Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
-
- Amerikafan
Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
Beste,
Ik heb een reis gepland voor 21 dagen Amerika van 24 maart tot 14 april, ik arriveer in seattle en zal in salt lake city terug huiswaardskeren.
Klik hier voor een routekaart.
mijn vraag was of er mensen zijn die mij suggesties kunnen doen over de locaties die ik bezoek of vergeet te bezoeken? en is deze route haalbaar op 21 dagen?
Eigenlijk was mijn eerste idee om LA links te laten liggen van San Francisco de oversteek te maken door Yosemite national park om zo naar Mammoth lake te rijden en van daaruit naar death valley.
Helaas is de highway door Yosemite national park gesloten tot juni.
Ik doe deze reis niet alleen, maar met een aantal vrienden.
mvg
Ik heb een reis gepland voor 21 dagen Amerika van 24 maart tot 14 april, ik arriveer in seattle en zal in salt lake city terug huiswaardskeren.
Klik hier voor een routekaart.
mijn vraag was of er mensen zijn die mij suggesties kunnen doen over de locaties die ik bezoek of vergeet te bezoeken? en is deze route haalbaar op 21 dagen?
Eigenlijk was mijn eerste idee om LA links te laten liggen van San Francisco de oversteek te maken door Yosemite national park om zo naar Mammoth lake te rijden en van daaruit naar death valley.
Helaas is de highway door Yosemite national park gesloten tot juni.
Ik doe deze reis niet alleen, maar met een aantal vrienden.
mvg
Laatst gewijzigd door markro op 29 dec 2009, 17:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te grote afbeelding van routekaart omgezet in een link.
Reden: Te grote afbeelding van routekaart omgezet in een link.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
Note mod (Marjan):
Vriendelijk verzoek om de foto volgens de forumregels te verkleinen naar 640 x 480 pixels.
Vriendelijk verzoek om de foto volgens de forumregels te verkleinen naar 640 x 480 pixels.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat kan je nu nog niet zeggen, als de winter meevalt kan Tioga Pass eind mei al best open zijn.Helaas is de highway door Yosemite national park gesloten tot juni.
-
- Amerikafan
maar ik eind maart begin aprilRob schreef:Dat kan je nu nog niet zeggen, als de winter meevalt kan Tioga Pass eind mei al best open zijn.Helaas is de highway door Yosemite national park gesloten tot juni.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is altijd wel verstandig om te vermelden want dat maakt sommige bezienswaardigheden al onmogelijk.
Misschien is het handig om je route gewoon per dag te vermelden; een kaart is hier niet nodig, maar wel handig is het om te weten hoeveel tijd je overal gepland hebt en wat je wilt bezoeken. Ik zie bijvoorbeeld geen Crater Lake staan, maar ik neem aan dat dat wel de bedoeling is? Hou er rekening mee dat in maart/april de wegen daar nog grotendeels gesloten zijn. Ik denk dat je ook bij Olympic NP delen niet kunt doen.
Liggen de vluchten al vast?
Marianne
Misschien is het handig om je route gewoon per dag te vermelden; een kaart is hier niet nodig, maar wel handig is het om te weten hoeveel tijd je overal gepland hebt en wat je wilt bezoeken. Ik zie bijvoorbeeld geen Crater Lake staan, maar ik neem aan dat dat wel de bedoeling is? Hou er rekening mee dat in maart/april de wegen daar nog grotendeels gesloten zijn. Ik denk dat je ook bij Olympic NP delen niet kunt doen.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je niet aangeeft wanneer de reis zal zijn kunnen we natuurlijk ook geen goed advies geven.be2712 schreef:maar ik eind maart begin aprilRob schreef: Dat kan je nu nog niet zeggen, als de winter meevalt kan Tioga Pass eind mei al best open zijn.
Van het bijgeplaatste kaartje is alleen een stuk Pacific te zien dus daar worden we ook niet veel wijzer van.
-
- Amerikafan
vlucht ligt idd al vast, ik heb bij crater lake een landmark gezet maar ik ga er vanuit dat we dat niet kunnen zien door de sneeuw.Martin & Marianne schreef:Dat is altijd wel verstandig om te vermelden want dat maakt sommige bezienswaardigheden al onmogelijk.
Marianne
de dagen en de stops + wat we willen zien staat links in de collom met nrs, achter ieder landmark staat hoeveel tijd we er willen doorbrengen van enkele uren tot dagen
-
- Amerikakenner
Er staan een paar dingen op het lijstje die mij onlogisch voorkomen, bv. twee UURtjes
bij de Grand Canyon, maar twee DAGen in Bakersfield? Wat ben je van plan in Bakersfield? Sequoia NP wellicht? Ligt er wel een eind vandaan!
Begrijp ik het goed dat je van plan bent om van LV naar Page te rijden,met Hoover dam en de Grand Canyon als tussenstop??
En drie nachten SLC lijkt mij wat veel, zo'n bijzondere stad is 't niet.
Schrijf je route anders een uit, in 'van-naar vorm', met de data erbij. Dat maakt het voor het forum wat makkelijker om advies te geven en geeft een beter inzicht in wat (on)mogelijk is.
Ilona

Begrijp ik het goed dat je van plan bent om van LV naar Page te rijden,met Hoover dam en de Grand Canyon als tussenstop??

En drie nachten SLC lijkt mij wat veel, zo'n bijzondere stad is 't niet.
Schrijf je route anders een uit, in 'van-naar vorm', met de data erbij. Dat maakt het voor het forum wat makkelijker om advies te geven en geeft een beter inzicht in wat (on)mogelijk is.
Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Zoals je het neer hebt gezet, heb je deze route gemaakt:
Dag 1: vliegreis naar Seattle - Olympia
Dag 2: Olympia
Dag 3: Olympia - Klamath Falls
Dag 4: Klamath Falls - Fort Bragg
Dag 5: Fort Bragg - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles - Bakersfield
Dag 10: Bakersfield
Dag 11: Bakersfield - Beatty
Dag 12: Beatty - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Page
Dag 15: Page - Hurricane
Dag 16: Hurricane
Dag 17: Hurricane - Salt Lake City
Dag 18: Salt Lake City
Dag 19: Salt Lake City - terugreis
Het eerste wat me al opvalt, is dat je dan van San Francisco naar Los Angeles in 1 dag wilt rijden. Dan zul je niks zien van Highway 1 en zal je al over de snelweg moeten rijden. Ik zou mooi via Highway 1 gaan en er zeker een overnachting boeken. Bakersfield zou ik helemaal uit de route halen. Daar is niks te beleven, tenzij je het als een tussenstop ziet naar Death Valley, maar dan zou ik nog verder rijden dan Bakersfield. Dan zou je nog 1 overnachting tussen L.A. en Death Valley kunnen boeken. Beatty zou ik vervangen voor Death Valley. Verder rijd je in 1 dag van Las Vegas naar Page, waarbij je dus geen tijd hebt voor mooie parken als Zion en Bryce. Misschien dat je die de dag erna wou bezoeken? Ik vind het een merkwaardige route.
Dag 1: vliegreis naar Seattle - Olympia
Dag 3: Olympia - Klamath Falls
Dag 4: Klamath Falls - Fort Bragg
Dag 7: San Francisco - Los Angeles
Dag 10: Bakersfield
Dag 11: Bakersfield - Beatty
Dag 14: Las Vegas - Page
Dag 15: Page - Hurricane
Het eerste wat me al opvalt, is dat je dan van San Francisco naar Los Angeles in 1 dag wilt rijden. Dan zul je niks zien van Highway 1 en zal je al over de snelweg moeten rijden. Ik zou mooi via Highway 1 gaan en er zeker een overnachting boeken. Bakersfield zou ik helemaal uit de route halen. Daar is niks te beleven, tenzij je het als een tussenstop ziet naar Death Valley, maar dan zou ik nog verder rijden dan Bakersfield. Dan zou je nog 1 overnachting tussen L.A. en Death Valley kunnen boeken. Beatty zou ik vervangen voor Death Valley. Verder rijd je in 1 dag van Las Vegas naar Page, waarbij je dus geen tijd hebt voor mooie parken als Zion en Bryce. Misschien dat je die de dag erna wou bezoeken? Ik vind het een merkwaardige route.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Ja zo is 't al wat leesbaarder
. Maar aan de 'stops' te zien (Hoover Dam, Grand Canyon Village) is de OP van plan om 'onderlangs' de GC van LV naar Page te rijden, Rene! In een dag maar liefst
. Maar we zullen maar eventjes afwachten op zijn reactie om te kijken of dat echt wel de bedoeling is...

Groetjes, Ilona
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Haha ja ik zie het ineens. Las Vegas - Grand Canyon Village - Page = 670km. in 8,5 uur, dus ik neem aan en ik mag het ook hopen dat dit niet klopt. En nu zag ik ook dat het de bedoeling is om van Page naar Zion te gaan voor de Angels Landing Trail. Dat is dan wel weer een goede keus, al blijft het dan dus jammer dat je Bryce Canyon over moet slaan.
Groetjes René
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik begrijp de punten 1 t/m 4 ook niet helemaal.
Bedoel je hier dat je in 1 dag;
-van Tacoma naar Seattle wilt
- 2 uur de stad wilt bezoeken,
- dan doorrijden naar Forks waar je 1 uur wilt blijven
- en dan doorrijden naar Olympia voor de overnachting?
Daar zou ik maar eens heel goed over nadenken want dat is echt niet te doen. De ruwe route zonder stops is al 7 uur en dan moet je daar het bezoek aan de stad, de Ferry en Forks nog bijtellen.
Ik begrijp niet waarom je helemaal de omweg naar Forks wilt maken. Je hebt absoluut geen tijd over om ook maar iets van Olympic NP te zien.
Als je alleen voor "Twilight "gaat zou ik me de omweg besparen. Het is wel leuk om het plaatsje even te zien (het is maar 1 straat eigenlijk) maar de omweg van 5 1/2 uur echt niet waard. Plan anders een extra dag hier, zodat je ook de Beaches en Hoh Rain Forrest nog kunt bekijken.
Ik zou dan van Tacoma direct doorrijden en niet eerst nog voor 2 uurtjes naar Seattle gaan.
Ook dag 4 is echt niet te doen
Van Olympia naar Klamath Falls is al 7 uur rrijden zonder stops. Dan wil je onderweg ook nog een bezoek brengen aan Multnomah Falls. Dat kost je veel meer tijd dan je denkt want je moet via een route langs de Columbia River heen en terug rijden en dat is een tweebaansweg waar je echt niet hard kunt rijden. Het laatste stuk naar Klamath Falls rijdt je door een bergachtig gebied waar je ook niet echt op zult schieten.
Marjon
Bedoel je hier dat je in 1 dag;
-van Tacoma naar Seattle wilt
- 2 uur de stad wilt bezoeken,
- dan doorrijden naar Forks waar je 1 uur wilt blijven
- en dan doorrijden naar Olympia voor de overnachting?
Daar zou ik maar eens heel goed over nadenken want dat is echt niet te doen. De ruwe route zonder stops is al 7 uur en dan moet je daar het bezoek aan de stad, de Ferry en Forks nog bijtellen.
Ik begrijp niet waarom je helemaal de omweg naar Forks wilt maken. Je hebt absoluut geen tijd over om ook maar iets van Olympic NP te zien.
Als je alleen voor "Twilight "gaat zou ik me de omweg besparen. Het is wel leuk om het plaatsje even te zien (het is maar 1 straat eigenlijk) maar de omweg van 5 1/2 uur echt niet waard. Plan anders een extra dag hier, zodat je ook de Beaches en Hoh Rain Forrest nog kunt bekijken.
Ik zou dan van Tacoma direct doorrijden en niet eerst nog voor 2 uurtjes naar Seattle gaan.
Ook dag 4 is echt niet te doen
Van Olympia naar Klamath Falls is al 7 uur rrijden zonder stops. Dan wil je onderweg ook nog een bezoek brengen aan Multnomah Falls. Dat kost je veel meer tijd dan je denkt want je moet via een route langs de Columbia River heen en terug rijden en dat is een tweebaansweg waar je echt niet hard kunt rijden. Het laatste stuk naar Klamath Falls rijdt je door een bergachtig gebied waar je ook niet echt op zult schieten.
Marjon
Ik denk dat jullie een route van 4 a 5 weken in 3 weken willen doen.
Aangezien de vluchten al vast staan, moet je er misschien maar van proberen te maken wat wel mogelijk is.
Ik denk aan zoiets:
01.Brussel - Seattle
02.Seattle
03.Seattle - Portland - Roseburg
04.Roseburg - Cresent City - Eureka (Redwoods)
05.Eureka - San Francisco (Redwoods)
06.San Francisco
07.San Francisco
08.San Francisco - El Portal (Yosemite)
09.Yosemite
10.El Portal - (Yosemite) - Oakhurst
11.Oakhurst - LA
12.LA
13.LA - Furnace Creek (Death Valley)
14.Furnace Creek - LV
15.LV
16.LV - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
17.Grand Canyon - Page
18.Page - Bryce
19.Bryce - Zion
20.Zion - SLC
21.SLC - Brussel
22.aankomst Brussel
In deze route kun je nog wel wat schuiven. Wil je bij voorbeeld toch iets van de (dan koude) kustroute zien, dan zou je minder tijd voor Yosemite en San Francisco kunnen nemen.
Voor een aantal parken ben je (te) vroeg in het jaar. Crater Lake kun je sowieso vergeten.
Maart/april is vooral een mooie tijd voor Death Valley en de regio Las Vegas, misschien kun je daar meer tijd voor nemen.
In plaats van Sequoia NP zou ik in dit geval kiezen voor de Sequoia's in Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite (helaas zie je dan geen General Sherman en Moro Rock).
Bij Yosemite zal het nog fris zijn (Glacier Point Road is gesloten). Ik heb El Portal en Oakhurst, beide net buiten het park, aangegeven. Maar je kunt ook kijken wat er dan qua lodging in het park mogelijk is.
Johan
Aangezien de vluchten al vast staan, moet je er misschien maar van proberen te maken wat wel mogelijk is.
Ik denk aan zoiets:
01.Brussel - Seattle
02.Seattle
03.Seattle - Portland - Roseburg
04.Roseburg - Cresent City - Eureka (Redwoods)
05.Eureka - San Francisco (Redwoods)
06.San Francisco
07.San Francisco
08.San Francisco - El Portal (Yosemite)
09.Yosemite
10.El Portal - (Yosemite) - Oakhurst
11.Oakhurst - LA
12.LA
13.LA - Furnace Creek (Death Valley)
14.Furnace Creek - LV
15.LV
17.Grand Canyon - Page
18.Page - Bryce
19.Bryce - Zion
20.Zion - SLC
21.SLC - Brussel
22.aankomst Brussel
In deze route kun je nog wel wat schuiven. Wil je bij voorbeeld toch iets van de (dan koude) kustroute zien, dan zou je minder tijd voor Yosemite en San Francisco kunnen nemen.
Voor een aantal parken ben je (te) vroeg in het jaar. Crater Lake kun je sowieso vergeten.
Maart/april is vooral een mooie tijd voor Death Valley en de regio Las Vegas, misschien kun je daar meer tijd voor nemen.
In plaats van Sequoia NP zou ik in dit geval kiezen voor de Sequoia's in Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite (helaas zie je dan geen General Sherman en Moro Rock).
Bij Yosemite zal het nog fris zijn (Glacier Point Road is gesloten). Ik heb El Portal en Oakhurst, beide net buiten het park, aangegeven. Maar je kunt ook kijken wat er dan qua lodging in het park mogelijk is.
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 29 dec 2009, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat het veel te groot was had ik gezegd dat we het wel zonder kaart konden doen - je blijft anders heen en weer scrollen.Rob schreef: Van het bijgeplaatste kaartje is alleen een stuk Pacific te zien dus daar worden we ook niet veel wijzer van.
Het is inderdaad wel erg veel voor 3 weken. De route van Johan kan, maar ik zou zelf nog wat speling inbouwen voor het laatste stuk. De kans dat de wegen rond Bryce niet begaanbaar zijn is ook niet denkbeeldig, dus ik zou zorgen voor wat flexibiliteit.
Hoe de Grand Canyon is in die tijd weet ik ook niet, misschien is het een idee om dat over te slaan en van Las Vegas via Zion naar SLC te rijden.
Of ga vanaf de grand Canyon via Monument Valley en Moab naar SLC.
Misschien Yosemite overslaan tenzij je wilt wintersporten en sneeuwkettingen mee hebt. Idem voor Sequoia.
Hieronder wat mogelijkheden met Moab erin. Als je inderdaad yoswmite overslaat heb je wat meer mogelijkehden in Arizona en Utah.
16.LV - Zion
17.Zion - Page
18.Page - Moab
19.Moab
20.Moab - SLC
21.SLC - Brussel
22.aankomst Brussel
17.Grand Canyon - Monument valley
18.MV - Moab
19.Moab
20.Moab - SLC
21.SLC - Brussel
22.aankomst Brussel
Marianne
-
- Amerikafan
wow!!! thx voor de reacties.
ik ga de gegevens die jullie mij gegeven hebben straks even in mijn routeplanner verwerken om te kijken wat het geeft, eerst ga ik nog wat verder studeren voor de aankomende examens.
enkele opmerkingen
de reden dat ik 4 dagen salt lake city doe is simpelweg als marge, voor het geval dat ik ergens onderweg een extra nacht zou moeten inlassen.
ik zie er helemaal niet tegenop om 600-700km op een dag te rijden, maar stel dat het me toch de keel uit hangt dat ik gewoon een nachtje halverwegen kan pitten.
backersfield heb ik als stussenstop naar death valley gezet en omdat op een klein uurtje van bakersfield de "trail of 100 giants" te bezichtigen is, een simpel, en makkelijk begaanbaar pad (zelfs voor mindervaliden) waar je een aantal grote sequoias tezien krijgt.
Ik zal een kleine toelichting over de motevatie van mijn tussenstops geven.
Dag 1: vliegreis naar Seattle - Olympia (dag een blijven we in seattle csen (couchsurfen) om in dag twee naar forks te rijden, mijn reispartner wil daar absoluut geweest zijn, geen idee waarom)
Dag 2: Olympia (hier blijven we 2 nachten omdat een vriend van ons daar woont)
Dag 3: Olympia - Klamath Falls (tussenstop)
Dag 4: Klamath Falls - Fort Bragg (tussenstop)
Dag 5: Fort Bragg - San Francisco (blijven we 2 nachten om een rustdag in te lassen voor mij als chauffeur)
Dag 7: San Francisco - Los Angeles (naar losangeles rijden we voor de 1 (pch) maar waarschijnlijk gaan we ergens haverwegen landinwaards rijden en direct naar backersfield aangezien LA net iets tever is en ons te weinig intereseert)
Dag 10: Bakersfield (tussenstop om fris aan death valley te kunnen beginnen, en omdat we in de namid al in backersfield arriveren zouden we nog ff naar het trail of 100 giants kunnen gaan)
Dag 11: Bakersfield - Beatty (tussenstop om smorgens nog ff ghosttown mee te pikken om vervolgens naar las vegas te rijden)
Dag 14: Las Vegas - phoenix (in phoenix willen we een dag mss 2 dagen blijven omdat we daar kenissen hebben wonen)
phoenix naar page (tussenstop om fris aan zion te kunnen beginnen de volgende dag)
Dag 15: Page - Hurricane (ff in zion blijven hangen, er woont een kennis waar we wat mee willen hiken)
Ik heb ervoor gezorgd dat we iedere dag tegen een uur of 17/17u30 op de slaapplaats arriveren.
met uitzondering van 3 dagen vanwegen 3 uitstappen gedurende die 3 dagen (3 uur death valley) (4 uur cresent city) (7 uur voor angels falls)
-monument valley vind ik tever uit richting liggen
-2 uurtjes grand canyon vind ik ook wel zat, omdat het enkel voor het uitzicht is, ik wil er gewoon geweest zijn.
-zelfde voor de hooverdam, die ligt toevallig op de route, ik denk dat je het daar op max 30 min wel gezien hebt.
dank bij voorbaat voor jullie reacties, ik ga er straks mee aan de slag en laat jullie het resultaat weten!
ik ga de gegevens die jullie mij gegeven hebben straks even in mijn routeplanner verwerken om te kijken wat het geeft, eerst ga ik nog wat verder studeren voor de aankomende examens.
enkele opmerkingen
de reden dat ik 4 dagen salt lake city doe is simpelweg als marge, voor het geval dat ik ergens onderweg een extra nacht zou moeten inlassen.
ik zie er helemaal niet tegenop om 600-700km op een dag te rijden, maar stel dat het me toch de keel uit hangt dat ik gewoon een nachtje halverwegen kan pitten.
backersfield heb ik als stussenstop naar death valley gezet en omdat op een klein uurtje van bakersfield de "trail of 100 giants" te bezichtigen is, een simpel, en makkelijk begaanbaar pad (zelfs voor mindervaliden) waar je een aantal grote sequoias tezien krijgt.
Ik zal een kleine toelichting over de motevatie van mijn tussenstops geven.
Dag 1: vliegreis naar Seattle - Olympia (dag een blijven we in seattle csen (couchsurfen) om in dag twee naar forks te rijden, mijn reispartner wil daar absoluut geweest zijn, geen idee waarom)
Dag 5: Fort Bragg - San Francisco (blijven we 2 nachten om een rustdag in te lassen voor mij als chauffeur)
Dag 7: San Francisco - Los Angeles (naar losangeles rijden we voor de 1 (pch) maar waarschijnlijk gaan we ergens haverwegen landinwaards rijden en direct naar backersfield aangezien LA net iets tever is en ons te weinig intereseert)
Dag 10: Bakersfield (tussenstop om fris aan death valley te kunnen beginnen, en omdat we in de namid al in backersfield arriveren zouden we nog ff naar het trail of 100 giants kunnen gaan)
Dag 11: Bakersfield - Beatty (tussenstop om smorgens nog ff ghosttown mee te pikken om vervolgens naar las vegas te rijden)
Dag 14: Las Vegas - phoenix (in phoenix willen we een dag mss 2 dagen blijven omdat we daar kenissen hebben wonen)
phoenix naar page (tussenstop om fris aan zion te kunnen beginnen de volgende dag)
Dag 15: Page - Hurricane (ff in zion blijven hangen, er woont een kennis waar we wat mee willen hiken)
Ik heb ervoor gezorgd dat we iedere dag tegen een uur of 17/17u30 op de slaapplaats arriveren.
met uitzondering van 3 dagen vanwegen 3 uitstappen gedurende die 3 dagen (3 uur death valley) (4 uur cresent city) (7 uur voor angels falls)
-monument valley vind ik tever uit richting liggen
-2 uurtjes grand canyon vind ik ook wel zat, omdat het enkel voor het uitzicht is, ik wil er gewoon geweest zijn.
-zelfde voor de hooverdam, die ligt toevallig op de route, ik denk dat je het daar op max 30 min wel gezien hebt.
dank bij voorbaat voor jullie reacties, ik ga er straks mee aan de slag en laat jullie het resultaat weten!
-
- Amerikakenner
Een algemene opmerking: zijn juliie al naar Yosemite en Sequoia NPs geweest? Anders begrijp ik nl niet goed waarom jullie voor een route kiezen die ruim langs die prachtige parken voert in plaats van ernaartoe te gaan. Waarom bv. Giant Sequoia National Monument en niet het National Park?
Ik zou anders de (meer standaard) route kiezen van san Francisco naar Yosemite (je zegt toch niet geinteresseerd te zijn in Los Aneles, laat het dan direct vallen), daar een nachtje of 2 blijven, dan naar het zuiden (ja idd via Bakersfield) naar Sequoia/Kings Canyon en dan onderlangs via Lake Isabella naar Death Valley. Bij Sequoia NP is het dorpje Three Rivers een goed uitvalspunt als je niet in het park wil verblijven.
En Hurricane: willen jullie per se in Hurricane verblijven omdat jullie kennis daar woont? Of woont-ie in Zion (wat een geluksvogel in dat geval!
). In elk geval, ik zou voor het dorpje Springdale kiezen als uitvaltbasis voor Zion, lekker dichtbij.
En Bryce Canyon? Ook bewust eruit gelaten?
De Hoover Dam heb je idd tamelijk snel gezien, zeker als je de tour niet neemt. Wel leuk om even uit te stappen en er wat rond te lopen. Er zijn vaak wel behoorlijke verkeersopstoppingen, trouwens.
Twee uren Grand Canyon? Tja iedereen is anders he? 't zou mijn hart breken om daar te zijn en er in twee uurtjes doorheen te moeten jagen
. Als je de weg van GC Village naar Page neemt via Cameron rijdt je er overigens wel een goed deel langs en langs deze weg (de East Rim drive) kan je ook een heleboel uitzichtpunten meepikken. (troost, LOL)
Ik zou anders de (meer standaard) route kiezen van san Francisco naar Yosemite (je zegt toch niet geinteresseerd te zijn in Los Aneles, laat het dan direct vallen), daar een nachtje of 2 blijven, dan naar het zuiden (ja idd via Bakersfield) naar Sequoia/Kings Canyon en dan onderlangs via Lake Isabella naar Death Valley. Bij Sequoia NP is het dorpje Three Rivers een goed uitvalspunt als je niet in het park wil verblijven.
En Hurricane: willen jullie per se in Hurricane verblijven omdat jullie kennis daar woont? Of woont-ie in Zion (wat een geluksvogel in dat geval!

En Bryce Canyon? Ook bewust eruit gelaten?
De Hoover Dam heb je idd tamelijk snel gezien, zeker als je de tour niet neemt. Wel leuk om even uit te stappen en er wat rond te lopen. Er zijn vaak wel behoorlijke verkeersopstoppingen, trouwens.
Twee uren Grand Canyon? Tja iedereen is anders he? 't zou mijn hart breken om daar te zijn en er in twee uurtjes doorheen te moeten jagen

Groetjes, Ilona
De omweg via Klamath Falls heeft geen nut.
Fort Bragg lijkt als doel te hebben om de Lost Coast af te rijden. Die kust bestaat uit flink wat gekronkel en kon na een erg lange rit uit Olympia wel eens behoorlijk vermoeiend worden. Je racet langs de kust. Ik zou me in die regio focussen op de Red Woods parken.
Vanaf Cambria zou ik richting Bakersfield (geen leuke stad...) rijden. Ook voor San Francisco – Cambria geldt dat je met de kust wel even zoet bent en vanuit SF die dag waarschijnlijk niet verder wil.
Rhyolyte kon wel eens tegenvallen... Bovendien rijd je via Beatty om, terwijl (zeker voor een eerste reis) het 'hart' van Death Valley meer te bieden heeft. Onderschat DV niet; het is een erom park.
Kun je die kennissen uit Phoenix niet vragen voor een samenscholing aan de south rim van Grand Canyon? Dan kun je daar van de sunset genieten hoef je helemaal niet naar die gigantische stad, want dat kost ook aardig wat tijd.
3 nachten SLC is helemaal niet nodig.
Johan
Fort Bragg lijkt als doel te hebben om de Lost Coast af te rijden. Die kust bestaat uit flink wat gekronkel en kon na een erg lange rit uit Olympia wel eens behoorlijk vermoeiend worden. Je racet langs de kust. Ik zou me in die regio focussen op de Red Woods parken.
Vanaf Cambria zou ik richting Bakersfield (geen leuke stad...) rijden. Ook voor San Francisco – Cambria geldt dat je met de kust wel even zoet bent en vanuit SF die dag waarschijnlijk niet verder wil.
Rhyolyte kon wel eens tegenvallen... Bovendien rijd je via Beatty om, terwijl (zeker voor een eerste reis) het 'hart' van Death Valley meer te bieden heeft. Onderschat DV niet; het is een erom park.
Kun je die kennissen uit Phoenix niet vragen voor een samenscholing aan de south rim van Grand Canyon? Dan kun je daar van de sunset genieten hoef je helemaal niet naar die gigantische stad, want dat kost ook aardig wat tijd.
3 nachten SLC is helemaal niet nodig.
Johan
-
- Amerikafan
omdat er in yosemite en sequoia NP begin april gewoon nog heel veel sneeuw ligt en het er erg koud is. de weg door yosemite np is gesloten tot junipushirubiano schreef:Een algemene opmerking: zijn juliie al naar Yosemite en Sequoia NPs geweest? Anders begrijp ik nl niet goed waarom jullie voor een route kiezen die ruim langs die prachtige parken voert in plaats van ernaartoe te gaan. Waarom bv. Giant Sequoia National Monument en niet het National Park?Ik zou anders de (meer standaard) route kiezen van san Francisco naar Yosemite (je zegt toch niet geinteresseerd te zijn in Los Aneles, laat het dan direct vallen), daar een nachtje of 2 blijven, dan naar het zuiden (ja idd via Bakersfield) naar Sequoia/Kings Canyon en dan onderlangs via Lake Isabella naar Death Valley. Bij Sequoia NP is het dorpje Three Rivers een goed uitvalspunt als je niet in het park wil verblijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het risico op sneeuw bij de trail of the 100 giants net zo groot is als in Yosemite.
In Yosemite is de Mariposa Grove ook een risico, dit jaar ging de weg op 17 april open.
Je kunt altijd ter plekke kijken hoe de weersomstandigheden zijn.
Ik moet zeggen dat ik de route erg vermoeiend vind, julie nemen nergens de tijd om iets te bekijken, en dan een rustdag in Bakersfield? In één dag van SF naar LA of naar Bakersfield via de kust is een hele lange dag rijden, en geen tijd om iets te bezoeken.
Maar goed, jullie kiezen blijkbaar bewust voor een echte roadtrip.
Marianne
In Yosemite is de Mariposa Grove ook een risico, dit jaar ging de weg op 17 april open.
Je kunt altijd ter plekke kijken hoe de weersomstandigheden zijn.
Ik moet zeggen dat ik de route erg vermoeiend vind, julie nemen nergens de tijd om iets te bekijken, en dan een rustdag in Bakersfield? In één dag van SF naar LA of naar Bakersfield via de kust is een hele lange dag rijden, en geen tijd om iets te bezoeken.
Maar goed, jullie kiezen blijkbaar bewust voor een echte roadtrip.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dit begrijp ik niet helemaal. Je komt op dag 1 aan in Seattle en wilt naar Olympia rijden. Maar je schrijft ook dat je dag 1 in Seattle door wilt brengen en dag 2 naar Olympia rijdt.Dag 1: vliegreis naar Seattle - Olympia (dag een blijven we in seattle csen (couchsurfen) om in dag twee naar forks te rijden, mijn reispartner wil daar absoluut geweest zijn, geen idee waarom)
Is je partner soms een vrouw? Dan heeft ze waarschijnlijk de Twilight serie gelezen of de films gezien. Twilight speelt zich namelijk af in het plaatsje Forks.
Als je er toevallig langskomt is het wel leuk om het plaatsje even te bezoeken, zie ons reisverslag dag 24.
Maar om er 5 uur voor om te rijden? Je hebt geen tijd om de Beaches en het Hoh rainforrest te bezoeken waar de serie zich ook afspeelt. Verder bestaat het plaatsje maar uit 1 straat en buiten de Chamber of Commerce waar wat souveniers van de serie waaronder de auto van Bella staan en overal bordjes met "Forks bites" is er niet veel te zien. De route vanaf Forks naar Olympia is verder heel erg saai.
Ik zou ervoor kiezen om van Seattle direct naar Olympia te rijden. Dan kun je rustig de tijd nemen voor je vriend en om Olympia bekijken. Dat schijnt een leuke plaats te zijn. Bovendien hoef je dan ook vanaf Seattle niet de ferry te nemen, dat kost ook veel extra tijd.

Las Vegas - Phoenix via de snelste route duurt 5 uur 11 minuten, maar dat is een hele saaie route.Dag 14: Las Vegas - phoenix (in phoenix willen we een dag mss 2 dagen blijven omdat we daar kenissen hebben wonen)

Aangezien je een bezoek aan de Grand Canyon wilt brengen zul je deze route moeten nemen:

Die route duurt zuivere reistijd 9 uur en 28 minuten. Tel daarbij een bezoek van 2 uur aan de Grand Canyon, een half uur bij de Hooverdam en 1 uur stops om te eten en drinken onderweg. Dan ben je dus 13 uur onderweg als alles meezit.
Dam mag je wel heel erg vroeg vertekken om voor het donker in Phoenix te zijn. Bovendien heb ik geen stop meegerekend voor de leuke route 66 plaatsjes zoals Seligman en Williams die je onderweg tegenkomt.
Deze route kun je dus veel beter in twee dagen doen.
Als Los Angeles jullie niet interesseert, zou ik de route zo invullen;
Dag 1: Seattle - Olympia (niet via Forks)
Dag 7: San Francisco- Bakersfield
Dag 8: Bakersfield - Death Valley (ik zou in Death Valley zelf overnachten)
Dag 9: Death Valley - Las Vegas (dit is maar een korte rit dus in de ochtend heb je nog alle tijd voor Death Valley)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas- Williams/Grand Canyon
Dag 12: Williams/Grand Canyon - Phoenix
Dag 13 Phoenix (bezoek aan vrienden)
Dag 14 Phoenix- Page (eventueel bezoek aan de Antelope canyon en Lake Powell)
Dag 15: Page -Zion (deze rit duurt 2 uur dus zou ik de volgende dag pas Angels Landing gaan doen, vandaag gewoon het park bekijken)
Dag 16: Zion (Angels Landing)
dag 19 Salt Lake City -terugreis
Op deze manier heb je alle tijd voor vriendenbezoek en een veel rustigere dus ook leukere route.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1484 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-