Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2009: deelnemers én hun resultaten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
belg1980
Amerika-ontdekker

Re: DV-2009: deelnemers én hun resultaten

Bericht door belg1980 »

Op 9 November afgereisd en op 12 November jouw Green Card al in handen? Heb ik het juist?
Ik wacht al sinds Juni op mijn Green Card, maar nog niets ontvangen, vreemd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

belg1980 schreef:Op 9 November afgereisd en op 12 November jouw Green Card al in handen? Heb ik het juist?
Juni lijkt me wel erg lang, heb je al eens contact opgenomen met immigrations? Ik heb vrienden die hun greencard in 4-6 weken hadden afgelopen najaar.
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Ik had ergens gehoord dat het 4 tot 6 maanden kon duren om jouw werkelijke Green Card te ontvangen. Ik ga morgen toch eens horen.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Begl1980

Ik zou zeker eens navragen want lijkt me echt wel lang.
Wij hadden binnen 6 weken onze green card, vrees dus dat hij ergens verloren is gegaan in de post.

Succes

bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Via de website: https://egov.uscis.gov/cris/Dashboard.do heb ik de status van mijn dossier bekeken en wat blijkt? Ze hebben mijn Green Card proberen opsturen op 16 Augustus maar toen was ik helemaal niet in de States! Ik was twee weken in de States van 26 juni tot 12 juli, mooi binnen de termijn van zes maanden, maar nadien teruggekeerd naar Belgie om verhuis te regelen. Op 6 oktober reisde ik dan definitief af naar de States om er te blijven. Het vreemde is dat ik niet op de hoogte werd gebracht dat men heeft getracht de Green Card af te leveren. Ik heb dan maar naar de USCIS gebeld en gevraagd om de Green Card opnieuw op te sturen. Het telefoongesprek verliep moeilijk. De medewerkster sprak enorm snel - alsof ze de antwoorden van buiten had geleerd - waardoor het gesprek snel afliep. Ze gaan de Green Card opnieuw opsturen maar ik hoop dat ze dan wel iets achterlaten want ik kan moeilijk komende weken elke dag thuis blijven. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen? Is het een speciale delivery via USPS, FedEx of zoiets?
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Ik zou sowieso over een paar dagen weer bellen om te vragen om een update, in het geval dit persoon er niets mee gedaan heeft. Blijven bellen en stalken, je hebt niets te verliezen.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Green card zit gewoon in de bus maar begrijp niet dat bij eerste poging dit niet gelukt is.
Je moet toch een adres in States opgeven wanneer je tweede pakket hebt teruggestuurd? Wanneer je dit niet zou doen zullen ze dit zeker hebben gevraagd tijdens interview (bestaan verschillende draadjes hierover)
Wij hadden adres van vrienden opgegeven en greencard is daar netjes afgeleverd door US Mail.

Als ik het goed lees ben je nu gesettled in de States en heb je een vast adres.
Als dit adres niet hetzelfde is als tijdens je interview kan je dit online melden (formulier AR-11) en volgens mij kan je meteen dan ook on line melden dat je green card niet hebt en een nieuwe aanvragen. Formulier is te vinden op www.uscis.gov. Heb je geen last van dames die te vlug praten of niet echt geinteresseerd zijn in je probleem.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
svanriesen
Amerika-ontdekker

Bericht door svanriesen »

belg1980 schreef:Op 9 November afgereisd en op 12 November jouw Green Card al in handen? Heb ik het juist?
correctie, 7 november ingereisd op LAX, een welkomsbrief van department of homeland security gedateerd 12 nov, post stempel 13 nov, later brief van USCIS met mn greencard gedateerd 12 nov, poststempel 17 nov. dus binnen de 2 weken.

Maar ja het USCIS kantoor was in Laguna Niguel, in Orange County, iets meer dan een uur van LAX en iets meer dan een uur van waar mijn oom woont. mogelijk dat de snelheid daardoor werd bepaald.
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Het vreemde is dat ze succesvol mijn Social Security Number en een welkomspakket en brief hebben kunnen opsturen, maar mijn Green Card niet hebben kunnen afleveren. Ik heb steeds hetzelfde adres opgegeven en ben nooit van adres gewijzigd. Nog even afwachten dus.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer