Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Columbia-Missouri tips?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
kleinelinda
Amerika-newbie

Columbia-Missouri tips?

Bericht door kleinelinda »

Beste mensen,

8 januari is het zover, dan vlieg ik naar Saint Louis om vervolgens door te reizen naar Columbia om daar 5 maanden te gaan studeren.

Ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben....

Zijn er bepaalde dingen die ik echt aan moet schaffen? Ik wil bijvoorbeeld mijn lap top mee nemen is die gewoon aan te sluiten in een topcontact daar, of moet ik een bepaalde stekker nog kopen in Nederland.

Kan ik daar een prepaid simkaart kopen, zodat ik op een amerikaans nummer te bereiken ben?

Laat het me alsjeblieft weten als jullie nuttige tips hebben.

Groetjes,

Linda
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nuttige tip: zoek dit forum eens door...

Zoekfunctie: vul bijv. eens "stekker" of "Missouri" in en ik weet zeker dat je een hoop van je vragen al beantwoord vindt...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kleinelinda
Amerika-newbie

telefoon

Weet iemand of ik in Amerika een prepaid simkaart kan kopen die ik in mijn Nederlandse simlock vrije toestel kan gebruiken....zodat ik dus bereikbaar ben op een amerikaans nummer....

Of raden jullie me iets anders aan?

Groetjes,

Linda
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Heb je al eens ge'google'd naar SIM card Columbia Missouri.

T-mobile zit daar b.v. en waarschijnlijk ook AT&T en Cingular.

Probeer die maatschappijen eens. Je kunt waarschijnlijk ook je Nederlandse SIM gebruiken (omdat je "maar" voor 5 maanden gaat). Als je maar niet constant belt is het wel om te doen. Jij kunt gewoon een belkaart kopen en naar NL bellen. Ik weet dat een mobieltje handiger is, maar het is ook vele male duurder. Let ook op, dat je hier ook voor binnenkomende gesprekken betaald/minuten gebruikt.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Hoi Linda,

Ik heb deze website gevonden: http://telestial.com/. Er staat een duidelijke uitleg op waar je op moet letten als je internationaal reist met je mobieltje. De site is wel voor amerikanen bedoelt, maar de informatie lijkt me ook voor jou situatie toepasselijk te zijn.

Volgens die website loopt het Nederlandse SIM network op 900/1800 Mhz. Het netwerk in de VS functioneert op 1900Mhz. Als ik het goed begrijp, moet je een telefoon hebben die zowel op het nederlandse als het amerikaanse netwerk kan functioneeren, ook als je je nederlandse SIM kaart meeneemt.

Volgens mij is het een wespennest. :yuk:

Margaret
kleinelinda
Amerika-newbie

telefoon

Oke...ik heb een triband toestel en dat betekent dat ik in VS ook kan bellen volgens mij....ben niet van plan om uren aan de telefoon te zitten inderdaad, maar dat ik wel kan bellen en gebeld kan worden als dat nodig is.

groetjes,

Lin
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij sturen een smsje dat is een stuk goedkoper zo weet de familie ook dat alles goed gaat.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: telefoon

Bericht door Coyote »

kleinelinda schreef:Oke...ik heb een triband toestel en dat betekent dat ik in VS ook kan bellen volgens mij....ben niet van plan om uren aan de telefoon te zitten inderdaad, maar dat ik wel kan bellen en gebeld kan worden als dat nodig is.
Linda,

mobiel bellen en gebeld worden (met een NL sim-kaart) in Amerika is vrij prijzig. Wil je dat al persé doen dan kun je misschien in Amerika wel een (prepaid)sim-kaart kopen. Wellicht is het dan ook goedkoper als je gebeld wordt (dit weet ik niet zeker, maar zou je even moeten uitzoeken).

Verder kun je natuurlijk een sms-je naar het thuisfront sturen met het nummer van een vaste telefoon in Amerika (dit kan ook een pay-phone) zijn. Bellen vanuit Nederland naar Amerika is goedkoop.

Heel veel succes met je studie in Amerika. Ga je ook een weblog bijhouden zodat wij (en je familie natuurlijk :wink: ) kunnen volgen hoe het met je gaat? :D

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kleinelinda
Amerika-newbie

site

Beste mensen,

alvast bedankt voor alle nuttige tips....jullie kunnen vanaf nu mijn avonturen gaan volgen op de volgende site linniestudeertinamerika.waarbenjij.nu

P.S. de foto is van een "jetset party" :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer