Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen: Fiancee Visa of niet?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Trouwen: Fiancee Visa of niet?

Bericht door FlipjeBTiel »

Het risico dat je hier neemt is echter uit gemakszucht, niet als investering in iets moois: de legale weg levert uiteindelijk hetzelfde op.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En de gevolgen van je gemakzucht kunnen onherstelbaar zijn. Die van de legale weg niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Gemakzucht? Dat is jullie mening en ook niets meer dan dat. Ik snap niet zo goed waarom jullie zo bitter zijn. En eerlijk gezegd interesseert het me ook niet. Ik denk dat iedereen moet doen wat het beste bij hem past zonder dat anderen hierover hoeven te oordelen. En ik wens voor iedereen het beste, ongeacht de route die ze kiezen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je weet dat je niet de wettelijke manier volgt, zo onlogisch is het dus niet dat daar dan reactie op komt. En eerlijk gezegd kan ik me geen enkele goede reden bedenken waarom je iets wat perfect wettelijk gaat (en mogelijk zelfs niet eens langer duurt), dan op een niet wettelijke manier wilt gaan doen.
Chantal, je vraagt op een forum een mening over iets. Mensen geven die dan zonder dat jij kan gaan bepalen welke van die meningen je wel of niet wilt horen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

kastelke schreef:En eerlijk gezegd kan ik me geen enkele goede reden bedenken waarom je iets wat perfect wettelijk gaat (en mogelijk zelfs niet eens langer duurt), dan op een niet wettelijke manier wilt gaan doen.
Bovendien lezen mensen hier ook mee en worden zo wellicht op het verkeerde been gezet. Ik ben blij dat het in dit geval goed is gegaan, maar de gevolgen kunnen echt ernstig zijn. En zo'n kanttekening is een draadje als dit op zijn plaats.
"Keep Georgia On Your Mind"
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Het begon ermee dat je de reacties hier overtrokken vond:
Chantal1981 schreef:Ik wil niemand overhalen om voor deze manier te kiezen maar ik vind alle negatieve reacties voor deze weg ook een beetje overtrokken. Ieder moet voor zich de keuze maken en bepalen hoeveel risico ze lopen!
Dat zijn ze dus niet. De situatie is precies zoals hier uitgelegd: het gemakkelijke pad dat je kiest gaat zeer vaak goed, maar als het fout zit, dan heb je geen verweer. Welk pad je kiest is daarna je eigen keuze, en daar is verder niets overtrokken aan.

USCIS heeft geen brievenbusje: post wordt op paletten door vorkheftrucks aangeleverd in een ontvangstbaai. Daar gaat wel eens wat fout. Zo ook bij mijn vrouw (en ja, dat was een aangetekend brief), maar als je zelf alles volgens de regels gedaan hebt, dan kun je een brief naar de directeur van USCIS sturen, en die kan dingen heel snel oplossen is onze ervaring. Een ander verhaal is mijn broer, die ook dacht de kantjes eraf te kunnen lopen omdat de advocaat zei dat het geen probleem was. Nu 3.5 jaar, zo'n $20K, en ongewilde trips naar NL later zit hij nog altijd in limbo. Het kan dus nogal verkeren als je geen mogelijkheid van rappel hebt (en de advocaat verandert daar niets aan: die is niet meer dan een tussenpersoon en kan zelf ook niets ritselen).

Tenslotte, hier niet verder genoemd, maar er is dan nog het punt dat als meer dan 3% van de NLers misbruik maken van het VWP, NL uit het programma gezet wordt, en voortaan iedereen een toeristenvisum aan zal moeten vragen. Gezien het grote aantal toeristen is dat niet meer dan een theoretisch probleem, maar je draagt er wel aan bij.

Maar nogmaals, laten we hopen dat je bij de meerderheid hoort waarbij alles goed gaat. Veel geluk gewenst, en laat ons weten als je je GC eenmaal hebt!

Gr., Flipje
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Beste Forumleden,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat de veel besproken achterdeur voor mij prima gewerkt heeft.

Ondanks de negatieve en dankzij de positieve reacties ben ik blij dat ik voor deze weg heb gekozen. In september 2009 ben ik naar de States vertrokken, in oktober 2009 zijn we getrouwd en sinds vandaag ben ik officieel Permanent Resident. Voor ons was er geen vuiltje aan de lucht.

Ik wens iedereen heel veel succes voor welke manier hij of zij dan ook kiest, en vooral heel veel liefdesgeluk!!

Groetjes,

Chantal
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Hey Chantal.

Gefeliciflapstaart met het verkrijgen van je nieuwe status. Ik zag het al op je Facebook pagina, maar wilde je ook hier ff feliciteren. Ben zal er ook wel gelukkig mee zijn (hoop ik tenminste, hahaha).

Ben inderdaad blij dat de achterdeur gewerkt heeft voor je, je bent nu immers snel bij je geliefde. De achterdeur brengt natuurlijk wel allerlei risico's met zich mee. Ik hoorde toevallig afgelopen week nog een verhaal van een colelga van me. Een neef van haar is hier in de States getrouwd met een Zweedse, die op een toeristenvisum hier was. Tijdens de bruiloft werd die Zweedse toch maar wel even mooi in de boeien geslagen. De details ken ik niet, maar ik weet wel dat die twee nu geen prettige Witte Bruidsweken aan het beleven zijn natuurlijk. Kans dat de Zweedse mag blijven, of in de aankomende jaren uberhaupt het land in mag, zijn met die arrestatie natuurlijk ook meteen aanzienlijk geslonken.

Maar terug naar jullie twee. Heel veel geluk samen, ik hoop dat het allemaal gaat zoals je gepland hebt. Beetje jammer dat we nu zover van elkaar wonen, terwijl we toen in NL slecht minuten van elkaar zaten. Had leuk geweest om met zijn allen eens wat te gaan doen natuurlijk.

Groetjes Ingmar
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van harte gefeliciteerd en fijn dat je de afloop hier meldt.

Ik vind het jammer dat je de reacties van mensen die de risico's vemelden die aan de door jou gekozen weg zitten als negatief betiteld. Bandido schreef al dat mensen in dezelfde situatie dit draadje ook lezen. Het is belangrijk dat zij, net als jij, op de hoogte zijn van voordelen en risico's. Uiteindelijk vroeg je zelf om reacties. Dat jij vervolgens voor de niet legale weg kiest, is je goed recht en dat zal niemand hier betwisten. Ik ben er ook van overtuigd dat iedereen het fijn voor jou vindt dat alles goed is afgelopen.

Ik wens je veel geluk en succes in je nieuwe leven.
Groet,

Old Faithful
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Chantal, gefeliciteerd met alles, ik ben blij voor je dat het gelukt is. Houdt er echter wel rekening mee dat het meer geluk dan wijsheid is als je op deze manier in de VS binnenkomt. Het is en blijft een illegale manier van binnenkomen, en als het fout was gegaan had je uit de VS verbannen geweest met alle gevolgen van dien. Ik hoop dus ook sterk dat je anderen niet zult aanbevelen om het op deze manier te doen, want als het fout gaat, dan gaat het ook goed fout en dan heb je geen enkele kans om het weer goed te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer