In 1998 heb ik zo ongeveer 10500km gereden : Orlando - SFO - Orlando in 3 weken. Ik reed helemaal in mijn eentje in een monovolume Pontiac Transport.
Op de terugweg in de omgeving van Amarillo, TX zat ik voorovergebogen aan mijn stuur te prutsen aan de radio. Ik zie opeens een agent die links naast mij komt rijden. En die blijft maar naast mij rijden voor een aantal mijlen. Dit was behoorlijk vervelend. Daarna laat hij zich uitzakken om achter mij te gaan rijden voor ook een aantal mijlen.
Dan scheurt hij mij voorbij en verdwijnt. Opeens zie ik dat een andere politiewagen mij volgt. Dan volgt er veel rood-blauw licht! Ik dacht niet meteen dat het voor mij bedoeld was. Ik ga behoedzaam op de rechterstrook gaan rijden : de politiewagen doet dit ook. Het was dus duidelijk voor mij bedoeld. Ik vertraag en neem de eerstvolgende afrit. Daar kan ik niet behoorlijk aan de kant gaan staan. Ik besluit de parking van een fastfood op te rijden en stop.
Gelukkig had ik gelezen dat je gewoon blijft zitten tot dat de agent bij je staat. Deze komt en vraagt mij kordaat of ik wapens of drugs bijheb alsook mijn boordpapieren. Ik neem heel behoudzaam de boordpapieren uit het handschoenenkastje en ontken wapens of drugs bij te hebben. Hij beveelt me uit te stappen om mijn huurwagen in inspecteren. Ik neem de sleutels uit het contactslot alvorens uit te stappen : hierop maant de agent mij aan de sleutels te laten zitten

.
Ik stap uit, en zie dan pas dat er 5

POLITIEWAGENS MET VEEL BLAUW EEN ROOD LICHT mij staan op te wachten. Ik wordt kordaat gevraagd in de politieauto te stappen. De agent blijft nors vragen stellen. Ik zie dat een andere agent samen met een drugshond mijn huurauto doorzoeken. Als blijkt dat er niets verdachts te vinden is, wordt de agent een heel stuk vriendelijker. Ik had blijkbaar hun aandacht getrokken omdat ik helemaal alleen in een grote volumewagen reed met Florida-plates in Texas. De agent vertelde mij dat er veel drugstraficanten waren ...
Ik kreed een Warning Notice omdat ik zogezegd van rijstrook had veranderd zonder richting aan te geven met mij pinker. Ik betwijfel sterk dat ik dit zou vergeten hebben. Achteraf las ik dat een agent je niet zomaar staande mag houden ...
Een dag of tien eerder was ik ook al in contact gekomen met de politie.
Ik had gezien dan de benzinemeter laag stond, maar zeker nog niet tegen de eindstreep. Opeens gestutter en de motor die afslaat. Ik kan mij laten uitbollen op de pechstrook. Ik probeer te starten, maar dit lukt niet meer. Nochtans staat de bezinemeter nog steeds niet tegen de eindstreep. Niet ver naast mij loopt er paralel met de highway een gravelweg. Ik zie een Chevy bestelwagen aankomen. Ik laat die stoppen en vertel hen wat er aan de hand is. Ik vraag hen of zij mij wat benzine kunnen bezorgen. Zij waren net gaan tanken maar zouden voor mij nogmaals terugkeren om een jerrycan te vullen. Na 20 minuten zijn ze terug. Ik giet de benzine in de tank en vraag de 2 jonge kerels of ze nog even kunnen wachten tot dat ik opnieuw heb kunnen starten.
Al vlug bleek dat ik niet meer kon starten omwile van een zwakke batterij. Ik begrijp nog steeds niet het verband tussen een lege tank en een zwakke batterij. Ondertussen waren de 2 jonge kerels over de omheining geklommen. Ik open de motorkap om de batterij te zoeken. Deze bleek nogal verscholen te zitten. Dan stopt er een agent. Hij begint een gesprek met die 2 jonge kerels. De agent stapt in zijn wagen en gaat op de highway zijn wagen keren

om deze neus aan neus te zetten met mijn wagen. Hij haalt startkabels uit

en binnen de kortste keren is mijn motor opnieuw aan de praat. Ik krijg nauwelijks de tijd om agent en de 2 kerels te bedanken. :dance: :dance: