Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
We hebben begin november onze vluchten voor volgende zomer geboekt. Begin augustus vliegen we na een paar dagen New York door naar Salt Lake City. Op het eerste zicht leek de overstaptijd (er was een overstap gepland in Memphis) nogal kort nl. 35 minuten. Wanneer ik vandaag onze vluchten eens checked op de site van Delta airlines blijkt nu dat er zelfs geen overstap meer waar oorspronkelijk op de papieren van het reisbureau volgende schedule staat:
JFK - MEM 16:05 -18:05
MEM - SLC 18:35 - 21:00
Vandaag zie ik echter volgende uren voor deze vluchten:
JFK - MEM 16:45 - 18:45
Dus kunnen we in normale omstandigheden onze vlucht naar SLC nooit halen in Memphis. Heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe moeten we hierop reageren ?
Stefan
JFK - MEM 16:05 -18:05
Vandaag zie ik echter volgende uren voor deze vluchten:
JFK - MEM 16:45 - 18:45
Dus kunnen we in normale omstandigheden onze vlucht naar SLC nooit halen in Memphis. Heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe moeten we hierop reageren ?
Stefan
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Heb je al gechecked of je nog op deze vlucht zit? Het kan ook zijn dat ze je op een andere vlucht overgezet hebben.
Dat hebben wij ook eens meegemaakt, er was een vluchttijd veranderd en toen hebben ze ons zonder het aan ons te melden op een vlucht met een andere overstap gezet.
Ik heb daarop gebeld met de luchtvaartmaatschappij (niet met vliegtickets.nl waar ik de vlucht geboekt had) en die hebben mij op een vlucht gezet die mij beter uitkwam. De Amerikaanse maatschappijen geven meestal een hele goede service als je ze even belt.
Marjon
Dat hebben wij ook eens meegemaakt, er was een vluchttijd veranderd en toen hebben ze ons zonder het aan ons te melden op een vlucht met een andere overstap gezet.
Ik heb daarop gebeld met de luchtvaartmaatschappij (niet met vliegtickets.nl waar ik de vlucht geboekt had) en die hebben mij op een vlucht gezet die mij beter uitkwam. De Amerikaanse maatschappijen geven meestal een hele goede service als je ze even belt.
Marjon
-
- Amerika-ontdekker
Hoe kunnen we weten of we op een andere vlucht gezet zijn, dienen we te wachten op de finale papieren of kunnen we dat ergens opzoeken?
Stefan
Stefan
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er bestaat niet zoiets als finale papieren, alles gaat tegenwoordig electronisch, ook de boekingen via een reisbureau, als je zelf boekt krijg je een boekingscode waarmee je je boeking op kunt zoeken op de website van de luchtvaartmaatschappij, en daarbij al je vluchten kunt bekijken, en eventueel je stoelen uit kunt kiezen, je zult bij een boeking via een tussenpersoon de boekingscode van hen moeten ontvangen, kijk maar eens op je papieren of je een boekingscode hebt, meestal bestaat deze uit 6 letters en/of cijfers, in combinatie met je achternaam kun je zo je boeking bekijken op de website van Delta, het kan ook zijn dat je het e-ticketnummer gekregen hebt, dit is een langer nummer, maar ook via dit nummer kun je je boeking bekijken.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Harry, ik heb inderdaad zo'n 6 karakters lange code, maar ik vind nergens op de Website van Delta waar ik dat nummer kan ingeven om meer info op te vragen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De kans is groot dat het een Amadeus of Galileo code is.Stefan-Greta schreef:Bedankt voor je reactie Harry, ik heb inderdaad zo'n 6 karakters lange code, maar ik vind nergens op de Website van Delta waar ik dat nummer kan ingeven om meer info op te vragen.
Probeer eerst eens op volgende sites:
Amadeus: https://www.checkmytrip.com/plnext/XCMT ... ANGUAGE=GB
Galileo: https://www.viewtrip.com/
In het onwaarschijnlijke geval dat het Sabre moest zijn: https://www.virtuallythere.com/new/logi ... date=false
Website Delta: http://www.delta.com/traveling_checkin/index.jsp
Indien het een Amadeus/Galileo/Sabre code is kan je door in te loggen op deze sites de boekingscode van de maatschappij zelf opzoeken en daarna bij de maatschappij inloggen om eventueel je zitjes te kiezen en je vluchten na te kijken

Voor alle sites geldt het volgende om in te loggen:
Boekingsreferentie = referentie die je gekregen hebt
Last name: achternaam ZONDER spaties. Dus stel dat je VAN DER MEULEN of zo noemt dan moet je alles aan elkaar typen als VANDERMEULEN anders zal het nog niet werken

-
- Amerika-ontdekker
bedankt, Ondertussen hebben we onze info kunnen opvragen (de tip met de spaties uit de naam was goud waard). Ondertussen hebben we bericht gekregen van Delta en wordt er gekeken voor een alternatieve vlucht.
groetjes,
Stefan en Greta
groetjes,
Stefan en Greta
Hallo allemaal,
Als ik voor volgend jaar september op internet (kayak.com) tickets zoek:
Amsterdam - NY
NY - San Francisco
Los Angeles - Amsterdam
Kom ik uit op zo'n $1,200 per persoon uit. Is dat een redelijke prijs of zal ik echt verder moeten koopjesjagen om iets fatsoenlijkers te krijgen? (Ik vind het behoorlijk veel geld!)
Amsterdam - NY
NY - San Francisco
Los Angeles - Amsterdam
Kom ik uit op zo'n $1,200 per persoon uit. Is dat een redelijke prijs of zal ik echt verder moeten koopjesjagen om iets fatsoenlijkers te krijgen? (Ik vind het behoorlijk veel geld!)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is voor september veel te veel, zou eens wat ander sites proberen en nog wat geduld hebben tot in januari de nieuwe aanbiedingen komen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dit bedrag vind ik voor het hoogseizoen zelfs erg hoog.
Multiple city, of losse tickets ?foxtrotc schreef:Hallo allemaal,
Amsterdam - NY
NY - San Francisco
Los Angeles - Amsterdam
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hallo,
ik las in dit topic al verschillende keren dat er 'eventueel' in januari aanbiedingen zouden kunnen komen ivm vliegtuigtickets.
Zelf gaan wij nu volgende zomer voor de vijfde keer naar de VS maar we hebben nog nooit gewacht tot de januarimaand om tickets te kopen.
Mijn vraag is nu, hoe laag gemiddeld waren die aanbiedingsprijzen de laatste jaren rond de januariperiode en is dat enkel connections die dit aanbiedt ?
We kunnen op dit moment voor juli tickets kopen voor 736 euro excl. kosten, rond de 800 euro kosten inclusief naar SFO en terug van LAX .
We twijfelen nu een beetje... zouden we die kopen of zouden we wachten ?
Als we zo een richtprijs zouden hebben van die koopjesprijzen, kunnen we misschien makkelijker de knoop doorhakken.
Txs,
Jann
ik las in dit topic al verschillende keren dat er 'eventueel' in januari aanbiedingen zouden kunnen komen ivm vliegtuigtickets.
Zelf gaan wij nu volgende zomer voor de vijfde keer naar de VS maar we hebben nog nooit gewacht tot de januarimaand om tickets te kopen.
Mijn vraag is nu, hoe laag gemiddeld waren die aanbiedingsprijzen de laatste jaren rond de januariperiode en is dat enkel connections die dit aanbiedt ?
We kunnen op dit moment voor juli tickets kopen voor 736 euro excl. kosten, rond de 800 euro kosten inclusief naar SFO en terug van LAX .
We twijfelen nu een beetje... zouden we die kopen of zouden we wachten ?
Als we zo een richtprijs zouden hebben van die koopjesprijzen, kunnen we misschien makkelijker de knoop doorhakken.
Txs,
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
-
- Amerikakenner
dit jaar in juli naar SFO (terug LA)gevlogen vanaf Brussel voor € 580,-
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het een hele mooie prijs voor een vlucht in juli als jullie vanaf Amsterdam vliegen. Ik zou het boeken voor die prijs.
Wij vliegen nu in Juli voor € 805 naar Phoenix en dat vind ik een mooie prijs.
Er waren in november ook acties van Connections maar de prijzen vielen erg tegen (duurder dan wat ik betaald heb)bovendien is het vanaf Brussel.
Ik denk niet dat je de prijzen van vorig jaar zult krijgen, de tarieven liggen dit jaar tot nu toe beduidend hoger
Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Marjon
Wij vliegen nu in Juli voor € 805 naar Phoenix en dat vind ik een mooie prijs.
Er waren in november ook acties van Connections maar de prijzen vielen erg tegen (duurder dan wat ik betaald heb)bovendien is het vanaf Brussel.
Ik denk niet dat je de prijzen van vorig jaar zult krijgen, de tarieven liggen dit jaar tot nu toe beduidend hoger
Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Marjon
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Inderdaad het blijft koffie dik kijken met de prijzen van de vliegtickets.
Vorig jaar vlak voor de massale prijs verlaging van de vliegtickets hadden wij eur 790 betaald voor de vlucht AMS-Washington dc en Boston-AMS.
beide vluchten waren rechtstreeks.
Deze keer hebben wij AMS-SF vv (rechtstreekse vluchten) geboekt voor een stuk lagere prijs. Ben benieuwd wat er in 2010 met de ticket prijzen gaat gebeuren.. zie voor een kranten artikel van de telegraaf deze topic. viewtopic.php?f=30&t=25196&p=406473#p406473
Susie One
Vorig jaar vlak voor de massale prijs verlaging van de vliegtickets hadden wij eur 790 betaald voor de vlucht AMS-Washington dc en Boston-AMS.
beide vluchten waren rechtstreeks.
Deze keer hebben wij AMS-SF vv (rechtstreekse vluchten) geboekt voor een stuk lagere prijs. Ben benieuwd wat er in 2010 met de ticket prijzen gaat gebeuren.. zie voor een kranten artikel van de telegraaf deze topic. viewtopic.php?f=30&t=25196&p=406473#p406473
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@Marjon : het is wel een vlucht vanaf Brussel (wat we ook verkiezen want we wonen in België hé...) dezelfde data vanaf Amsterdam bij dezelfde boekingssite is stukken duurder !
@Ludwig : bij wie maar vooral wanneer boekten jullie deze vlucht van jullie laatste reis in juli ?
Jann
@Ludwig : bij wie maar vooral wanneer boekten jullie deze vlucht van jullie laatste reis in juli ?
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Eigenlijk moet je zo denken: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst".
Ticketprijzen zijn moeilijk voorspelbaar op dit moment. Gisteren las ik nog een artikel (staat ook hier op het forum vermeld) dat ze zelfs duurder worden.
Roland

Ticketprijzen zijn moeilijk voorspelbaar op dit moment. Gisteren las ik nog een artikel (staat ook hier op het forum vermeld) dat ze zelfs duurder worden.
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wat Roland zegt is natuurlijk helemaal waar. wij betaalden overigens vorig jaar 540 voor BRU - Seattle en Denver - BRU midden in het hoogseizoen. geboekt bij connections in januari. wat het dit jaar gaat worden .... ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikakenner
net als mattrob bij connections in januari. Dit jaar hebben we er niet op gewacht maar een leuke actie geboekt bij Martinair (via de duitse site, rechtstreeks Amsterdam-Orlando)@Ludwig : bij wie maar vooral wanneer boekten jullie deze vlucht van jullie laatste reis in juli ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2922 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-
- 16 Reacties