Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door MattRob »

Vreemd inderdaad, dat je die KLM/NWA vlucht niet kan boeken ? KLM/NWA is de enige die rechtstreeks vliegt op Seattle, dus die zou er toch wel tussen moeten zitten. Vanaf Salt Lake City is er geen rechtstreekse vlucht, dat moet altijd met overstap. Overigens is het zeker niet per defenitie zo, dat de websites zoals cheaptickets, vliegwinkel, etc goedkoper zijn dan rechtstreeks op de website van een vliegmaatschappij. Sterker nog, ik heb de meeste vluchten rechtstreeks op websites van united, continental en delta geboekt :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

MattRob schreef:. Sterker nog, ik heb de meeste vluchten rechtstreeks op websites van united, continental en delta geboekt :wink: !
Daar had ik ook al eens gekeken (op de .com sites) maar zag een melding dat je een credit card met US adres nodig zou hebben? Als je dan op de .nl of .eu versie van die maatschappij kijkt zijn de prijzen weer hoger :cry: .
Hoe heb jij dat gedaan?
No guts, no glory!
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Nee, bij delta en continental altijd gewoon kunnen boeken. Alleen een keer bij NWA een probleem gehad, omdat die als Nederlander je doorverwijst naar klm.nl. En daar waren heel andere (lees: duurdere) prijzen; dus uiteindelijk via travelocity.com dezelfde tickets geboekt zoals op nwa.com. Allemaal ook prima gegaan.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Ja, het klopt dat je vaak op de sites vd maatschappijen even goedkoop uit bent als op al die zg. goedkope sites, wij boeken dan ook heel vaak rechtstreeks bij Delta of KLM of zo.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Voornamelijk omdat ik dan geen adminstratie- of boekingskosten betaal :wink:
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Ach ja dat had ik nog niet eens bedacht, dat is natuurlijk ook een belangrijke factor bij de prijsopbouw! :oops:
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Dit lijkt er beter op...! Via connections.be vond ik zojuist deze prijs:

Brussels (BRU) - Los Angeles, ca (LAX)
Heenvlucht: 09-08-2010, Terugvlucht: 02-09-2010 , 5 volwassene(n)
_______________________________________________________________________________________
€ 617,66 prijs voor alle passagiers € 3.088,30 :D
Vermelde prijzen zijn inclusief taxen en toeslagen per persoon.

10:05 - 12:20 Brussel (BRU) - New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) 1 American Airlines
14:00 - 17:10 New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) - Los Angeles, ca (LAX)
07:00 - 15:30 Los Angeles, ca (LAX) - New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) 1 American Airlines
17:55 - 07:40 New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) - Brussel (BRU)
_______________________________________________________________________________________

Maar dan komt meteen 'de man met de hamer' want als je op reserveren klikt, wordt het plaatje ineens:
Brussel (BRU) - Los Angeles, ca (LAX)
Heenvlucht: 09-08-2010, Terugvlucht: 02-09-2010 , 5 Volwassene(n)

09-08-2010 | 10:05 - 12:20 Brussel (BRU) - New York,JF Kennedy Intl ny (JFK)
09-08-2010 | 14:00 - 17:10 New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) - Los Angeles, ca (LAX)
02-09-2010 | 07:00 - 15:30 Los Angeles, ca (LAX) - New York,JF Kennedy Intl ny (JFK)
02-09-2010 | 17:55 - 07:40 New York,JF Kennedy Intl ny (JFK) - Brussel (BRU)
Aantal Prijs ticket Taxen & toeslagen Totaal
Prijs 1 volwassene 5 € 550,00 € 247,65 € 3.988,25
Dossierkosten € 10,00 p.p. € 50,00

Totaal 5 € 2.750,00 € 1.238,25 € 4.038,25 :shock:

What did I do wrong ... ?

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Vreemd inderdaad. Ik heb wel geboekt bij Connections(voor New York) en daar kwam alleen € 10.- bij.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je doet niets verkeerd René. Ik heb exact jouw gegevens ingevoerd en krijg weer een hele andere prijs (duurder). Doe ik het nog een keer is het weer anders. Ook als ik het aantal personen verander krijg ik steeds verschillende prijzen en niet dezelfde vluchten te zien.Ook data heb ik veranderd en wat andere dingen geprobeerd en als ik twee keer hetzelfde invoer, krijg ik niet dezelfde vlucht en prijs weer tevoorschijn die hij even eerder wel liet zien. Het lijkt erop dat er momenteel een bug zit in het boekingssysteem bij Connections.

Overigens komt bij het reserveren alleen de 10 euro erbij en niet meer.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

IngeRene schreef:_____________________________

What did I do wrong ... ?

gr,
René
Jij hebt niets fout gedaan....dit is exact hetzelfde verhaal als o.a. op de vorige pagina al beschreven door mijzelf en Merluza.
Er is absoluut geen peil te trekken op de werking / uitkomsten van die ticket-sites :evil:
mijn advies; eerst een beeld vormen van de gangbare laagste prijzen voor een bepaalde route via forum of door zoeken op de ticketsites (dan wel helemaal doorklikken tot dat je de echte uiteindelijke prijs in beeld krijgt. Dat is meestal pas na invullen persoonlijke gegevens maar altijd (?) VOOR het betalen).
Dan elke volgende dag even checken tot je een aanbieding hebt die gunstig is en dan ook direkt vastleggen en niet nog even doorsurfen om het onderste uit de kan te halen. Grote kans dat de aanbieding na een "time-out" niet meer te vinden is. Zoals je gemerkt hebt, krijg je eigenljk nooit opnieuw dezelfde resultaten op een zoekopdracht.
Voor onze reis was ik er snel achter dat elk tarief onder de 500 euro "niet verkeerd" zou zijn. Als je dan een aanbod treft van 490 ben je in eerste instantie geneigt nog even te zoeken of het nog goedkoper kan. Om er vervolgens achter te komen dat de aanbiedingen alleen maar duurder worden. wil je dan alsnog boeken voor die eerste optie (490) dan is die sessie verlopen (time-out melding) en met een nieuwe zoekaktie niet meer te vinden....
Succes!
No guts, no glory!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou even een telefoontje naar connections doen.
Heb de afgelopen week verschillende keren gehad, als ik door klikte een andere prijs kreeg te zien (veel duurder).
Zo Marjan al schreef, hebben ze schijnbaar last van een bug in het systeem.
Wij hebben al verschillende keren bij connections geboekt en er is nooit meer bij gekomen dan de 10 euro dossierkosten pp.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zou het wel een 'bug' zijn? Deze gang van zaken kom je bij zoveel sites tegen. Zie je een ticket voor een mooie prijs, klik je verder blijkt de prijs ineens hoger te zijn (vrijwel nooit lager, al ben ik het wel eens tegengekomen). Kan het niet zo zijn dat de prijs op dat moment gewoon door vraag en aanbod wordt bepaald?

Wellicht inderdaad in zo'n geval bellen en het probleem voorleggen. Wie weet kunnen ze zelf wel het e.e.a. eraan doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik ben het verder nog nooit tegen gekomen bij connections, alleen nu vanaf de akties begonnen al een paar keer.
Wat ik op ander sites wel eens zie dat de tax er nog niet bij zit.
Maar dat is in dit geval ook niet, de prijs zonder de tax is toch weer anders, dan wat je eerst te zien krijgt.
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Annie schreef:Ik ben het verder nog nooit tegen gekomen bij connections, alleen nu vanaf de akties begonnen al een paar keer.
Wat ik op ander sites wel eens zie dat de tax er nog niet bij zit.
Maar dat is in dit geval ook niet, de prijs zonder de tax is toch weer anders, dan wat je eerst te zien krijgt.
Erg misleidend zulke extra bedragen die er opeens bijkomen. Is het geen tax, dan is het wel een 'administratie kost"
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Coyote schreef:Zou het wel een 'bug' zijn?
Persoonlijk denk ik niet.

Als het heel nuchter bekijkt, is het enige doel van Connections zoveel mogelijk winst te maken. Net als ieder ander bedrijf in Nederland of Belgie.

Deze 'bug' gebruiken ze omdat ze weten dat er toch altijd een aantal mensen zijn die de verhoging na het doorklikken wel accepteren. Misschien doet 90% dat niet, maar die 10% die dat dan wel doet, daar moeten ze het van hebben, en daar halen ze dan de winst vandaan.

Precies hetzelfde principe wordt gebruikt met het rondsturen van spam. Als er ook maar 0,1% van de mensen die dat ontvangt op de link klikt, dan is dat bij een paar miljoen spammetjes toch een aanzienlijk aantal mensen, en loont het dus.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik heb de indruk dat het wel met meer vluchten van AA bij connections is.

Als ik kijk voor de periode dat wij een vlucht willen boeken krijg ik voor CO, UA, US,... altijd dezelfde prijs als die uit de zoekresultaten (ticket + tax).
Als ik echter de vlucht van AA wil boeken verandert de prijs ineens. De ticketprijs blijft hetzelfde, de taxen worden ineens véél meer (247,65 € om precies te zijn, net als in het voorbeeld van hierboven).
Dus misschien zit er wel een foutje bij connections en tonen ze in het zoekresultaat de taxen niet correct bij AA.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Gewoon even bellen. Dan weet je het. De rest is speculeren.
Groet,

Old Faithful
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Bij het zoeken naar tickets in juni voor een collega van mij,vond ik leuke tarieven voor vluchten naar NY via expedia.com.
Het tarief is $492=€340.

Het enige nadeel is dat je op de terugvlucht een overstap in Londen hebt.
Het tarief is voor heel wat data te vinden.

Total price for this trip: $984.00
Average price per passenger: $492.00

1 Review the flight details

Traveling to New York
Wed 2-Jun-10

Brussels (BRU)
Depart 10:05 am
Terminal MAIN TERMINAL to New York (JFK)
Arrive 12:40 pm
Terminal 8 3,657 mi
(5,885 km)
Duration: 8hr 35mn
AA
Flight: 171

--------------------------------------------------------------------------------

3Economy/Coach Class, Lunch, Boeing 757

--------------------------------------------------------------------------------

Total distance: 3,657 mi (5,885 km)
Total duration: 8hr 35mn

Traveling to Brussels
Wed 9-Jun-10

New York (JFK)
Depart 7:35 pm
Terminal 7 to London (LHR)
Arrive 7:40 am +1 day
Terminal 5 3,458 mi
(5,565 km)
Duration: 7hr 5mn
BA
Flight: 176

3Economy/Coach Class, Meal, Boeing 747-400

Thu 10-Jun-10

London (LHR)
Depart 8:55 am
Terminal 5 to Brussels (BRU)
Arrive 11:05 am 203 mi
(327 km)
Duration: 1hr 10mn
BA
Flight: 392
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Syd
Amerika-ontdekker

Bericht door Syd »

Nou ik heb de vliegtickets geboekt, nu kan ik de planning gaan voltooien en de rest gaan regelen :D

Op de heenreis voor de zekerheid maar voor een ruime overstap gegaan, geen zin om te moeten haasten...

16-05-2010 AMS - (LHR) - NYC/JFK (vertrek om 14.55, aankomst 20.55)
11-08-2010 NYC/JFK - (LHR) - AMS (vertrek om 19.00, aankomst 10.45)

Vlieg met British Airways, alles inclusief voor 391 euro :)
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Zoals Hansi al beschreef, kwam ik ook op verschillende sites leuke prijzen tegen, tot bij het doorklikken ineens de tax verhoogd werd. Ik had het wel enkel met vluchten van US Airways. Zolang het eindbedrag enkel door de tax verhoogd wordt, denk ik ook dat dit een bug in de systemen is. De helpdesk van Vliegtarieven vond het tarief immers niet terug dat ik wel zag...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer