Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerst naar London?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Eerst naar London?

Bericht door Tans4USA »

Toen ik vandaag mijn vliegstatus bekeek op Cheap Tickets zag ik ineens dat onze vlucht van 2 juli naar Londen Heathrow geannuleerd was. :shock: Toen ik belde zei de dame aan de telefoon dat ze juist druk bezig waren met omboeken naar een andere vlucht en dat de vlucht van 14 uur naar New York zou blijven staan. Ik was bang dat we allerlei andere rare tijden zouden krijgen of zo. We zouden met British Midland om 11.40 uur vertrekken vanaf Schiphol en 12.05 uur aankomen op Londen Heathrow. Ik vroeg of ze kon proberen een vroegere vlucht te regelen, dat zou ze proberen. We vliegen nu om 10.20 uur met KLM en komen om 10.45 uur aan op Heathrow.
Ik ben zo blij dat het goed uitgepakt heeft :dance: het betekent dat we nu meer tijd hebben op Heathrow. Dat we vroeger op Schiphol moeten zijn vinden we totaal geen probleem.
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Clint schreef:@ Esprit: ik vrees dat je bagage van BA naar UA niet doorgecheckt kan worden, dus ik zou BMI even bellen als ik jou was.

Mmm, ik lees dit nu pas.

Wat is de reden dat ze (misschien) niet door kunnen labelen als je op Schiphol incheckt?? Zou ik niet 'gewoon' bij BMI kunnen inchecken op Schiphol??!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De regel is over het algemeen dat je moet inchecken bij de operating carrier, in jouw geval dus BA.
Zoals je hier kan zien, is BA ook geen codeshare partner van BMI (wat logisch is, aangezien BMI bijna geheel van Lufthansa is).

BMI naar UA is geen probleem, omdat het partners zijn (zitten beide in Star Alliance). BA naar UA is een probleem omdat BA in een andere alliantie zit (Oneworld) en de kans groot is dat er geen bagage interline agreement is tussen de twee.

BMI zal ook niet in de incheck systemen van BA kunnen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Ik heb ze voor de zekerheid even gebeld maar de koffers worden in Amsterdam direct doorgelabeld naar San Francisco.

Bedankt voor de tip, ben toch blij dat ik het even gecontroleerd heb!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je kan het maar beter even zeker weten :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ik overweeg serieus om dit te gaan doen, dus 2 aparte vluchten boeken (ams-lon/lon-sfo). Dat doe ik dan wel bij dezelfde luchtvaartmaatschappij, BA. Gek genoeg is dit een stuk goedkoper dan één vlucht bij datzelfde BA van Ams-SFO.

Heeft iemand iets dergelijks het afgelopen jaar gedaan, en hoe is dat bevallen?
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Wij hebben dit afgelopen zomer gedaan, maar dan wel vanuit Brussel...
Veel hangt af van hoeveel overstaptijd je hebt op Heathrow! Heathrow staat erom bekend een plaats te zijn waar nogal wat bagage kwijt geraakt wordt en dergelijke...

Ik weet nu niet of jij je bagage opnieuw zult moeten inchecken, maar wij hadden dit probleem wel.
Wij hadden 1u45min overstaptijd en hebben het uiteindelijk wel vlot gehaald. Toen we geland waren op London moesten we eerst 10min stappen, bagage ophalen, de heathrow express naar de andere terminal, bagage weer inchecken en dan naar onze gate...

Als het echt een groot prijsverschil is zou ik het doen, maar als het slecht om enkele euro's gaat, ga dan voor het comfort en boek beide tickets tesamen!

iverson
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bedenk je goed dat als er iets mis gaat en je de tweede vlucht niet haalt, je gewoon een nieuw ticket mag kopen. BA zet je in zo'n geval absoluut niet kostenloos op een andere vlucht, wat ze wel zouden doen als je het als één reis geboekt had.
Clint's Thoughts
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik overweeg serieus om dit te gaan doen, dus 2 aparte vluchten boeken (ams-lon/lon-sfo). Dat doe ik dan wel bij dezelfde luchtvaartmaatschappij, BA. Gek genoeg is dit een stuk goedkoper dan één vlucht bij datzelfde BA van Ams-SFO. Heeft iemand iets dergelijks het afgelopen jaar gedaan, en hoe is dat bevallen?
Wij hebben dit de afgelopen zomer gedaan (met 6 personen). Vlucht Brussel-Londen en vervolgens Londen-Denver. Beide vluchten geboekt bij BA. Zowel op de heen- als de terugreis hebben ze bij het inchecken onze bagage doorgelabeld (op ons verzoek). Misschien hadden we gewoon geluk, maar ze deden hier absoluut niet moeilijk over terwijl ze toch wel even bezig waren met het nodige administratieve werk. Op de terugweg hadden we ook wat meer bagage dan één stuk per persoon en daarvoor hoefden we ook niet te betalen.

Bij het boeken hadden we wel een royale overstaptijd gepland (heen 5 uur en terug 4 uur). Dit was dus achteraf onnodig, maar was wel prettig voor de gemoedsrust van te voren.
We hadden vooraf ook gebeld naar BA met de vraag of de bagage doorgelabeld kon worden en daar werd gezegd dat dit afhing van de goodwill van het personeel bij de incheckbalie. Ze mogen dit ook weigeren.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

We zijn met ons vieren. Als we het doen scheelt het ons ruim 700 euro bij elkaar op de vliegkosten. Voeg daarbij gunstige vliegtijden en een goede maatschappij en dan is het mij dat wel waard. Op de heenrijs heb ik 3,5 uur overstaptijd en op de terugweg 3 uur. Volgens mij allebei in Terminal 5, dus dat zou voldoende moeten zijn, toch?

Nog 1 vraagje. Hoe zit het met inchecken? Moeten we op Londen door de dounane en dan opnieuw inchecken voor de vlucht naar de V.S. of kunnen we gewoon naar een transferbalie?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Omdat ze bij ons zo aardig waren om de bagage door te labelen hoefden we niet opnieuw in te checken in Londen. We kregen in Brussel ook de boardingpassen voor de volgende vlucht. Wij zijn wel door de douane gegaan, maar dat was onze eigen keus omdat we even naar buiten wilden.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Wij zijn dus vorig jaar wél via London naar LA gereisd,(de vlucht werd uitgevoerd door Virgin Atlantic) en ik moet zeggen, het is ons uitstékend bevallen!
En we hoefden niet te rennen, want we zijn een dag eerder naar London gegaan,ons daar uitstekend vermaakt, lekker gegeten enz. en de volgende dag om 10.00 vertrokken! De vakantie een dagje eerder begonnen dus! :mrgreen:
Komende zomer gaan we naar Denver toe, en met aan zekerheid grenzende waarschijnelijkheid vertrekken we weer vanaf Heathrow, vooral omdat men vanaf daar rechtstreeks op Denver vliegt!
Bibu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bibu »

Ik heb de volgende vlucht gevonden via budgetair. Is dit een goede vlucht? Ik snap nog niet helemaal hoe het met de bagage zit, wordt dat automatisch doorgelabeld (en hoef je in Londen dus niks meer te doen). En hebben we genoeg overstaptijd? We kunnen hierbij een vliegticketgarantie nemen, dit kost 7 euro per persoon en als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, krijg je je geld terug. Is het nodig om dit te nemen? We willen nog een binnenlandse vlucht doen, dit wordt waarschijnlijk met United.

British Airways
Datum Van / naar Tijden Vluchtnr. / Duur Stops / Afstand Vliegtuigtype / Klasse
vr, 20-aug-2010 Amsterdam 10:05 BA429 320
vr, 20-aug-2010 Londen (Heathrow) 10:25 01h 20m 349 km Economy
.NON-SMOKING

American Airlines
vr, 20-aug-2010 Londen (Heathrow) 11:55 AA105 Boeing 777
vr, 20-aug-2010 New York (John F Kennedy Intl.) 14:35 07h 40m 5565 km Economy
.MOVIE / TELEPHONE / AUDIO PROGRAMMING / DUTY FREE SALES / IN-SEAT POWER SOURCE / IN-SEAT VIDEO PLAYER/LIBRARY / NON-SMOKING

British Airways
zo, 12-sep-2010 Los Angeles 17:35 BA282 Boeing 747-400
ma, 13-sep-2010 Londen (Heathrow) 11:45+1 10h 10m 8758 km Economy
.NON-SMOKING

British Airways
ma, 13-sep-2010 Londen (Heathrow) 13:10 BA438 319
ma, 13-sep-2010 Amsterdam 15:30 01h 20m 349 km Economy
.NON-SMOKING
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

Hoi allemaal.
Ik heb alle stukjes even doorgelezen en krijg meteen de zenuwen... Gisteren heb ik via Ebookers tickets geboekt van Amsterdam - Rapid City (via Londen en Chicago) en van Los Angeles naar Amsterdam (via Londen). De overstaptijden zijn resp. 2:40, 2:55 en 3:40. Wij vliegen met American Airlines, waarbij de vluchten Amsterdam - Londen (en vice versa) worden uitgevoerd door British Airways met een vluchtnummer van American Airlines. Begrijp ik nu goed dat bij vertraging waardoor wij onze overstap eventueel missen er geen extra kosten worden gerekend voor een nieuwe vlucht? Ze behoren bij dezelfde Alliance, One World. Of is dit alleen van toepassing op het doorlabelen van bagage?
Bedankt alvast.
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maak je geen zorgen Denise. Als jij deze vluchten in een boeking hebt gedaan, moet BA/AA zorgen voor een andere vlucht als jij je vlucht door vertraging niet kan halen.

Alleen als je de vlucht van Londen naar Amerika boekt en dan nog zelf een losse vlucht zoekt van Amsterdam naar Londen, heb je een probleem. Je hebt ook nog eens prima overstaptijden trouwens.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

je hebt echt ruim de tijd ! ik heb 1 uur en 40 minuten in london en daar had ik de vorige keer echt ruim genoeg aan, had minstens een uur over, dus gebruikte niet meer dan 40 minuten op heathrow....
Ik vlieg graag med britisch airways.......
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

Dank jullie Niewenoord en Roybergen! Ik haal weer opgelucht adem :D Dan kan ik me nu weer bezig houden met het uitzoeken van de hotels!
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb je verslag even gelezen van 2008 en daarvoor begrijp ik je angst, dat was niet leuk daar in washington.
Daarvoor is het fijner om al in europa de overstap te maken en dan zonder tussenlanding in de usa aan te komen.
Ik heb een soortgelijke ervaring in detroit, en ik heb het gevoel dat alles veel langer duurt op de vliegvelden in de usa.
(maar dat zullen vast veel forumleden oneens zijn met mij ) Jij hebt bijna 3 uur de tijd, dan kun je nog uitgebreid gaan lunchen op heathrow. En terminal 5 had opstart problemen ,maar die zijn volgens mij inmiddels verholpen....
goede reis !
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Een uurtje is al zat tegenwoordig op Heathrow daar red je het dus makkelijk mee.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een overstap op Gatwick?
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een overstap van BA naar United toe. Dus terminal 5 naar 1 toe. En hoe met door labelen van de bagage het is als 1 vlucht geboekt bij BMI maar die vliegt dan niet meer.

Andre
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer