Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuringen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Bekeuringen

Bericht door Disney-Golf »

@ ned in MO

Met amerikaanse auto kan je best hard rijden hoor. Reed vroeger met mijn expedition urenlang 150 km/h ja, ja, rechtdoor zonder bochten :lol:
Met een corvette, mustang, camaro etc zou ik zonder problemen dik over de 200 kunnen cruisen. Alleen heb ik mijn rijbewijs te lief en wil ik niet op kosten van de staat slapen :mrgreen:
Het enige verschil is dat de auto's hier iets soepeler zijn afgesteld vanwege een slechter wegdek. De verschillen zijn echter marginaal. bedoel je met marginaal net langs de vangrail of net ertegen? :wink:
Echter de remmen van mijn Ford expedition waren ver beneden de maat. Geloof me, van elke Amerikaan... :banghead:
Een remklauw met een (1)zuiger op een niet zo grote remschijf
Nu heb ik dikke brembos met 6 zuigers per klauw. Dat is een wereld van verschil. Niet in het dagelijks gebruik maar wel als je bovenop de rem moet gaan staan :mrgreen:
Kijk, dat is nu nog eens een upgrade! Nu nog een deftige ophanging, Europese Banden (type Pirelli Scorpion) en je expedition kan mee met X5, ML, Q7 en Range Rover. :beerchug:
Maar dan aan de helft van de prijs... :dance:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

ned in MO schreef:Bepaalt jou man dan of jij mag rijden?
Nee hoor, ik ben "eigen baas" maar Marcel rijdt nu eenmaal graag zelf en ik zit er liever naast.
Omdat we toen een lange rit voor de boeg hadden bood ik aan om ook een stuk te rijden.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

manja schreef:
ned in MO schreef:Bepaalt jou man dan of jij mag rijden?
Nee hoor, ik ben "eigen baas" maar Marcel rijdt nu eenmaal graag zelf en ik zit er liever naast.
Omdat we toen een lange rit voor de boeg hadden bood ik aan om ook een stuk te rijden.
en dat mocht.. bij wijze van uitzondering :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

DixieChick schreef:Ik moet soms wel eens erg lachen als ik mensen zie die niet doorhebben dat de politie hen van de weg wil hebben. Het idee is hier dat als je een politie auto met kerstverlichting aan ziet, je aan de kant gaat. Dus op de interstate, als het kan, naar rechts, en binnen de bebouwde kom willen ze bij ons zelfs graag dat je stil staat aan de kant van de weg. Soms dan rij ik hier op een van die country highways, en dan komt er een politie auto met alle toeters en bellen langssjeesen om dan soms wel een paar mijl achter een nietsvermoedende bestuurder te plakken die aan het bellen is of zoiets, en niet doorheeft dat dat lawaai echt voor hem bedoeld is :)
Ben gisteren aangehouden omdat ik geen richting aangaf, deed dit extra omdat de politie auto achter me zat en ik een 20 feet aanhanger achter mijn truck had hangen zonder verlichting :) Kwam ik met een waarschuwing vanaf maar inderdaad ze zijn goed herkenbaar met al die mooie gekleurde lampies.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Toen we nog in Duitsland zaten, reden we een keer bij Emmerich de grens over Nederland in. En jawel, een motoragent kwam naast mijn man rijden, en gebaarde losjes met de pols dat mijn man naar aan de kant moest een parkeerplaatsje op(voor paspoortcontrole bleek). Mijn man heeft zo moeten lachen om de nonchalante manier waarop de motoragent hem aan keek en gewoon even gebaarde, zo van, he jij daar, ga jij es effe daar heen. Dat gaat hier wel even anders.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

Andersom komen bekeuringen trouwens gewoon in de brievenbus. Ik was een paar jaar geleden in Nederland, en heb toen blijkbaar met mijn huurauto wel 3kmh te hard gereden bij Utrecht. Daar is blijkbaar een radarcontrole, en 6 weken later lag de bon hier in de bus, direct van het incassobureau, dus niet eens via het verhuurbedrijf!
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Als je 3 km te hard rijdt in Nederland krijg je geen boete hoor, want er gaat sowieso altijd nog een correctie vanaf!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Remski schreef:Als je 3 km te hard rijdt in Nederland krijg je geen boete hoor, want er gaat sowieso altijd nog een correctie vanaf!

Bij trajectcontrole krijg je dacht ik wel een boete.
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

nou ja, dat was dan ook na correctie
DixieChick
Amerika-expert

3 km te hard...dat is natuurlijk ook wel echt on-ge-loof-lijk buiten de perken. Wie haalt het nou ook in zijn hoofd om -drie- kilometer te hard te rijden? Weet je wel hoe gevaarlijk dat is? Jeetje! ;)

Goed. </sarcasme>

Omdat we geen zin hebben om weer afhankelijk te zijn van familie willen we volgend jaar een auto huren in Nederland. We moeten denken maar alvast even gaan oefenen met -exact- 35 mph uur rijden..met de 5-10 mijl die ze je hier geven wordt het anders wel een heeeele dure vakantie. ;)
Southern Tales
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

AVW schreef:Aankomende zomer wordt de eerste keer dat ik auto ga rijden in de VS en gezien mijn ervaringen in Europa ben ik benieuwd naar de hoogte van de bekeuringen. Zijn er veel controles in het Zuidwesten en wat kost het als je circa 20 kilometer te hard rijdt? En wat zijn de tarieven en procedures in zo'n geval?
lees week3, dd.2 juni van onze website maar eens.....Dit is onze ervaring met de sterke arm der wet.

http://www.kipfjensgoesusa.de/website%202009/index.htm
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ben denk ik in totaal 5 keer ingehouden in Amerika, 1 keer een bekeuring, 20 km te hard is honderden Dollars, dus hou de bordjes in de gaten en ook in Amerika hebben ze erg veel borden soms :?
bat039
Amerika-ontdekker

Bericht door bat039 »

In 1998 heb ik zo ongeveer 10500km gereden : Orlando - SFO - Orlando in 3 weken. Ik reed helemaal in mijn eentje in een monovolume Pontiac Transport.

Op de terugweg in de omgeving van Amarillo, TX zat ik voorovergebogen aan mijn stuur te prutsen aan de radio. Ik zie opeens een agent die links naast mij komt rijden. En die blijft maar naast mij rijden voor een aantal mijlen. Dit was behoorlijk vervelend. Daarna laat hij zich uitzakken om achter mij te gaan rijden voor ook een aantal mijlen.

Dan scheurt hij mij voorbij en verdwijnt. Opeens zie ik dat een andere politiewagen mij volgt. Dan volgt er veel rood-blauw licht! Ik dacht niet meteen dat het voor mij bedoeld was. Ik ga behoedzaam op de rechterstrook gaan rijden : de politiewagen doet dit ook. Het was dus duidelijk voor mij bedoeld. Ik vertraag en neem de eerstvolgende afrit. Daar kan ik niet behoorlijk aan de kant gaan staan. Ik besluit de parking van een fastfood op te rijden en stop.

Gelukkig had ik gelezen dat je gewoon blijft zitten tot dat de agent bij je staat. Deze komt en vraagt mij kordaat of ik wapens of drugs bijheb alsook mijn boordpapieren. Ik neem heel behoudzaam de boordpapieren uit het handschoenenkastje en ontken wapens of drugs bij te hebben. Hij beveelt me uit te stappen om mijn huurwagen in inspecteren. Ik neem de sleutels uit het contactslot alvorens uit te stappen : hierop maant de agent mij aan de sleutels te laten zitten :| .

Ik stap uit, en zie dan pas dat er 5 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: POLITIEWAGENS MET VEEL BLAUW EEN ROOD LICHT mij staan op te wachten. Ik wordt kordaat gevraagd in de politieauto te stappen. De agent blijft nors vragen stellen. Ik zie dat een andere agent samen met een drugshond mijn huurauto doorzoeken. Als blijkt dat er niets verdachts te vinden is, wordt de agent een heel stuk vriendelijker. Ik had blijkbaar hun aandacht getrokken omdat ik helemaal alleen in een grote volumewagen reed met Florida-plates in Texas. De agent vertelde mij dat er veel drugstraficanten waren ...

Ik kreed een Warning Notice omdat ik zogezegd van rijstrook had veranderd zonder richting aan te geven met mij pinker. Ik betwijfel sterk dat ik dit zou vergeten hebben. Achteraf las ik dat een agent je niet zomaar staande mag houden ...

Een dag of tien eerder was ik ook al in contact gekomen met de politie.
Ik had gezien dan de benzinemeter laag stond, maar zeker nog niet tegen de eindstreep. Opeens gestutter en de motor die afslaat. Ik kan mij laten uitbollen op de pechstrook. Ik probeer te starten, maar dit lukt niet meer. Nochtans staat de bezinemeter nog steeds niet tegen de eindstreep. Niet ver naast mij loopt er paralel met de highway een gravelweg. Ik zie een Chevy bestelwagen aankomen. Ik laat die stoppen en vertel hen wat er aan de hand is. Ik vraag hen of zij mij wat benzine kunnen bezorgen. Zij waren net gaan tanken maar zouden voor mij nogmaals terugkeren om een jerrycan te vullen. Na 20 minuten zijn ze terug. Ik giet de benzine in de tank en vraag de 2 jonge kerels of ze nog even kunnen wachten tot dat ik opnieuw heb kunnen starten.

Al vlug bleek dat ik niet meer kon starten omwile van een zwakke batterij. Ik begrijp nog steeds niet het verband tussen een lege tank en een zwakke batterij. Ondertussen waren de 2 jonge kerels over de omheining geklommen. Ik open de motorkap om de batterij te zoeken. Deze bleek nogal verscholen te zitten. Dan stopt er een agent. Hij begint een gesprek met die 2 jonge kerels. De agent stapt in zijn wagen en gaat op de highway zijn wagen keren :roll: om deze neus aan neus te zetten met mijn wagen. Hij haalt startkabels uit :blink: :blink: en binnen de kortste keren is mijn motor opnieuw aan de praat. Ik krijg nauwelijks de tijd om agent en de 2 kerels te bedanken. :dance: :dance:
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Ik heb 3 weken geleden in California een boete gehad, 26mph te hard op de snelweg, 440 dollar. Nu vraag ik me af, hoe kan ik dit betalen want op internet en via de telefoon kan je niet betalen met de creditcard omdat je postcode niet uit 5 cijfers bestaat. De 0 ervoor of erachter werkt niet. En wat gebeurt er als je niet betaald?
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Ik zit net 3 kwartier aan de lijn om te bellen met die superiour court, krijg ik iemand aan de lijn na 70 mensen voor me te hebben gehad, geef ik me ticket nummer door, wordt ik na 5 minuten weer zo in het automatische systeem gegooid. Ik zit er dus nu hard aan te twijfelen om gewoon niet te betalen..
DixieChick
Amerika-expert

Ik zou het toch blijven proberen hoor. Ik heb geen idee wat ze kunnen doen met mensen die in het buitenland wonen, maar ik kan me voorstellen dat als je niet betaalt, en je nog een keer ergens in CA staande gehouden wordt, ze in het systeem zien dat je nog een openstaande bekeuring hebt, en je een nog groter probleem hebt. Ken je niet iemand in CA die je zou kunnen helpen?
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Disney-Golf schreef:@ ned in MO

Met amerikaanse auto kan je best hard rijden hoor. Reed vroeger met mijn expedition urenlang 150 km/h ja, ja, rechtdoor zonder bochten :lol: Klopt zo zijn de amerikaanse interstates
Met een corvette, mustang, camaro etc zou ik zonder problemen dik over de 200 kunnen cruisen. Alleen heb ik mijn rijbewijs te lief en wil ik niet op kosten van de staat slapen :mrgreen:
Het enige verschil is dat de auto's hier iets soepeler zijn afgesteld vanwege een slechter wegdek. De verschillen zijn echter marginaal. bedoel je met marginaal net langs de vangrail of net ertegen? :wink: Welke vangrail?
Echter de remmen van mijn Ford expedition waren ver beneden de maat. Geloof me, van elke Amerikaan... :banghead: Wel eens in een dodge charger SRT8 gezeten?
Een remklauw met een (1)zuiger op een niet zo grote remschijf
Nu heb ik dikke brembos met 6 zuigers per klauw. Dat is een wereld van verschil. Niet in het dagelijks gebruik maar wel als je bovenop de rem moet gaan staan :mrgreen:
Kijk, dat is nu nog eens een upgrade! Nu nog een deftige ophanging , Europese Banden Koreaanse KUMHO's en heb luchtvering rondom :mrgreen: (type Pirelli Scorpion) en je expedition had het over vroegah :mrgreen: kan mee met X5, ML, Q7 en Range Rover.[/color] :beerchug:

Hmm, nee hoor geen upgrade. Die dingen zitten standaard op mijn 8 cilinder Volkswagen. Heb geen moeite met x5jes en MLetjes enzo
Maar dan aan de helft van de prijs... :dance:
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Een vraagje, om bekeuringen net te voorkomen.
Bij ons in België, en dus wellicht Nederland ook, zijn de snelheidsmeters van de wagen met een marge afgesteld.
Dat wil zeggen dat als ik volgens mijn dashboard 50km/h rijd, dat ik in werkelijkheid een kleine 10km/h trager rijd.
Dit heeft dus als gevolg dat als je op de autostrade max 100 mag rijden dat je eigenlijk met een gerust hart 105/110 kan rijden op je teller zonder dus geflitst te worden.

Nu mijn vraag: Hoe zit dit in Amerika?
Ik lees hier veel, en hoor veel en zie zelf veel situaties dat wanneer iemand 55mph rijdt waardat je maar 50mph mag rijden...
dat er plots vanuit the middel of nowhere een politiewagen achter je rijdt die je wil bekeuren voor je snelheid.

Dus om zo iets te voorkomen zou ik graag willen weten of ik dan beter heel de weg 45/49mph aanhoud dan zit te schommelen op 51/55mph.

alvast dank!

Andere tips altijd welkom ntrlk!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Algemeen heb ik geen antwoord, maar als datapunt: mijn honda geeft hetzelfde op te teller als de meting op de waarschuwingsborden. Ik denk daarom dat het geen marge aanhoudt.

Gr., Flipje
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Onze auto geeft precieze snelheid aan, dus die marge gaat niet altijd op.
Heeft ook al een bekeuring gekost, voor 6 kilometer te hard rijden.
Ik ga er dus niet standaard vanuit dat er bij alle auto's een marge zit ,ook in Amerika niet.
Laatst gewijzigd door Annie op 03 jan 2010, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer