Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

interview domper (tax return vergeten!)update!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
yasmin
Amerikafan

Re: interview domper (tax return vergeten!)update!!

Bericht door yasmin »

Ik reis alleen... is dat een probleem? :(
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nee hoor, dat is geen enkel probleem. Het betekent alleen dat je in de Visitors rij zult moeten gaan staan bij Immigration (i.p.v. in de US Citizens rij).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Dento schreef:Nee hoor, dat is geen enkel probleem. Het betekent alleen dat je in de Visitors rij zult moeten gaan staan bij Immigration (i.p.v. in de US Citizens rij).
Ok gelukkig maar.

Trouwens ik heb jullie website en blog gelezen, erg leuk.
En hele leuke foto's! :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dank je! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

als bij visitors een "universal studios" rij staat vraag ik wel ff op ik niet bij cititzens mag :P
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

"Vanaf hier nog 2 uur en 15 minuten"

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Voordat je naar Amerika vertrekt moet je jezelf dan uitschrijven in Nederland?
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ik stond met mijn bruine envelop in de US Citizens rij en daar werd niets van gezegd. (in Phoenix, AZ). Geen garanties voor de toekomst natuurlijk :)

Uitschrijven wordt wel aangeraden, als je het niet doet dan blijf je verplicht om je voor ziektekosten te verzekeren. Waar je niets aan hebt omdat ze je zonder aanvullende verzekering toch niet dekken in de US.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Postbus 51 is een van de weinige Nederlandse diensten die ik ken, maar zij geven wel een antwoord op jouw vraag, Yasmine:
http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ijven.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Een vraag over tax return...
Van hoeveel jaar moet je tax return hebben? Alleen van 2008? Of meer?

En als je in Januari 2010 interview hebt moet je dan tax return van 2008 hebben of van 2009?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat bedoel je met 'tax return'? Een Nederlandse belastingaangifte of een Amerikaanse?

Ik weet niet wanneer je in Nederland je formulieren moet indienen, in de VS is dat elk jaar 15 april. Als je in januari je gesprek hebt, kun je dus nog geen Amerikaanse belastingaangifte hebben voor 2009, en het lijkt met dat men zelfs in Nederland niet verwacht dat je in januari al je belastingaangifte over het vorige jaar hebt. 2008 lijkt mij dus alleszins redelijk.

Nog even over dat uitschrijven: onthou de datum dat je dat gedaan hebt. Op het ogenblik is het zo, dat je voor elk jaar na je 15e dat je in Nederland gewoond hebt (dus niet noodzakelijkerwijs gewerkt), recht hebt op 2 procent van de AOW uitkering als je 65 bent. Ik weet niet hoe oud je bent (waarschijnlijk wel ouder dan 15, dus je valt onder die regeling), en/of die regel hetzelfde blijft, en natuurlijk helemaal niet wat de wisselkoers in de toekomst zal zijn, maar je weet maar nooit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik bedoel Amerikaanse tax return van mijn verloofde. Moet dat van afgelopen 1 jaar zijn of van afgelopen 3 jaar?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik weet dat er bij ons destijds wat verwarring over bestond: heb je 1 jaar nodig, of 3 jaar.

Voor de zekerheid hadden we 3 jaar bij ons, maar er werd om slechts 1 jaar gevraagd. Er werd ons verteld dat de hoogte van het inkomen daarbij ook een rol speelt. Hoe lager het inkomen - of liever hoe dichter bij het minimum vereiste - hoe meer tax returns men wil zien (dus 3 jaar i.p.v. 1 jaar).

Het kan ook hier nooit kwaad om op safe te spelen en gewoon 3 jaar bij je te hebben: beter 3 jaar bij je te hebben en maar 1 jaar nodig te hebben, dan 1 jaar bij je te hebben en dan uiteindelijk toch 3 jaar nodig te hebben, en dan sta je daar...

Onze website | Mijn blog
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Bennogr schreef:Nog even over dat uitschrijven: onthou de datum dat je dat gedaan hebt. Op het ogenblik is het zo, dat je voor elk jaar na je 15e dat je in Nederland gewoond hebt (dus niet noodzakelijkerwijs gewerkt), recht hebt op 2 procent van de AOW uitkering als je 65 bent. Ik weet niet hoe oud je bent (waarschijnlijk wel ouder dan 15, dus je valt onder die regeling), en/of die regel hetzelfde blijft, en natuurlijk helemaal niet wat de wisselkoers in de toekomst zal zijn, maar je weet maar nooit.
Nog even als aanvulling, je kunt je bijverzekeren bij de SVB zodat je als je 65 wordt toch een volledige AOW kunt krijgen, ook als je in de US woont.
Ik weet niet precies wat het kost, ik meen dat je tot 5 jaar na vertrek eea nog kunt regelen maar het kan de moeite waard zijn om een appeltje voor de dorst te creeeren.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!! :)
Laatst gewijzigd door yasmin op 01 jan 2010, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Moet je ook een kopie van form I-129 F en G-325 A (dat we hadden ingevuld) meenemen naar de interview???
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Is er niemand die de antwoord op deze vraag weet?? :(
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik weet niet meer zeker of het nodig was of niet, maar zoals ik al eens eerder had aangegeven: het kan nooit kwaad om meer bij je te hebben dan nodig is.

Heb je het niet nodig, prima, heb je het wel nodig dan heb je het in ieder geval bij je.

Wij hadden destijds van elk formulier wat we ook maar ooit een keer gedurende de hele procedure hebben moeten invullen een ingevuld exemplaar bij ons, twee kopietjes ervan, plus nog eens lege exemplaren voor het geval je iets verkeerd ingevuld bleek te hebben.

Dat alles in mapjes in een klapper gestopt, en op die manier waren we overal op voorbereid. We hadden, zo bleek, veel te veel bij ons, maar beter te veel dan te weinig... :wink:

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Wat ik ook graag wil weten over interview is...
Kan iedereen die zit te wachten in de wachtruimte, zien en mee luisteren hoe jouw interview gaat??
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ja, je gaat niet in een aparte ruimte, het is een ouderwets loket.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer