Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
-
- Amerikafan
Re: Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
hoi Marjon
als ik je kaartje bekijk voor van lv naar phoenix te rijden en ik zie je alternatieve route, dat is eigelijk de route die wij gekozen hadden om van phoenix naar page te rijden.
ik heb wat aanpassingen gedaan. dit is hoe de reis er voorlopig uitziet.
Aankomst Seattle
Seattle - Forks (een nacht omdat we het np daar ff willen bezoeken)
Forks - Olympia
Olympia
Olympia - Roseburg
Roseburg - Fort Bragg
Fort Bragg - San Francisco
San Francisco
San Francsco - Lake Isabella
Lake Isabella - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Phoenix
Phoenix
Phoenix
Phoenix - Flaggstaf
Flaggstaf-page
Page - Zion
Zion (Angel's landing)
Zion (Staircase)
Hurricane - Provo
Salt lake city
Salt lake city - Vlucht naar huis
Wij zijn vanplan een suv te huren, ivm death valley en eventuele kleinere wegen waar ik kwa omstandigheden niet op wil gokken. is dit een overdreven voorzorg?
als ik je kaartje bekijk voor van lv naar phoenix te rijden en ik zie je alternatieve route, dat is eigelijk de route die wij gekozen hadden om van phoenix naar page te rijden.
ik heb wat aanpassingen gedaan. dit is hoe de reis er voorlopig uitziet.
Aankomst Seattle
Seattle - Forks (een nacht omdat we het np daar ff willen bezoeken)
Forks - Olympia
Olympia
Olympia - Roseburg
Roseburg - Fort Bragg
Fort Bragg - San Francisco
San Francisco
San Francsco - Lake Isabella
Lake Isabella - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Phoenix
Phoenix
Phoenix
Phoenix - Flaggstaf
Flaggstaf-page
Page - Zion
Zion (Angel's landing)
Zion (Staircase)
Hurricane - Provo
Salt lake city
Salt lake city - Vlucht naar huis
Wij zijn vanplan een suv te huren, ivm death valley en eventuele kleinere wegen waar ik kwa omstandigheden niet op wil gokken. is dit een overdreven voorzorg?
Laatst gewijzigd door Rob op 30 dec 2009, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou Flagstaff omruilen voor Sedona. Is een mooie omgeving daar en de Pink Jeep Tours is ook geweldig om mee te maken. (Zie mijn schermafbeelding)
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Maar waar komt de tijd voor die tour dan vandaan?
Ik zou Sedona wel als tussenstop nemen en dan doorrijden tot aan de Grand Canyon voor een overnachting. De volgende dag, na een zonsondergang en opkomst aan de Grand Canyon, kun je dan enkele vieuwpoints aan de East Rim Drive bezoeken op weg naar Page.
Succes bij de voorbereiding.
Ik zou Sedona wel als tussenstop nemen en dan doorrijden tot aan de Grand Canyon voor een overnachting. De volgende dag, na een zonsondergang en opkomst aan de Grand Canyon, kun je dan enkele vieuwpoints aan de East Rim Drive bezoeken op weg naar Page.
Succes bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Een SUV heb je echt niet nodig voor deze route. Je rijdt geen dirtroads en door Death valley kun je met een gewone auto rijden, dat zijn gewoon asfaltwegen.
Maar het is natuurlijk wel leuk om een SUV te huren, dat doen wij ook. Je zit heerlijk hoog en comfortabel.
Verder vind ik je route zo een heel stuk beter.
Denk eraan dat je in Forks heel ruim van tevoren een hotel reserveert. Er zijn maar een paar hotels en die zitten al heel snel stampvol. Wij hebben overnacht in het Forks Motel.
Hier kun je een kaart van Olympic NP vinden.
Het is heel leuk om 's morgens vroeg naar Rialto Beach te gaan om daar de "tide pools" met de zeesterren en zeeannemonen te zien.
Je kunt bij de Chamber of Commerce in het dorp de tijden van eb en vloed opvragen.

Dan kun je de volgende ochtend via de East Rim naar Page rijden.

Wel ruim van te voren reserveren als je aan de Rim van de Grand Canyon wilt overnachten.
Zie hier voor de verschillende lodges en om te reserveren.
Marjon
Maar het is natuurlijk wel leuk om een SUV te huren, dat doen wij ook. Je zit heerlijk hoog en comfortabel.
Verder vind ik je route zo een heel stuk beter.
Denk eraan dat je in Forks heel ruim van tevoren een hotel reserveert. Er zijn maar een paar hotels en die zitten al heel snel stampvol. Wij hebben overnacht in het Forks Motel.
Hier kun je een kaart van Olympic NP vinden.
Het is heel leuk om 's morgens vroeg naar Rialto Beach te gaan om daar de "tide pools" met de zeesterren en zeeannemonen te zien.
Je kunt bij de Chamber of Commerce in het dorp de tijden van eb en vloed opvragen.

Je kunt vanaf Phoenix bij Camp Verde de 260 nemen en dan over de mooie scenic route 89 A naar Sedona rijden. Dan zou je verder door kunnen rijden naar Flagstaff maar je kunt ook nog verder doorrijden naar de Grand Canyon om daar te overnachten.Phoenix - Flaggstaf
Flaggstaf-page

Dan kun je de volgende ochtend via de East Rim naar Page rijden.

Wel ruim van te voren reserveren als je aan de Rim van de Grand Canyon wilt overnachten.
Zie hier voor de verschillende lodges en om te reserveren.
Marjon
-
- Amerikafan
Dank jullie voor jullie hulp, we hebben nog enkele aanpassingen gemaakt, laat gerust nog een reactie achter!
24 maart, we landen in Seattle
25 maart, oppikken huur wagen - Forks
26 maart, Forks - Olympia
27 maart, Olympia
28 maart, Olympia - Multnomah falls - Roseburg
29 maart, Roseburg - Redwood NP en aanliggende parken - Fort Bragg
30 maart, Fort Bragg - via Bodega Bay langs de PCH (1) naar San Fransisco
1 April, SF
2 april, SF - via pch naar cambria om landinwaards te gaan naar - trail of 100 giants - Lake isabella
3 april, Lake Isabella - DV (racetrack valley) - DV (telescope peak) - DV Stovepipe wells village
4 april, DV - Rhyolite - Las Vegas
5 april, Las vegas
6 april, Las vegas - Hoover dam - Phoenix
7 april, Phoenix - Phoenix (op bezoek bij vrienden)
8 april, Phoenix - Montezuma Castle NP - Barringer Crater- Flagstaff
9 april, Flagstaff - Grand Canyon village - Page
10 april, Page - Angels Landing Trail - Hurricane
11 april, Hurricane - Zion - Hurricane
12 april, Hurricane - Provo - Salt lake city
13 april, SLC - (bezoek bij vrienden)
14 april, SLC - inleveren wagen, en huiswaarts keren
(niet alle korte tussenstops en bezienswaardigheden zijn opgenomen hierboven, dit omdat deze geen invloed hebben op gekoze route)
(er is ondertussen rekening gehouden met tips zoals het nemen van de 260 en dan over de 89 a naar sedona en nog vele anderen.)
ik zal ook ff een screen toevoegen.
Klik hier voor een routekaart.
extra opmerkingen zijn altijd welkom!
grts
24 maart, we landen in Seattle
25 maart, oppikken huur wagen - Forks
26 maart, Forks - Olympia
27 maart, Olympia
28 maart, Olympia - Multnomah falls - Roseburg
29 maart, Roseburg - Redwood NP en aanliggende parken - Fort Bragg
30 maart, Fort Bragg - via Bodega Bay langs de PCH (1) naar San Fransisco
1 April, SF
2 april, SF - via pch naar cambria om landinwaards te gaan naar - trail of 100 giants - Lake isabella
3 april, Lake Isabella - DV (racetrack valley) - DV (telescope peak) - DV Stovepipe wells village
4 april, DV - Rhyolite - Las Vegas
5 april, Las vegas
6 april, Las vegas - Hoover dam - Phoenix
7 april, Phoenix - Phoenix (op bezoek bij vrienden)
8 april, Phoenix - Montezuma Castle NP - Barringer Crater- Flagstaff
9 april, Flagstaff - Grand Canyon village - Page
10 april, Page - Angels Landing Trail - Hurricane
11 april, Hurricane - Zion - Hurricane
12 april, Hurricane - Provo - Salt lake city
13 april, SLC - (bezoek bij vrienden)
14 april, SLC - inleveren wagen, en huiswaarts keren
(niet alle korte tussenstops en bezienswaardigheden zijn opgenomen hierboven, dit omdat deze geen invloed hebben op gekoze route)
(er is ondertussen rekening gehouden met tips zoals het nemen van de 260 en dan over de 89 a naar sedona en nog vele anderen.)
ik zal ook ff een screen toevoegen.
Klik hier voor een routekaart.
extra opmerkingen zijn altijd welkom!
grts
-
- Amerikakenner
Wij vonden Barringer (Meteor) Crater eigenlijk een beetje een teleurstelling om de waarheid te zeggen. Nogal duur en in feite gewoon een (groot!) gat in de grond (waar je niet in kan). Wel leuk voor de 'space'-enthousiastelingen.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikafan
moet je betalen om hem te mogen zien? wat kost dat dan precies?pushirubiano schreef:Wij vonden Barringer (Meteor) Crater eigenlijk een beetje een teleurstelling om de waarheid te zeggen. Nogal duur en in feite gewoon een (groot!) gat in de grond (waar je niet in kan). Wel leuk voor de 'space'-enthousiastelingen.
ik had gehoopt dat het gratis was tot aan de rand, en als je er in wou dat je dan moet betalen, ik weet dat er rondleidingen gegeven worden tot beneden in de crater maar opzich ben ik daar niet in geintereseerd, ik wil gewoon een foto aan die crater. Die crater is een van de enige craters die geregistreerd staat als "veroorzaakt door botsing aarde met hemellichaam" dus opzich is hij wel heel speciaal en (bijna) uniek in de wereld.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kost rond de $ 20,00 p/p
De rondleiding is alleen langs de rand van de krater je gaat er niet in.
De rondleiding is alleen langs de rand van de krater je gaat er niet in.
-
- Amerikafan
maar je kan er toch gewoon heen wandelen, is amper 500 meter van de weg af, ik neem aan dat je een tour neemt via hetbezoekerscentrum dat je betaald?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die weg is ook prive terrein en behoord tot dezelfde eigenaar, zonder betalen zie je niets van dat gat.
-
- Amerikafan
nee niet die weg, de weg langs de andere kant, sinkhole rd... vanaf daar kan je gewoon stukje hiken, ik neem aan dat zolang je geen hekken overklimt of borden negeert...
-
- Amerikakenner
Prijs is $15 pp.
Rondleidingen worden alleen rond de rim gegeven, niet het gat in.
Voor zover ik mij kan herrinneren (het is alweer een tijdje geleden) is er geen publieke weg om de krater heen.
Hier kan je meer info vinden: http://www.meteorcrater.com/
Rondleidingen worden alleen rond de rim gegeven, niet het gat in.
Voor zover ik mij kan herrinneren (het is alweer een tijdje geleden) is er geen publieke weg om de krater heen.
Hier kan je meer info vinden: http://www.meteorcrater.com/
Groetjes, Ilona
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond het destijds geweldig om de krater te zien, maar dat kwam meer omdat ik als kind ooit een foto ervan had gezien, en toen we toevallig in de buurt waren ik er gewoon heen moest - en ik vond het erg indrukwekkend. Het is gewoon onvoorstelbaar groot!
Nu moet ik zeggen: destijds kon je nog gratis gaan kijken; ik weet niet of ik er $15 of $20 voor over zou hebben... maar misschien ook wel, wie weet. Nu ik 'm eenmaal gezien heb, zou ik het er in ieder geval niet voor over hebben om 'm nog eens te gaan bekijken...
Nu moet ik zeggen: destijds kon je nog gratis gaan kijken; ik weet niet of ik er $15 of $20 voor over zou hebben... maar misschien ook wel, wie weet. Nu ik 'm eenmaal gezien heb, zou ik het er in ieder geval niet voor over hebben om 'm nog eens te gaan bekijken...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan

de rode pijlen... dat is mijn plan, weet niet of dit gaat lukken, het bezoekercentrum op 12 uur laat ik links liggen als ik via mijn rode routes er ook kan geraken
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil niet vervelend doen maar je moet je dan op priveterrein begeven, daar kunnen zonder toestemming van de eigenaar vervelende gevolgen aanhangen zoals een boete of gevangenisstraf, wel iets om mee te nemen in de overweging om dit te doen.
-
- Amerikafan
ik ben niet vanplan bordjes met "prive" voorbij te lopen of over hekken te klimmen, ik ga men vakantie niet op het spel zetten, als het echt niet anders kan, dan maar via bezoekerscentrum, maar mij persoonlijk lijkt het vele leuker zelf een weg te zoeken.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het ook zolang het maar via de legale weg is 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En daar ben je waarschijnlijk niet de enige in, dus het zou me niets verbazen als men daar rekening mee heeft gehouden...be2712 schreef:maar mij persoonlijk lijkt het vele leuker zelf een weg te zoeken.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
ik hoop het, dan is dat op zen minst duidelijk... liever een hoog hek dat alle twijfel doet uitsluiten dan helemaal nix en dan aan dat gat tegengehouden worden door een of andere medewerker die zegt "jij mag hier niet zijn" 

Ik zie in je plan ook de Racetrack in Death Valley staan. Die weg is tamelijk slecht geworden, met veel scherpe rotsen en het wordt je momenteel sterk afgeraden om die te rijden als je geen heavy duty tires hebt en die hebben huurauto's over het algemeen niet. (info jan. 2010)
Het kost je ook minstens een halve dag heen en terug en dat is als je in 1 keer met een tempootje door kunt rijden en nauwelijks gaat wandelen.
Wij vonden Meteor Crater leuk, ondanks dat we geen rimwandeling konden doen door de sneeuw. Het kost 15 dollar pp en je kunt vrij rondlopen door het museum en langs de uitzichtpunten. Volgens mij staan er om het hele gebied hekken, dus vanaf een andere weg bij de rand komen, lijkt me erg moeilijk.
Het kost je ook minstens een halve dag heen en terug en dat is als je in 1 keer met een tempootje door kunt rijden en nauwelijks gaat wandelen.
Wij vonden Meteor Crater leuk, ondanks dat we geen rimwandeling konden doen door de sneeuw. Het kost 15 dollar pp en je kunt vrij rondlopen door het museum en langs de uitzichtpunten. Volgens mij staan er om het hele gebied hekken, dus vanaf een andere weg bij de rand komen, lijkt me erg moeilijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1484 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-
- 4 Reacties