Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gerrito: Van West naar Oost

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gerrito
Amerika-newbie

Reis Gerrito: Van West naar Oost

Bericht door Gerrito »

Hallo

Wij (een groep van 4) gaan volgend jaar een traject afleggen met start in Californië (San Francisco) en als eindbasis New York City. Dit traject zal sowieso 8000 km bevatten (gezien de dingen die wij willen zien). Tel daar nog max 1000 km bij die er nog bij kunnen komen en ik klok af op 9000 km. We hebben hiervoor 25 dagen de tijd. Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden. Is dit haalbaar of overschatten wij ons zelf (rekening houdend met een gezonde mix van vrije tijd/tijd om dingen te doen/bezichtigen en rijden)? Wij zijn met drie chaufeurs en zijn bereid soms eens een dagje goed veel kilometers door te rijden. Wat is jullie mening?

Groeten Gerrit
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van West naar Oost

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Gerrit,

Je kunt prima in die tijd van west naar oost reizen, maar of je dan iets ziet, is maar de vraag. Wat willen jullie allemaal zien? Ik kan me voorstellen dat de meeste dingen in het westen en in het oosten liggen, dus misschien is een vlucht van west naar oost ook een mogelijkheid.
Wij hebben zelf een reis van oost naar west op het oog en willen daar 5 weken voor uittrekken, maar eigenlijk is dat te kort - en dat terwijl wij veel dingen overslaan omdat we er al eerder geweest zijn. Zie dit topic voor onze route.

Marianne
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Heb je al een lijstje van steden/parken die je wil zien? Want technisch gezien kan je gemakkelijk 9000 km rijden op 25 dagen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In amerika kan je 1500 km per dag afleggen op de interstate als je wilt. Dat is wel een lange dag maar ik heb dat in het verleden wel gedaan maar leuk is dat niet :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk ook dat je eerst eens een route moet uitstippelen (niet in grote lijnen zoals je nu gedaan hebt) en per dag eens aangeeft wat je zou willen zien of waar je naartoe wilt rijden. Je komt er op die manier al gauw genoeg achter of het haalbaar is of niet. Enkel de afstand in die periode zal wel haalbaar. Zelf heb ik wel eens 10.765 km afgelegd in 30 dagen tijd in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Riverdale27
Amerika-newbie

Re: Reis Gerrito: Van West naar Oost

Bericht door Riverdale27 »

Dag iedereen, ik ben een van Gerrito's reismakkers,

Ik zal hier efkes proberen de route die we (min of meer) uitgestipeld hebben tot nu toe neer te schrijven:

13 juli : aankomst Chicago + Chicago verkennen
14 juli : Chicago verkennen
15 juli : Chicago verkennen
16 juli : vroege vlucht naar San Francisco + San Francisco verkennen
17 juli : San Francisco verkennen + auto ophalen + spullen kopen voor de autorit
18 juli : vroeg vertrek naar Yosemite NP en daar overnachten
19 juli : activiteiten in Yosemite en daar overnachten
20 juli : vroeg vertrek naar Monterey en in de late namiddag beginnen aan Highway 1 richting LA, tussendoor ergens op het strand camperen (goed idee?)
21 juli : doorrijden naar Santa Barbara en daar overnachten
22 juli : doorrijden naar LA en daar overnachten
23 juli : dagje LA en in de avond door naar Olancha (stadje net voor Death Valley waar we ergens in een Motel kunnen overnachten)
24 juli : van Olancha, door Death Valley NP, naar Las Vegas, overnachten in Vegas
25 juli : Las Vegas verkennen en overnachten in Vegas
26 juli : vroeg vertrek naar Grand Canyon en daar overnachten

Ok en nu even een kort intermezzo :D. Hier zitten we dus met wat onduidelijkheid over wat een mogelijk goed plan is. Momenteel hebben we twee plannen:

1) We gaan naar de Grand Canyon North Rim, daarna naar Monument Valley, en daarna naar Flagstaff en Phoenix
2) We gaan naar de Grand Canyon South Rim, en gaan niet langs Monument Valley, en na de GC gewoon door naar Flagstaff en Phoenix

Het nadeel van plan 1 is dat het 500km extra is. Bovendien hebben we geen idee of de North Rim even mooi is als de South Rim. Wat ook nog belangrijk is, is dat we een helicopter vlucht door de Canyon willen doen. Gaat dat vanuit de North Rim, South Rim, of gewoon een nabijzijnde stad zoals Flagstaff of Vegas? Ik heb enkel nog maar vluchten vanuit Vegas gevonden.

27 juli : hangt af van het bovenstaande, ofwel eerst naar Monument Valley, dan ook nog langs de Arizona Meteor Crater en 's avonds richting Flagstaff om te overnachten
27 juli : of het alternatief, na onze overnachting in de GC, meteen door naar Phoenix, met een tussenstop in Flagstaff
28 juli : Apache Trail in Phoenix en de lange lange rit naar San Antonio, TX, of Houston, TX

(vanaf nu wordt de route iets minder gepland, zover zijn we nog niet geraakt met exacte planning)

Vanaf nu zijn we van plan de volgende steden te bezoeken:

- Houston
- New Orleans
- Memphis
- Nashville
- Washington
- Philladelphia
- New York

Vlucht naar Brussel: 14 augustus om 20u00 lokale tijd

Wat denken jullie hiervan? Onze geplande deel vind ik persoonlijk vrij strak uitzien. We hebben genoeg tijd om de mooiste dingen te verkennen, maar moeten uiteraard the road hitten. Zijn er dingen die we niet bezoeken en die jullie absolute musts vinden? Monument Valley opnemen of laten vallen wegens teveel omweg?

Ter ondersteuning, hier twee plannetjes van ons bezoek aan het Westen, tot en met de Apache Trail na Phoenix. De eerste is MET Monument Valley, de tweede ZONDER.

Routekaart 1

Routekaart 2
Laatst gewijzigd door markro op 03 jan 2010, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te grote routekaarten omgezet in een link.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zou een minder zigzaggende route gaan bedenken. Je zult altijd dingen moeten laten liggen voor een volgende keer en kiezen wat je echt wilt, maar dit gaat zo teveel tijd op de weg kosten. Je kunt veel beter wat minder dingen goed bekijken en dan teveel willen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Realiseer je wel dat Olancha maar zeer beperkte lodging heeft. Er zijn twee ranch motels links van de weg (vanuit het zuiden gezien) en in Cartago nog een kleiner motel. Je kunt je beter richten op Ridgecrest, dat is een grotere plaats met meer voorzieningen. En nog mooier is overnachten in DV zelf, maar dan blijft er nauwelijks tijd voor LA over.
Voor een eerste reis zou ik Grand Canyon South Rim kiezen
Johan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Riverdale27 schreef:Dag iedereen, ik ben een van Gerrito's reismakkers,

Ik zal hier efkes proberen de route die we (min of meer) uitgestipeld hebben tot nu toe neer te schrijven:

13 juli : aankomst Chicago + Chicago verkennen
Dit is iets anders dan beginnen in San Francisco zoals Gerrito schreef. :?: Ik zou Chicago overslaan en in SF of in LA (minder zigzaggen) beginnen.
Riverdale27 schreef: 1) We gaan naar de Grand Canyon North Rim, daarna naar Monument Valley, en daarna naar Flagstaff en Phoenix
2) We gaan naar de Grand Canyon South Rim, en gaan niet langs Monument Valley, en na de GC gewoon door naar Flagstaff en Phoenix

Het nadeel van plan 1 is dat het 500km extra is. Bovendien hebben we geen idee of de North Rim even mooi is als de South Rim. Wat ook nog belangrijk is, is dat we een helicopter vlucht door de Canyon willen doen. Gaat dat vanuit de North Rim, South Rim, of gewoon een nabijzijnde stad zoals Flagstaff of Vegas? Ik heb enkel nog maar vluchten vanuit Vegas gevonden.
Ik denk dat ik voor de South Rim zou kiezen, zeker als je een helicoptervlucht wilt maken, dat kan namelijk vanaf Tusayan, bij de SR.
Riverdale27 schreef:Vanaf nu zijn we van plan de volgende steden te bezoeken:

- Houston
- New Orleans
- Memphis
- Nashville
- Washington
- Philladelphia
- New York

Vlucht naar Brussel: 14 augustus om 20u00 lokale tijd
Ik tel voor het stuk tot aan de GC 13 dagen. Dat betekent dat je voor dit stuk nog 12 dagen hebt. Is dat niet wat heel erg krap? Ik zou iets overslaan en voldoende tijd voor het westen nemen, eventueel in combinatie met een paar dagen New York en/of Washington.

Marianne
Riverdale27
Amerika-newbie

Bericht door Riverdale27 »

Alle vluchten zijn al geboekt, we kunnen dus niet Chicago overslaan ofzo... Helaas
The Deep South is voor mij echt wel een must (grote bluesfan), dus daar wil ik zeker Memphis en enkele bluesstadjes niet overslaan, maar die bezoeken zijn toch maar kort eigenlijk...
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Riverdale27 schreef:Dag iedereen, ik ben een van Gerrito's reismakkers,

Ok en nu even een kort intermezzo :D. Hier zitten we dus met wat onduidelijkheid over wat een mogelijk goed plan is. Momenteel hebben we twee plannen:

1) We gaan naar de Grand Canyon North Rim, daarna naar Monument Valley, en daarna naar Flagstaff en Phoenix

500 km is erg veel tijd. Ik ben nog nooit op de North Rim geweest, maar ik weet wel dat ik Monument Valley voor geen goud had willen missen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer