Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dinxper: rondreis ooskust 2010
Reis Dinxper: rondreis ooskust 2010
Afgelopen jaar hebben we via een reisorganisatie een reis naar de westkust geboekt (San Fransisco - Las Vegas - LA enz).
Deze vakantie is ons zo goed bevallen dat we daarom besloten hebben dit jaar weer naar Amerika te gaan, alleen nu naar de oostkust. Omdat het via een reisorganisatie aardig krap is qua tijd willen we nu de reis zelf gaan plannen.
We hebben de route al globaal in ons hoofd. De planning is om in de 2e week van juli te vertrekken en deze keer gaan we met 4 man.
1 Dusseldorf-New York
2 New York-New York
3 New York-New York
4 New York-Niagra Falls
5 Niagra Falls-Niagra Falls
6 Niagra Falls-Washington
7 Washington-Washington
8 Washington-Shenadonah NP
9 Shenadonah NP-Shenadonah NP
10 Shenadonah NP-? (Whytheville)
11 ? (Whytheville)-Gatlinburg (Smoky NP)
12 Gatlinburg (Smoky NP)-Gatlinburg (Smoky NP)
13 Gatlinburg (Smoky NP)-Atlanta
14 Atlanta-Orlando
15 Orlando-Orlando
16 Orlando-Miami
17 Miami-Miami
18 Miami-Miami
19 Miami-Dusseldorf
Dit is de 1e keer dat we zelf een reis op deze manier plannen en ik heb een aantal vragen
- Is het mogelijk om van de Niagra Falls Toronto te bezoeken. Kun je zo Canada binnenrijden en weer terug?
- Van Shenadonah NP naar Gatlinburg willen we via de Blue ridge Parkway rijden, alleen deze afstand is te groot om in 1 dag te rijden. Wat is een geschikte tussenstop, ik zat zelf te denken aan Whytheville.
- Wat zijn goede sites om hotels te boeken, we hebben al gekeken op http://travel.priceline.com/ en http://www.hotwire.com/ maar deze laten niet de naam van het hotel zien.
- Zijn er nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden.
De auto willen we weer bij Dollar huren, omdat de vorig jaar goed bevallen is.
Deze vakantie is ons zo goed bevallen dat we daarom besloten hebben dit jaar weer naar Amerika te gaan, alleen nu naar de oostkust. Omdat het via een reisorganisatie aardig krap is qua tijd willen we nu de reis zelf gaan plannen.
We hebben de route al globaal in ons hoofd. De planning is om in de 2e week van juli te vertrekken en deze keer gaan we met 4 man.
1 Dusseldorf-New York
2 New York-New York
3 New York-New York
4 New York-Niagra Falls
5 Niagra Falls-Niagra Falls
7 Washington-Washington
8 Washington-Shenadonah NP
9 Shenadonah NP-Shenadonah NP
10 Shenadonah NP-? (Whytheville)
11 ? (Whytheville)-Gatlinburg (Smoky NP)
12 Gatlinburg (Smoky NP)-Gatlinburg (Smoky NP)
13 Gatlinburg (Smoky NP)-Atlanta
14 Atlanta-Orlando
15 Orlando-Orlando
16 Orlando-Miami
17 Miami-Miami
18 Miami-Miami
19 Miami-Dusseldorf
Dit is de 1e keer dat we zelf een reis op deze manier plannen en ik heb een aantal vragen
- Is het mogelijk om van de Niagra Falls Toronto te bezoeken. Kun je zo Canada binnenrijden en weer terug?
- Van Shenadonah NP naar Gatlinburg willen we via de Blue ridge Parkway rijden, alleen deze afstand is te groot om in 1 dag te rijden. Wat is een geschikte tussenstop, ik zat zelf te denken aan Whytheville.
- Wat zijn goede sites om hotels te boeken, we hebben al gekeken op http://travel.priceline.com/ en http://www.hotwire.com/ maar deze laten niet de naam van het hotel zien.
- Zijn er nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden.
De auto willen we weer bij Dollar huren, omdat de vorig jaar goed bevallen is.
2009 - Rondreis Westkust
2010 - Rondreis Oostkust
2010 - Rondreis Oostkust
Re: Reis Dinxper: rondreis ooskust 2010
Hallo,
Dit ziet er een mooie reis uit, ik ken wel niet alle plaatsen. Wij waren er in juli 2000.
Je kan heel gemakkelijk met de auto van de VS de grens met Canada oversteken. Vergelijk het met aanschuiven aan een tolhuisje. Wij moesten geen papieren of paspoorten laten zien. Aan de niagara falls is vanalles te doen: maid of the mist (=echte aanrader!), op de uitkijktorens, cave of the winds, tour waarbij je met regenjassen en speciale pantoffeltjes heel dicht bij de watervallen komt, wandelingen bij de stroomversnellingen, achter de watervallen, ...
Je kan ook te voet gemakkelijk de grens over.
Ik zou de auto pas ophalen als jullie New York verlaten, je kan in NY heel gemakkelijk alles met de metro doen.
Qua hotels kan je eens kijken op bvb. www.hotels.com of op de site van bekende motel/hotelketens zoals: Best Western, Holiday Inn, Motel 6, Comfort Inn, La Quinta,...
Wij hebben vanuit Niagara ook Toronto bezocht, dan Ottawa en Montreal. Het is zo'n 1,5 u rijden van Niagara naar Toronto.
Veel plezier met het voorbereiden!
Lilo
Dit ziet er een mooie reis uit, ik ken wel niet alle plaatsen. Wij waren er in juli 2000.
Je kan heel gemakkelijk met de auto van de VS de grens met Canada oversteken. Vergelijk het met aanschuiven aan een tolhuisje. Wij moesten geen papieren of paspoorten laten zien. Aan de niagara falls is vanalles te doen: maid of the mist (=echte aanrader!), op de uitkijktorens, cave of the winds, tour waarbij je met regenjassen en speciale pantoffeltjes heel dicht bij de watervallen komt, wandelingen bij de stroomversnellingen, achter de watervallen, ...
Je kan ook te voet gemakkelijk de grens over.
Ik zou de auto pas ophalen als jullie New York verlaten, je kan in NY heel gemakkelijk alles met de metro doen.
Qua hotels kan je eens kijken op bvb. www.hotels.com of op de site van bekende motel/hotelketens zoals: Best Western, Holiday Inn, Motel 6, Comfort Inn, La Quinta,...
Wij hebben vanuit Niagara ook Toronto bezocht, dan Ottawa en Montreal. Het is zo'n 1,5 u rijden van Niagara naar Toronto.
Veel plezier met het voorbereiden!
Lilo

Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat zijn een paar flinke ritten denk ik, hier zou ik toch proberen een tussenstop in te lassen.4 New York-Niagra Falls
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een dag van het Shenandoah NP zou ik voor Washington en omgeving houden. Het blijft me verbazen, dat mensen denken, dat de hoofdstad van dit land in een dag te bekijken is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor de reacties.
Weet iemand ook hoe het zit met bv een anuleringsverzekering. Normaal zat dit bij een reisorganisatie erbij.
Reisverzekering is geen probleem.
Weet iemand ook hoe het zit met bv een anuleringsverzekering. Normaal zat dit bij een reisorganisatie erbij.
Reisverzekering is geen probleem.
2009 - Rondreis Westkust
2010 - Rondreis Oostkust
2010 - Rondreis Oostkust
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zover ik weet moet je die apart afsluiten, de reisorganisatie kan dat vaak wel voor je doen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zorg wel dat je een annuleringsverzekering hebt voor je van alles gaat boeken. Vaak is de verzekering pas geldig als je deze voor of binnen enkele dagen na boeking hebt gesloten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2226 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties