Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen reserveren in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
melle18
Amerikafan

Re: Stoelen reserveren in het vliegtuig

Bericht door melle18 »

:lol: ja dan lukt het natuurlijk sowieso niet.

Ik heb mijn post aangepast want die suggereerde dat je altijd bij nwa moet zijn als je klm hebt geboekt. Dat is natuurlijk alleen als het een nwa-operated vlucht is...
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ATL-LVS zal operated by Delta zijn met een KL codeshare nummer. De NW website zal trouwens binnenkort ook verdwijnen, de laatste fases van de merger tussen DL en NW zijn in gang. Nog even en NW zal overal verdwenen zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Iris_1982 schreef:Overigens zegt zo'n stoelkeuze ook niet alles
tot 2 keer toe hadden wij vorige zomer blijkbaar een ander toestel waardoor rij 36 niet de rij was met de extra beenruimte, maar dat was opeens rij 35 geworden.
Zaten we dus 1 rij naar achteren maar waren we wel onze beenruimte kwijt. Dit terwijl we op het seatplan onze stoelen hadden aangeklikt. Gebeurde zowel op de heen- als de terugweg.
Dat moet je goed in de gaten houden door regelmatig je boeking te checken.

ik keek vorige week toevallig even op mijn boeking en toen bleken twee van onze vluchten ineens met een ander toestel uitgevoerd te worden. Niet zo heel erg, we hebben nu een 767 i.p.v. een 757 van Philadelphia naar Amsterdam dus een groter toestel.
Maar omdat ze dezelfde stoelnummers aangehouden hadden zaten we ineens niet meer naast elkaar maar zat er een gangpad tussen.
En op de binnenlandse vlucht zaten we ineens op een hele ongunstige plaats. Ik kon gelukkig mijn stoelen zelf wijzigen (had via Cheaptickets geboekt) en er was nog voldoende plaats dus nu hebben we weer mooie plaatsen.
Maar ik ga het nog heel regelmatig checken voor we op reis gaan.

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:ATL-LVS zal operated by Delta zijn met een KL codeshare nummer. De NW website zal trouwens binnenkort ook verdwijnen, de laatste fases van de merger tussen DL en NW zijn in gang. Nog even en NW zal overal verdwenen zijn.
Over twee weken om precies te zijn. Dan worden de systemen van DAL en NWA volledig geintegreerd.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd, ik las dat de reserveringssytemen nu al één zouden moeten zijn. Bij nwa.com gaat op 1 februari de stekker er uit.. Op zich jammer, aangezien de site van NWA technisch gezien beter is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Er staat dus echt 'uitgevoerd door KLM' maar ik denk ook dat dat Delta wordt of zo.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ja dat zal een fout zijn, naar mijn weten vliegt de KLM geen binnenlandse routes in de VS en zeker niet via ATL, wat Delta's main hub is. Ik heb nog even op de site van KLM gekeken en daar staat bij alle vluchten die via ATL gaan dat AMS-ATL door KLM is en ATL-LVS met Delta :)
Clint's Thoughts
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Hier kan ik ook mooi een vraag van mij plaatsen,
Ik heb in december online geboekt bij klm. Ik heb naar mijn weten mijn e-ticket al binnen. Heen vlieg ik met klm terug met Delta. Ik kon alleen mijn stoel vastleggen bij delta. Ik begreep dat het bij klm pas 90 dagen van te voren kan. Maar als ik dat wil doen hoe moet ik het dan doen? Ben niet zo goed hierin :oops: Want is de eerste keer dat ik het zelf moet doen.
Alvast bedankt.

Iris
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Staat 90 dagen van te voren automatisch bij "manage mijn boeking" Iris of als je Flying Blue hebt staat het automatisch ook in dat account.
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Dikkie schreef:Staat 90 dagen van te voren automatisch bij "manage mijn boeking" Iris of als je Flying Blue hebt staat het automatisch ook in dat account.
Ja flying blue heb ik in bezit. Dus als ik dan inlog komt het er vanzelf te staan als ik die vlucht aanklik?
Bedankt!
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

vana schreef:
Iris_1982 schreef:Overigens zegt zo'n stoelkeuze ook niet alles
tot 2 keer toe hadden wij vorige zomer blijkbaar een ander toestel waardoor rij 36 niet de rij was met de extra beenruimte, maar dat was opeens rij 35 geworden.
Zaten we dus 1 rij naar achteren maar waren we wel onze beenruimte kwijt. Dit terwijl we op het seatplan onze stoelen hadden aangeklikt. Gebeurde zowel op de heen- als de terugweg.
Dat moet je goed in de gaten houden door regelmatig je boeking te checken.

ik keek vorige week toevallig even op mijn boeking en toen bleken twee van onze vluchten ineens met een ander toestel uitgevoerd te worden. Niet zo heel erg, we hebben nu een 767 i.p.v. een 757 van Philadelphia naar Amsterdam dus een groter toestel.
Maar omdat ze dezelfde stoelnummers aangehouden hadden zaten we ineens niet meer naast elkaar maar zat er een gangpad tussen.
En op de binnenlandse vlucht zaten we ineens op een hele ongunstige plaats. Ik kon gelukkig mijn stoelen zelf wijzigen (had via Cheaptickets geboekt) en er was nog voldoende plaats dus nu hebben we weer mooie plaatsen.
Maar ik ga het nog heel regelmatig checken voor we op reis gaan.

Marjon
Het gekke was dus dat ik het tot op de dag voor vertrek nog had gechecked.
Toen ik online ging inchecken uiteraard

Maar toen hadden we dus alsnog tot 2 keer toe dat rij 36 ineens rij 37 bleek te zijn.....tsja, daar doe je dan ook niks meer aan.
Het blijft toch altijd maar weer de gok dat je ook daadwerkelijk de stoelen hebt, die je online hebt aangevinkt helaas.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ach Iris, onze vlucht is deze week weer veranderd.
We vliegen nu heen met Continental met een 767 i.p.v. een 777.
Ik had de vlucht speciaal uitgezocht omdat het met een 777 was :evil: Gelukkig zitten we nog wel naast elkaar en hebben we een eigen schermpje, hoewel met veel minder kanalen.
Ik ben benieuwd hoeveel keer het nog gaat veranderen voor we vertrekken.

Marjon
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja het is wel vervelend he? Je kunt eigenlijk niks meer boeken zonder dat het toch minstens 1 keer veranderd wordt
Onze vluchten voor NY zijn ook alweer 1 keer gewijzigd...gelukkig niks ernstigs (10 minuten eerder weg en 20 minuten later terug geloof ik), maar als je tijden of het toestel compleet wordt omgegooid vind ik dat toch wel lichtelijk irritant.

nou ja, maar niet druk om maken..je kunt er toch niks aan veranderen :)
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

En als dan de overstaptijd in mijn geval bijvoorbeeld verkort wordt naar 1 uur 45 min in Houston is dat helemaal balen. Volgens Continental zou 55 minuten genoeg zijn :shock:
Lijkt me niet als ik verschillende posts zo lees. gelukkig voor ons gaan er wel elke 2 uur vliegtuigen van Houston naar LAX maar ik heb liever het van te voren goed geregeld dan dat we op Houston van alles moeten gaan regelen
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hadden wij ook een keer
En toen had ons toestel vanuit LA ook nog 1 uur vertraging
Daar ging dus onze aansluiting op Cincinnati, dachten we.....

Bleken ze het toestel een uur aan de grond gehouden te hebben (onvoorstelbaar) voor in totaal 8 personen uit ons vliegtuig!!
Komen we daar aanrennen, zegt die stewardess: "your seats have been given away....."
Dus wij dachten: "ahhh neeee!!!"
Zegt ze: "So you're now flying business class" :mrgreen:

En onze koffers lagen ook nog eens gewoon op de band toen we op Schiphol kwamen....hoe dat voor elkaar gekregen is is me nog steeds een raadsel aangezien wij echt binnen 5 minuten van t ene, het andere vliegtuig ingerend zijn.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

vana schreef: We vliegen nu heen met Continental met een 767 i.p.v. een 777.
Ik had de vlucht speciaal uitgezocht omdat het met een 777 was :evil: Gelukkig zitten we nog wel naast elkaar en hebben we een eigen schermpje, hoewel met veel minder kanalen.

Die 767-400 van Continental is een mooi toestel hoor Marjon, en het IFE is een behoorlijk uitgebreid systeem met ook spelletjes en zo, het is misschien ietsje minder dan in de 777 van Continental, maar veel uitgebreider dan het simpele systeem zoals dat bv. in de 777 van United zit.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Iris,

Als dat bij ons ook gebeurt, heb ik er zeker vrede mee :wink:
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Harry schreef:
Die 767-400 van Continental is een mooi toestel hoor Marjon, en het IFE is een behoorlijk uitgebreid systeem met ook spelletjes en zo, het is misschien ietsje minder dan in de 777 van Continental, maar veel uitgebreider dan het simpele systeem zoals dat bv. in de 777 van United zit.
Bedankt Harry, je hebt me weer gerustgesteld.

Marjon
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

En mij! Ik zou zowel heen als terug AMS-IAH doen met een Continental 777 en nu dus met een 767-400
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

We hebben dit weekend onze vlucht geboekt met Continental voor september. Van zodra we ons reservatienummer hadden hebben we ingelogd en geprobeerd onze stoelen vast te leggen. Voor onze 2 vluchten op de heenreis was dit geen probleem. Voor de 2 vluchten van de terugreis konden we wel stoelen aanduiden, maar telkens we de andere vlucht selecteerden verdwenen de nummers uit onze selectie. Raar! Ik heb ook eens geprobeerd om een nieuwe vlucht te boeken en bij de terugreis een andere klasse en ander vertrekuur te kiezen, maar daar kan ik de stoelen ook niet bij vastleggen. Is dit nog te vroeg misschien voor 17 september? Ik zie nochtans dat er al een aantal stoelen geselecteerd zijn. :|
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer