Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Textmessaging tussen NL - USA
Textmessaging tussen NL - USA
Heeft er iemand ervaring met textmessaging (sms) tussen NL en de USA ?
Als ik naar een Nextel cellphone in de USA een sms stuur komt die via mijn KPN en Orange account nooit aan.
Andersom, vanaf Nextel USA naar NL, komt ongeveer de helft aan.
Heeft iemand andere ervaringen met andere providers en/of nog tips/truuks ?
Bvd
Bram
Als ik naar een Nextel cellphone in de USA een sms stuur komt die via mijn KPN en Orange account nooit aan.
Bvd
Bram
Ik heb best veel sms-jes gestuurd en gekregen toen ik in de VS zat, nooit problemen gehad. Maar ook ik had KPN, misschien ligt het aan het feit of de Amerikaanse providers een contract hebben met de NL providers.
Op deze site kan je de roaming zien. Je kan trouwens daar voor elk land zien of je bereik zal hebben met jouw NL provider in een bepaald gebied. Als je klikt op coverage map, kan je zien waar je bereik zult hebben en op roaming partners, voor de NL providers.
Op deze site kan je de roaming zien. Je kan trouwens daar voor elk land zien of je bereik zal hebben met jouw NL provider in een bepaald gebied. Als je klikt op coverage map, kan je zien waar je bereik zult hebben en op roaming partners, voor de NL providers.
Wij hebben ook vanuit de US smsjes verstuurd en ontvangen met Telfort.
Alleen hadden wij in het zuidwesten lang niet altijd ontvangst.
Alleen hadden wij in het zuidwesten lang niet altijd ontvangst.
Laatst gewijzigd door Eugeni op 25 nov 2005, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Textmessaging tussen NL - USA
Mijn man krijgt soms wel mijn sms jes, verzonden via Orange...hij heeft Cellular ???, maar kan geen sms jes terugzenden.Bramster schreef:Heeft er iemand ervaring met textmessaging (sms) tussen NL en de USA ?
Bvd
Bram
Ook voor binnenkomende gesprekken moet hij betalen.
Re: Textmessaging tussen NL - USA
Mijn man krijgt soms wel mijn sms jes, verzonden via Orange...hij heeft Cellular ???, maar kan geen sms jes terugzenden.Bramster schreef:Heeft er iemand ervaring met textmessaging (sms) tussen NL en de USA ?
Bvd
Bram
Ook voor binnenkomende gesprekken moet hij betalen.
Ik heb ook een vraagje:
Mijn vriendin in de VS heeft Centennial (wireless), maar als zij naar mij in NL een sms stuurt dan komt hij nooit aan (ik heb Telfort). Ze moet toch gewoon : 31 6 en dan de rest van de mobiele telefoonnummer intypen dus 31 6 12345678?
Of doet ze iets verkeerd?
Ik stuur haar trouwens altijd smsjes via http://www.centennialwireless.com.
Mijn vriendin in de VS heeft Centennial (wireless), maar als zij naar mij in NL een sms stuurt dan komt hij nooit aan (ik heb Telfort). Ze moet toch gewoon : 31 6 en dan de rest van de mobiele telefoonnummer intypen dus 31 6 12345678?
Voor 31 moet een + (want je moet eerst bellen, draaien het nummer om uit je land te bellen en dan de code voor het land, NL is inderdaad 31) Met je mobiele nummer kan je dit door een + in te vullen doen (tenminste zo werkt dat hier in Nederland en ook toen ik in de VS en andere landen was).
Dus: + 31 6 12345678
Maar misschien wist je dit al, anders weet ik het probleem niet.
Al mijn telefoonnummers in mijn telefoon heb ik ook zo opgenomen (ook NL nummers), dan kan je altijd en overal bellen.
Chantal
Dus: + 31 6 12345678
Maar misschien wist je dit al, anders weet ik het probleem niet.
Al mijn telefoonnummers in mijn telefoon heb ik ook zo opgenomen (ook NL nummers), dan kan je altijd en overal bellen.
Chantal
Laatst gewijzigd door dolphin op 14 dec 2005, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ze doet dan inderdaad iets verkeerd, ze geeft namelijk niet de code om internationaal te bellen in. Op een mobiele telefoon kun je daarvoor het teken + gebruiken, ofwel de code die Amerika heeft om naar het buitenland te bellen, en dat is 011.Hoosier schreef:Ik heb ook een vraagje:
Het nummer wordt dan:
+31 6 12345678 OF
011 6 12345678
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Of 00... Dus: 0031 6 12345678dolphin schreef:voor 31 moet een + (want je moet eerst bellen, draaien het nummer om uit je land te bellen en dan de code voor het land, NL is inderdaad 31)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Hey Jasmino, denk dat we ongeveer op hetzelfde moment aan het antwoorden waren. Grappig!
[quote= "Mack"] Of 00... Dus: 0031 6 12345678[/quote], ja dat is waar, maar + is makkelijker, weet namelijk niet of 00 is elk land goed is.
[quote= "Mack"] Of 00... Dus: 0031 6 12345678[/quote], ja dat is waar, maar + is makkelijker, weet namelijk niet of 00 is elk land goed is.
Laatst gewijzigd door dolphin op 14 dec 2005, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee Mack, dat is verkeerd, want de code is dan 011 en niet 00 (zoals in NL)Mack schreef:Of 00... Dus: 0031 6 12345678dolphin schreef:voor 31 moet een + (want je moet eerst bellen, draaien het nummer om uit je land te bellen en dan de code voor het land, NL is inderdaad 31)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja inderdaad, gelijke gedachten op hetzelfde moment!dolphin schreef:Hey Jasmino, denk dat we ongeveer op hetzelfde moment aan het antwoorden waren. Grappig!

De + is inderdaad de beste keuze, vooral als je je telefoonnummers wil opslaan in het geheugen. Als je ze opslaat met een + dan kun je de nummers overal ter wereld gebruiken, omdat de + gelijk staat aan het gebruik van de internationale code. De code zelf is namelijk niet overal gelijk. In Amerika is dat 011 en in NL 00. Als je dus je nummers opslaat met 0031 dan kun je die in Amerika niet gebruiken. Ik heb mijn nummers, net als Dolphin, ook opgeslagen met +31 ervoor, ik kan ze nu in NL gebruiken maar ook erbuiten. Lekker makkelijk, vooral als je nogal eens de grens overgaat!dolphin schreef:, ja dat is waar, maar + is makkelijker, weet namelijk niet of 00 is elk land goed is.Mack schreef:Of 00... Dus: 0031 6 12345678
Mijn ervaring is trouwens dat de internationale code lang niet altijd goed werkt, ook niet in Amerika. Soms kreeg ik daarmee geen verbinding. De + daarentegen werkte bij mij altijd goed.
Groetjes
Jacqueline
Winston Churchill
Winston Churchill
Even voor de duidelijkheid, +31 is de beste methode, maar voor de amerikanen onder ons is het 01131 om naar nederland te bellen, en daarna laat je de eerste 0 weg dus 6 i.p.v. 06 etc.....
Ik heb in het verleden ook geprobeerd te sms'en maar het is me eigenlijk nooit goed gelukt!
Richard
Ik heb in het verleden ook geprobeerd te sms'en maar het is me eigenlijk nooit goed gelukt!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1233 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 4 Reacties