hoogste SUV klasse), betaal ik nu in het hoogzeisoen €1160 (na onderhandeling).
Dit is alles inclusief, zoals schade aan eigen auto (CDW), schade aan derden (SLI) schade door onverzekerden, taxes en Fees enz, zonder nog meer bijkomende kosten. Er moet alleen straks bijbetaald worden voor de 1e tank benzine en de gebruikelijk borg.
Buiten het feit dat dit de goedkoopste prijs was voor deze auto, vond ik de site van Eautohuur de meest heldere zonder allerlei kleine lettertjes. Aangezien ik een leek ben op autohuurgebied vond ik deze firma de meest transparante. Je kunt gratis annuleren tot 48 uur voor vetrek er worden geen creditcardkosten enz. berekend. Je kunt digitaal een offerte aanvragen die je dan direct per mail krijgt toegestuurd. hierin staat alles uitvoerig beschreven.

De site van USA reisen.de was ook redelijk helder maar niet het goedkoopst.
Uscarhire is ook concurrerend (Let op de prijs in GB ponden).

Verder verbaas ik me over het feit dat je, ondanks dat je aangeeft in California te huren, alle firma's je nog een uitbreiding voor meerdere bestuurders willen verkopen (Premium, Goldpakket Spar plus, super inklusif en nog allerlei ander prachtige namen). Meerder bestuurders is in California gratis. je betaald dan zo'n €150 meer, alleen voor 1 extra tank benzine.
Ook kun je autostoeltjes en navigatiesystemen huren voor veel geld. Deze kun je voor een week huurprijs beter zelf kopen. :wink:

Eautohuur was dus het goedkoopste, gevolgd door Hertz als goede tweede. voor een lagere SUV klasse (SFAR, Jeep grand cherokee oid) was Hertz zelfs gelijkwaardig. Op de gelikte Site van Hertz kun je, via de ANWB site (ook als niet lid!!) een code ophalen (CDP504224) waarmee je korting krijgt. Ik kreeg echter bij Hertz geen goede indruk van wat ik nu echt allemaal geboekt had (welke verzekeringen?, gratis 1e tank brandstof?) en ofdat er nog kosten aan de balie bij kwamen.

Nadat ik offerte had aangevraagd bij Eautohuur, ben ik later door dit bedrijf gebeld voor een reactie. Toen ik aangaf dat Hertz concurrerend was in de SFAR klasse, gaf Eautohuur mij nog extra korting. Verder was deze medewerkster erg vakkundig en wist mij uitstekend te beantwoorden op al mijn vragen. Ze gaf ook aan dat ik niet een aanvulling hoef te hebben voor meerdere bestuurders , en dat ik mij straks bij het ophalen van de de auto aan de balie, mij niet nog een aanvullende verzekering oid aan moet laten smeren.

Eautohuur huurt in mijn geval de auto weer bij Dollar rent a car

groeten Geetjuh
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eautohuur het goedkoopst

Bericht door Coyote »

geertjuh schreef:Ze gaf ook aan dat ik niet een aanvulling hoef te hebben voor meerdere bestuurders
Maar wel even aangeven bij het afhalen dat je extra bestuurders hebt. :wink:

Roland

dice
Amerika-ontdekker

huren via eautohuur

Bericht door dice »

Hallo,

enkele weken geleden heb ik een auto besteld bij eautohuur voor 3 weken in mei/juni.
De bevestiging op mijn bestelling vermeld dat ik na 72 uur een coupon ga ontvangen tot op heden nog niets.
Hier heb ik al twee e-mails voor verstuurd en gebeld maar tot op heden niets.
Antwoord het duurt nog lang zullen ze in Amerika denken.

Zijn er meerdere met een dergelijk ervaring?
Zo ja is het goed gekomen?

Met vriendelijke groet,
R.
marry
Amerikafan

Re: Eautohuur het goedkoopst

Bericht door marry »

geertjuh schreef: Nadat ik offerte had aangevraagd bij Eautohuur, ben ik later door dit bedrijf gebeld voor een reactie. Toen ik aangaf dat Hertz concurrerend was in de SFAR klasse, gaf Eautohuur mij nog extra korting. Verder was deze medewerkster erg vakkundig en wist mij uitstekend te beantwoorden op al mijn vragen.
groeten Geetjuh
Ik heb ook hele goede ervaring met Eautohuur. Eind december auto gehuurd met vroegboek korting. Vlak voordat ik restant moest betalen keek ik nog even op de site en zag toen :o dat dezelfde auto €100 goedkoper werd aangeboden. Gelijk gebeld en ....... geen enkel probleem, kreeg meteen nieuwe bevestiging met verlaagde prijs :lol: . Erg fijn ook dat het in het Nederlands was.
marry
Amerikafan

Re: huren via eautohuur

Bericht door marry »

De coupon (ofwel voucher) krijg je vlak voor je vertrek (nadat je het restant betaald hebt). De bevestiging die hebt ontvangen is bewijs van je boeking/reservering.
dice
Amerika-ontdekker

Re: huren via eautohuur

Bericht door dice »

Bedankt voor de reactie.

Maar alles is al betaald dus er is geen restant.
Vreemd dat ze me dat niet vertellen.

Is dit bij andere maatschappijen ook zo?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer