Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijsverschil in vliegtickets
Prijsverschil in vliegtickets
Wat mij opvalt is dat de prijzen van de tickets heeeel erg ver uit een liggen.
Geeft de een soms alleen enkele reis op en de ander retour of...?
Ik bedoel 280,00 euro of 1100,00 lijkt me toch wel een erg groot verschil.
En ik snap dat de tijd van boeken en de tijd van reizen van invloed zijn maar daar ligt het niet echt aan want daar heb ik toch wel op gelet bij iedereen.
Dus..... graag reactie
groet Henk/zon25
* Note Mod,
Afgesplitst van het topic "Op een rijtje, naar Amerika 2010"omdat dit een goede vraag is maar niets met het andere topic te maken heeft.
En ik snap dat de tijd van boeken en de tijd van reizen van invloed zijn maar daar ligt het niet echt aan want daar heb ik toch wel op gelet bij iedereen.
Dus..... graag reactie
groet Henk/zon25
* Note Mod,
Afgesplitst van het topic "Op een rijtje, naar Amerika 2010"omdat dit een goede vraag is maar niets met het andere topic te maken heeft.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Prijsverschil in vliegtickets
Heb je een voorbeeld van ticketprijzen waarbij men ongeveer rond dezelfde tijd vliegt en het waarbij het prijsverschil zo groot is?
Kortgeleden was het mogelijk via een paar 'truucjes' goedkoop te vliegen. Hierbij vertrok je bijv. uit Duitsland en kwam je weer terug via België. Deze goedkope tickets zijn natuurlijk niet te vergelijken met bijv. tickets waarbij je zowel heen als terug via Amsterdam vliegt. Voor elke stad gelden in de regel andere prijzen. Als je echt wilt vergelijken zul je ticketprijzen van dezelfde periode met dezelfe steden voor zowel vertrek en aankomst vanuit Europa als aankomst en vertrek in Amerika moet vergelijken.
Prijsverschillen kunnen best groot zijn en vaak moet je gewoon geluk hebben als er zo'n periode van aanbiedingen voorbij komt.
Roland
Kortgeleden was het mogelijk via een paar 'truucjes' goedkoop te vliegen. Hierbij vertrok je bijv. uit Duitsland en kwam je weer terug via België. Deze goedkope tickets zijn natuurlijk niet te vergelijken met bijv. tickets waarbij je zowel heen als terug via Amsterdam vliegt. Voor elke stad gelden in de regel andere prijzen. Als je echt wilt vergelijken zul je ticketprijzen van dezelfde periode met dezelfe steden voor zowel vertrek en aankomst vanuit Europa als aankomst en vertrek in Amerika moet vergelijken.
Prijsverschillen kunnen best groot zijn en vaak moet je gewoon geluk hebben als er zo'n periode van aanbiedingen voorbij komt.
Roland
Dank je voor je reactie Roland.
Ik ga dus maar gewoon gokken en hopen dat de aanbiedingen mij nog passeren.
Tot nu goedkoopste ticket 1014,00 p/p voor heen a'dam - seattle en terug los angeles - a"dam.
gr. Henk
Tot nu goedkoopste ticket 1014,00 p/p voor heen a'dam - seattle en terug los angeles - a"dam.
gr. Henk
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Welke periode wil je vliegen? En waarheen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
zon25 schreef:Dank je voor je reactie Roland.
gr. Henk
daar stond al waar ik heen wil en dan gaan we waarschijnlijk 18/o7 t/m 9 of 10/08 2010
gr
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is het vakantieseizoen, dat kan veel invloed hebben op de prijs. De enige tip die ik mee kan geven voor een goedkoop ticket is; zoeken, zoeken en zoeken. Ik ben erachter gekomen dat als je vaak even nét wat vaker probeert je nét een goedkoper ticket tegen het lijf kan lopen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
In beperkte mate lukt dit "truucje" nog steeds op http://www.unitedairlines.nl. Bijv. voor Amsterdam-Seattle op 18-7-2010 en Los Angeles-Brussel op 9-8-2010 kom je op een prijs van 904,46€ pp incl. taxes.Coyote schreef:Kortgeleden was het mogelijk via een paar 'truucjes' goedkoop te vliegen. Hierbij vertrok je bijv. uit Duitsland en kwam je weer terug via België. Deze goedkope tickets zijn natuurlijk niet te vergelijken met bijv. tickets waarbij je zowel heen als terug via Amsterdam vliegt. Voor elke stad gelden in de regel andere prijzen.
Bijv. met dit vluchtschema:
855,00
EUR per adult
Only 4 tickets left at this price
+ 49,46 EUR taxes & fees = 904,46 EUR total per adult
Price breakdown Fare rules
Select
Flight Airports/times Stops Duration/equipment More information
United
3204
Operated by
Continental
VHRCNLW
Depart: AMS Jul 18 10:10
Arrive: IAH Jul 18 13:30 Non-stop
10h 20m
Boeing 777
> Flight info
View seats
Flight details
8.071 km traveled
Lunch , Snack
Economy
Availability
Economy Y, Business Y
<<< connecting to >>>
United
3502
Operated by
Continental
VHRCNLW
Depart: IAH Jul 18 19:00
Arrive: SEA Jul 18 21:34 Non-stop
4h 34m
Boeing 737-800
> Flight info
View seats
Flight details
3.017 km traveled
Snack
Economy
Availability
Economy Y, First Y
United
178
WHRCBEW
Depart: LAX Aug 9 10:00
Arrive: ORD Aug 9 16:04 Non-stop
4h 4m
Airbus A319
> Flight info
View seats
Flight details
90% On-time
2.809 km traveled
Food for Purchase
Economy
1745 Award miles
Availability
Economy Y, First Y, Business N
<<< connecting to >>>
United
972
WHRCBEW
Depart: ORD Aug 9 18:00
Arrive: BRU Aug 10 9:20
Arrives next day
Non-stop
8h 20m
Boeing 767-300
> Flight info
View seats
Mijn ervaring is dat bij gelijke tickets het prijsverschil tussen www.united.com en www.unitedairlines.nl tot wel 100 procent kan oplopen (een triest record van een paar jaar geleden). Mocht je niet in staat zijn bij united.com een ticket te kunnen kopen (verkeerde creditcard) dan kan het via een tussenpersoon (de bekende sites) kopen eventueel een oplossing zijn.gulliver schreef:................. In beperkte mate lukt dit "truucje" nog steeds op http://www.unitedairlines.nl. Bijv. voor Amsterdam-Seattle op 18-7-2010 en Los Angeles-Brussel op 9-8-2010 kom je op een prijs van 904,46€ pp incl. taxes................
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Henk, kijk eens of je het boekje "U vliegt nog steeds te duur" van Hugo J. van Reijen (isbn 90-5330-405-3) kan vinden. Je weet werkelijk niet wat je leest !zon25 schreef:Wat mij opvalt is dat de prijzen van de tickets heeeel erg ver uit een liggen.
Dus..... graag reactie
groet Henk/zon25
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het nuttig om dat boekje te hebben voordat je weer eens tickets gaat boeken? Aangezien Kerst eraankomt is het misschien een idee het op mijn Wish List te zetten 

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zou kunnen Grandu, het geeft je een kijkje in de "schimmige" wereld van vliegtarieven, reserveringen, airpassen, bagage, mijlenpremies en nog veel meer. (en dan met name in die van onze blauwe (Franse) trots) Ik heb het boek via Bol.com (2e hands) op de kop getikt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Welke datum wil je?
Probeer het eens te zoeken met kayak.com (US)
Kan je heel makkelijk dezelfde data zoeken op alle grote Nederlandse / US vliegticketssites...
Probeer het eens te zoeken met kayak.com (US)
Kan je heel makkelijk dezelfde data zoeken op alle grote Nederlandse / US vliegticketssites...
Errug makkelijk zo'n tool.
Is er ook zo'n tool voor het boeken van hotels en of autoverhuur?
gr henk
Is er ook zo'n tool voor het boeken van hotels en of autoverhuur?
gr henk
ik had trouwens al wel gezien dat b.v. vanaf Dusseldorf een stuk goedkoper is maar als ik dan uitreken wat t kost aan bezine en parkeergeld om er te komen ben ik de winst al weer kwijt.
Enige optie is de trein dat scheelt wel iets maar eerlijk gezegt weegt het verschil(kaartje kost vaaf Apeldoorn ook nog 43,00 euro p/p enkele reis) niet op tegen het gemak.
Ik denk gewoon nog even blijven zoeken en uiteindelijk maar gewoon boeken.
gr. Henk
Enige optie is de trein dat scheelt wel iets maar eerlijk gezegt weegt het verschil(kaartje kost vaaf Apeldoorn ook nog 43,00 euro p/p enkele reis) niet op tegen het gemak.
Ik denk gewoon nog even blijven zoeken en uiteindelijk maar gewoon boeken.
gr. Henk
Misschien moet je voor treinkaartjes kijken op nshispeed.nl Ik kocht daar vorig jaar kaartjes naar Düsseldorf voor 19 euro enkele reis.zon25 schreef: Enige optie is de trein dat scheelt wel iets maar eerlijk gezegt weegt het verschil(kaartje kost vaaf Apeldoorn ook nog 43,00 euro p/p enkele reis) niet op tegen het gemak.
gr. Henk
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1630 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-