Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TravellingTwins
Amerika-newbie

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door TravellingTwins »

TravellingTwins schreef:Hoe laat ik mijn 2-ling van 11 maanden comfortabel slapen in het vliegtuig?
Gebeld met KLM:
Kunnen we Family Row / Bulk Head reserveren, ook al hebben we geen stoelen voor de kinderen gereserveerd? Antw: moet via reisbureau waar we geboekt hebben.
Kunnen we nog gebruik maken van reiswieg? Kinderen weliswaar ouder dan 6 mnd, maar < 10 kg.? Antw: als je plaatsen op FR hebt, heb je altijd de mogelijkheid om reiswieg te gebruiken. Ene kindje kan in reiswieg, andere op de grond eronder slapen.
Is het zinvol om een stoel voor de kinderen te reserveren? Antw: KLM medewerker zag het nut er niet van in. Waarom een stoel reserveren als je met kinderen reist?

Gebeld met reisbureau:
Touroperator heeft ook niet de mogelijkheid om Family Row vast te leggen. Enige mogelijkheid is een reiswieg aan te vragen bij KLM en op basis daarvan de FR toegewezen krijgen.
Wachten is nu op reactie van KLM/Touroperator.

tot zo ver
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jeetje wat een gedoe zeg! Dan kan je volgende keer beter zelf boeken want dan is er vaak nog wel het e.a mogelijk bij de KLM.

Het verschilt per maatschappij of stewardess of ze op de grond mogen slapen. De 1 vindt het wel veilig, de ander niet.

En ik zal je zeggen...........als je de poen hebt........zou ik een stoel reserveren. Het is niet niks om ze zolang op schoot te moeten houden. De enige reden waarom wij dat niet hebben gedaan is omdat we met 1 kind en 4 volwassenen waren. We konden voldoende afwisselen.

Wat wil je doen als jij of je man moet plassen? 2 kids op schoot?

Hoe oud zijn ze nu? Zitten ze nog in de maxi cosi of al in een autostoeltje? Als je voor beiden een stoel boekt en ze in een autostoeltje/cosi zet dan is dat voor hun ook veel relaxter en duidelijker dan op schoot.

Lastige dingen allemaal he? Het leuke is dat je achteraf allemaal weet hoe je het zou hebben gedaan :mrgreen:

Succes met keuzes maken!
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ja, achteraf is het makkelijker, maar toch denk ik dat er in dit topic heel goede tips en ervaringen staan beschreven. (op basis waarvan ik dus geloof ik altijd een extra stoel zou boeken :roll: )

Met die wiegjes geldt overigens niet alleen het gewicht van het kind maar ook de lengte van het kind. Mijn neefje (klein lichtgewichtje) is een keer met 11 maanden naar de overkant gevlogen in een wiegje. Van mijn zus heb ik begrepen dat het lekker was dat hij even van schoot af was, maar een rustige vlucht was het allerminst, want hij "klom" geregeld uit zijn wiegje met alle gevolgen van dien. Eigenlijk zijn die dingen dus niet geschikt voor kinderen van die leeftijd, want daar zijn ze te klein en te laag voor.

Groetjes! Martine
TravellingTwins
Amerika-newbie

Bericht terug gekregen van reisbureau dat een reiswiegje voor ons gereserveerd is. Met de voorwaarde dat kind niet langer dan 65 cm mag zijn en niet zwaarder dan 9 kg.
Ondertussen hadden wij na lang dubben besloten om nog twee stoelen bij te boeken voor de kinderen. Die zijn inmiddels gereserveerd. Zo weten we ook dat we op de terugweg plaatsen voor ze hebben en hoeven we niet nog een keer 'de strijd' aan te gaan.
Met het reserveren van de stoelen vervalt de reiswieg en dus de voorrangsplek op family row.

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.
Laatst gewijzigd door TravellingTwins op 18 sep 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
TravellingTwins
Amerika-newbie

Ik heb nog wat informatie die ik graag met jullie wil delen:
wanneer je geen stoel hebt gereserveerd voor je kind (dus tot 2 jaar), dan is het mogelijk om de maxi cosi - na het inchecken van de bagage - mee te nemen naar de gate.
Het cabinepersoneel beslist dan of er een stoel voor je kindje vrij is en de maxi cosi mee in de cabine kan. Als er geen plek is gaat de maxi cosi in het ruim, net als de buggy.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat laatste wist ik inderdaad wel. Maar een maxi cosi (tot ongeveer 10 maanden) is nog wel licht om mee te nemen.
Maar om nu een autostoeltje mee te slepen en niet zeker wetende of er plek is..............daar hadden wij geen zin in.

Daarom heb ik gekozen voor de strap van Cares. Dat weegt 400 gram en als er een stoel over is trek ik dan uit de tas. Geen stoel over dan blijft het lekker zitten.

Goede keuze om stoelen bij te boeken! Ik denk echt dat de vlucht er voor allemaal veel relaxter van word! Ik ben benieuwd naar je ervaring straks!
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

TravellingTwins schreef:Ik heb nog wat informatie die ik graag met jullie wil delen:
wanneer je geen stoel hebt gereserveerd voor je kind (dus tot 2 jaar), dan is het mogelijk om de maxi cosi - na het inchecken van de bagage - mee te nemen naar de gate.
Het cabinepersoneel beslist dan of er een stoel voor je kindje vrij is en de maxi cosi mee in de cabine kan. Als er geen plek is gaat de maxi cosi in het ruim, net als de buggy.
Geldt dit voor elke luchtvaartm'ij?????????? Het zou idd mooi zijn als je net die ene lege stoel kunt krijgen.
Gr, Gerben
TravellingTwins
Amerika-newbie

Hoe is het ons vergaan? Dat had ik nog niet gemeld. Alsnog, nav een pm van Gerben Steeg.
We hadden alles tot in de puntjes voorbereid. Waar we geen rekening mee hadden gehouden was de buikgriep. Heenreis aan boord baby1 als eerste. Mama volgende ochtend, in de loop van de dag baby2 en papa heeft uit voorzorg maar niets meer gegeten. (wat er niet in gaat, kan er ook niet uit).
We zijn met alle zorg omringd door het cabinepersoneel. Alle lof. We hebben weinig hoeven wachten op schiphol, zijn niet al te streng gecontroleerd.
De vlucht was tot de nok toe gevuld. Er was geen enkele stoel meer vrij. Volgens het personeel zit de vlucht naar SF altijd vol. Onze kinderen hebben lekker geslapen in hun maxi cosi of bij ons op schoot. Baby2 was het zonnetje in huis.
Heenreis mocht de maxi cosi bij stijgen en landen blijven staan (baby op schoot), terugreis moesten deze opgeborgen worden. Dit deed het personeel voor ons.
Afhalen van de auto bij Alamo ging ook prima. We behoren inmiddels tot 'one of the regulars'.
Vlucht terugreis ging ook goed. Wel met een uur vertraging vertrokken geloof ik. Bij de douane hoefden we niet te wachten, daar werden we uit de rij gehaald (Amerikaanse service). De wandelwagen werd apart genomen en vakkundig afgestoft met een kwastje.
Voorheen deden we altijd onze wandelschoenen aan, omdat dit zoveel ruimte inneemt in de koffer. Deze keer hadden we onze sandalen aan en da's veel handiger.
Al met al is de reis goed verlopen, maar ik vond het wel een hele onderneming. Het heeft bijna twee weken geduurd voordat de meisjes over hun jetlag heen waren (en wij ook) en ze weer de hele nacht doorsliepen. We hebben veel gemak gehad van de gereserveerde stoelen voor de kinderen. Maar of ik dat per definitie zou aanraden, weet ik niet. Als je met 1 kind reist, kun je best die stoel overslaan. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan zelf geen slaap krijgt.
groetjes Anita

Trouwens: dat Esta formulier wat je van te voren moet invullen...dat mag je vrolijk nog een keer invullen in het vliegtuig zelf. :|
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hi Anita,

Goed om te lezen hoe het jullie is vergaan hoor. Het is inderdaad een hele onderneming, maar ik hoop dat het het allemaal waard was?

En wat vervelend van de buikgriep zeg! Dat kan je inderdaad niet plannen.

En inderdaad, dat rare ESTA formulier vul je gewoon nog een keer in, dom he?
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

hallo allemaal,

Ik ga op 23 april a.s. met mijn gezin (2 kinderen, 2 en 4 jaar) vliegen naar Los Angeles.
Ik was nog even nieuwsgierig naar de ervaringen met die "strap' van Dimple.
Vond je het de moeite van de aanschaf waard?

Alvast bedankt,

Sylvia
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hi Sylvia,

Ik vond de strap zeker wel de moeite waard. Ik ben zelfs zo enthousiast dat ik ze binnenkort zelf ga verkopen voor NL etc.

Ze zitten net wat steviger bij turbulentie en ook wanneer je zelf even je handen vrij wilt/moet hebben zitten zij in ieder geval goed vast. En uiteraard ga je er vanuit dat er niks gebeurd, maar gebeurd er wel wat............dan zitten je kids stukken veiliger en steviger.

Het zit net als een autostoeltje, daar moet je er ook niet aandenken dat ze alleen maar een gordel om de buik hebben.

Succes met je keuze! (en ik hoop binnen 4 weken de handel opgestart te hebben dus mocht je ze willen bestellen dan hoor ik het graag! :wink: )
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Geldt dit voor elke luchtvaartm'ij?????????? Het zou idd mooi zijn als je net die ene lege stoel kunt krijgen.
Dan zit je waarschijnlijk niet meer bij elkaar? Na het inchecken heeft iedereen zijn stoelnummers al natuurlijk. Wel lekker rustig; je kind 4 rijen achter je in een stoeltje :lol:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

:lol: :lol:

Dat is wel een goeie. Ik check ze de volgende x gewoon lekker in op een andere stoel :mrgreen:
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

dimple schreef:Hi Sylvia,

Ik vond de strap zeker wel de moeite waard. Ik ben zelfs zo enthousiast dat ik ze binnenkort zelf ga verkopen voor NL etc.

Ze zitten)
Waarschijnlijk moet dit via een prive bericht maar ben wel benieuwd wat je er voor vraagt :wink:

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
KersjeB
Amerika-ontdekker

Bericht door KersjeB »

Hallo allemaal!

Wij gaan komende mei op vakantie met ons ukkie van 1,5 jaar.
Ik heb al veel aan dit topic gehad en aan een aantal reisverslagen van jullie met kids. Zelf heb ik het idee dat we toch echt wel onze planning goed aan moeten passen aan de kleine. Inmiddels zijn we een aardig eind en heb ik in dit topic onze route staan:
viewtopic.php?f=7&t=25190#p431842

Zou leuk zijn als jullie vanuit 'reizen met kind' ons ook nog wat advies kunnen geven.

En daarnaast nog een paar specifieke vragen:
- hoeveel km of uur reden jullie per dag?
- wat denken jullie: is het raadzaam om er inderdaad vanuit te gaan elke keer 2 nachten ergens te blijven ivm die kleine?
- ik zag in een van jullie verslagen (Pim, Inge & Sara) dat jullie fietsen hadden gehuurd met aanhangertje voor de kleine in Yosemite, waar is dat geweest?
- hebben jullie nog tips voor leuke campings op onze route waar in ieder geval een leuke speeltuin is en liefst ook zwembad (de warmere regio's)?
- kinderstoeltje en wat speelgoed: is dat makkelijk te vinden in die grote supermarkten daar?

Nog meer tips mbt onze trip zijn van harte welkom!

Bedankt,
Sandy
KersjeB
Amerika-ontdekker

Bericht door KersjeB »

Alvast een voorzichtige tip van mijn kant trouwens voor een hotel in SF waar je een kamer met aparte slaapkamer kunt boeken:
http://www.grosvenorsuites.com/

We zijn nog niet geweest, dus of het inderdaad de moeite waard is weten we nog niet, maar het was eigenlijk de enige accommodatie die ik met deze voorwaarde kon vinden. Het lijkt ons namelijk niets als die kleine vroeg in de avond gaat slapen en je zit zelf ook op die kamer te wachten en stil te wezen. Laat staan dat ik me sterk afvraag of ze uberhaupt wil slapen als ze zo op dezelfde kamer ligt, haha!

We zullen nog laten weten of dit echt ok is inderdaad.
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Hoi KersjeB,

Wij gaan in juni met onze 2 kinderen van 4 jr en 20 mnd een 5-tal weken rondtrekken. Op basis van ervaring van vrienden van ons die 3 maanden met hun toen 1,5 jarige zoon rondtrokken in Nieuw-Zeeland en Australie, hebben wij een route uitgestippeld waarbij we per reisdag max 6 uur willen rijden.
De meeste reisdagen zitten we tussen de 3-4 uur in de auto, en één uitschieter naar 8 uur (dat vonden we acceptabel; als je naar Oostenrijk rijdt, zit je nog wel langer in de auto...). Zo is er onderweg de tijd om genoeg te stoppen, boodschappen te doen en/of bijv. te picknicken of even te spelen. Of om op de camping aangekomen nog te spelen.

Omdat we zelf ook nog wat willen zien (reizen is leuk, maar dingen bekijken en beleven nog leuker :) ), staan we op de meeste plaatsen 2 nachten en op sommige plaatsen 3 nachten (bijv. Yosemite, Arches en in Yellowstone 4 nachten).

Als je op de officiele site van Yosemite kijkt (nps.gov/yose), vind je ergens de informatiekranten die je bij entree van het park worden uitgereikt. Als je een zomernummer van vorig jaar download, vind je vanzelf waar je fietsen en aanhangers kunt huren (zijn wij ook van plan, kost geloof ik 50 dollar).

Autostoeltjes hebben we bij de camper gehuurd, maar dat kan niet bij iedere verhuurder. En als het gaat om een soort kinderstoel-achtig iets, kan ik de Totseat aanraden (zie bijv. hier - weet niet hoe ik de link kan inkorten - http://www.ikgaopreis.nl/5/7056.slapen_ ... =totseat01). Klein, makkelijk en opvouwbaar, past op heel veel stoelen weten we uit ervaring met onze dochter-in-spreidbroek.

Op je supermarkten-vraag moet ik het antwoord schuldig blijven, hopelijk weet iemand anders dat.

Dag,
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

- kinderstoeltje en wat speelgoed: is dat makkelijk te vinden in die grote supermarkten daar?
Als je een Walmart binnenstapt kan je genoeg vinden voor redelijke prijzen.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hi Kersje,

Wij probeerden qua reistijden iets van 4 tot 6 uur aan te houden maar daar zaten ook 3 uitschieters bij van 800 km. Maar net wat je zegt.........we vertrekken volgende week voor de wintersport en tuffen dan 1000 km achter elkaar door. Ook dat gaat goed dus vandaar dat we dat in Amerika ook aan durfden.

2 nachten op 1 plek is wel het meest handige, tenzij het echt op doorreis is.

Kinderstoel en speelgoed inderdaad bij Walmart. Leef je uit!!

Je zult er versteld van staan hoe flexibel kinderen zijn hoor!

En over het slapen op een hotelkamer met de kleine in zijn bed...........ons zoontje van 20 maanden tukte gewoon door. Ook als we met ze 4e aan het eten waren en hij al lag te slapen ging dat goed.
Wel even rust met in slaap vallen en daarna was het goed. Hij was vaak ook gewoon moe van alle indrukken van de dag.
Je moet uiteraard geen feest gaan geven etc maar een normaal gesprek voeren kon gewoon prima.

Lees anders ons verslag eens om te zien hoe het ons is vergaan! ;-)
KersjeB
Amerika-ontdekker

Bericht door KersjeB »

@MJM: bedankt voor je reactie, heb ik weer veel aan!
Die totseat is handig inderdaad, maar vind ik dan toch weer net te prijzig voor het feit dat je er bv op een picknicktafel weer niets aan hebt.
En wij nemen de eigen autostoel mee, we hebben een eigen stoel voor mevrouw in het vliegtuig, dus dat is wel handig.

@rob: die Wallmarts ben ik toch wel benieuwd naar, haha. Ik ken alleen die grote supermarkten in Frankrijk, maar dit zal misschien op sommige plekken nog groter zijn?

@dimple: jij ook bedankt voor je reactie, ook weer very helpfull :) Ach, wij hebben in de camper verder geen problemen met slapen natuurlijk, dan hoop ik dat wij ook vaak buiten kunnen zitten. Maar op de hotelkamer zag ik toch niet echt zitten, zeker niet als ze nog zo van slag is met slaapuurtjes bij aankomst. En inderdaad, kids zijn behoorlijk flexibel ja.
Jullie weblog heb ik inderdaad ook gelezen, was ook leuk. Is 'Catootje' er inmiddels trouwens?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer