Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Hartstikke bedankt! Daar heb ik wel wat aan. Dan weet ik in elk geval als ik 'n Trailblazer reserveer, maar die hebben ze niet, welke types gelijkwaardig zijn zodat we niet met 'n minder/kleiner model op pad worden gestuurd.
-
- Amerikakenner
Als je via usareisen.de een equinox huurt.
En als je er toekomt en blijkt dat deze een klasse hoger ineens is kan je dan niet vragen toch die equinox te geven, omdat je die uiteindelijk toch geboekt hebt he?
En als je er toekomt en blijkt dat deze een klasse hoger ineens is kan je dan niet vragen toch die equinox te geven, omdat je die uiteindelijk toch geboekt hebt he?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Misschien ligt het aan mij maar deze vraag snap ik denk ik niet helemaal.breaker9240 schreef:En als je er toekomt en blijkt dat deze een klasse hoger ineens is kan je dan niet vragen toch die equinox te geven, omdat je die uiteindelijk toch geboekt hebt he?

Bedoel je het volgende: Op het moment dat je bij de verhuurder komt en ze bieden je een klasse hoger aan dat je toch vraagt naar de Equinox omdat je die gehuurd hebt? Dat kan natuurlijk, zolang ze die Equinox maar in voorraad hebben. Helaas is dat lang niet altijd het geval.
Roland
-
- Amerikakenner
Coyote schreef:Misschien ligt het aan mij maar deze vraag snap ik denk ik niet helemaal.breaker9240 schreef:En als je er toekomt en blijkt dat deze een klasse hoger ineens is kan je dan niet vragen toch die equinox te geven, omdat je die uiteindelijk toch geboekt hebt he?![]()
Bedoel je het volgende: Op het moment dat je bij de verhuurder komt en ze bieden je een klasse hoger aan dat je toch vraagt naar de Equinox omdat je die gehuurd hebt? Dat kan natuurlijk, zolang ze die Equinox maar in voorraad hebben. Helaas is dat lang niet altijd het geval.
Roland
Even men vraag verbeteren

Men zegt hier dat de equinox nu een klasse hoger gaat worden.
Maar op usareisen.de is deze nog niet aangepast.
Stel ik boek via usareisen.De een equinox.
En ik kom in phoenix toe en men zegt mij dat deze een klasse hoger is, dus ik meer moet betalen indien ik die wil.
Kan ik dan gewoon niet 'eisen' dat men die equinox geeft omdat dit zo op papier staat.
Voila

Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar staat dat? Een Equinox is volgens mij nog steeds een Mid Size SUV, een klasse lager dan bijv. de Ford Explorer (een Standard SUV).breaker9240 schreef:Men zegt hier dat de equinox nu een klasse hoger gaat worden.
Maar op usareisen.de is deze nog niet aangepast.
Een klasse hoger inschalen lijkt mij onwaarschijnlijk. Zou betekenen dat je i.p.v. een Equinox ook een Explorer of gelijkwaardig aangeboden zou kunnen krijgen omdat ze dan in dezelfde klasse vallen. Dan zouden wij allen er dus alleen maar op vooruit gaan.

Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het lijkt erop dat breaker9240 verwijst naar onderstaand bericht van Dikkie.
Bij Hertz is IFAR categorie Midsize SUV (waar de Equinox onder valt) en SFAR categorie Standard SUV. Volgens Dikkie zou de nieuwe Equinox 2010 dus een klasse hoger worden ingeschaald.
Marjan
Bij Hertz is IFAR categorie Midsize SUV (waar de Equinox onder valt) en SFAR categorie Standard SUV. Volgens Dikkie zou de nieuwe Equinox 2010 dus een klasse hoger worden ingeschaald.
Misschien kun je hier iets naders over zeggen Dikkie? Ik ben heel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt?Dikkie schreef:Toen ik in setpember 2008 ging heb ik ooit eens het staatje hieronder gemaakt voor de carfleet van Hertz. Hij is dus al wat verouderd (de Equinox 2010 behoort bijvoorbeeld inmiddels tot de SFAR) dus wellicht dat het niet allemaal (meer) klopt maar wie weet heb je er wat aan.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik ben ook benieuwd of iemand het antwoord weet.
ik boekte dit weekend een Equinox voor 15 dagen in juli, bij usa reisen, en jawel als "midsize SUV" hoor...
ik boekte dit weekend een Equinox voor 15 dagen in juli, bij usa reisen, en jawel als "midsize SUV" hoor...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb net hetzelfde als tipsy gedaan voor mei, ook een midsize_suv.
Op de voucher staat trouwens ergens bij de klasse EQ 4WD. Dat zou betekenen dat de equinox 4wd is? Ik geloof er niks van
Op de voucher staat trouwens ergens bij de klasse EQ 4WD. Dat zou betekenen dat de equinox 4wd is? Ik geloof er niks van

- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Volgens mij is het niet echt interessant in welke klasse de Equinox valt bij Hertz.
Dit omdat de speciale Equinox aanbieding van USA-reisen.de loopt via Alamo en niet bij Hertz geldt.
Dit omdat de speciale Equinox aanbieding van USA-reisen.de loopt via Alamo en niet bij Hertz geldt.
Crisis ? What Crisis ?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bij mij ook.Madphil schreef:Heb net hetzelfde als tipsy gedaan voor mei, ook een midsize_suv.
Ik had idd er nadrukkelijk bij vermeld dat het om Hertz classificaties ging.
Overigens doelde ik op het nieuwe model Equinox 2010. De oudere modellen vallen ook bij Hertz nog onder midsize. Overigens las ik op de website van Chevrolet dat die nog wel onder midsize valt, maar in 2010 komt na de Equinox meteen de Tahoe (Trailblazer wordt blijkbaar niet meer gemaakt). Wellicht vandaar dat Hertz aangaf dat het 2010 model een klasse hoger is geworden.
Overigens doelde ik op het nieuwe model Equinox 2010. De oudere modellen vallen ook bij Hertz nog onder midsize. Overigens las ik op de website van Chevrolet dat die nog wel onder midsize valt, maar in 2010 komt na de Equinox meteen de Tahoe (Trailblazer wordt blijkbaar niet meer gemaakt). Wellicht vandaar dat Hertz aangaf dat het 2010 model een klasse hoger is geworden.
Iemand?Vale schreef: En wat is de minimum klasse dat je best neemt wanneer je toch best lange ritten gaat maken? Ik dacht aan klasse D (Connections werkt via Avis). Maar ik moet ook wel wat naar de miles/gallon kijken neem ik aan?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Persoonlijk zou ik minstens een full size nemen (cat. e FCAR). Zelfs met dit type wagen zat onze koffer goed vol met 2 valiezen, frigobox, liters water, rugzakken, ...
En meestal zijn dit ook aangename wagens die vlot rijden. De onze was een 3.5L, dus zeer netjes, maar ja, die verbruikt waarschijnlijk meer dan één van cat. d.
Btw, ik vind trouwens echt raar dat de volgorde in SUV intermediate - standard - full size is. Ik zou denken dat intermediate ergens tussen de 2 zit

Btw, ik vind trouwens echt raar dat de volgorde in SUV intermediate - standard - full size is. Ik zou denken dat intermediate ergens tussen de 2 zit

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ik had jouw verhaal wel begrepen over model 2010, maar mijn vraag is nog niet beantwoord. WAAR gaf Hertz dat aan? Ik kan het nl. niet vinden op de site van Hertz.Dikkie schreef: Wellicht vandaar dat Hertz aangaf dat het 2010 model een klasse hoger is geworden.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik wil een auto ophalen in NYC en inleveren in Boston. Ik heb zo eens wat sites van wat aanbieders geprobeerd, maar WAT een dropoff kosten, niet normaal...
Vaak >200 dollar, dat is met iets te gortig. Er moeten toch aanbieders zijn die geen dropoffkosten rekenen voor dat stukje? Ik bedoel, in California zijn er ook genoeg steden waar tussen je geen dropoffkosten betaalt, ws. omdat het een drukke route is voor huurauto's heen en weer.
Mijn vraag: iemand een gouden tip voor me w.b. het minimaliseren/omzeilen van deze kosten?
Vaak >200 dollar, dat is met iets te gortig. Er moeten toch aanbieders zijn die geen dropoffkosten rekenen voor dat stukje? Ik bedoel, in California zijn er ook genoeg steden waar tussen je geen dropoffkosten betaalt, ws. omdat het een drukke route is voor huurauto's heen en weer.
Mijn vraag: iemand een gouden tip voor me w.b. het minimaliseren/omzeilen van deze kosten?
Het verbruik is toch niet relevant in 'n land waar de benzine zo spotgoedkoop is?Vale schreef:Iemand?Vale schreef: En wat is de minimum klasse dat je best neemt wanneer je toch best lange ritten gaat maken? Ik dacht aan klasse D (Connections werkt via Avis). Maar ik moet ook wel wat naar de miles/gallon kijken neem ik aan?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
PGT schreef:Ik wil een auto ophalen in NYC en inleveren in Boston. Ik heb zo eens wat sites van wat aanbieders geprobeerd, maar WAT een dropoff kosten, niet normaal...
Dan kom je terecht bij AVIS via usareisen.de, die berekenen geen drop-off kosten tussen New York luchthavens en Boston luchthaven, dit staat er:
Keine Einweggebühren werden erhoben
Bei einer Entfernung ziwschen Übernahme- und Rückgabestation bis 99 Meilen
Innerhalb der Staaten Florida und Kalifornien.
Bei Übernahme in Kalifornien und Rückgabe in Arizona, Nevada, Oregon oder Washington State
Bei Übernahme Nevada und Rückgabe in Kalifornien
Zwischen den Flughafenstationen Boston, Hartford, New York (JFK+LGA), Newark, Philadelphia, Baltimore und Washington D.C. (IAD+DCA)
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is mijn stelregel ook.elninjoo schreef:Het verbruik is toch niet relevant in 'n land waar de benzine zo spotgoedkoop is?

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen september via usareisen een Equinox geboekt. Toen we in Washington de auto gingen ophalen werd daar ook gezegd dat de Equinox in 2010 in een hogere klasse zou vallen. Als we de Equinox mee wilden, moesten we bijbetalen. Ik heb nog aangegeven dat het nog geen 2010 was maar de man was niet voor reden vatbaar.Dikkie schreef: Wellicht vandaar dat Hertz aangaf dat het 2010 model een klasse hoger is geworden.
We waren eigenlijk ook te moe om een behoorlijke discussie te starten en waren blij met de Ford Escape die we mee kregen.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben ze niet gezegd dat de 2010 Equinox (het nieuwste model dat volgens mij afgelopen juni al op de markt kwam in Amerika) in de hogere klasse zou vallen ipv in 2010? Babylonische spraakverwarring?Reny schreef:Toen we in Washington de auto gingen ophalen werd daar ook gezegd dat de Equinox in 2010 in een hogere klasse zou vallen. Als we de Equinox mee wilden, moesten we bijbetalen. Ik heb nog aangegeven dat het nog geen 2010 was maar de man was niet voor reden vatbaar

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht