Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)

Bericht door hekkie »

Jan en ik hebben het plan opgevat onze komende trip naar Amerika die staten op het vaste continent te bezoeken waar we nog niet zijn geweest. Het gaat om de volgende 6 staten:, North Dakota, Kansas, Oklahoma, West Virginia, Rhode Island en Maine. Helaas liggen deze staten nogal ver uit elkaar en zullen we wat kriskras moeten reizen.

Hieronder een kaartje voor de beeldvorming.

Afbeelding

Graag horen we wat ideeën van jullie hoe we dit het beste kunnen aanpakken om zo logisch mogelijk te rijden en via een mooie route uiteraard... :wink:

Aangezien wij beiden deze maand onze baan zijn kwijt geraakt geeft dat ons de vrijheid voor een wat langere periode weg te blijven, maar tevens zal e.e.a. daarom toch wat low budget moeten gebeuren. We gaan dus weer met ons tentje op pad, maar dat vinden we niet erg en zelfs leuk. We hebben voldoende miles gespaard bij United Airlines voor een gratis vlucht. De kosten gaan hem zitten in de autohuur. De maximale huurperiode voor een auto is 56 dagen (8 weken) en die tijd willen we ervoor uittrekken. We denken daarbij aan de periode mei en juni.

De bedoeling is te starten ergens in het Zuidwesten en daar ook eerst wat langer te blijven, zeker i.v.m. de temperatuur. Daarna onze cross country weg vervolgen om te eindigen in Washington DC. Hier willen we na die 8 weken de auto weer inleveren en aansluitend nog een week een wat kleinere (lees goedkopere) auto huren voor een verblijf in Washington DC en omgeving (Shenandoah NP bijv. want hier zijn we ook nog niet geweest).

Graag horen we wat tips over een te volgen mooie en logische route.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis hekkie en Jhek: Cross Country

Bericht door Henriëtte »

Hé wat vervelend om te lezen dat jullie je baan zijn kwijtgeraakt. Maar wél 8 weken op vakantie, da's dan wel weer een heel leuk voordeel :wink:

Tips voor de route kan ik je helaas niet geven, zoals je weet is het ons nog steeds niet gelukt om ons van het zuidwesten los te maken.... Misschien doen wij wel inspiratie op dankzij jullie ervaringen straks! Veel plezier nog met het voorbereiden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat naar dat jullie allebei je baan kwijt zijn Marjan.
Maar het heeft één voordeel en dat is dat jullie nu heerlijk lang op reis kunnen gaan. Ik kan jullie ook geen advies geven maar ik ben er van overtuigd dat het een geweldige reis gaat worden.
Je gaat toch wel een live verslag bij houden hè?

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

We denken daarbij aan de periode mei en juni.
Hé kunnen we weer een minimeeting houden in Nevada :wink: wij zitten waarschijnlijk van 8 tot 15 mei in de omgeving LV daar voor zit nog Valley of Fire SP, Cathedral Gorge SP en Great Basin NP :D
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

He Marjan, dat is geen leuk nieuws, beide banen, maar kennelijk zitten jullie niet bij de pakken neer door toch een reis te plannen. Wat goed en begrijpelijk dat je die laatste staten wilt zien! Kan je niet helpen, maar toch, het zal wel weer een fraaie reis worden!
En ook wij zitten in mei in het Zuidwesten..... :wink:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Jammer Marjan van de banen. WEL een leuk reisje in de pen. Toch veel plezier met plannen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat erg dat jullie allebei je baan kwijtgeraakt zijn. Het is wel een fijn vooruitzicht om nu heerlijk lang op vakantie te kunnen. Ik heb geen tips voor een route maar ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Ik wens jullie véél succes met het uitstippelen van een mooie route!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jeetje Marjan, wat erg dat jullie allebei je baan kwijt zijn. Wel een troost dat jullie goedkoop en lang op reis kunnen en dat je met een planning aan de gang kunt.

Wel een uitdaging, die route! Wij hebben ook naar een coast to coast route zitten kijken, maar net niet deze staten in onze planning. Het lijkt wat logischer om niet in Washington maar wat noordelijker te eindigen (Boston?), want anders rij je heen en weer in het noordoosten. Veel maakt het misschien niet uit?
Je kunt vanuit het zuidwesten naar ND en dan naar Kansas en Oklahoma (zijn er tornado's in die tijd van het jaar?) en vandaar naar het noordoosten.
En mag een stuk Canada ook? Dan kun je eerst Kansas en Oklahoma doen, dan naar het noorden en boven de grote meren langs naar Maine. Geen idee of dat wat is.... Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden!

Marianne
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wat vreselijk van jullie banen :(
Maar ik vind het wel heerlijk voor jullie dat je nu 9 weken rond kunt reizen in Amerika.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wat erg dat jullie je baan zijn kwijtgeraakt Marjan. Hopelijk geeft het plannen van deze reis jullie afleiding. Het is wel een heerlijk lange periode om weg te gaan! Ik vind het moeilijk om tips te geven omdat ik zelf nog nooit in deze staten geweest ben (behalve West Virginia) en ben heel benieuwd hoe de route gaat worden. Veel succes met de voorbereidingen!

Karin
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hoi Marjan,

ik weet niet of het op de route ligt maar je bent natuurlijk altijd welkom om een nachtje over te blijven bij ons.Ik beloof je dat het weer dan een stuk aangenamer zal zijn. Mei en juni zijn mijn favoriete maanden
Tegen die tijd hopen we de verbouwing achter de rug te hebben en hebben dan een mooi gastenverblijf.
Je zou in oklahoma en Kansas route 66 kunnen volgen en daarna naar het noorden kunnen gaan.

Nog even een tip. Ik weet niet hoe het nu is in nederland maar mijn moeder is ooit iets dergelijks overkomen en die mocht als werkeloze maar een bepaald aantal weken aaneengesloten op vakantie. Sollicitatieplicht en zo.
Heb je dat al geverifieerd?
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hoi Marjan & Jan,

Wat fijn voor jullie dat jullie, ondanks alle ellende, toch weer een tijd naar Amerika kunnen gaan om op andere gedachten te komen.
Dat wordt weer een hele klus om een mooie route in elkaar te draaien, omdat er zoveel mogelijkheden zijn.
Maar jou kennende zal dat best wel goed gaan komen.
Cross-country hebben we tot nu toe alleen van noord naar zuid gedaan, maar nog niet dwars door Amerika heen.
Als je een voorlopige route klaar hebt, kunnen we misschien wel met tips helpen over plaatsen waar we wel al geweest zijn.
Succes!
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Dat gaat vast weer een mooie reis worden!
Route 66 in Kansas (maar klein stukje) en in Oklahoma vonden wij erg leuk om te rijden. Er is daar nog best veel van de orginele route te rijden. En in Oklahoma City moet je zeker naar het Oklahoma City National Memorial gaan. Zeer indrukwekkend monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers en overlevenden van de aanslag op 19 april 1995 op het Murrah Federal Building. In ons verslag van 2005 vind je meer informatie.

Wat betreft de andere staten kan ik je (nog) geen info geven. Veel plezier met plannen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Héé, gaat het door?? Toppie! en dan ook nog in mei/juni, helemaal te gek. Tja, de nog te bezoeken staten liggen niet erg in een 'leuke' reisvolgorde, maar als je inderdaad zoveel weken gaat, is daar zeker iets van te knutselen (wees blij dat je de westkust gehad hebt :P )

groetjes, diny en ik ben zeeer benieuwd.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Balen dat jullie je baan zijn kwijtgeraakt. Maar zo zie je maar weer dat hierbij geldt: Ieder nadeel heeft ook een voordeel. Hopelijk kunnen jullie na de reis (of ervoor) weer snel aan de slag gaan!

Zoals Marianne al zei is het misschien een leuk idee om via Canada te gaan richting Maine? Zo zie je misschien weer nieuwe dingen want tussen Dakota en Maine hebben jullie alles al bezocht.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

West-Virginia kun je makkelijk vanuit Washington doen, Harper's Ferry daar is een leuk plaatsje en minder dan anderhalf uur rijden van DC. North Dakota is, denk ik, het moeilijkst in te plannen. Ik zou vanuit het Zuidwesten eerst naar OK en KS gaan en dan naar het noorden rijden. Natuurlijk moet je dan wel door het saaie Nebraska, maar dat lijkt me wel te overkomen. Daarna hoef je Canada niet in voor een mooie rit naar het noordoosten, als je de route langs de Grote Meren volgt kom je ook langs veel leuks en moois. Dan kun je vanaf Maine via Rhode Island afzakken naar DC.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Marjan,

Jullie hebben een super mooie reis voor ogen. Het lijkt mij helemaal top om een hele periode op pad te gaan.
Trouwens hebben jullie nog miles over om een binnenlandse vlucht te doen (b.v. stop over, multicity tickes)?
Op deze manier bouw je wat meer rust in de trip en je bespaart reisdagen waardoor je meer tijd heb om b.v. op een plek te blijven.

Veel plezier met het verder plannen van jullie reis.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Leuk vooruitzicht!
Het zal weer een mooie reis worden, helaas wel spijtig dat jullie je banen kwijt zijn maar zo te zien gaan jullie ook niet bij de pakken neer zitten.
Respect!
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Inderdaad erg balen van de banen, maar het zal zeker een fantastische reis worden.
De gebieden waar jullie heen gaan ben ik voor een groot deel zelf niet geweest, dus op veel tips hoeven jullie van mijn kant helaas niet te rekenen :)
Maar volgen ga ik dit topic zeker!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Wat jammer van jullie banen, maar wat een fantastisch vooruitzicht: acht weken, heerlijk :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer