Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: Rondje Denver - Weer terug in NL, where to next?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Sing: Rondje Denver

Bericht door Yeehaw »

Als je op 21 augustus naar Devils Tower gaat en daar in de buurt overnacht dan kan je gemakkelijk van Devils Tower naar Cody in een dag. Als je van Custer komt en Devils Tower onderweg "meeneemt" zou ik logeren in Buffalo of Sheridan. Tussen Monument Valley en Denver, afhankelijk van welke route je neemt, zou je kunnen overnachten in Durango (en nog even Mesa Verde bezoeken) of in Pagosa Springs. Je kan ook million dollar hw rijden van Durango naar Ouray en daar logeren of zelfs van Cortez naar Telluride en Ridgway-Montrose. De rustigste route naar mijn mening is echter Durango-Pagosa Springs-Wolf Creek Pass-Walsenburg-Colorado Springs-Denver.
Yeehaw.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nou het is zo ver, we hebben de tickets geboekt!!!
Nu alles gaan boeken. Ben er nog steeds niet uit wat we doen tussen Monument Valley en Denver :) Is het four corners punt de moeite waard om langs te gaan? Kunnen we er nog een staatje bij zetten :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nou ja, je rijdt er zowat overheen als je via Cortez en Mesa Verde naar Durango gaat.......maar ik zou er niet voor omrijden, het is alleen leuk voor inderdaad alweer een staat op je lijstje.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

4 Corners staat zelfs op de verkeerde plaats. Niet echt op het punt waar de 4 staten samenkomen. Is ook een Tourist Trap (imo) maar als je er langs komt zou ik toch even gaan kijken en handen en voeten op de plaat zetten. Zoals gezegd, je staat eigenlijk niet in de 4 staten dan.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nou.. het echte uitzoeken is dus nu begonnen :)
Ik ben een beetje aan het rekeken, en als we 3 lange rijdagen inplannen kunnen we elders weer meer tijd besteden. Graag advies of die reisafstand wel te doen is;

Estes Park - Custer +/- 9.30 uur rijden (zonder stops, willen stoppen bij Scotts Bluff NM en Carhenge)
Jackson - Moab +/- 10.45 uur rijden (door dit in 1x te doen hebben we een extra dag in Moab)
Monument Valley - Denver +/- 9.45 uur rijden (door dit in 1x te doen hebben we een extra dag Monument Valley)

Het ziet er dan zo uit:

NL-Denver (Auto ophalen)
Denver- Estes Park (O.a. boodschappen halen - Nederland - RMNP (pass kopen))
Estes Park (Rocky Mountains)
Estes Park - Custer (Scotts Bluff NM-Carhenge) LANGE RIJDAG
Custer (Badlands)
Custer - Hulett (Dead Horse Point-Mount Rushmore-Bear Country-Devils Tower)
Hulett - Cody
Cody - Yellowstone (Via Beartooth?)
Yellowstone (Yellowstone bovenste)
Yellowstone (Yellowstone onderste)
Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
Jackson - Moab LANGE RIJDAG
Moab (nog in te vullen)
Moab (Arches, Canyonlands)
Moab - Monument Valley (Natural Bridges)
Monument Valley (nog in te vullen)
Monument Valley - Denver (auto retour?) LANGE RIJDAG
Denver - NL
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou Monument valley laten vallen om wat meer rust te creeëren op je route.
Het zijn wel erg lange reisdagen zo.

Estes Park-Custer wordt een hele lange dag bovendien rijd je een heel stuk over een enorme saaie route waar wij letterlijk in slaap vielen (inclusief de bestuurder)

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Estes Park-Custer wordt een hele lange dag bovendien rijd je een heel stuk over een enorme saaie route waar wij letterlijk in slaap vielen (inclusief de bestuurder)
Ben ik toch niet met je eens. :wink:

Als je via Scotts Bluff NM en Carhenge gaat zoals Sing wil, heb je een hele mooie afwisselende rit met op de juiste momenten een stop. Ik heb deze route nu al 2x met heel veel plezier gereden. :D

Persoonlijk denk ik dat die 3 lange rijdagen best kunnen. Ben er zelf ook niet vies van. Je kunt eenvoudig grote stukken overbruggen om zodoende meer tijd over te houden voor de rest. Zorg alleen dat je 's ochtends vroeg (vóór 08.00 uur) in de auto zit. Op die manier heb je de hele dag de tijd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

idem, we zijn dan wel niet via Scotts bluff gegaan maar via Guernsy en Ft. Laramie en Ft. Robinson.
Maar zelfs die eindeloze leegte had wel wat.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Alvast bedankt voor de reacties! Van die afstand was ik ook zo goed als zeker :)
De andere weet ik nog niet 100%, maar het is wel heel aantrekkelijk als we dan een dagje extra hebben op mooie plekken!
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Van Jackson naar MOAB is een stevige rit (imho te stevig). Waar overnacht je de laatste nacht in YS? Wij reden van Colter Bay naar Vernal en van Vernal naar MOAB en dat ging op zich prima al vond ik het best doorzetten naar Vernal toe. In dit geval zou ik Grand Teton skippen tenzij je er erg graag wilt wandelen o.i.d.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

"Monument Valley-nog in te vullen"
Je hoeft toch geen hele dag voor MV uit te trekken? Moab-MV en het bezoek en dan de volgende dag richting Durango of Pagosa Springs, en dan de volgende dag naar Denver. Als je die andere lange ritten geen probleem vindt dan doe je die toch gewoon.
Yeehaw
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik weet nu eindelijk wat imho is :)
Maar wij verblijven in Jackson (is de bedoeling).
Ik denk dat we er wel voor gaan.. ik had eerst een tussenstop tussen Jackson en Moab, maar dat is een 'noodzakelijke' stop, die dag extra heb ik liever in Moab. Monument Valley - Denver; hier moet ik de keuze maken of we een stop maken in Durango of een extra dagje Moab of Monument Valley ... whaaaaa keuzes :S
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Sing schreef:Cody - Yellowstone (Via Beartooth?)
Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
Jackson - Moab LANGE RIJDAG
Yellowstone - Vernal
Vernal - Moab

Zo hebben wij het gedaan maar dat hangt er een beetje vanaf waar je de laatste nacht in Yellowstone overnacht (wij toen in Colter Bay) :wink: Dit lukt natuurlijk niet als je wilt wandelen in Grand Teton maar anders hoef je daar zeker geen dag te besteden (sterker nog na Yellowstone maakte G. Teton op ons niet zoveel indruk meer :oops: ). De eerste dag in MOAB heeft nog geen bestemming zoals je het nu hebt en Arches en Canyonlands zijn te doen op een dag (mits je niet uitgebreid wilt wandelen wederom) dus je zou een dag eerder naar MV kunnen gaan en dan kun je de terugweg ook anders indelen .
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je een hele dag in Monument Valley moet doen... dat heb je (imho ;)) in een paar uurtjes wel gezien hoor!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wilde 1 dag in moab een ATV tour of iets doen.. iets gaafs :) De andere dag weer sights bekijken.
De dag monument valley.. volgens mij kun je daar ook een tour/route rijden toch? De dag dat we erheen rijden zien we ook nog wat sights onderweg dus ik weet niet of er dan nog wel genoeg tijd voor over is, vandaar die extra dag. Maar als dat nou echt niet nodig is.. dan rijden we wel mooi door naar Durango.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als ik weer in dezelfde cabin zou slapen bij Goulding's Campground zou ik een volgende keer wel 2 nachten in Monument Valley willen zitten. In de buurt is best wat te doen: Gooseneck SP, Moki Dugway, Valley of the Gods Road, Natural Bridges NM.

Maar goed, zou je vroeg vertrekken vanuit Moab dan kun je dat bijna allemaal doen in één dag incl. Monument Valley. :)

Roland

Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik weet 't helemaal niet meer :) We wilden in The View verblijven.. ga dit weekend maar es wat knoopjes doorhakken!
Iig wel heeeel erg bedankt voor de reacties!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zonsondergang en zonsopgang vanaf je balkon zien. The View hotel heeft het allemaal voor een wat hoge prijs.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Om je nog wat meer te laten twijfelen; wij vonden Gr.Teton echt wel mooi, zelfs na Yellowstone. Zou dit niet overslaan.
Bovendien liepen we daar letterlijk een moose tegen het lijf terwijl we in Yellowstone alleen, nou ja, bizons en herten hebben gezien.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sing schreef:We wilden in The View verblijven..
The View lijkt mij ook prachtig maar weet niet of ik zoveel voor de overnachting in Monument Valley over heb, en dat ook nog eens x2. :wink:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer