Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis john1969: Salt lake - Moab ......en dan???
Reis john1969: Salt lake - Moab ......en dan???
Hallo,
Ik ben een beetje een planning van onze reis aan het maken maar zit een beetje met het stuk tussen Moab en Zion,
we willen via Torrey gaan en daar de Cathedral valley loop doen maar ook wel vanuit Moab richting Mexican hat en daar de Mogi dugway rijden en zo richting Torrey (is dat de moeite om zo'n eind terug te rijden)Bryce zijn we al geweest dus dat is geen must(sorry voor de Bryce fans)
Dit is ongeveer de planning
dag 1 Amsterdam - salt lake city
dag 2 Salt lake city - Moab
dag 3 Moab
dag 4 Moab
dag 5 Moab - ???
dag 6 ???
dag 7 ???
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion -Las vegas
dag 11 t/m 13 Las vegas
alvast bedankt voor het meedenken
groeten John
Ik ben een beetje een planning van onze reis aan het maken maar zit een beetje met het stuk tussen Moab en Zion,
we willen via Torrey gaan en daar de Cathedral valley loop doen maar ook wel vanuit Moab richting Mexican hat en daar de Mogi dugway rijden en zo richting Torrey (is dat de moeite om zo'n eind terug te rijden)Bryce zijn we al geweest dus dat is geen must(sorry voor de Bryce fans)
Dit is ongeveer de planning
dag 3 Moab
dag 4 Moab
dag 5 Moab - ???
dag 6 ???
dag 7 ???
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion -Las vegas
dag 11 t/m 13 Las vegas
alvast bedankt voor het meedenken
groeten John
Re: Salt lake - Moab ......en dan???
Je zou kunnen denken over Monument valley en Grand Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Salt lake - Moab ......en dan???
Hallo John,
Je kunt van Moab via de Mogi Dukway etc en via Natural Bridges en Hanksville naar Torrey rijden, het is wel een lange rit maar erg mooi!
Tussen Torrey en Zion kom je langs Bryce, dat is niet te vermijden als je de 12 wilt nemen. Je kunt vervolgens via Cedar City rijden en ook nog een stuk van het noordelijke deel van Zion meenemen. Als je echter nog niet aan de oostkant van Zion bent geweest, is die route misschen beter (houd wel rekening met de wegwerkzaamheden die er gepland zijn).
Marianne
Je kunt van Moab via de Mogi Dukway etc en via Natural Bridges en Hanksville naar Torrey rijden, het is wel een lange rit maar erg mooi!
Tussen Torrey en Zion kom je langs Bryce, dat is niet te vermijden als je de 12 wilt nemen. Je kunt vervolgens via Cedar City rijden en ook nog een stuk van het noordelijke deel van Zion meenemen. Als je echter nog niet aan de oostkant van Zion bent geweest, is die route misschen beter (houd wel rekening met de wegwerkzaamheden die er gepland zijn).
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis john1969: Salt lake - Moab ......en dan???
De zuidroute via Mexican Hat, Gooseneck SP, Monky Dugway en Natural Bridges NM naar Torrey (Capitol Reef) is zeker de moeite waard wij deden deze route in 2007 met een camper zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 18 en 19 misschien heb je ook nog wat aan de dagen 20, 21en 22 wat de verdere reis richting Zion NP betreft.
Hallo,
Bedankt allemaal voor de reactie's
Grand canyon en Monument valley vallen af want daar zijn we afgelopen jaar geweest,
maar de route van Rob en van Martin en Marianne spreekt mee wel aan, is mischien wel een lange dag maar je komt langs heel wat bezienswaardigheden
Denk dat ik deze route is ga proberen
dag 3 Moab
dag 4 Moab
dag 5 Moab - Torrey (Gooseneck SP - Mokee dugway - Natural bridges)
dag 6 Torrey (Cathedral valley loop)
dag 7 Torrey - Kanab
dag 8 Kanab - Zion (the Wave proberen)
dag 9 Zion
dag 10 Zion -Las vegas
dag 11 t/m 13 Las vegas
bedankt
John
Bedankt allemaal voor de reactie's
Grand canyon en Monument valley vallen af want daar zijn we afgelopen jaar geweest,
maar de route van Rob en van Martin en Marianne spreekt mee wel aan, is mischien wel een lange dag maar je komt langs heel wat bezienswaardigheden
Denk dat ik deze route is ga proberen
dag 3 Moab
dag 4 Moab
dag 6 Torrey (Cathedral valley loop)
dag 7 Torrey - Kanab
dag 8 Kanab - Zion (the Wave proberen)
dag 9 Zion
dag 10 Zion -Las vegas
dag 11 t/m 13 Las vegas
bedankt
John
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor de Wave zou ik proberen via internet mee te loten, anders moet je dag 7 al vroeg aanwezig zijn op het Paria information center voor de loting, de permits zouden dan voor dag 8 zijn.
Ipv Moab-Natural Bridges-Moki Dugway-Gooseneck SP en weer terug naar 95 en naar Torrey (stop bij Hite Overlook off 95) zou je ook via Green River, Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley SP kunnen rijden. Dat geeft je 's middags nog wat tijd voor Capitol Reef NP. Moeilijke keus want de eerste route is ook niet te versmaden maar neemt veel meer tijd.
Yeehaw.
Yeehaw.
Je kunt die dag ook nog Valley of the Gods toevoegen. Ik weet niet of het dan niet teveel van het goede wordt.
Je kunt die dag ook nog Valley of the Gods toevoegen. Ik weet niet of het dan niet teveel van het goede wordt.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er een rede om in Salt lake te beginnen? We hebben met mijn schoonouders een soort gelijke tijdsplanning gehad, maar dan gestart vanuit Denver. Gezien de rolstoel van mijn schoonmoeder en de conditie van mijn schoonvader waren lange wandelingen niet aan de orde, voor hen was het de eerste keer, dus was de Grand Canyon een must en zijn we dus vanaf Moab via Natural Bridges/Monument Valley naar Kayenta gegaan. We hebben niet het gevoel gehad te moeten haasten.
Onze route:
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Sightseeing Denver
Dag 3: Denver- Colorado National Monument-scenic backway 128-Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 5: Moab (Arches)
[Dag 6: Moab-Natural Bridges-Mokee Dugway- Monument Valley-Kayenta
Dag 7: Kayenta - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 10-11-12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas-Amsterdam
Denver vonden we een prettige stad. Het Colorado NM vonden we zeer de moeite waard en ook de 128 via de achterkant van de Arches was erg mooi. Ook zitten er op de route van Denver naar het Colorado NM nog outletshops, alleen die zijn pas na 10 uur open als ik me niet vergis.
Edit: de route van Yeehaw via Green River is zeker de moeite waard. Capitol Reef is een zeer mooi groen park en zonde om door heen te crossen. Als ik zou moeten kiezen tussen meer tijd voor Capitol Reef of Natural Bridges, dan gaan de bruggen het verliezen.
Keuzes maken blijft lastig, het hele gebied is zo mooi dat je er wel jaren in vooruit kan.
Onze route:
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Sightseeing Denver
Dag 3: Denver- Colorado National Monument-scenic backway 128-Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 5: Moab (Arches)
[Dag 6: Moab-Natural Bridges-Mokee Dugway- Monument Valley-Kayenta
Dag 7: Kayenta - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 10-11-12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas-Amsterdam
Denver vonden we een prettige stad. Het Colorado NM vonden we zeer de moeite waard en ook de 128 via de achterkant van de Arches was erg mooi. Ook zitten er op de route van Denver naar het Colorado NM nog outletshops, alleen die zijn pas na 10 uur open als ik me niet vergis.
Edit: de route van Yeehaw via Green River is zeker de moeite waard. Capitol Reef is een zeer mooi groen park en zonde om door heen te crossen. Als ik zou moeten kiezen tussen meer tijd voor Capitol Reef of Natural Bridges, dan gaan de bruggen het verliezen.
Keuzes maken blijft lastig, het hele gebied is zo mooi dat je er wel jaren in vooruit kan.
Hallo,
iedereen bedankt voor de reacties,
ga nog wat verder puzzelen maar denk dat ik toch via de Mokee dugway ga...
Iemand nog tips voor een hotel in Torrey
groeten
John
iedereen bedankt voor de reacties,
ga nog wat verder puzzelen maar denk dat ik toch via de Mokee dugway ga...
Iemand nog tips voor een hotel in Torrey
groeten
John
Wij hebben twee nachten in Capitol Reef Inn & Cafe geslapen; eenvoudig maar gewoon goed en tevreden (en ook nog eens heel betaalbaar).
Zie voor meer informatie en foto's: http://members.virtualtourist.com/vt/tf ... /3/1ef972/
Zie voor meer informatie en foto's: http://members.virtualtourist.com/vt/tf ... /3/1ef972/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4177 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 4 Reacties