Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Post van Amerika naar NL. Hoe lang?
Het is heel verschillend. Meestal duurt het een dag 6 voordat de brief kaart of pakje uit Nederland aan komt. Het is een uitzondering geweest dat een kaart er meer dan een maand over gedaan heeft. Er stond toen ook geen afzender op vermeld , en misschien dachten ze bij de post dat er antrax in zou zitten.
Was that for us?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn zus had Sinterklaascadeaus naar haar dochter in Canada gestuurd, en los daarvan een brief (Priority) met gedichten en de mededeling dat ze tot 5 december moest wachten met openmaken, maar na 3 dagen kreeg ze al een mailtje dat de pepernoten lekker waren.
Hoe lang de brief er uiteindelijk over gedaan heeft weet ik niet.
Marianne
Hoe lang de brief er uiteindelijk over gedaan heeft weet ik niet.
Marianne
-
- Amerika-expert
ik heb ook niet ervaring dat mijn post vanuit Us naar nederland lang onderweg was, tot nu is het langste 5 dagen geweest voor een gewone kaart of brief.
van nederland naar us duurt bij ons ongeveer 2,3 weken maar dat zal ook wel te maken hebben dat mijn familie de post via het napo adres stuurt en daar sparen ze wat post op.
Scheelt wel een hoop geld want als ik pakketjes opstuur ben ik heel wat duurder uit
van nederland naar us duurt bij ons ongeveer 2,3 weken maar dat zal ook wel te maken hebben dat mijn familie de post via het napo adres stuurt en daar sparen ze wat post op.
Scheelt wel een hoop geld want als ik pakketjes opstuur ben ik heel wat duurder uit

ik heb ook niet ervaring dat mijn post vanuit Us naar nederland lang onderweg was, tot nu is het langste 5 dagen geweest voor een gewone kaart of brief.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik krijg ook vaak post uit Amerika. Een vriend van my woont in Kansas City, en als hij daar een brief post, is ie 5 dagen later al bij mij. Ik heb zelfs een keer gehad, dat hij zei dat ie m op maandag op de post had gedaan, en ik had m Donderdag al. Dat vind ik toch redelijk snel voor een brief of kaart uit de VS>
Omgekeerd, doen mijn brieven er ongeveer 5 tot 7 dagen over. Ook wel snel. Maar heel soms komt het ook gewoon helemaal niet aan.
Pakjes gaan vaak wat sneller heb ik het idee...
Ik ga aankomend weekend een kerstkadootje sturen. Neem toch aan dat ie er dan op tijd is....
Groetjes, Machteld
Omgekeerd, doen mijn brieven er ongeveer 5 tot 7 dagen over. Ook wel snel. Maar heel soms komt het ook gewoon helemaal niet aan.
Pakjes gaan vaak wat sneller heb ik het idee...
Ik ga aankomend weekend een kerstkadootje sturen. Neem toch aan dat ie er dan op tijd is....
Groetjes, Machteld
Natuurlijk moet je er wel op letten dat het voor Kerst drukker is dan normaal. Post kan er dus langer over doen (maar dat geldt voor alle post natuurlijk nat. of int.)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ik verstuur erg vaak pakjes naar nederland.Meestal verstuur ik die per priority endaar staat 4/10 dagen voor in normale situaties.
Echter zijn ze er meestal na 4 dagen
Natuurlijk heb je uitzonderingen, het blijft ergens hangen ofzo, maar meestal gaat het erg snel. Kaartjes zijn soms weleens al na 2 dagen aangekomen!
Ik woon in Massachusetts, oostkust maakt dus misschien verschil.
En soms gaat het eens mis, en duurt het lang, maar dat is meestal met post vuit nederland.Daar heb ik een paar keer bij gehad dat het nooit aankwam, of slechts een lege enveloppe.
Echter zijn ze er meestal na 4 dagen
Natuurlijk heb je uitzonderingen, het blijft ergens hangen ofzo, maar meestal gaat het erg snel. Kaartjes zijn soms weleens al na 2 dagen aangekomen!
Ik woon in Massachusetts, oostkust maakt dus misschien verschil.
En soms gaat het eens mis, en duurt het lang, maar dat is meestal met post vuit nederland.Daar heb ik een paar keer bij gehad dat het nooit aankwam, of slechts een lege enveloppe.

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Steven,Steven schreef:Vandaag gaat er een brief andersom... Ik ga 'm straks hier in Tilburg posten, 81 cent erop, dus 'priority'. Ben benieuwd hoe lang die er over doet tot Cleveland.
Volgens mij is de frankering alleen niet voldoende om daadwerkelijk als priority te worden behandeld bij de post, maar moet je er ook een priorityzegel op plakken, of een stempel op laten zetten (of zoiets). Door alleen meer postzegels te plakken is de kans groot dat hij als normale post wordt behandeld (dat is de uitleg die ik ooit bij een postkantoor kreeg).
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ik kocht bij het Postkantoor een velletje met daarop 5 zegels. Er stond bovenaan dat vel speciaal 'Voor buiten Europa' en de zegels bestaan uit de zegel zelf en een klein blauw stripje waarop 'Priority' staat. Dat zit volgens mij helemaal goed dus.Jasmino schreef:Hoi Steven,Steven schreef:Vandaag gaat er een brief andersom... Ik ga 'm straks hier in Tilburg posten, 81 cent erop, dus 'priority'. Ben benieuwd hoe lang die er over doet tot Cleveland.
Volgens mij is de frankering alleen niet voldoende om daadwerkelijk als priority te worden behandeld bij de post, maar moet je er ook een priorityzegel op plakken, of een stempel op laten zetten (of zoiets). Door alleen meer postzegels te plakken is de kans groot dat hij als normale post wordt behandeld (dat is de uitleg die ik ooit bij een postkantoor kreeg).
Groetjes
Jacqueline

"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Post van Amerika naar NL. Hoe lang?
Het is al een heel oud topic, maar ik zie dat jullie het hebben over 'bootpost', is dat goedkoper? en hoe moet je dat versturen?
-
- Amerika-expert
Re: Post van Amerika naar NL. Hoe lang?
Ik zou dat navragen bij een postkantoor, in de VS of in Europa, waar je bent. Die mensen weten al dat soort dingen. Voor de VS weet ik alleen dat er gewone post is, plus Express Mail en Priority Mail, allemaal met aparte regels en tarieven voor internationale post.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht