Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Claudie
Amerika-ontdekker

Re: voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Bericht door Claudie »

Dank voor je bevestiging Rob, ik dacht het al...maar wilde toch meer zekerheid hebben. :D
Corinne
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Corinne »

wij zijn terug uit amerika en inderdaad 50 pond en niet meer ook wij moesten overpakken.
gelukkig had ik nog wat ruimte over
Maar je mag wel 3 stuks koffers aan handbagage meenemen :lol: :lol: :lol:
Toch niet te geloven wat mensen boven je hoofd in de kasten proppen :roll: :roll: :mrgreen:
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik heb al deze reacties even doorgelezen en nou vraag ik me af of het ook niet per maatschappij afhankelijk is.

Ik ben vanuit Florida met United gekomen met 3 personen en 4 koffers;
- koffers waren minder dan 50 pounds/ 23 kg per stuk [gewogen bij Publix].
- de koffers mogen een maximale omtrek van 158 cm hebben.
- Handbagage niet groter als 22x35x55 of omtrek 112cm, hebben het niet over gewicht.

Nu vliegen we over 2 weken weer terug met Aer Lingus maar die heeft andere regels;
- max. 2 koffers per persoon [dat gaat lukken want we nemen die 4 koffers weer mee terug]
- deze 2 mogen samen maximaal 36 kg wegen!!!! [dus niet 2 x 23 kg = 46 kg]
- grootte van de bagage; 1st koffer omtrek van 158 cm en 2e koffer 140 cm!!! [geluk ik had ik dat optyd gezien dus nu 3 grote en 1 wat kleinere koffer meegenomen]
- geen enkel stuk mag meer dan 32 kg wegen.
Handbagage;
- minder dan 6 kg
- max. afmeting 56x45x25

Handbagage max 6 kg heb je volgens mij zo bereikt.
Je snapt wel dat ik dus nu goed moet opletten wat in welke koffer gaat en welke koffers samen 36 kg zijn... is toch ineens 10 kg minder dan op de heenreis [dus ik ben bang dat er minder drop, stroopwafels,ed mee terug kan :wink: ].
O nee, toch niet!! Want die andere 2 koffers mogen max 32 kg wegen = 9 kg zwaarder dus al met al mag ik 8 kg meer meenemen :D !!

Heeft iemand ervaring met Aer Lingus; wordt je handbagage ook gewogen? [bij United niet]
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Njit schreef:
Jamie schreef:United Airlines, zal eens zoeken naar hun voorwaarden dan. Tenzij jij ze zo kan opnoemen natuurlijk?
http://www.unitedairlines.nl/core/engli ... ernational

Revised checked bag policy for travel within the U.S. and Canada
Only passengers traveling on a stand-alone ticket for flights exclusively within the United States, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands and Canada will be affected by our new domestic checked bag policy.

You will be charged US$25 for a second checked bag only if you are a Mileage Plus general member or are not a member of Mileage Plus, and you are traveling within the United States, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands and/or Canada on one of the following types of tickets:

* a paid Economy ticket not purchased in conjunction with any international fares; or
* an Economy award ticket.

----
Als er een internationaal stuk bij zit dan gelden die regels niet...
Wij vliegen met Continental Airlines en zitten met hetzelfde:
2 koffers van 23 kg toegestaan internationaal, 1e koffer $15 en 2e koffer $25 nationaal

Maar een regel zoals hierboven gequoten van United Airlines kan ik bij Continental niet vinden.

Klopt het dat het verschilt per maatschappij en we dus bij Continental wel moeten betalen voor de koffers voor onze nationale vlucht?

We hebben 1 e-ticket met
vlucht Amsterdam-New York,
3 dagen later New York-San Francisco
terug San Francisco-New York,
overstap van paar uur en dan New York - Amsterdam
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Corinne
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Corinne »

Wij vlogen met united air en die hanteren 2x 23 kg ivm tillen enz..
en blijkbaar geen limiet op handbagage. ik kon bijna mijn eigen rugzakje niet meer kwijt :lol:
Terug was 1 koffer zwaarder en die hebben wij overgepakt naar de andere anders kostte het ons 150 dollar!!!
het verschilt idd met per luchtvaardmaatschappij. Maar mijn ervaring is dat je van de eerste vlucht uit moet gaan als je een overstap heb want ze labellen je koffers door naar je eind bestemming. alleen bij overstappen moet je zelf nog even je koffers bij de douane afgeven

iemand nog andere ervaringen??

Corinne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Corinne schreef:Maar mijn ervaring is dat je van de eerste vlucht uit moet gaan als je een overstap heb want ze labellen je koffers door naar je eind bestemming. alleen bij overstappen moet je zelf nog even je koffers bij de douane afgeven
Als je zoals annet2009 een stop-over hebt van 3 dagen in New York, dan worden je koffers niet doorgelabelt naar de eindbestemming, en je krijgt ook niet je boardingpassen voor de volgende vlucht, ze zal in New York weer gewoon in moeten checken voor de vlucht naar San Francisco, en moet dan dus betalen voor de bagage op de binnenlandse vlucht, deze maakt dan geen onderdeel meer uit van de intercontinentale vlucht.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Harry schreef: Als je zoals annet2009 een stop-over hebt van 3 dagen in New York, dan worden je koffers niet doorgelabelt naar de eindbestemming, en je krijgt ook niet je boardingpassen voor de volgende vlucht, ze zal in New York weer gewoon in moeten checken voor de vlucht naar San Francisco, en moet dan dus betalen voor de bagage op de binnenlandse vlucht, deze maakt dan geen onderdeel meer uit van de intercontinentale vlucht.
Klopt, terug wordt de bagage doorgelabeld.
Heen blijven we een paar dagen in New York en moeten opnieuw inchecken voor San Francisco.

Maar is dit dan veranderd of verschilt het per maatschappij?
Want volgens de quote die ik hierboven plaatste is het bij United Airlines blijkbaar niet zo: daar gaat het om de boeking/het gekochte ticket.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gex »

Als ik het goed begrijp kunnen wij straks met een vlucht vanuit Brussel naar San Francisco met overstap in washington (en omgekeerd natuurlijk) gewoon 2x23kg p.p. meenemen met United?
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Gex;
Ja, je mag 2x 23 kg meenemen en de koffer mogen een maximale omtrek [lengte+breedte+hoogte] hebben van 158 cm.
Wij hadden ook de overstap in Washington; je moet na de douane controle je eigen koffers uitchecken en dan 10 meter verderop [geloof wel dat je dan eerst weer door een controle loopt] weer opnieuw inleveren. Daarna krijg je nog weer een flinke controle ;schoenen uit en de meeste mannen ook hun trui [was in dec.]!
Ons hadden ze trouwens nog gezegd dat als je taxfree op Schiphol shopt, je dit in Washington in je koffer moet stoppen anders kunnen je bij instappen moeilijk gaan doen met invoeren van vloeistof of zo.
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Topic gelezen, maar snap hem nog niet helemaal :oops:
Wij gaan met Delta airlines vanaf Brussel Naar phoenix met tussenstop in Atlanta. terugweg La-Atlanta- brussel.

Hoeveel mag ik nu precies meenemen met mijn man?
Hij: 1koffer max 23 kg, en laptop en klein handbagage koffertje
ik: 1 koffer max 23 kg mijn handtas, en klein handbagage koffertje

Heb ik het zo juist dat dit mag?
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Heb net mijn internetshop gebeld waar ik de vliegtickets heb gekocht, zelfs daar wisten ze het niet, ze gaat het navragen bij delta!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er aan wanneer je de tickets gekocht hebt, als je voor een bepaalde datum gekocht hebt mag je nog twee stuks er na één stuk p/p en de rest tegen bijbetaling per koffer.
De datum weet ik niet maar die kan je vast wel vinden op de site van Delta-airline.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Harry schreef:
Corinne schreef:Maar mijn ervaring is dat je van de eerste vlucht uit moet gaan als je een overstap heb want ze labellen je koffers door naar je eind bestemming. alleen bij overstappen moet je zelf nog even je koffers bij de douane afgeven
Als je zoals annet2009 een stop-over hebt van 3 dagen in New York, dan worden je koffers niet doorgelabelt naar de eindbestemming, en je krijgt ook niet je boardingpassen voor de volgende vlucht, ze zal in New York weer gewoon in moeten checken voor de vlucht naar San Francisco, en moet dan dus betalen voor de bagage op de binnenlandse vlucht, deze maakt dan geen onderdeel meer uit van de intercontinentale vlucht.
Nog even een reactie op bovenstaande.
Ik heb Continental hierover gemaild en kreeg het volgende antwoord:
"Since your itinerary is an international itinerary, there is no charge for baggage as long as the baggage meets the weight and dimensions requirements"

Inmiddels terug van de reis en inderdaad ook op het stuk New York - San Francisco gewoon 2 stuks bagage in kunnen checken zonder kosten.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Dat was idd. ook onze ervaring, Annet (wij waren met American Airlines). Wij hadden op de terugweg vanuit Salt lake City een nacht stopover in Miami (lekker gebruikt om te shoppen, :lol: ), waar wij dus ook geen boarding passes voor hebben gekregen en de volgende ochtend dus ook gewoon opnieuw moesten inchecken. Desondanks hebben zij ons voor het stuk SLC-Miami niets in rekening gebracht voor de tweede koffer. Er wordt dus wel degelijk rekening mee gehouden dat de eindbestemming internationaal is.

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Texas Jack
Amerika-ontdekker
Partner van: Kokopelli
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Texas Jack »

Wij hadden dit jaar één koffer met twee kilo overgewicht, dat hebben we eigenlijk ieder jaar :D
Ik betaal dan gewoon die $ 50 en klaar is Kees.
Dit jaar stond ik dus al klaar met die $ 50, nee hebben die grapjassen het dus verhoogd naar $ 150 :oops:
Had ik dus beter een koffertje kunnen kopen bij de Wal*Mart en dan $ 50 afrekenen voor die extra koffer.
We vlogen met Delta trouwens.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik weeg tegenwoordig al mijn koffers ook heel precies. Ik ben de laatste twee keer in Atlanta een heel precies mannetje tegengekomen (zat er nog geen pond overheen), en ook al heb ik (als we naar Nederland gaan) een extra tas in het koffer voor de terugweg, en kan ik het dus ter plekke overpakken, doe ik dat liever niet al te vaak.

Een keer op schiphol ben ik wel heel erg pissig geworden; toen was koffer 1 onder het toegestane gewicht, dus die ging, hup, met label de band op en weg, en koffer 2 was 3 kg te zwaar. Sja. En toen most ik dus bijbetalen, want koffer 1, die konden zie niet meer terughalen. Uiteindelijk had ik geen keuze, en is het super vroeg in de ochtend, dus ik heb maar 50 euro betaald, maar wat vond ik dat onredelijk. Overigens was dat ook de laatste keer dat ik via schiphol ben gevlogen :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Een mooi toppic ook voor mij.
In Juli 2010 vlieg ik voor het eerst naar de vs. Heb mijn ticket nog niet binnen maar wel een email daarin staat Vrijdom: 2bagagestuks. Nu lees ik overal dat het tegenwoordig maar 1 stuk bagage is wat je mee mag nemen.
Zou iemand me een beetje wegwijs willen maken?
Ik heb op de site van de KLM gekeken maar helaas niet wijzer van al die**. Komt misschien ook omdat ik niet betaalt heb voor het ticket maar doordat ik mijn ticket met de milespunten heb 'gekocht'' en alleen belasting moet betalen. Ook vlieg ik Business class.

Wat ik dus terug zie voor mij is dat ik twee bagagestuks mee mag nemen a max 23 kilo. En handbagage voor maximaal 20 kilo? Kan iemand mij dit vertellen of dat klopt na mijn korte uitleg?

Alvast bedankt!

Iris
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je verhaal klopt, omdat je BC vliegt mag je twee stuks bagage meenemen economy is tegenwoordig maar één stuks gratis en tweede voor € 50 heen en $ 50 terug.
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Rob schreef:Je verhaal klopt, omdat je BC vliegt mag je twee stuks bagage meenemen economy is tegenwoordig maar één stuks gratis en tweede voor € 50 heen en $ 50 terug.
Oke bedankt! en als ik dus aan een derde koffer moet denken betaal ik daar $50 voor op de terug reis?
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij KLM geldt voor Business Class nog steeds dat je 2 x 32 kg. ruimbagage mag meenemen.

Voor meer info: http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer