Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis foxtrotc: Nog een kleine week!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis foxtrotc: 2 weken Zuid-West, een uitdaging! (hellup)

Bericht door markro »

Goed dat jij al een Hallwag landkaart hebt, daar kan je fijn de route op uitstippelen en daarop vind je ook een aantal bezienswaardigheden.
In het oude centrum (Historic Old Town) van Williams is een gedeelte van de Route 66 te vinden. Dat is leuk om mee te pakken op een rondreis.
Circa 25 mijlen ten westen van Williams kan je van de Interstate 40 af noordwaarts en een oud stuk Route 66 volgen via Seligman en Hackbarry naar Kingman. Er zijn wel mensen die zeggen, dat het een saai stuk weg is, maar de Interstate is ook saai. Aan de Route 66 liggen genoemde dorpjes en die zijn leuk om te bezoeken. Stukje nostalgie en geeft nog wel het gevoel van het oude westen.
Als je nog verder westelijk gaat via de Route 66, dan ga je over de Sitgreaves Pass en kom je door de plaats Oatman, die een stop meer dan waard is.
Je kan dan naar het zuiden gaan en een bezoek brengen aan het Joshua Tree National Park. Daar kan je een lus aan de noordkant van het park rijden, je kan ook van noord naar zuid het park doorsteken en dan jouw weg vinden naar Palm Springs.

Een alternatief is de route: Grand Canyon NP (zuidkant), Williams (Route 66), Flagstaff, Sedona (prachtige roderotsennatuur), Jerome (oude mijnstad), Prescott (wild weststadje), Congress, Blythe, Joshua Tree NP (zuidingang), park doorrijden naar het noordwesten, plaats Joshua Tree, Yucca Valley, Palm Springs.

Kijk anders eens in mijn reisverslag 2007 vanaf dag 15.
En mijn reisverslag 2000.
Wij deden de routes echter in omgekeerde richting.

En hier een eerder door mij geplaatst bericht over de route San Diego naar de Grand Canyon. Daarin komen ook een aantal van de bovengenoemde plaatsen voor.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Bedankt voor je reply Markro, heb de tips meegenomen in onze route. Die ziet er nu als volgt uit:

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... fd&t=h&z=6

Iemand die nog verbeteringen kan toevoegen?

Ik zit alleen met het stuk van Grand Canyon NP naar Palm Springs. Overnachten in Williams en dan in 1 dag via een stuk route 66 (langs Oatman) naar Palm Springs is nu het idee, maar ik weet niet of dat de ideale route is...

Weet ook nog niet goed waar we het beste kunnen overnachten in Yosemite NP. Ik zie dat de goedkoopste canvas tent al zo'n 100 dollar per nacht moet kosten? Damn!

Verder leek het mij leuk om na de overnachting in Furnace Creek Death Valley NP te bezoeken (Badwater, Artists Pallette/Road, Zabriskie Point) en in het donker aan de komen in Vegas. Lijkt me toch wel iets magisch hebben...

Gr.
RJ
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

foxtrotc schreef: Verder leek het mij leuk om na de overnachting in Furnace Creek Death Valley NP te bezoeken (Badwater, Artists Pallette/Road, Zabriskie Point) en in het donker aan de komen in Vegas. Lijkt me toch wel iets magisch hebben...
Zeker doen! Wij hebben overnacht in Stovepipe Wells en de volgende dag de hele dag doorgebracht in Death Valley. Was echt een superervaring. De volgende keer willen we zelfs 2 nachten in Death Valley blijven. Ook wij zijn in het donker naar Las Vegas gereden. Is prima te doen en het is inderdaad mooi om te zien als je ineens in de verte al dat licht ziet.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Pfff ik ben volgens mij echt al te veel met de reis bezig. Maar goed:

Ik zit nu te denken dat het handiger zou zijn om in LA te beginnen, naar SF te reizen en in Las Vegas te eindigen en vanuit daar een uitgebreide helicoptervlucht te doen naar GC NP. Dit vooral omdat ik het jammer vind de coastal route te missen en omdat ik niet echt enthousiast word van de route van GC NP naar LA.

Maar even kijken of iemand dat al eens eerder heeft gedaan...
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik ben zelf ook niet enthousiast van van de route las vegas naar LA. Dit lijk mij de saaiste route van Carnifornie. Ik ben zelf ook bezig voor een rondreis in 2010.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

foxtrotc schreef: Weet ook nog niet goed waar we het beste kunnen overnachten in Yosemite NP. Ik zie dat de goedkoopste canvas tent al zo'n 100 dollar per nacht moet kosten?
Je betaalt voor de ligging, maar je zult zien dat er buiten het park ook niet veel goedkope mogelijkheden zijn, hoewel de prijs/kwaliteitverhouding daar beter zal zijn. Maar met zo weinig tijd voor het park en het feit dat het al vroeg donker wordt in september, zou ik er voor kiezen om in het park te zitten. Je kunt nog overwegen om naar Housekeeping Camp te gaan, is iets goedkoper dan de tenten in Curry Village, maar je moet daar wel zelf voor beddengoed zorgen (of iets huren).
Als je nu boekt, zal het meteen van je creditcard afgeschreven worden. Ik zou dat toch aanraden. De dollarkoers is nu gunstig, en je spreidt je uitgaven op die manier. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 nov 2009, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

foxtrotc schreef:Ik zit nu te denken dat het handiger zou zijn om in LA te beginnen, naar SF te reizen en in Las Vegas te eindigen en vanuit daar een uitgebreide helicoptervlucht te doen naar GC NP. Dit vooral omdat ik het jammer vind de coastal route te missen en omdat ik niet echt enthousiast word van de route van GC NP naar LA.
Je zou ook in Phoenix kunnen eindigen, dan neem je nog een mooi stukje van Arizona mee vanaf de Grand Canyon.
Een helicoptervlucht vanuit Las Vegas is iets heel anders dan het park bezoeken, je komt ook niet in het park met de helicopter.

Marianne
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Helicoptervlucht gaat 'm niet worden. Houden toch vast aan onze originele route.

Ik kon me niet inhouden, heb vandaag 700 dollar gekocht bij GWK. Geen commission fee tot de kerst. Scheelt weer iets. Tsjah, of het slim is, is even afwachten. Maar ik verwacht dat de koers niet veel beter gaat zijn in september als ik naar de US ga. En wat is 't al leuk om een stapel dollarbiljetten te hebben. Nog nooit eerder in m'n handen gehad!

:lol:
foxtrotc
Amerikafan

Re: Reis foxtrotc: in 2 weken SF-Yosemite-DV-LV-GC-LA

Bericht door foxtrotc »

Een vraag vwb de reis Mammoth Lakes - Furnace Creek.

De meeste mensen nemen de route tot aan Lone Pine en gaan daar richting Death Valley, via Stovepipe Wells naar Furnace Creek.

Maar ik zag de 'Big Pine Road' route die grotendeels onverhard is en je zodoende via het noorden Death Valley inloodst. Kost ongetwijfeld meer reistijd, maar dat moet lukken vanaf Mammoth Lakes in een dag dacht ik zo. Heeft iemand ervaring met deze route? Kom met de search functie weinig tegen.

Verder lijkt me de Titus Canyon Road ook echt te gek, die kunnen we dan wellicht de dag erop doen. Ervaringen?

Cheers,
RJ
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het lijkt mij ook een interessante weg om over te rijden. Ik heb er al eens informatie over gevonden via deze link:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... alley.html
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

foxtrotc schreef:Heeft iemand ervaring met deze route?
Ja, wij dus :wink: De Big Pine Road is een van de eerste serieuze dirtroads die we ooit hebben gereden. In de weg zitten flink wat ondiepe kuilen en gleuven, in het begin vond ik het heel erg spannend allemaal, maar ik merkte toch al snel dat het wegoppervlak voor onze SUV echt geen probleem was. De rit heeft geen echte hoogtepunten, maar toch heb ik er vanwege de weidse uitzichten en het alleen-op-de-wereld gevoel heel erg van genoten. De weg is wel erg lang, en zoveel mijlen washboard achter elkaar is behoorlijk vermoeiend. Er is één kort gedeelte waarbij je langs de rand van een heuvel wat hoogteverschil hebt, met een afgrondje ernaast. Dat was goed te doen, niet echt eng.

Als je de kans hebt, informeer dan vooraf naar de toestand van de weg. Dat kan bij dirtroads immers elke dag anders zijn. Of kijk even naar de Death Valley Current Road Conditions: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/r ... itions.htm

Titus Canyon staat bij ons ook hoog op het verlanglijstje, ik hoop je daar in mei meer over te kunnen vertellen :D (PS: dan moet ie natuurlijk wel open zijn, ik zie net op de link die ik je hierboven heb doorgegeven dat Titus Canyon momenteel gesloten is!)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

foxtrotc schreef:Verder lijkt me de Titus Canyon Road ook echt te gek, die kunnen we dan wellicht de dag erop doen. Ervaringen
Nog niet met de route, wel met de ranger die zei: vandaag even niet.. Werd ook door leden op dit forum gewezen op de Titus, maar ja, hij moet wel open zijn/geen negatief advies. Zou 'm zeker inplannen, want dat moet toch een mooie ervaring zijn; indien gesloten is er altijd wel wat anders te doen/zien daar.
Gr, Gerben
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Gerben, jij bent net zo'n fan van Death Valley als mij :mrgreen: Je kunt merken, als het over Death Valley gaat, dat jij ook altijd reageert :mrgreen: Die Titus Canyon Road ben ik nu ook wel benieuwd naar.

En Henriëtte, dit is de kans om het eens te zeggen: Ik vind jullie website echt geweldig. Voor de afgelopen vakantie heb ik ook van heel veel parken alles uitgeprint. Heel informatief en mooi met foto's erbij.
Groetjes René

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dank je wel, René. Ach, de website is een mooi excuus om elk jaar toch maar weer naar de USA te gaan, we moeten toch weer inspiratie opdoen voor nieuwe pagina's :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

gleuknie schreef:Die Titus Canyon Road ben ik nu ook wel benieuwd naar.
Ik heb op mijn site een fotoverslagje van dit jaar staan.
Moet daar wel bij vermelden dat de conditie van de weg toen redelijk goed was. Mogelijk dat ze 'm na de winter op hadden opgeknapt. En de temperatuur was eind maart ideaal voor Death Valley.
Johan
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

foxtrotc schreef:Even een routeupdateje voor mezelf:

Dag 1 - SF aanvliegen en dikke huurauto ophalen
Dag 2 - SF beleven
Dag 3 - SF- Yosemite NP
Dag 4 - Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 6 - Mammoth Lakes - Furnace Creek
Dag 7 - Furnace Creek - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas baby!
Dag 9 - Las Vegas - Grand Canyon NP
Dag 10 - Grand Canyon NP - tussenovernachting
Dag 11 - tussenovernachting - badplaats in de buurt van Los Angeles
Dag 12 - chillen op het strand - Los Angeles
Dag 13 - Los Angeles
Dag 14 - Los Angeles - Naar NL vliegen
Is 4 dagen LA niet een beetje erg veel van het goede? Ik weet niet waar je voorkeuren liggen,
maar als je een natuurmens bent dan is het wellicht de moeite waard om wat meer national
parks in te plannen en iets meer tijd in San Francisco.

Bijvoorbeeld:

dag 1: Aankomst SF. Stad verkkenen
dag 2: SF - Excursiedag naar wijngebieden?
dag 3: SF - Diverse uitstapjes in de stad
dag 4: SF - 's middags / 's avonds weg richting Yosemite, onderweg wat eten, late aankomst hotel, direct slapen
dag 5: Yosemite NP. Na een dag lekker hiken aan het einde van de middag richting Mammoth lakes rijden
dag 6: 's ochtends dat stuk van het park bekijken en 's middags richting Death Valley rijden. Overnachten in of bij DV. Je kunt bijvoorbeeld naar Beatty of ergens in het park.
dag 7: 's ochtends naar Las Vegas. Auto parkeren bij je hotel en genieten. 's middags inchecken. Pak een strip-hotel. Via hotwire zijn er altijd goede deals voor Ceasars te krijgen, $80/nacht oid.
dag 8: LV
dag 9: LV. 's middags vertrek richting Utah. Late aankomst hotel bij Zion NP
dag 10: Zion NP. 's avonds richting Bryce Canyon. Daar overnachten
dag 11: 's ochtends Bryce Canyon NP en 's middags naar Page. Eventueel binnendoor, mooie route door monument valey
dag 12:'s ochtends evt. rondleiding bij de Dam. daarna door naar Grand Canyon NP (south rim). Rest van de middag daar
dag 13: Overnachten in GCNP. 's ochtends nog wat meer indrukken van het park en begin van de middag vertrek naar LA. 's avonds laat aankomst LA.
dag 14: LA verkennen. De tourist spots bezoeken. TIp: 's avonds naar de Griffith Observatory toe. Overnachten in hetzelfde hotel
dag 15: Via de CA1 (kustroute) terugrijden naar SF. Onderweg stoppen in Santa Barbara, bij Hearst castle en natuurlijk de diverse state parks stoppen. Overnachten ergens in de buurt van Monterey.
dag 16: Terug naar vliegveld en terug naar NL.

Twee dagen meer dan je had gepland, maar de moeite waard denk ik. Je kunt in San Francisco eventueel een dag inkorten, maar als je pas 's middags of 's avonds aankomt dan heb je in dit schema effectief maar drie dagen daar. Als je een late retourvlucht zou kunnen plannen dan kun je eventueel al op dag 15 terugvliegen, maar dan wordt dat geen erg relaxte dag.

De parken in Utah zijn echt te mooi om te missen.. Yosemite is mooi, DV is een lege vlakte, leuk om te zien, maar in de parken in Utah ervaar je echt hoe dat stuk van de VS eruit ziet. En SF en LV zijn erg leuke steden, daar moet je ook echt tijd voor uit trekken. Eventueel kun je nog een dagje van Las Vegas afsnoepen, maar dan mis je wel wat.

In dit schema heb ik veel reistijd 's avonds gepland. Immers, 's avonds kun je toch niets doen of zien buiten en ik vind het zelf dan altijd heerlijk om die tijd te gebruiken om wat afstand af te leggen, zeker als het "saaie" stukken interstate zijn.

Roel.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

gleuknie schreef:Gerben, jij bent net zo'n fan van Death Valley als mij :mrgreen: Je kunt merken, als het over Death Valley gaat, dat jij ook altijd reageert :mrgreen: Die Titus Canyon Road ben ik nu ook wel benieuwd naar.
Yep, vooral de combinatie/contrast met Vegas geeft echt een paar geweldige dagen. Ik merk ook vaak dat mensen dit park wat sneller afvinken (vaak vanwege de hitte) en dat is naar mijn mening niet terecht. Ben er 'slechts' 2x geweest en ik ken mijn plek tussen de echte diehards hier...maar (en dan weer on-topic): plan er een nachtje DV in. Van de Strip naar Stovepipe!
Gr, Gerben
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

johan1973 schreef:Ik heb op mijn site een fotoverslagje van dit jaar staan.
Prachtige foto's Johan. Nu weet ik zeker dat ik die weg ook wil rijden, ook al gaan wij in augustus. Ik vind die hitte juist heerlijk. De afgelopen keer met 119 graden Fahrenheit / 48 graden Celcius heb ik me ook prima vermaakt in Death Valley.
Gerben Steeg schreef:Ben er 'slechts' 2x geweest en ik ken mijn plek tussen de echte diehards hier...maar (en dan weer on-topic): plan er een nachtje DV in. Van de Strip naar Stovepipe!
Ja, ik ben ook een diehard fan van Death Valley :mrgreen: Ik raad uiteraard ook hetzelfde aan. Het liefst zelfs 2 nachten in Death Valley.
Groetjes René

foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Hallo allemaal!
We weten eindelijk de datum van de reis (we waren afhankelijk van de trip naar NY met de family).
Bijgaand het schema. Niet gekozen voor Bryce&Zion omdat we overal genoeg tijd voor willen uittrekken. Waar zit nog wat ruimte?:

- Dagje SF eraf evt.,
- overnachting tussen GC en LA misschien ergens anders dan Palm Springs
- 1 dag LA minder aangezien we misschien 's avonds vliegen?

Wat zeggen jullie?

USA 2010 BABY!
datum dag Wat doen overdag Waar slapen
23-aug maandag 1 Schiphol - New York Vliegen appartement Manhattan
24-aug dinsdag 2 New York Sight seeing appartement Manhattan
25-aug woensdag 3 New York Sight seeing appartement Manhattan
26-aug donderdag 4 New York Sight seeing appartement Manhattan
27-aug vrijdag 5 New York Sight seeing appartement Manhattan
28-aug zaterdag 6 New York - San Francisco Vliegen Motel
29-aug zondag 7 San Francisco Sight seeing Motel
30-aug maandag 8 San Francisco Sight seeing Motel
31-aug dinsdag 9 San Francisco - Yosemite NP Auto ophalen en rijden maar! Cabin/Motel
1-sep woensdag 10 Yosemite NP Yosemite NP bewonderen Cabin/Motel
2-sep donderdag 11 Yosemite NP - Mammoth Lakes Tioga Pass, Bodie, Mono Lake Motel
3-sep vrijdag 12 Mammoth Lakes - Furnace Creek Death Valley NP bewonderen Cabin/Motel
4-sep zaterdag 13 Furnace Creek - Las Vegas Death Valley NP bewonderen Hotel
5-sep zondag 14 Las Vegas Chillen, schieten, gokken, uitgaan Hotel
6-sep maandag 15 Las Vegas - Grand Canyon NP Shoppen, rijden voor zonsondergang GC Cabin South Rim
7-sep dinsdag 16 Grand Canyon NP - Palm Springs Grand Canyon en Route 66 Motel
8-sep woensdag 17 Palm Springs - Huntington Beach Rijden & chillen Motel Beach Boulevard
9-sep donderdag 18 Huntington Beach chillen op het strand, terrasje Motel
10-sep vrijdag 19 Los Angeles Beverly Hills/Walk of Fame/Hollywood Motel
11-sep zaterdag 20 LAX - Schiphol Auto inleveren & vliegen Vliegtuig
12-sep zondag 21 LAX - Schiphol Vliegen Vliegtuig
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Lijkt me een mooie route zo.
Misschien jammer van Bryce en Zion, maar je hebt nu wel overal voldoende tijd en je ziet al een heleboel mooie dingen!
Je zou tussen de Grand Canyon en LA ook in Twentynine Palms kunnen overnachten.
Op 7 september rijdt je dan van de Grand Canyon naar Twentynine Palms, waarbij je een stuk over Route 66 kan rijden. Het stuk langs Oatman is leuk om te rijden. De dag daarna heb je genoeg tijd om Joshua Tree te bekijken en naar LA te rijden.

Annouk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer