Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar cosmetica, parfum e.d. aankopen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dikkie
Amerikakenner

Waar cosmetica, parfum e.d. aankopen?

Bericht door Dikkie »

Maar ook de heren mogen reageren als ze het antwoord weten natuurlijk :mrgreen:

Dit weekend ga ik naar New York en wil daar mijn voorraad (dag)cremes, parfum, cosmetica, etc. inslaan. (tevens moet ik voor het thuisfront e.e.a. meenemen :roll: )
Waar kan ik dit het goedkoopste kopen?
Bij Macy's of een specifieke parfumerie of is toch JFK het goedkoopste (vorig jaar bleek SFO ook een beetje het goedkoopste maar ik weet niet of ze ook cosmetica bij JFK terminal 4 verkopen)?

Ik heb over merken zoals Clinique, Gucci, Estee Lauder, etc.
Laatst gewijzigd door kastelke op 31 dec 2009, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag voor de dames onder ons

Bericht door Susie one »

Ik heb via vriend google onderstaande link voor je gevonden.

http://www.jfkiat.com/shops.html

Ik kan helaas niet vertellen of het gunstiger is om cosmetica op het vliegveld van JFK of in het centrum van NY te kopen.

Have fun in NY!

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mtlang84
Amerika-ontdekker

Re: Waar cosmetica, parfum e.d. aankopen?

Bericht door mtlang84 »

Als heer zijnde toch maar proberen antwoord te geven :s

Kans is dat je misschien niet alles vindt, wat je wilt hebben op JFK (terminal 4)

Wat ik dus zou doen, als je het in de stad voor een aanvaardbare prijs kan kopen, gewoon doen en de prijzen niet vergelijken als je op het vliegveld bent :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dikkie schreef:Dit weekend ga ik naar New York en wil daar mijn voorraad (dag)cremes, parfum, cosmetica, etc. inslaan. (tevens moet ik voor het thuisfront e.e.a. meenemen :roll: )
Ik neem aan dat deze artikelen in de bagage gedaan moeten worden, die ingecheckt wordt en in het ruim gaat van het vliegtuig. Als je het in de handbagage stopt, is de kans aanwezig dat je het bij de beveiliging op het vliegveld kan achterlaten.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

markro schreef: Ik neem aan dat deze artikelen in de bagage gedaan moeten worden, die ingecheckt wordt en in het ruim gaat van het vliegtuig. Als je het in de handbagage stopt, is de kans aanwezig dat je het bij de beveiliging op het vliegveld kan achterlaten.
Nee natuurlijk niet. Dan doen ze het in een gesealde plastic tas en dan krijg je het overhandigd bij de gate als je het vliegtuig instapt. Als dat zou zijn zouden al die cosmetica shops op JFK failliet zijn.

@Susie dank voor de link :)
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Dikkie schreef:@Susie dank voor de link :)
Graag gedaan. :P

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dikkie schreef:
markro schreef: Ik neem aan dat deze artikelen in de bagage gedaan moeten worden, die ingecheckt wordt en in het ruim gaat van het vliegtuig. Als je het in de handbagage stopt, is de kans aanwezig dat je het bij de beveiliging op het vliegveld kan achterlaten.
Nee natuurlijk niet. Dan doen ze het in een gesealde plastic tas en dan krijg je het overhandigd bij de gate als je het vliegtuig instapt. Als dat zou zijn zouden al die cosmetica shops op JFK failliet zijn.
Dat idee van een gesealde plastic tas heb ik nog nooit in Amerika gezien.. volgens mij mogen daar gewoon helemaal geen vloeistoffen meer/groter dan 100ML mee.
Lees maar het verslag van MattRob hier
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

1250 schreef:
Dikkie schreef: Nee natuurlijk niet. Dan doen ze het in een gesealde plastic tas en dan krijg je het overhandigd bij de gate als je het vliegtuig instapt. Als dat zou zijn zouden al die cosmetica shops op JFK failliet zijn.
Dat idee van een gesealde plastic tas heb ik nog nooit in Amerika gezien.. volgens mij mogen daar gewoon helemaal geen vloeistoffen meer/groter dan 100ML mee.
Lees maar het verslag van MattRob hier
Dat heeft niets te maken met het kopen van cosmetica etc op de luchthaven.
Mattrob heeft zelf vloeistof (whiskey) gegoten in een doorzichtig flesje en wilde dat invoeren in de VS. Wat ik doe (en vele miljoenen andere reizigers dagelijks) is gewoon inslaan op de luchthaven en het meenemen naar Nl. In Amerika (dat weet ik want ik heb het vorig jaar en die keren daarvoor ook gedaan) wordt meestal de aankopen gesealed, dan geef je aan de verkoopster je gate en vlucht door en dan geven ze het netjes aan de balie als je het vliegtuig instapt. Soms krijg je de gesealde tas gelijk mee en er staat met grote letters op dat je het niet mag open maken voor je op de plaats van bestemming bent want anders moet je het idd inleveren. Een gesealde plastic tas is niet een ideetje, dat is gewoon voor alle (internationale) luchthavens. Ze deden het vlak na 9/11 ook op Schiphol en daarna weer even niet. Ik sluit niet uit sinds het gedoe met kerst dat het weer is ingevoerd.
Nogmaals: al zouden ze dat niet doen dan kunnen die zaken op de luchthaven zich wel opdoeken.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Alle merken die jij zoekt kun je bij de volgende shop krijgen: Walgreens
Je moet alleen even bij store locator kijken waar het dichts bijzijnde filiaal is.

Tip: koop een pot Skin Cleansing Cream van het merk Noxema...het is ook goedkoper verkrijgbaar onder de eigen merknaam van Walgreens. Te koop voor onder de 10 dollar per pot. Heerlijk relaxed voor je gezicht. :wink:
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Thanx maar helaas de Walgreens verkoopt die merken niet. Walgreens is tenslotte toch een soort kruidvat/trekpleister en beperkt zich tot de goedkope merken zoals Oil of Olaz (Olay in USA) en L'Oreal. Maar ik moet er wel zijn voor een telefoonkaart. Je moet toch eerder denken aan Sephora voor de merken die ik zoek, maar ik vind Sephora dus duur en weet bijna wel zeker dat het ergens goedkoper moet zijn. Ik ga het morgen wel ontdekken :mrgreen:
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Dikkie schreef:Thanx maar helaas de Walgreens verkoopt die merken niet. :mrgreen:
Dan heb je niet op de site van Walgreens gekeken. Alle merken die jij noemde, Clinique, Gucci, Estee Lauder, staan op deze site.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Jawel hoor en ze verkopen het echt niet. Tenminste ze verkopen wel enkele parfums van Clinique en Gucci (alleen de oudere uitgaves) maar voor de cremes e.d. kun je echt niet terecht bij de Walgreens.
Ik heb nav jouw mail nogmaals op "zoeken" gekeken maar noppes. Ik zal er vanavond even binnenlopen en vragen of er een filiaal is waar ze het verkopen, laat ik het meteen weten :wink:
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Ik koop bijna nooit cosmetica in amerika. Meestal sla ik voordat ik ga op Schiphol in als er wat in de aanbieding is.
Je kunt de duurdere merken wel kopen bij Macy's maar idd niet bij walgreens enzo. Mocht het nou wel goedkoper zijn, dan hoor ik het graag, want dan kan ik volgende maand flink inslaan :)
have fun in the city!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Het enige dat ik altijd meeneem bij Walgreens zijn een aantal potten Noxema.

Suc6 met inkopen Dikkie!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

nikky_vv schreef:Ik koop bijna nooit cosmetica in amerika. Meestal sla ik voordat ik ga op Schiphol in als er wat in de aanbieding is.
Je kunt de duurdere merken wel kopen bij Macy's maar idd niet bij walgreens enzo. Mocht het nou wel goedkoper zijn, dan hoor ik het graag, want dan kan ik volgende maand flink inslaan :)
have fun in the city!
Ik koop altijd cremes van clinique in the states, dat is vaak meer dan 50% goedkoper dan in Nl.
En je kan het idd beter bij een groot warenhuis zoals Macy's kopen dan op het vliegveld.
Op het vliegveld betaal je dan wel geen tax, maar je loopt het risico dat ze niet alles hebben, en dat zou zonde zijn want je kan dan nergens anders meer heen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Dikkie schreef:Wat ik doe (en vele miljoenen andere reizigers dagelijks) is gewoon inslaan op de luchthaven en het meenemen naar Nl. In Amerika (dat weet ik want ik heb het vorig jaar en die keren daarvoor ook gedaan) wordt meestal de aankopen gesealed, dan geef je aan de verkoopster je gate en vlucht door en dan geven ze het netjes aan de balie als je het vliegtuig instapt. Soms krijg je de gesealde tas gelijk mee en er staat met grote letters op dat je het niet mag open maken voor je op de plaats van bestemming bent want anders moet je het idd inleveren.
In de VS worden taxfree aankopen in een open tas afgegeven bij de gate. Ik heb het althans nog nooit anders meegemaakt (vlieg over het algemeen via Washington, Chicago of Atlanta). Op zich geen enkel probleem omdat je de spullen krijgt aangeleverd nadat je de security check bent gepasseerd. Op een rechtstreekse vlucht terug naar Nederland kun je de spullen zonder probleem meenemen. Dat is niet het geval indien je met een stop-over teruggaat. In dat geval moet je tijdens je stop-over je drank en smeersels, voor zover deze boven de toegestane norm komen, inchecken. Dat gaat op zich wel, maar dat kost wel enige moeite en tijd. Het is dan ook handig dat je alvast wat verpakkingsmateriaal bij je hebt.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Helaas zit er geen Walmart in NYC (voor zover ik weet)
Ik heb daar afgelopen zomer voor 35 dollar 3 mascara's van Lóreal en Rimmel, haarproducten van Tresemmé (bekend van Project Catwalk) én een gezichtscreme gekocht.
Echt belachelijk hoeveel goedkoper dat daar allemaal is in vergelijking met hier (15 euro voor een mascara).

Bij Macy's krijg je 11% korting als toerist. Haal hiervoor met je paspoort op mezanine level een kortingspasje.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Iris_1982 schreef:Bij Macy's krijg je 11% korting als toerist. Haal hiervoor met je paspoort op mezanine level een kortingspasje.
Het staat me bij dat deze korting niet geldt voor cosmetica. Dat neemt overigens niet weg dat je het wel gewoon kunt proberen. Op de kaart staat namelijk ook dat de korting niet wordt gegeven in combinatie met andere kortingen. Recentelijk hebben we met deze kaart echter gewoon korting over korting gehad. Met andere woorden... gewoon proberen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik ben weer terug en heb de cosmetica voornamelijk bij Macy's gekocht. Verder kun je de merken vooral krijgen bij de winkels per merk zelf natuurlijk (Estée Lauder had een gigantisch grote zaak :lol: bij Fifth) of bij de warenhuizen zoals Saks en Bloomingdales. Waren allemaal zo'n beetje vaste retailprijzen dus maakte qua warenhuis niet veel uit (soms wel bij speciale aanbiedingen). De kortingen variëerde van zo'n 30% tot 50%. Vooral voor Clinique zijn de prijzen een stuk lager dan in Nederland (volgens mijn zus -zij gebruikt dit merk- omdat dit een Amerikaans merk is. Ze is heeft de Macy's leeggekocht :lol: ).
Op JFK kun je zowel bij de duty free shops voor als na de controle kopen. Ze doen de aankopen meteen met een bon in een doorzichtige tas die ze sealen (zodat niemand er niets meer in of uit kan doen en je mag het zelf ook niet open maken voor dat je aankomt bij je plaats van bestemming). De tas mag je niet meenemen maar krijg je mee het vliegtuig in net voor het boarden (het wordt in de 'slurf' aangereikt). We hadden wat tijd over op JFK heb even een babbeltje gemaakt met iemand van airport security die vertelde dat het sealen een "standard precedure" was en verplichting vanwege de veiligheidsmaatregelen. Op JFK heb ik meteen weer bijgekocht want het was daar nog ietsjes goedkoper. Keuze was alleen zeer beperkt en ik kon lang niet alles krijgen wat ik nodig had, was dus blij dat ik in NYC zelf ook al had aangeschaft (kan nu weer voorlopig voorruit ;))

Vond het heerlijk shoppen in New York. Voor het eerst dat je je weer gewoon klant kan voelen in een winkel en niet die chagerijnige koppen in (west)Nederland die ik te vaak daar tegen kom. Ik vond New Yorkers sowieso erg aardig. leuke mensen!!!
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Dikkie schreef: Vond het heerlijk shoppen in New York. Voor het eerst dat je je weer gewoon klant kan voelen in een winkel en niet die chagerijnige koppen in (west)Nederland die ik te vaak daar tegen kom. Ik vond New Yorkers sowieso erg aardig. leuke mensen!!!
Dat gevoel heb ik ook als ik in Dusseldorf winkel...daar word je ook écht als klant geholpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer