Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Bericht door headhunterke »

Bandido schreef:Ik wil niet blijven hangen in terminologie hier of met een vinger wijzen naar iets of iemand, maar het mag duidelijk zijn dat dit nooit had mogen gebeuren of meer mag gebeuren.
Was dat ook niet de eerste wereldwijde reactie na 9/11?
Als ik zie hoe het er soms op de luchthaven aan toe gaat, dan vraag ik me af of ze überhaupt nog weten wat er gebeurd is...
Cru om te zeggen, maar wel keiharde waarheid.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

doreennicole schreef:fijne 2e kerstdag (voor zij die dat hebben :-))
Off Topic: He, da's lang geleden! Welkom terug!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Snap die terroristen toch niet dat ze altijd maar zelfmoordpogingen doen zal wel iets met de beloofde maagden te maken hebben maar als je een vliegtuig wil neerhalen kan dat er simpel. Veel vliegvelden hebben de parkeergarages naast het vliegveld waar je zo op de bovenste verdieping kan komen, je neemt een bazooka mee en denk dat je er wel een paar naar beneden kan halen als je dat graag wilt, daarna een kogel door de kop :shock: maar dan krijg je misschien niet de beloofde 72 Virgins? Als ik zie hoeveel mensen er oo vliegvelden werken, hoeveel etenswaren etc vliegtuigen ingaan is het nog een wonder dat er niet meer gebeurt, gelukkig maar.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nu op CNN heeft men het erover dat in feite met de security op Schiphol niets mis mee was. Ook was deze persoon op transit...dus hoefde niet door bepaalde security.
Wat ik begrijp van CNN is dat er nu onderzocht word waarom deze persoon op een no-fly list voor schijnt te komen, maar er door Homeland Security er niet uitgepikt is, als de passagiers worden doorgegeven. Ook zou hij een toeristenvisum hebben, afgegeven door de US ambassade in London medio 2008 en daarmee al verschillende heen en weer zou zijn gevlogen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

wiepster schreef:Nu op CNN heeft men het erover dat in feite met de security op Schiphol niets mis mee was. Ook was deze persoon op transit...dus hoefde niet door bepaalde security.
Ook op CNN wordt naar hartelust gespeculeerd. En dat deze passagier op Schiphol overstapte, doet niets af aan het feit dat hij sowieso nog een keer door de beveiliging moest, hij ging immers naar Amerika.
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Niet alleen Schiphol...wie dan ook daar...heeft steken laten vallen, ook is met dit gebeuren aangetoond dat het hele gedoe rond Visa's en je naam op moeten geven voor je vertrekt dus weinig zin heeft. Deze persoon had nooit mogen vliegen en al in Lagos of op Schiphol na het landen opgepakt moeten worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De vader van de jongeman –een topbankier- die de aanslag wou plegen op het vliegtuig was blijkbaar vorige maand al naar de Amerikaanse ambassade gestapt om te waarschuwen voor de extreme politieke denkbeelden van zijn zoon:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8431470.stm
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vandaag op dezelfde vlucht wederom een Nigeriaan opgepakt. Deze man had zich namelijk een uur lang op het toilet opgesloten. Hier is, mede door een gespannen crew, een woordenwisseling om ontstaan. Uiteindelijk, nadat hij door de TSA was afgevoerd, bleek dat de man een voedselvergiftiging had..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Vandaag (27-12) hebben we de eerste gevolgen meegemaakt op vlucht UA947

Liefst geen handbagage mee
twee uur van tevoren bij de gate
Het eerste uur na de start en het laatste uur voor de landing op je stoel blijven.
Dan ook geen kussens of andere voorwerpen op je schoot.
Het flight informatiesysteem is uitgeschakeld voor passagiers.

Het groene I-94 formulier heeft ook een vernieuwing ondergaan, er zijn extra vragen bijgekomen over de datum van uitgifte en de afloopdatum van je paspoort.
Bovendien willen ze een telefoonnummer en een e-mailadres waarmee je tijdens je verblijf in Amerika te bereiken bent
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik kwam dit filmpje tegen. Als het zoiets is geweest, gaat het wel heel eenvoudig.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Merkte je verder nog dingen, gespannen situatie ? En kostte de controles zelf nog meer tijd ? En 'liever geen handbagage', ik neem aan dat dit weinig impact heeft gehad ?
6foot6 schreef: Het groene I-94 formulier heeft ook een vernieuwing ondergaan, er zijn extra vragen bijgekomen over de datum van uitgifte en de afloopdatum van je paspoort.
Bovendien willen ze een telefoonnummer en een e-mailadres waarmee je tijdens je verblijf in Amerika te bereiken bent
Dit merkten wij ook op onze vlucht naar Las Vegas, vorige maand.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lekker handig. 'Liever geen handbagage'.
Ow, dan mik ik m'n laptop en m'n fototoestel wel in de kliko :shock:

En die wijzigingen op je I94 - net alsof ze daar nu wel opeens wat mee gaan doen. Of zou je nu mailtjes krijgen of telefoontjes tijdens je vakantie?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

6foot6 schreef: Het groene I-94 formulier heeft ook een vernieuwing ondergaan, er zijn extra vragen bijgekomen over de datum van uitgifte en de afloopdatum van je paspoort.
Dat is niet nieuw. Er zijn al tijden twee formulieren in omloop, ik had daar in februari al iets over geschreven ;)

Wat betreft die nieuwe maatregelen: het is op dit moment HEEL vaag. De ene maatschappij doet het anders dan de andere en zelfs de ene vlucht is anders dan de ander.

Veel dingen die gemeld worden zijn idd:
- Laatste uur niet meer uit je stoel
- In dat uur moeten al je persoonlijke spullen opgeborgen zijn
- geen kussens/dekens tijdens dit uur
- sommige vluchten mag je geen trolley's aan boord brengen
- sommige, voornamelijk UA vluchten, wordt het IFE uitgezet

Hopelijk is dit allemaal tijdelijk, zeker omdat het gros van die dingen niet van de TSA vandaan komt. De airlines moeten toch ook wel inzien dit maatregelen zijn die nergens op slaan..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lekker handig als elke maatschappij z'n eigen regels gaat verzinnen. En bezwaar er tegen maken mag niet want dan ben je gelijk verdacht..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ok, in de Telegraaf gelezen, maar toch...
Als de helft er van waar is...

Ex-medewerkster met zwijgplicht doet boekje openZware kritiek op knullige controle door Johan van den Dongen en Bart Olmer
SCHIPHOL - Schipholbeveiligers slaan alarm over de wijze waarop passagiers worden gecontroleerd voor ze aan boord gaan richting Amerika. Met name Group4Securicor (G4S), het beveiligingsbedrijf waaraan de controle voor de 'aanslagvlucht' naar Detroit was uitbesteed, ligt zwáár onder vuur.

Beveiligers en ex-beveiligers schetsen een verbijsterend beeld van de situatie op de F- en G-pieren van Schiphol, waarvandaan de vluchten naar de VS vertrekken. De verscherpte controle naar aanleiding van '11 september' bestaat volgens hen slechts uit de inzet van extra medewerkers die van toeten noch blazen weten. G4S, dat voor deze vluchten de ondervragingen, röntgenscans en fouilleringen verzorgt, weigert elk commentaar.

Dat de beveiligers niet eerder alarm sloegen, is volgens hen het gevolg van de geheimhoudingsplicht waarvoor ze moesten tekenen. Nu, na het incident tussen Amsterdam en Detroit, willen ze niet langer zwijgen. "Het algemeen belang is groter dan mijn persoonlijk belang", legt Belinda Kreugel uit, die tot voor kort bij G4S werkte. "Er zijn daar zó veel dingen die niet kloppen. De risicovluchten op Amerika worden gecontroleerd door beginnelingen, uitzendkrachten met een beveiligingsdiploma waarmee je net aan winkelbeveiliger mag zijn. In een opleiding van twee weken wordt je geleerd hoe je moet fouilleren en hoe je een pistool kunt herkennen op röntgenbeeld, en dat is het dan.

Geen vervolgcursussen, geen bijscholing. Driekwart van de mensen is nog geen jaar in dienst. Daarna worden ze te duur. Niemand mag dat weten. Schiphol Airport wil heel graag weten waar de fouten zitten, maar wij hebben zwijgplicht."

"Ik was binnen twee maanden al 'vluchtverantwoordelijke'. Dan leid je de controle voor zo'n grote vlucht naar Amerika, uitgevoerd door twee ploegen van vijf man. Je wilt niet weten hoe amateuristisch dat gaat. Ze kijken niet naar de persoon die aan boord gaat. Als iemand explosieven op zijn benen heeft geplakt, dan zie je dat aan zijn broek, aan zijn manier van lopen. Maar die beveiligers zijn alleen geprogrammeerd op die piep van het detectiepoortje."

Meerdere ex-Schipholbeveiligers schetsen een dramatisch beeld van bewaking. Een van hen stelt dat onder bewakers lieden waren die sympathieën hadden voor islamitische terroristen. "Onder mijn collega's zaten vrienden van Samir A."

Gejuich

"Ik zag wat er zich afspeelde onder bewakingspersoneel tijdens de aanslag op 11 september. In de wachtruimte van de 'security-members' ging een luid gejuich op van moslimcollega's. Hiervan waren meerdere oud-collega's getuige. Er was een staande ovatie. Samen met andere collega's heb ik hierover nog een klacht ingediend bij marechaussee." Ook leidinggevenden zijn zéér kritisch over het niveau van de bewakers. Eén van hen: "Na een kleine week 'opleiding' worden nieuwelingen in het diepe gegooid en staan dan op een hoogst verantwoordelijke post, zonder praktijkervaring en begeleiding van meer ervaren mensen." Zijn kritiek lijkt een parlementair onderzoek waard: "In de beveiliging word je bijna gedwongen tot het structureel verrichten van overwerk, zestig uur per week, twaalf uur per dag. Het werk is zwaar onderbetaald. De kwaliteit van de hulpmiddelen laat te wensen over. Er werken te veel bedrijven aan de veiligheid en ze werken allemaal langs elkaar heen, met allemaal verschillende voorschriften en richtlijnen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5663 ... html?p=7,1
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

MattRob schreef:Merkte je verder nog dingen, gespannen situatie ? En kostte de controles zelf nog meer tijd ? En 'liever geen handbagage', ik neem aan dat dit weinig impact heeft gehad ?
We waren twee uur voor vertrek bij de gate, daarna heeft de security een vol uur niets anders gedaan dan met lessenaars schuiven, we hadden dus een uur vertraging en daardoor de aansluiting gemist.
Waren we via de standbylist voor de volgende vlucht eindelijik in Vegas beland, blijken daar bij de autoverhuur(Dollar). alle auto's op te zijn, 3 kwartier in de rij, morgen weerkomen.
Volgens de ,daardoor noodzakelijke, taxichauffeur is dat al een aantal dagen zo en niet alleen bij Dollar.

Iedereen wordt gefouilleerd, er was maar één scanner(röntgen) in gebruik, alles moest uit je zakken , de handmatige controle van je handbagage was oppervlakkig.

Ze hebben ons één trolley afhandig kunnen maken(ingecheckt) Mijn Laptop en andere elctronica ga ik natuurlijk niet inchecken en dat hoefde dan ook niet, we hebben ons dus laten overbluffen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

6foot6 schreef:Mijn Laptop en andere elctronica ga ik natuurlijk niet inchecken en dat hoefde dan ook niet
Sterker nog, dat MAG geen eens ;)
Clint's Thoughts
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het wordt fijn: laptop, camera's, een berg medicatie en dan geen trolley mee?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zag gisteren dat internationale reizigers een uur voor de landing niet meer op mochten staan, zelfs niets pakken uit de overhead, ook geen films omdat het trackingprogramma van het vliegtuig erin ziet, dus waar je ziet waar je je bevind. Vind dit totale onzin en onvermogen van de mensen die ons horen te beveiligen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik begrijp dat uur niet helemaal. Dan brengt zo'n terrorist alles toch gewoon twee uur voor de landing tot ontploffing?

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer