Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Bericht door Dento »

Clint schreef:Ik heb ook vaak genoeg in vliegtuigen gezeten waar er uren niemand langs kwam (Air France, o.a.) en waar ik ook niet zo makkelijk uit mijn stoel kwam. Daarnaast hou ik er erg van om gewoon een flink aantal slokken te kunnen nemen en bij sommige airlines krijg je echt van die kleine beetjes. Voor mij is het 3 euro voor een hoop drinkvrijheid ;)
Inderdaad, ik heb vaker meegemaakt dat ze bijna niet of maar heel sporadisch met water langskwamen dan dat ze regelmatig voorbij komen, en dan is het maar wat fijn om zelf wat bij je te hebben. Natuurlijk kun je richting de "galley" lopen om zelf wat te halen, maar dat is ook weer zo'n gedoe, en dan nog krijg je maar een klein bekertje wat met twee slokken leeg is...

Overigens kwamen ze de laatste keer met Lufthansa vrijwel voortdurend langs met water, en na het eten ook met de flessen rode en witte wijn voor "free refills" - dat was nog eens service! :lol: (Was overigens ook het enige positieve aan die vlucht, maar dat terzijde...)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:en na het eten ook met de flessen rode en witte wijn voor "free refills" - dat was nog eens service! :lol:
Dat laatste hebben ze sinds een paar maanden bij Delta tot mijn grote geluk ook weer ingevoerd. :D
Laatst gewijzigd door Bandido op 31 dec 2009, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Lufthansa is idd erg netjes wat drinken betreft. Zeker beter dan AF-KLM in mijn ervaring!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

En in deze is Virgin-Atlantic helemaal top!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Clint schreef: Zeker beter dan AF-KLM in mijn ervaring!
Ik heb hele goede ervaring met KLM. Ieder uur kwamen ze langs voor wat te drinken en als je het vroeg kreeg je het ook direct. Ik denk dat het er ook aan ligt wie je treft.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Obama heeft eindelijk durven te verklaren dat het een terroristische aanslag is geweest, nu Fort Hood nog wat een beetje in de doofpot zit

http://www.politico.com/news/stories/0110/31104.html
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Vandaag teruggevlogen van Schiphol naar de VS. Er werd inderdaad een "full pat down" gedaan bij iedereen (mannen, vrouwen, en kinderen). Ik vond het redelijk grondig (en mijn man ook!) hoewel een uitgekookte terrorist echt wel een manier kan vinden om iets te verbergen. Ook moesten schoenen uit en werd alle handbagage zowel via x-ray als handmatig gecheckt (bij sommigen grondiger dan anderen).

Alleen vonden wij de nieuwe richtlijn om 3 uur van te voren al op Schiphol te zijn enigzins belachelijk. De controle bij de gate begon pas een uur en 3 kwartier voor vertrek, dus waarom nou al 3 uur van te voren aanwezig zijn?! We hadden makkelijk nog een uurtje langer kunnen slapen...
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ach, al sinds ik in 1999 de eerste keer naar de VS vloog ben ik steeds 3 uur vantevoren op het vliegveld geweest. Destijds adviseerde men al 2 tot 2.5 uur vantevoren daar te zijn, ik plakte daar zelf altijd nog een half uurtje veiligheidsmarge aan vast, zodat ik ook met verkeersdrukte nog ruim op tijd aanwezig zou zijn. Het maakte dan niets uit of ik vanaf Schiphol, Brussel, Düsseldorf of Frankfurt vertrok.

Ik vind het dan ook best nog wel meevallen dat men nu 3 uur adviseert... Op zo'n hele reis maakt één uurtje ook niets uit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het advies om 3 uur van tevoren op Schiphol aanwezig te zijn voor vluchten naar de VS gold in 2002 al, toen wij als gezin voor het eerst gingen. Jan Doets kreeg het toen nog voor elkaar om mij vanwege mijn diabetesspullen te adviseren om 4 uur van tevoren aanwezig te zijn. Dat was toch wel aardig overdreven :D

Wij zijn zelf altijd met plezier drie uur van tevoren op Schiphol, ik vind het gewoon leuk om er te zijn :P
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Wij vliegen ook met een deltavliegtuig maar ik heb totaal geen angst om te vliegen hoor. Ik vind het allemaal heel spannend. Ze lieten ook een vliegtuig zien op een manier hoe het zou geweest zijn als de aanslag gelukt was. Het brak mooi in het midden door, ongeveer ter hoogte van waar we nu zullen zitten. Dus wat dat betreft zitten we niet goed :mrgreen: maar ach we zijn heel realistisch en als we het dan toch tegenslag zouden hebben en in een aanslag terechtkomen ofzo, dan zijn we op zijn minst met drie samen .... :oops:
Wij zijn zelf altijd met plezier drie uur van tevoren op Schiphol, ik vind het gewoon leuk om er te zijn
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Vanaf het uur dat ik in de taxi (mijn zus doet ons waarschijnlijk weg) stap, ben ik al op vakantie. We stijgen normaal gezien op om 11.10 en zijn toch van plan om rond 7 - 7.30 hier al te vertrekken. Dan begint mijn vakantie al.

En wat dat piepen op de luchthaven betreft, ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig. We zijn een paar jaar geleden naar Kos geweest en toen piepte het bij mij ook in heen én terug. En als er nu één iets is dat ik niet "durf", is dingen meepakken dat niet mag enzo, dus 'het' had geen reden om bij mij te piepen. (Maar het zou mijn BH met beugels geweest zijn en die ga ik niet meer aandoen nu :lol: ) Ben benieuwd of het nu nog piept :oops:

En hoe zit het nu dan in Brussel met de controles na de mislukte aanslag van kerstdag? En hoe zit het met dat drinken na de incheck? Ik heb begrepen dat je daar ook nog kans hebt om een flesje drinken te kopen voor je het vliegtuig ingaat?
Ach we zien wel; we zijn op avontuur :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Dutchess schreef:Vandaag teruggevlogen van Schiphol naar de VS.
Alleen vonden wij de nieuwe richtlijn om 3 uur van te voren al op Schiphol te zijn enigzins belachelijk. De controle bij de gate begon pas een uur en 3 kwartier voor vertrek, dus waarom nou al 3 uur van te voren aanwezig zijn?! We hadden makkelijk nog een uurtje langer kunnen slapen...
Je hebt toch niet het idee dat die 3 uur alleen voor de check aan de gate worden gehanteerd hé ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Wij zijn zelf altijd met plezier drie uur van tevoren op Schiphol, ik vind het gewoon leuk om er te zijn
Zal ik er dan maar eens bovenop doen dat mijn vader en ik soms gewoon een hele dag naar Schiphol gaan? :) Beetje Starbucksen, vliegtuigen kijken, ...

---Mark Twain
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Rob schreef:Volgens mij is die gatecontrole (voor vluchten naar Amerika) na 9/11 al van kracht geworden en het lijkt inderdaad iets van Schiphol
De eerste keer dat ik naar de USA vloog (in 1986) werd iedere reiziger gefouilleerd in een soort pashokje (voor erin en achter er weer uit), dat vind ik in ieder geval netter dan zoals nu, en plein public.
Daarnaast moest je persoonlijk naar de bagagekelder je koffer aanwijzen en deze werd samen met een controleur nagekeken. Dus geen steekproeven. Dit gold overigens alleen voor vluchten met (toentertijd) TWA.
Het beantwoorden van die onzinnige vragen aan zo'n tafeltje is de grootste geldweggooierij die Schiphol ooit heeft kunnen bedenken. Ik heb overigens het idee dat de controle vanuit de USA naar Europa veel minder omvangrijk is.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Grandu schreef:Zal ik er dan maar eens bovenop doen dat mijn vader en ik soms gewoon een hele dag naar Schiphol gaan? :) Beetje Starbucksen, vliegtuigen kijken, ...
Inderdaad! Lekker vliegtuigspotten. Vroeger kon je altijd bij de kaagbaan gaan staan, maar die spottersplek is helaas sinds een jaar dicht, het schijnt dat er nu eentje bij de polderbaan is.

Altijd als ik vanaf Schiphol vertrek, denk ik 'oh we kunnen nog wel even naar het spottersterras'. Maar altijd doen we het niet omdat we denken dan te laat bij de gate te komen. Dat klopt dan natuurlijk nooit :lol: , en dan zit ik weer een uur in de lounge te hangen. De vertreklounges vind ik dan ook echt dodelijk saai, het liefst kom ik dan zo laat mogelijk op Schiphol.
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

christvs schreef:Inderdaad! Lekker vliegtuigspotten. Vroeger kon je altijd bij de kaagbaan gaan staan, maar die spottersplek is helaas sinds een jaar dicht, het schijnt dat er nu eentje bij de polderbaan is.
De spottersplek bij de polderbaan geeft een schitterend zicht op de vliegtuigen, echt een aanrader! 's Ochtends op www.schiphol.nl (vernieuwd) zie je waar er wordt geland en opgestegen.

---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

De mooiste spottersplek ter wereld :D :

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ja dat lijkt me ook geweldig om eens te zien! Helaas gaan er volgensmij dagelijks niet enorm veel vluchten naar Sint Maarten. Ooit geweest?

----
http://www.nu.nl/buitenland/2154660/bod ... avens.html

---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@Grandu - Nee, I wish! Daar wil ik echt graag nog een keertje heen. Helaas gaan er inderdaad niet veel vluchten daarheen, slechts een handjevol. Air France, KLM en Corsair vliegen er wel op. Evenals een aantal Amerikaanse maatschappijen. Helaas zijn de prijzen meestal erg hoog. Ooit ooit :mrgreen: .....
Afbeelding
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

In eindhoven roepen ze tenminste om wanneer je door de doane moet gaan. Kun je lekker op het terras zitten van de voren :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Eleomora schreef:In eindhoven roepen ze tenminste om wanneer je door de doane moet gaan. Kun je lekker op het terras zitten van de voren :lol:
En als "die ene" vlucht is afgehandeld gaat iedereen met een tevreden gevoel weer naar huis en de luchthaven op slot. :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie