FlipjeBTiel schreef: Maar denk je dan dat je na een tussenperiode van 20 jaar (of zeg 16 als de kinderen vroeg opgegroeid zijn) nog partner kunt worden bij het advocatenkantoor waar je eerder werkte?
Nee als dat mijn ambitie was geweest idd niet. Maar dat is het hem nou net, ik heb de ambitie om hogerop te komen niet meer sinds ik moeder werd. Daarvoor wel en ik had ook altijd in gedachten te blijven werken. Totdat ik zwanger was en een andere mening werd toegedaan. Mijn man heeft altijd gezegd (en zegt nog steeds) dat ook wij een nanny zouden kunnen aannemen mocht ik toch weer willen werken. Maar ik wil dat niet. We hebben nu 1 kindje, over een jaar of 3 misschien een 2e. Over 20 jaar loop ik dan tegen de 60.
Op het kantoor waar ik werkte heb ik overigens 2 x meegemaakt dat een 'oudere' als bewindvoerder en curator binnenkwam, na een omscholing. Als je echt wilt kom je er ook wel.
Er is trouwens ook nog zoiets als vrijwilligerswerk, wat ik heel graag zou willen doen als de kleine naar school gaat en we eindelijk naar Philly zijn verkast. Ben je ook weer lekker bezig, alleen ja, je krijgt er geen geld voor.
Petra/VS schreef:
Jij en ik samen, dan, hoor. Ik ben al sinds de geboorte van onze jongste SAHM. Ik zou ook niet verwachten weer als manager te beginnen, mocht ik terug aan het werk willen, misschien me er (weer) naar opwerken. Dat is een keuze, die je maakt (en die wij gelukkig hebben kunnen maken).
Ja de vrijheid van de keuze is wel zeer prettig.