Iris_1982 schreef:maar ik heb al vaker gemerkt dat veel mensen heel anders naar foto's kijken dan ik doe dus wie weet zit ik er helemaal naast

Dat is ook wel weer het leuke, vind ik. Iedereen heeft denk ik zijn persoonlijke voorkeuren, en maakt daarom zelf ook foto's op zo'n manier. Ten eerste voorkeur van wat je mooi vindt (wij vinden bijvoorbeeld echte natuur met bossen, rotsen en water het mooist; dus bv foto's 3, 22 en 24; al die 'rode' foto's hoeven voor ons niet zo) en dan ten tweede heb je nog de echte 'mooie' foto's; oftewel zijn de verhoudingen goed, staan de kleurtjes goed, etc etc. Nou, dat laatste kijk ik juist helemaal niet naar

! De foto moet gewoon 'mooi' zijn voor mijn gevoel; scherp, netjes in het midden, etc. Overigens, voor mij hebben de foto's met alleen de natuur nog het minst waarde; ik heb veeeeeeeel meer met foto's waar iemand van mijn gezin op staat. Maar goed, ook dat is weer persoonlijk, ik weet dat veel mensen (zeg maar; de echte fotografen) dat juist NIET mooi vinden

!
Dus, kan nog best wel eens een verrassing uitkomen; het is geen jury van echte foto-experts zeg maar, op deze manier. En dat vind ik juist wel leuk

!