Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis mei 2006

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Xandra
Amerika-newbie

Rondreis mei 2006

Bericht door Xandra »

Wij zijn van plan in mei 2006 met 3 volwassenen en 1 kind van 5 de navolgende rondreis te maken.

Vrijdag 12 mei van Schiphol naar San Francisco

Zaterdag 13 mei bezichtiging San Francisco met name de Cable Cars

Zondag 14 mei bezichtiging San Francisco en een tour naar Alcatraz

Maandag 15 mei Extra dag in San Francisco

Dinsdag 16 mei Camper ophalen en van San Francisco naar Fresno Totaal 205 Miles

Woensdag 17 mei van Fresno naar Olancha Bezoek Seq nat Forrest NP Totaal 210 Miles

Donderdag 18 mei van Olancha naar Las Vegas door Death Valley NP Totaal 315 Miles

Vrijdag 19 mei Las Vegas bekijken

Zaterdag 20 mei van Las Vegas naar Grand Canyon South Rim via Hoover Dam Totaal 275 Miles

Zondag 21 mei Bezoek Grand Canyon met Helicoptervlucht

Maandag 22 mei van Grand Canyon naar Monument Valley met bezoek aan Antelope Canyon Totaal 265 Miles

Dinsdag 23 mei van Monument Valley naar Durango met bezoek Mesa Verda NP Totaal 170 Miles

Woensdag 24 mei Dagje in Durango met een Trein/Jeep Tour naar Silverton

Donderdag 25 mei van Durango naar Moab met een bezoek aan Arches NP Totaal 170 Miles

Vrijdag 26 mei van Moab naar Winter Park eventieel met een bezoek aan Canyonland NP Totaal 430 Miles

Zaterdag 27 mei van Winter Park naar Douglas door Rocky Mountains NP Totaal 330 Miles

Zondag 28 mei van Douglas naar Custer met een bezoek aan Crazy Horse Totaal 120 Miles

Maandag 29 mei van Custer naar Devils Tower met een bezoek aan Mt Rushmore-Devils Tower Totaal 150 Miles

Dinsdag 30 mei van Devils Tower naar Cody Totaal 310 Miles

Woensdag 31 mei van Cody naar Mammoth bezoek Yellowstone NP-North Totaal 150 Miles

Donderdag 1 juni Extra dag in Yellowstone NP (Old Faithfull)

Vrijdag 2 juni van Mammoth naar Rock Springs via Grand Teton NP Totaal 470 Miles

Zaterdag 3 juni van Rock Springs naar Hanksville Totaal 330 Miles

Zondag 4 juni van Hanksville naar Glendale route door Capital Reef NP/bezoek Bryce Canyon Totaal 210 Miles

Maandag 5 juni Extra dag in Bryce Canyon NP

Dinsdag 6 jun1 van Glendale naar Las Vegas door Zion NP via Virgin Totaal 190 Miles

Woensdag 7 juni van Las Vegas naar Lee Vining Totaal 390 Miles

Donderdag 8 juni van Lee Vining naar Groveland door Tioga Pass en bezoek Yosemite NP Totaal 160 Miles

Vrijdag 9 juni van Groveland naar San Fransisco via Columbia State Park Goud zoeken Totaal 170 Miles

Zaterdag 10 juni Camper terugbrengen/Auto ophalen van San Francisco naar Pismo Beach via Highway 1 Totaal 265 Miles

Zondag 11 juni van Pismo Beach naar Los Angeles Totaal 210 Miles

Maandag 12 juni bezichtiging Los Angeles met name Universal Studios

Dinsdag 13 juni bezichtiging Los Angeles met name Beverly Hills/Hollywood

Woensdag 14 juni bezichtiging Los Angeles met name Disney

Donderdag 15 juni bezichtiging Los Angeles met name Disney

Vrijdag 16 juni Dagje San Diego (Sea World) of Calico Ghost Town met avond tocht

Zaterdag 17 juni van Los Angeles naar Schiphol

Zondag 18 juni Aankomst op Schiphol

Alle opmerkingen/Aanvullingen zijn welkom
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Een paar opmerkingen.

Persoonlijk vind ik 3.5 dagen in SF wat lang. Je zou hier een dag van af kunnen snoepen. Die extra dag zou ik gebruiken in sequioa want wil je echt veel zien in sequioa dan red je dat niet in een halve dag.

Je hebt twee keer een rit van 400+ mijl. Je geeft aan dat je dan eigenlijk tussendoor ook nog iets wil bezichtigen (grand teton, canyonland). uitgaande van een maximum snelheid van 70 dan doe je hier zeker 6 of 7 uur non-stop over. je geeft aan dat je via NP gaat en de kans is dus 100% aanwezig dat niet overal een speedlimit geldt van 70. Reken dus voor deze ritten ruim 9 uur rijden. Met bezichtigen van NP wordt dat wel erg krap en vermoeiend.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis mei 2006

Bericht door markro »

Xandra schreef:Woensdag 31 mei van Cody naar Mammoth bezoek Yellowstone NP-North Totaal 150 Miles

Donderdag 1 juni Extra dag in Yellowstone NP (Old Faithfull)

Vrijdag 2 juni van Mammoth naar Rock Springs via Grand Teton NP Totaal 470 Miles
Yellowstone NP is een erg groot park. Misschien is het een idee om de nacht van donderdag op vrijdag niet in Mammoth te verblijven maar in de buurt van de Old Faithful. Dan ben je al een stuk op weg naar de zuiduitgang, in de richting van van het Grand Teton NP. Anders ben je zo aan het heen en weer rijden.

Verder was het mij ook al opgevallen en ben ik het met Marcel eens, wat betreft de lange afstanden op diverse dagen en dan toch ook nog het één en ander willen zien. Ik vraag mij af of dat ook niet iets te veel van het goede is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Xandra schreef: Vrijdag 16 juni Dagje San Diego (Sea World) of Calico Ghost Town met avond tocht
Calico stelt niet zoveel voor. Je zou hier langs kunnen gaan als je er toch toevallig langs komt (wij zijn er langs gereden vanaf San Diego -> Las Vegas) maar ik zou er niet een hele dag voor uittrekken.

San Diego heeft een grote Zoo en Seaworld. Beide zijn wel een bezoek waard. Het centrum van San Diego is ook wel mooi (vooral 's avonds).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Xandra,

Heerlijk dat jullie zo'n lange reis kunnen maken. Jammer vind ik dat jullie dan niet meer tijd gebruiken om ergens langer te blijven. Ik denk dat het heel vermoeiend is om telkens weer verder te moeten trekken. Ons bevalt het beter om zo nu en dan een een lange reisdag in te lassen en dan op sommige plekken wat langer te blijven. Maar misschien reis je met een camper heel anders; wij nemen motels of camping cabins, en dan kom je weer "thuis" na een dag activiteit, en dat is natuurlijk wel anders dan wanneer je je huis met je meeneemt.

Wat mij opvalt is dat jullie de parken meenemen op doorreis. Dat betekent dat je daar toch weinig tijd kunt doorbrengen. Zeker voor bv Yosemite is dat jammer. Daar zou ik minstens twee nachten in het park plannen, dan heb je tijd om ook eens te gaan fietsen of raften. Jullie zitten er in een geweldige tijd, de watervallen zijn dan prachtig, en de Merced zal nog behoorlijk stromen.

Wat de route betreft: gaan jullie nu twee keer door Death Valley? Je zou vanaf Sequioa NP naar Las Vegas ook Galico mee kunnen nemen en dan later van Las Vegas naar Lee Vining door Death Valley gaan. Er zit in de laatste dagen veel ruimte, dit zou ik inkorten, dus niet naar San Diego voor maar 1 dag, dat is wel erg veel van het goede.

Wij zijn in 2004 van Denver via Rocky Mountain NP, South Dakota en Yellowstone uiteindelijk naar SF gereisd. Zie ons verslag voor de exacte route, misschien kun je er nog wat tips uithalen.
http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... mms02.html

Marianne
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Xandra

Wij vertrekken ook op 12mei maar dan vanuit Brussel naar Vegas
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Xandra schreef:Wij zijn van plan in mei 2006 met 3 volwassenen en 1 kind van 5 de navolgende rondreis te maken.

Zaterdag 10 juni Camper terugbrengen/Auto ophalen van San Francisco naar Pismo Beach via Highway 1 Totaal 265 Miles

Zondag 11 juni van Pismo Beach naar Los Angeles Totaal 210 Miles

Alle opmerkingen/Aanvullingen zijn welkom
Bij deze dan een opmerking :)

Van San Francisco naar Pismo Beach via de kustweg, dat ga je niet redden. Dat wil zeggen, als je nergens stopt, zou het eventueel kunnen. Maar de kustweg is zo enorm mooi, daar wil je wel de tijd voor nemen.

Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon te gaan rijden en dan af en toe te stoppen voor een mooie foto, maar de kustweg zelf heeft meer te bieden dan dat. Er zijn zoveel mooie tussenstops om te bezichtigen of om te doen.

Bijvoorbeeld:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Santa Barbara (bv de Mission)

Zeker het aquarium, de boardwalk en de dieren bij Point Lobos en San Simeon kijken, is leuk voor een kind van 5.

Als je alles van dit lijstje zou willen doen en zien, zou je beter in Monterey een nachtje kunnen blijven slapen en nog een nachtje in San Simeon. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om maar een gedeelte van het lijstje te zien/doen. Ik zou je in ieder geval willen adviseren om even te bekijken hoe je al deze tussenstops vind en te kijken welke je eventueel wel/niet zou willen doen/zien.

Zeker tussen San Francisco en San Simeon is enorm veel te zien.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Xandra

Ook even mijn mening.
Ik vind dat jullie een enorm druk schema hebben. Jullie hebben 35 dagen en rijden totaal zo'n 5500 miles (8800 km)
Nu is dat gemiddeld wel te doen maar dan ben je alleen maar aan het rijden. Ik neem aan dat jullie ook wel iets willen zien onderweg.

Voor de route die jullie van plan zijn hebben wij twee reizen nodig.
Vorig jaar het rondje San Francisco- LA- Grand Canyon- Bryce -Yosemite enz.
En volgend jaar Het rondje Moab-Denver- RMNP -Custer -Yellowstone enz.
Ik zou zelf óf het zuidwesten óf het Midwesten kiezen en niet allebei. Ik begrijp dat jullie zoveel mogelijk willen zien maar volgens mij kan je dan niet volop genieten van je reis, je moet toch keuzes maken.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 25 nov 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Veel te veel, er zitten stukken tussen waar je niet harder dan 25 mile per uur kan, een overkill aan parken zodat je halverwege de reis de schoonheid van de parken al niet meer ziet en je doen ze toch al in vogelvlucht.
Om de parken een beetje te bekijken moet je rekenen op; Grand Canyon 3 dagen, Arches 1,5 toto 2 dagen, Canyonlands 2 dagen, Mesa Verde 2 dagen, Rockys 2 dagen, Bryce 2 dagen, Zion 1 a 2 dagen, Yellowstone met Grand tTeton 1 week, Yosemite 2 a 3 dagen.
Laat Monument Valley, Mesa Verde, Durango, Moab, Rockys en omgeving Custer zitten en je gaat de goede kant uit.
Van de Grand Canyon naar Bryce en Zion dan door naar Grand Teton en Yellowstone en van daaruit naar Yosemite is verstandiger.
Zeker met een camper en een 5 jarige er bij heb je zo tenminste een vakantie gevoel.
Gr.
Rob
Xandra
Amerika-newbie

Bericht door Xandra »

Bedank voor jullie reacties

We gaan de reis iets aanpassen en van SF naar LA zeker 1 dag extra de tijd nemen
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Xandra,

Hoewel wij ook echte kilometer-vreters zijn tijdens onze reizen naar Amerika, vind ik jullie schema ook wel erg veel van het goede. Ik begrijp heel goed dat jullie erg veel willen zien, maar je wil er toch ook van kunnen genieten?

Ik ben het niet eens met het bericht van Rob, dat je voor elk Nationaal Park gemiddeld 2 dagen moet uittrekken (ik vat het even samen), want wij hebben in de meeste parken ook genoeg aan 1 dag, maar dan wel een hele dag. Zorg ervoor dat je vroeg in het park kunt beginnen, en plan de wandelingen ook 's ochtends in. Dan is de temperatuur veel draaglijker. Na de wandelingen kun je dan de middag besteden aan de andere viewpoints met de auto, en hier en daar een korte trail doen. Dit is tenminste hoe wij het vorig jaar ook hebben gedaan.

Wat ik wel volledig met Rob eens ben, is de Scenic Overdose die je staat te wachten. Je ziet zo ontzettend veel mooie plekjes, dat je op een gegeven moment de schoonheid niet meer ziet. Heel vreemd, maar heel veel mensen hebben daar al last van gehad. Houd daar dus zeker rekening mee, en probeer meer tijd in te plannen in de parken, en er eventueel een aantal te schrappen.

Toen ik onze reis van vorig jaar aan het plannen was, had ik ook een giga trip in gedachten. Uiteindelijk heb ik daar een groot deel vanaf gehaald, en daarvan heb ik nooit spijt gehad, in tegendeel. Uiteindelijk hebben wij in totaal 8.000 kilometer gereden in een maand tijd, dat zijn netto kilometers. Houd er rekening mee dat je naast de verschillende van-tot afstanden ook nog heel wat rijdt, vooral in de parken en ook als je 's avonds ergens gaat eten, of ergens boodschappen gaat doen. De kilometers die jij noemt, zijn dus nog bruto. Ik schat dat er zo'n 15-20% nog bijkomt.

Groetjes en veel plezier met de planning
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat blijft het probleem....te veel te zien en te weinig tijd.
Wij moeten ook altijd schrappen in de route,terwijl we toch redelijke kilometervreters zijn.
Ook een reden waarom we nooit accomodatie reserveren,kunnen we altijd onderweg nog veranderen.
Is met een camper natuurlijk ook goed te doen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik kan me alleen maar bij de vorige adviezen aansluiten.
Mooie reis, maar op de verkeerde manier gepland.
Namelijk met de af te leggen afstanden als uitgangspunt en niet het aantal overnachtingen per lokatie.
Als je het aantal overnachtingen per park/plaats als uitgangspunt neemt, wordt de reis veel rustiger en kun je van alle moois volop genieten.
Je kunt dan minder plaatsen/parken bezichtigen, maar je hebt volop de tijd voor een mooie wandeling of om gewoon zomaar op een rots zittend een uurtje rond te kijken zonder dat je alweer naar het volgende park door moet jakkeren.
Xandra
Amerika-newbie

Bericht door Xandra »

Bedank voor alle reacties

We zullen wat schrappen en de reis iets rustiger plannen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer