Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wagen 6 volwassenen+6 koffers

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jta
Amerika-expert

Wagen 6 volwassenen+6 koffers

Bericht door jta »

Allo,
al wat rondgeneusd hier op het forum, ben op zoek naar wagen voor 6 volwassenen + 6 koffers + wat kleiner spullen ( wandelrugzak, tas foto-toestellen, en dergelijke).

Steeds weerkerende modellen zijn :

- chevrolet uplander
- toyota sienna
- dodge durango
- chrysler grand voyager

ook Ford Taurus X ?

Iemand ervaring met deze modellen of met wagen voor 6 volwassenen + bagage?

alvast bedankt,

jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Wagen 6 volwassenen+6 koffers

Bericht door nieuwenoord »

Voor zover ik weet is een Ford Taurus een gewone middenklasse sedan?

Ford Expedition, Nissan Armada en Chevrolut Surbarban passen zeker nog in je rijtje. Toch worden er steeds minder full size SUV's aangeboden en de bagageruimte in een minivan als de Sienna zal niet overhouden
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zou gaan voor een busje. Je zit anders letterlijk op elkaars lip.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, een Taurus past zeker niet, dat is inderdaad een gewone sedan. Een minivan of grote SUV is je beste optie. Ik ben vooral bekend met de Ford Expedition, een flinke auto, maar zelfs dan wordt dan wordt het met 6 volwassenen + bagage nog proppen. Maar het is te doen denk ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

in de categorie Chevrolet Uplander hebben wij de afgelopen twee jaar een Chrysler Town & Country mee gekregen. Prima voor 5 personen inclusief bagage. Maar voor 6 personen? Wij klapten altijd een gedeelte van de achterste bank weg zodat daar bagage kon staan. Voor 6 personen heb je echter beide banken nodig.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nieuwenoord schreef:Voor zover ik weet is een Ford Taurus een gewone middenklasse sedan?

Ford Expedition, Nissan Armada en Chevrolut Surbarban passen zeker nog in je rijtje. Toch worden er steeds minder full size SUV's aangeboden en de bagageruimte in een minivan als de Sienna zal niet overhouden
Een sienna heeft een veel grotere kofferbak dan je denkt.
Tip neem taseen en geen koffers. Dat pakt veel efficienter in de auto.
De meesten hebben ook 4 captains chairs en een derde achterbank.
Tussen de captains chairs past vaak ook nog aardig wat
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zie ook dit topic :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou voor twee auto's in een lagere klasse gaan. In al de door de TS genoemde auto's (Minivans) is het zwaar behelpen. Zou ik nooit aan beginnen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Of je huurt een echt busje.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Kun je op de website van de doorsnee autoverhuurder prima uitzoeken, heb je meer aan dan hier wat at random modellen opnoemen die de doorsnee verhuurder waarschijnlijk toch niet heeft. Dit gaat trouwens in een doorsnee MPV mee, maar ruim is het niet.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Wij hebben een Chrysler Grand Voyager. We hebben een opzet van 2 stoelen voor, daarachter 2 stoelen en dan een bank voor drie personen. Om met zijn drieën op de achterbank te zitten is krap maar met twee is het enorm ruim. De Chrysler Grand Voyager kan ik aanraden en wanneer de auto Stow-And-Go bevat heb je extra veel berguimte onder de vloeren. De achterbak is ruim maar vooral is het handig om dan tassen te gebruiken i.p.v. koffers.
Als je vragen erover hebt sta ik vrij om ze te beantwoorden.
Ruud2004 schreef: In al de door de TS genoemde auto's (Minivans) is het zwaar behelpen. Zou ik nooit aan beginnen.
Hoe bedoel je dat?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben een Sienna en daar zou het wel inkunnen, maar erg krap zijn, want twee personen zouden dan naast elkaar op de achterste bank moeten zitten, zodat een stoel daar weggeklapt kan worden. Wij gaan met zijn vijven en zeven flinke tassen plus handbagage naar het vliegveld, als we op vakantie gaan, en dat past goed. Net die ene persoon maakt het dan wel erg krap. Ik zou ook een busje doen of een Ford Excursion of een Suburban, dat zijn flinke bakbeesten, maar daar kun je nog eens iets in kwijt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik denk dat het een groot verschil is of je met koffers of met tassen gaat. De Chrysler kan met koffers iets lastiger zijn maar met tassen is het zeker goed te doen! Het heeft een grote kofferbak en extra stow-and-go bergruimte.

---Mark Twain
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Maar de Europese Chrysler Grand Voyager is anders dan de US versie.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

1250 schreef:Maar de Europese Chrysler Grand Voyager is anders dan de US versie.
Is het een groot verschil? Die van ons is immers geimporteerd uit Detroit (of omgeving). Ik weet alleen een verschil in de oudere versies, ik verwacht dat je die krijgt, of de allernieuwste.

---Mark Twain
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

wij hadden onlangs net hetzelfde probleem...

6 volwassenen met evenveel (of meer :) ) koffers.

hadden een full size suv gehuurd, terplaatste gaan kijken naar de minivans om eventueel te wisselen, alles zitten passen maar het lukte gewoon niet. :p

zeker niet als je 3 weken moet rondtrekken. uiteindelijk maar besloten om 2 full size suv's te nemen en kregen 2 grote fords mee.

zalig liggen cruisen, veel plaats, zeker met al die extra's die je onderweg nog koopt. en de extra kostprijs delen door 6 personen valt reuze mee.

bijkomend vonden we het ook veel prettiger om met 2 jeeps rond te rijden dan met zo een 'bus' (maar dat is persoonlijk)

veel succes!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Grandu schreef:Wij hebben een Chrysler Grand Voyager. We hebben een opzet van 2 stoelen voor, daarachter 2 stoelen en dan een bank voor drie personen. Om met zijn drieën op de achterbank te zitten is krap maar met twee is het enorm ruim. De Chrysler Grand Voyager kan ik aanraden en wanneer de auto Stow-And-Go bevat heb je extra veel berguimte onder de vloeren. De achterbak is ruim maar vooral is het handig om dan tassen te gebruiken i.p.v. koffers.
Als je vragen erover hebt sta ik vrij om ze te beantwoorden.
Ruud2004 schreef: In al de door de TS genoemde auto's (Minivans) is het zwaar behelpen. Zou ik nooit aan beginnen.
Hoe bedoel je dat?
Als het allemaal al past, vergeet de handbagage en je koelbox niet, is het gewoon erg krap en zit je de gehele reis erg dicht op elkaars lip. Daar zou ik nooit aan beginnen. Zo'n afgeladen minivan rijdt dan ook niet prettig meer. Wij hebben in de VS ook een Chrysler Grand Voyager gereden (2 volw, en 3 kids), geweldige auto ! Maar met 6 volwassenen ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Grandu schreef:
1250 schreef:Maar de Europese Chrysler Grand Voyager is anders dan de US versie.
Is het een groot verschil? Die van ons is immers geimporteerd uit Detroit (of omgeving). Ik weet alleen een verschil in de oudere versies, ik verwacht dat je die krijgt, of de allernieuwste.
Het US model heeft bij mijn weten geen Sto and Go systeem, minder opbergruimte enz.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben met z'n vieren nu 3 keer in een minivan rondgereden (een keer een Dodge Grand Caravan, een keer een KIA en een keer een Mazda). Met de koelbox en wat kampeerspullen ging dit prima, en een 5e persoon had er ook nog wel bijgekund als we wat geroganiseerder zouden zijn, maar met 6 volwassenen zou ik het echt niet doen. Twee auto's lijkt me niet gek; als je een minivan en een kleiner model doet, kun je ook nog voor korte uitstapjes met z'n zessen in 1 auto.

Marianne
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

dat hebben wij ook zo gedaan.

als we avond iets gingen eten of iets gingen bezoeken dropten we de bagage in het hotel of in de andere wagen en reden allemaal gezellig samen met 1 wagen.

om een idee te geven. wagen 1 heeft 4 keer meer verbruikt dan wagen 2 :) dus eigenlijk zit de extra kost in de wagen zelf en is de benzine relatief verwaarloosbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer