Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Walnic: LA - SF (ZW) Eerste camperreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Judith.e
Amerika-ontdekker

Re: Morgen komt onze droom uit !!

Bericht door Judith.e »

Wij zitten nu ook in Amerika (al een week, de tijd vliegt) en dit is ook onze eerste keer. Het is geweldig. Wat een prachtig land. Ik wens jullie ook een fijne vakantie toe.

Groetjes,
Judith
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste camperreis, graag route-advies

Bericht door Walnic »

Hallo allemaal,
Het eerste deel van onze reis zit er al weer op en is tot nu toe mede dankzij al jullie tips fantastisch geweest. Vandaar dat ik jullie een kleine update wil geven. We zijn begonnen in Los Angeles, daar 1 dag rondgereden en de hoogtepunten gezien en 1 dag naar Universal Studio's geweest. Vooral dit laatste vonden de kinderen erg leuk. Was wel blij dat we een FOL-pas hadden, nu hebben we alles kunnen zien wat we wilden, sommige dingen zoals Simpson Ride zelfs 2x. Daarna doorgereden naar Grand Canyon, wat is dat indrukwekkend als je het voor de eerste keer ziet. Helaas was 1 van de kinderen ziek, zodat we niet zoveel hebben kunnen lopen als we wilden, maar dat deed niets af aan al dat moois. We zaten ook prima op Trailer Village, ideaal zo met de shuttle bus overal naartoe en de camper kunnen laten staan. We zaten gelijk met Barack Obama in GC, maar daar hebben we niet veel last van gehad. Wel 'smorgens Air Force One over zien vliegen, was wel leuk.
Na GC zijn we in 2 dagen naar Page gereden. Hier hebben we Horseshoe Bend, Lower Antilope Canyon en de Glen Canyon Dam gezien. Eigenlijk hadden we nog wel langer in Page willen blijven, een tocht over de Colorado langs Horseshoe Bend lijkt me ook wel wat, ik moet waarschijnlijk toch nog eens terug. Antilope Canyon was prachtig, de kids vonden vooral het klimmen en de smalle gangetjes erg leuk. Ik was wel blij dat we 's morgens als 1e naar Horseshoe Bend zijn gegaan, had die wandeling terug niet graag midden op de dag in de bloedhete zon gemaakt. In Antelope Canyon was het tenminste lekker koel. Al moest je daar ook teruglopen door de zon, maar alles beter dan regen.
Vandaag zijn we aangekomen in Moab. We hebben veel geluk, vrijdagmiddag kunnen we nog mee op de Fiery Furnace Walk, was liever 's morgens gegaan, maar dit was de enige tijd die nog open was. Morgen gaan we raften met Tag-a-long, dat lijkt ons ook erg leuk. Hopelijk staat er nog wat water in de rivier. Vanmiddag appelgebak gegeten bij Twin Rock Café in Bluff, op aanraden van dit forum. De kinderen zaten erom te vechten, zo lekker vonden ze het. De rest van het eten is daar ook goed, we hebben lekker geluncht. De porties hier in Amerika zijn zo groot, dat je de rest van de dag bijna niets meer hoeft te eten. :lol:
Kortom, we hebben het hier prima en ik weet bijna zeker dat ik in de toekomst weer terug ga. Ik zal jullie verder op de hoogte houden.
Alvast bedankt voor alle tips die we tot nu toe hebben kunnen gebruiken.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuk allemaal!

Wij hebben destijds ook een raft tripje met Tag-a-long gedaan en dat is ons goed bevallen. Prachtige omgeving en vlotte gidsen. De rivier was wel wat 'flauwtjes' dat jaar dus het was meer een float dan een raft, maar toch de moeite waard.

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Walnic
Amerikafan

Bedankt voor alle tips

Bericht door Walnic »

Afgelopen zondag zijn wij teruggekomen van onze 1e Amerika-reis en die is in 1 woord fantastisch geweest. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Eigenlijk alles wat we wilden doen, paardrijden, raften, Fiery Furnace Walk enz. hebben we kunnen doen. :dance:
Dit was eigenlijk niet mogelijk geweest dankzij dit fantastische forum. De vele tips die hier gegeven worden, reisverslagen die je kan lezen, vragen die je kan stellen over allerlei (soms domme) zaken, dit alles heeft ons een te gekke tijd bezorgd. Ik wil jullie dan ook allemaal ontzettend bedanken voor alle voorpret die ik de afgelopen maanden heb gehad.
Ik wil speciaal Monique bedanken voor al haar tips over de camper en Road Bear. Eén ding weet ik zeker,ik ga zeker een keer terug. Ik weet nog niet wanneer of waarheen, maar dat ik ga, is een feit.
Ik denk dat jullie allemaal met al je amerika-kennis niet beseffen, wat voor een hulp jullie voor leken zoals wij zijn. Bedankt!!! :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Bedankt voor alle tips

Bericht door nieuwenoord »

Goed om te horen dat je wat aan mijn adviezen hebt gehad. Graag gedaan, ik heb jullie verslag met plezier gevolgd :D
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Walnic schreef:Het is een tijdje stil geweest vauit ons, ben druk bezig geweest met het uitzoeken en boeken van campings. De meesten liggen nu vast, alleen Page kunnen we nog niet te pakken krijgen. We krijgen ook geen reactie op de fax. Morgen is de grote dag, dan proberen we een plek te krijgen in Yosemite. Om 16.00 uur zitten we klaar met 4 pc's met ieder 2 open velden, hopelijk lukt het dan. Misschien kunnen jullie voor ons duimen.
Groetjes Nicole
Hoi Nicole,

Ik las dit bericht van vorig jaar. Ik begrijp dat het lastig is om voor Yosemite te reserveren, maar kan je uitleggen waarom je 4 pc's elk met 2 open velden hebt gebruikt? Wat is het nut daarvan?

Groetjes,

Tjaco
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Walnic: LA - SF (ZW) Eerste camperreis

Bericht door Martin & Marianne »

Campingplaatsen zijn schaars en worden 5 maanden op de 15e van de maand uitgegeven. Je moet er dan snel bij zijn, en hoe meer schermen je open hebt staan, hoe meer kans je hebt. Misschien aardig om op 15 februari te gaan oefenen. Je moet je ook registreren geloof ik. Ik heb net in een ander topic de link naar de NPS-site gegeven.

Marianne
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Tjaco,
Wij hadden zoveel computers openstaan omdat de plekken echt wegvliegen. Je gelooft je ogen niet als je dat ziet. Wij hadden dus 8 plekken waar we voor konden reserveren, je moet binnen een kwartier beslissen of je je optie vast wil leggen, dus bij meerdere opties kan je er een paar laten vallen. Om precies 16.00 uur zaten wij klaar, alles ingevuld, we hoefden alleen nog maar op de knop reserveren te drukken. Zelfs toen zaten er al enkele plekken vol. Mensen van over de hele wereld zitten op precies hetzelfde moment klaar om te boeken, dus is snelheid en zoveel mogelijk opties belangrijk. Wij konden dankzij dit onze 1e keus boeken. Registreren kun je al van tevoren doen, dan kost je dat op het moment zelf geen tijd. Eigenlijk is het net een sport, je voelt je echt een overwinnaar als je een plek hebt kunnen boeken. :D
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Hoi Nicole en Marianne,

Laat me even kijken of ik het goed begrijp. Voorwerk is ten eerste je registreren. Dan kies je dus ook al van te voren welke plekken je wilt hebben. Dan vul je op de 15e voor 16.00 uur deze voorkeur per open veld al helemaal in. En dan voor elke plek een apart werkblad en dan maar hopen dat een van die acht plekken (of hoeveel je dan ook open hebt staan) nog vrij is. Wanneer er dan meer beschikbaar zijn dan kan je die anderen niet accepteren binnen het kwartier dat je noemt. Dus het nut van de meerdere computers en de open velden is dat je zo voor meerdere plekken meteen kunt aanvragen. Begrijp ik dat goed ???

Wow, dat lijkt me inderdaad een soort sport ja. :roll: Ik denk dat ik inderdaad 15 februari maar eens ga oefenen. Goed voorstel Marianne.... :idea:
Laatst gewijzigd door hekkie op 21 jan 2010, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Je hebt het prima begrepen Tjaco. Probeer het maar eens,dan begrijp je meteen wat iedereen bedoelt. Laat maar horen of het gelukt is met reserveren. Succes. Het is wel echt de moeite waard. Wij stonden op North pines, een prachtige plek aan de rivier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer