Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Knabbeltje »

Neen , als je meteen het bedrag hebt betaald , dan krijg je ook de voucher via email toegestuurd.Dit is toch zo bij mij geweest .Ik was zelfs nog aan de telefoon met hen toen die voucher en factuur binnenkwam.Bij mij hadden ze namelijk maar een voorschot geind terwijl ik alles meteen wilde voldoen.Dit werd dan ook direct opgelost .Ik zou toch eens terug bellen met de vraag waar de voucher blijft .

Groetjes Nancy
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

RNA schreef:Ik heb bij eauthuur een Chevrolet equinox gehuurd. Nu kreeg ik zojuist een email dat de reservering is veranderd. De Equinox is veranderd in een Saturn Vue ??? Nog nooit van gehoord. Moet ik hier blij mee zijn of moet ik maar eens naar eautohuur gaan bellen dat dit niet de afspraak was ?
Hoi RNA wij hadden vorig jaar ook een Saturn Vue. Is werkelijk een prima auto hoor. Geen zorgen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

De Saturn Vue hebben wij ook al eens gekregen en is een prima suv.Ik kan hem wel niet vergelijken met een Equinox ,want deze laatste hebben we nog nooit gekregen.
Wij stonden enkele dagen terug geparkeerd net naast een equinox en rijden zelf nu met een Jeep Grande Cherokee en eigenlijk viel die Equinox nog best mee ,zoveel kleiner viel hij niet uit.We hebben dan ook besloten om voor onze volgende reis voor een Equinox te gaan .
Zelf vind mij man de Jeep Grande Cherokee een van de beste wagens die hij tot hiertoe heeft gehad.

Groetjes Nancy
Jojoman
Amerika-ontdekker

Bericht door Jojoman »

Een vraag waarop ik het antwoord niet onmiddelijk kan terugvinden:
We zouden voor een maand een auto willen huren in de VS. We zouden dit doen van 31 mei tot 30 juni. Mijn vriendin wordt op 6 juni 25. Moeten we hiervoor de volle pot extra betalen voor de U25 regeling?

Is de U25 premie te omzeilen door de persoon U25 als 2de bestuurder te plaatsen?

Ik zal normaal pas in april mijn rijbewijs hebben. Mag ik in Amerika met de auto rijden (want rijbewijs < 1 jaar)?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Of de U25 persoon nou eerste of tweede bestuurder is maakt niet uit je zal er extra voor moeten betalen.
Bij de meeste verhuurders wordt er niet meer gekeken hoe lang je een rijbewijs hebt.
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan-Greta »

De leeftijdsvoorwaarde geldt bij het opnemen van de wagen (de eerste dag) en dan voor de volledige periode. Het maakt inderdaad niet uit of het om de 1e of 2e chauffeur gaat.
dice
Amerika-ontdekker

Bericht door dice »

Knabbeltje schreef:Neen , als je meteen het bedrag hebt betaald , dan krijg je ook de voucher via email toegestuurd.Dit is toch zo bij mij geweest .Ik was zelfs nog aan de telefoon met hen toen die voucher en factuur binnenkwam.Bij mij hadden ze namelijk maar een voorschot geind terwijl ik alles meteen wilde voldoen.Dit werd dan ook direct opgelost .Ik zou toch eens terug bellen met de vraag waar de voucher blijft .

Groetjes Nancy
Gisteren toch nog maar eens gebeld naar het 0800 nummer, werd doorverbonden naar de UK denk ik.
Na mijn reservatie nummer genoemd te hebben schrok die man zich een hoedje hij vroeg me aan de lijn te blijven.
Onmiddelijk kreeg ik een nieuwe mail dat mijn coupon binnen 72 uur zou worden afgeleverd.
Maar nog niemand aan de telefoon.
Ongeveer een tien minuten later, onder veel excuses, werd me meegedeeld dat ik na 10 a 15 min een coupon zou ontvangen.

En inderdaad na een minuut of tien kreeg ik de link naar de coupon via e-mail.

Al met al vind ik dat ik in NL niet correct geholpen ben omdat daar werd gezegd dat het nog lang duurde voordat ik vertrok en daarom Dollar vermoedelijk nog geen bevestiging af gaf. Verder werd geen moeite gedaan.
Later een e-mail gestuurd geen enkele reactie.

Indien nodig bel ik voortaan wel 's avonds. :twisted:

Groet,
Ronald
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Ik heb via de zoekfunctie al een antwoord op mijn vraag proberen vinden, maar niets gevonden. Toch maar eens een reactie plaatsen dan :wink:
Ik zou voor volgende zomer een auto willen huren. Aangezien ik alleen op reis zou gaan, vroeg ik mij af welke auto het beste geschikt is voor één persoon? Uiteraard hoeft de auto niet te groot te zijn, maar langs de andere kant is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat de auto niet comfortabel genoeg is om veel tijd in door te brengen (ook al omdat ik redelijk groot ben). Iemand een idee welke auto het beste zou zijn?

Alvast bedankt!
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik zou kiezen voor een mid-size SUV (of Equinox). NIet onbenullig groot of duur, maar zeker comfortabel.
En je hebt een wat hogere zit dan een personenauto, dus wat meer (over)zicht.

Door de ruime bagageruimte, op stahoogte, kun je een beetje vanuit de auto leven.
Je hoeft dan niet iedere keer alles uit te laden als je ergens overnacht.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mensen,

Ik ben bezig om een auto te huren bij USA reisen maar krijg bij het laatste veldje dit: Bitte ABG´s bestätigen durch Vor- und Nachname des Anmelders - bitte eingeben

Mijn Duits is echt belabberd, weet iemand wat dit betekent?

Bedankt.
Arie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arie »

Als je het Duits kopiert en plakt bij Google Translate komt er dit uit:
Gelieve bevestigen door voor-en achternaam ABG's van de aanvrager in te voeren - gelieve, dit komt boven in de pagina te voorschijn.

Volgens mij staat helemaal onderaan de pagina dat je hier nog je naam moet invullen en is het een ondertekening van hetgeen je hebt opgesteld.

Ik heb van de week een auto gereserveerd, let wel op bij wie je reserveerd, ivm mijlen vrij rijden etc. hierdoor heb ik voor National gekozen.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Souraia schreef:Mensen,

Ik ben bezig om een auto te huren bij USA reisen maar krijg bij het laatste veldje dit: Bitte ABG´s bestätigen durch Vor- und Nachname des Anmelders - bitte eingeben

Mijn Duits is echt belabberd, weet iemand wat dit betekent?

Bedankt.
Weet je zeker dat je ABG bedoelt en niet AGB ?
AGB staat namelijk voor Allgemeinen Geschäfts Bedingungen oftewel de algemene voorwaarden.
Crisis ? What Crisis ?
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Kan iemand mij vertellen of ik het goed lees... geen drop off kosten in Florida? Dus als ik een auto huur in Fort Lauderdale en deze de volgende dag 'drop' in Orlando kost me dit niks extra?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

In Florida betaal je geen drop-off kosten
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Wanneer je via Connections een auto selecteert, krijg je vaak verschillende prijzen voor dezelfde klasse. Wat is dan juist het verschil?

Zo kom ik bv. voor 8 dagen vanuit Newark Airport uit op een group A (automatic) + GPS: 317euro, maar ook op een group A (automatic) + GPS: 390euro.

En wat is de minimum klasse dat je best neemt wanneer je toch best lange ritten gaat maken? Ik dacht aan klasse D (Connections werkt via Avis). Maar ik moet ook wel wat naar de miles/gallon kijken neem ik aan?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

A.s. 22 april gaan we een maand rondreizen vanaf Vegas met eindpunt LA. Uiteraard moeten we nog 'n auto huren. We willen graag 'n SUV.
Nu heb ik regelmatig gelezen dat het type wat men boekt uiteindelijk niet beschikbaar is. Klopt dit en wat kun je doen om zeker te zijn van 'n bepaald type auto?
Bij welke maatschappij kun je 't beste boeken?
Wat is het beste aan te raden: auto afhalen op het vliegveld van Vegas of bij het hotel?
De Jeep cherokee lijkt me persoonlijk wel 'n fijne wagen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wie weet het verschil tussen 'n Jeep grand cherokee en 'n Jeep liberty?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

elninjoo schreef:Wie weet het verschil tussen 'n Jeep grand cherokee en 'n Jeep liberty?
de grand cherokee is groter .

Grand Chrokee

Afbeelding

de Liberty

Afbeelding
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Okee, dankjewel.

Weet je toevallig ook in welke categorie de Chevy Trailblazer valt? Is ie zo groot als de Cherokee, of als de Liberty?

En op al die verhuursites staat dat je 'n vergelijkbare auto kunt krijgen, maar dat niet gegarandeerd wordt dat je je gewenste merk/model krijgt. Hoe zit dit?
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Toen ik in setpember 2008 ging heb ik ooit eens het staatje hieronder gemaakt voor de carfleet van Hertz. Hij is dus al wat verouderd (de Equinox 2010 behoort bijvoorbeeld inmiddels tot de SFAR) dus wellicht dat het niet allemaal (meer) klopt maar wie weet heb je er wat aan.
IFAR (Mediate SUV)
FORD ESCAPE
Chevrolet Equinox
Mercury Mariner
Mazda Tribute
Toyota RAV4
Jeep Patriot/liberty
Dodge Nitro
Honda CRV/Element
Mitsubishi Outlander
KIA Sportage/sorrento
Subaru Forrester/outback