Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

MMMMMMM Beer?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jvinch
Amerikakenner

MMMMMMM Beer?

Bericht door jvinch »

Welk bier drink je het liefst als je in de VS bent? Even voor het gemak aannemende dat je oud genoeg bent om bier te drinken en het lekker vindt!

Mijn favoriet: Sam Adams!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Yuengling !!

Het allerbeste bier uit Amerika, gebrouwen in Pennsylvania in de oudste brouwerij van de VS.

De Traditional Lager lijkt op Sam Adams, andersom eigenlijk :wink: , maar is beter natuurlijk.

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Miller lite, altijd

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Ik ben niet echt een kenner van het Amerikaanse beer. Ik heb Heineken geprobeerd maar dat is :evil: , daarna Budweis, na 2 biertjes ook niet alles. De andere 22 heb ik tegen heug en meug opgedronken. Omdat ik meestal ook nog moet rijden drink ik alcoholvrij bier van het merk ???? :oops: . Ik ben de naam vergeten, maar volgens mij willen jullie die ook niet weten. :D
Harm
jvinch
Amerikakenner

of Buckler?

Bericht door jvinch »

hdeweert schreef:Omdat ik meestal ook nog moet rijden drink ik alcoholvrij bier van het merk ???? :oops: . Ik ben de naam vergeten, maar volgens mij willen jullie die ook niet weten. :D
O'Doul's? Sharps?
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Klopt O'Doul"s is te drinken maar naar 2 flesjes ben ik het wel zat.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Ik weet niet, of het echt onder de categorie bier valt, maar Sky, in die blauwe flesjes. Lekker :D
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Lekker, een Samuel Adams of een Budweiser.
Vorig jaar dronk ik in Moab (Utah) bij een micro-brewery misschien wel het lekkerste bier dat ik ooit gedronken heb, een "Deadhorse Ale".
De ambiance zal ook wel meegewerkt hebben aan dat gevoel, want we zaten heerlijk in de zon op het terras, in een overweldigende omgeving en tijdens een fantastische vakantie.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Michelob Ultra is ook erg lekker. Erg licht maar daardoor perfect bij een maaltijd (sorry, pizza smaakt niet zonder bier!). Het is een low carb biertje en daardoor tegenwoordig erg populair maar het vult je ook wat minder op.
Queeni
Amerika-ontdekker

Re: MMMMMMM Beer?

Bericht door Queeni »

Halloooo,
Het enige bier dat ik in amerika drink is corona,want bud en de rest van dat Amerikaans bier vindt ik niet te drinken.Ik heb wel gemerkt dat de Amerikanen Heineken lekker vinden.
Queeni
Amerika-ontdekker

Re: MMMMMMM Beer?

Bericht door Queeni »

Halloooo,
Het enige bier dat ik in amerika drink is corona,want bud en de rest van dat Amerikaans bier vindt ik niet te drinken.Ik heb wel gemerkt dat de Amerikanen Heineken lekker vinden.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

om de bier "discussie" uit het dit of dat spel weer omhoog te halen!! :bump:

Heineken hier in de VS is echt niet om te zuipen, het is de export versie en het is gewoon niet hetzelfde als het Nederlandse heineken. Hetzelfde geldt voor bavaria en grolsh, die zijn helemaal niet te Pruimen in de export versie, terwijl ik in NL toch altijd Bavaria drink!

Alle normale versies van het amerikaanse bier liggen me wat te zwaar op de maag dus ga ik voor de Lites (lights). bij voorkeur Miller Lite, maar een corona (light) gaat er ook wel in. 8)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ik vind de light bieren echt niet te drinken, veel te slap spul. :?

Ik haal nog wel eens lokaal gebrouwen bier (Founders) Wat hier veel te verkrijgen is ook in de bars. Goed spul. :)

Of een LeBatt of Molson, de meeste Amerikaanse bieren vind ik veel te waterig.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

rperre schreef:om de bier "discussie" uit het dit of dat spel weer omhoog te halen!! :bump:

Heineken hier in de VS is echt niet om te zuipen, het is de export versie en het is gewoon niet hetzelfde als het Nederlandse heineken. Hetzelfde geldt voor bavaria en grolsh, die zijn helemaal niet te Pruimen in de export versie, terwijl ik in NL toch altijd Bavaria drink!

Alle normale versies van het amerikaanse bier liggen me wat te zwaar op de maag dus ga ik voor de Lites (lights). bij voorkeur Miller Lite, maar een corona (light) gaat er ook wel in. 8)

Richard
Ook in Nederland drink ik geen Heineken. Dat is eigenlijk meer om mijn
zwager te pesten die werkt er n.l. Ik heb bij hem eens geïnformeerd over
de slechte smaak van het export Heineken. Het bier word misschien wel
geëxporteerd, maar niet gemaakt in Nederland. De ingrediënten zijn
hetzelfde maar komen niet uit Nederland. Het water is een van de grote
smaakmaker. Afgelopen vakantie ben ik gestart met Miller lite. Dat is goed te drinken. Voor het uitproberen van andere soorten bier is mijn
vakantie tekort. Sommige zijn niet per 6 te krijgen. Wel heb ik 8 kleine
blikjes Budweis genomen. Lekker koud is dat in kleine hoeveelheden ook
nog wel te pruimen.

Harm
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik ben niet echt een bierdrinker maar mijn man brouwt zijn eigen bier en heeft er in mijn ogen veel verstand van. Manlief drinkt graag Guiness of andere bier dat "due for an oilchange" donker is. Hij heeft een voorkeur voor het bier van kleine plaatselijke microbreweries of brewpubs. Ook zit er vaak een restaurant bij waar het eveneens goed eten is . Als we eens buiten onze vertrouwde omgeving zijn dan bestaat een deel van de voorbereiding uit napluizen waar en welke microbreweries er in de buurt zijn.

http://www.beer100.com/
Was that for us?
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik drink tegenwoordig O'Douls of Kaliber want we verwachten een kleintje ;)

Maar anders vind ik Brooklyn Black Chocolate Stout en Rogue's Honey Cream Ale het lekkerst. Op warme dagen is Miller Lite goed. En gelukkig zijn hier ook veel Belgische biertjes te koop. :D

Dora
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Mijn favorite beer is : budweiser :lol:
Helaas is het duur hier in nederland, maar ja daar heb ik geen moeite mee :D

bye bye fuzzy :shock:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

De microbrewers hebben vaak lekkere biertjes en voor iedereen wel wat, van licht tot donker bier!

Ze vertellen mij hier dat een miller lite, niet een light bier is :roll: maar goed die rollen er in ieder geval lekker in en kan ik de volgende dag nog gewoon opstaan en eten :wink: wat ik bij de budweiser, coors, icehouse en andere consorten wel eens ooit anders meegemaakt heb. Dan kan ik de helft van de dag niets wegkrijgen omdat het zo'n vol gevoel geeft!

Ik ben het er helemaal mee eens dat miller lite bv een beetje lijkt op Katte... :shock: vergeleken met andere bieren, maar ik vind het goed wegdrinken!

De MGD is overigens ook lekker (Miller Genuine Draft)

Richard
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dora schreef:Maar anders vind ik Brooklyn Black Chocolate Stout en Rogue's Honey Cream Ale het lekkerst. Op warme dagen is Miller Lite goed.
Lees ik dit goed? Bedoel je dat ze daar bier hebben met chocolade-smaak? Of honingsmaak? :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

In Nederland staat het alcohol % op het flesje/blikje. Gek in Amerika
staat op alle verpakkingen wat en hoeveel er in zit. Dat mis ik wel. Het
blikje Miller lite heb ik grondig onderzocht maar geen alcohol %.
harm
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer