Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
torenhoge telefoonrekening
torenhoge telefoonrekening
Hallo,
Wie heeft ervaring met toren hoge telefoon rekeningen?
Ik heb gebeld met een vaste telefoon vanuit Santa Rosa naar een vaste telefoon in Nederland.
Ik moets even 6 dollar per minuut betalen.
Ik krijg nu de rekening pas 5 maand later van de mensen waar ik gelogeerd heb.
Kan mij iemand vertellen of dit normale prijzen zijn? Ik krijg een beetjes het gevoel dat ik genaait word.
Ik heb gebeld met een vaste telefoon vanuit Santa Rosa naar een vaste telefoon in Nederland.
Kan mij iemand vertellen of dit normale prijzen zijn? Ik krijg een beetjes het gevoel dat ik genaait word.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: toren hoge telefoon rekening
Dat is best wel veel ja, ik betaal namelijk met m'n Belgische gsm en simkaart maar iets meer dan 1 EUR per minuut als ik in de USA ben...
Mobil in normaal gesproken duurder als van vast naar vaste telefoon. Dus dan zouden die 6 dollars niet kloppen.
Wie heeft er ervaring met het bellen van the USA naar Nederland? En wat de kosten zijn van de vaste telefonie?
Wie heeft er ervaring met het bellen van the USA naar Nederland? En wat de kosten zijn van de vaste telefonie?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kun je geen specificatie van deze mensen krijgen? Zullen ze toch makkelijk moeten kunnen overleggen. Wellicht zitten ze bij een 'dure provider' maar dan weet je in ieder geval of het terecht is dat ze jou $ 6 p/m in rekening brengen.
Normaal gesproken is het niet zo duur is mijn ervaring.
Roland
Normaal gesproken is het niet zo duur is mijn ervaring.
Roland
- DixieChick
- Amerika-expert
Als je geen internationaal "plan" hebt bij je telefoonrekening kan het anders best wel duur uitpakken. De eerste keer dan schoonmama naar Duitsland belde had ze ook nog geen speciaal internationaal abbonement, en toen ze na het gesprek haar provider belde, kostte dat gesprek van misschien 20 mins wel $75 dollar. Ze heeft toen meteen een international plan genomen, en heeft het kunnen "backdaten" zodat dat eerste gesprek er ook al onder viel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, dat zou weleens het geval kunnen zijn. Je moet bij de meeste vaste lijntelefoonmaatschappijen een bepaald plan kiezen. Als je dan nooit naar het buitenland belt, is het natuurlijk onzin om het duurdere internationale plan te kiezen. Wel een beetje dom van die mensen om zich niet te realiseren, dat jouw telefoontjes dan flink duur zouden worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik betaal 2 cent per minuut naar nederland.
6 dollar per minuut is mogelijk zonder plan maar ik vind dat die mensen jou wel even hadden mogen vertellen dat dat het geval was (tenzij het een oud seniel mensje was die dat echt niet kon weten)
6 dollar per minuut is mogelijk zonder plan maar ik vind dat die mensen jou wel even hadden mogen vertellen dat dat het geval was (tenzij het een oud seniel mensje was die dat echt niet kon weten)
-
- Amerika-ontdekker
Vraag voor een kopie van de rekening.Margje schreef:Hallo,
Ed Smeets
- Bandido
- Amerika-expert
Het is inderdaad helaas niet ondenkbaar. Ik gebruik een belkaart waardoor ik iets van $0.01 per minuut betaal en zoals gezegd kunnen de verschillen groot zijn. Ik zou inderdaad ook even om de rekening vragen als je twijfelt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dit is waarschijnlijk het geval geweest. Dat hebben wij ook een keer gehad toen we van de ene naar de andere provider gingen.Petra/VS schreef:Inderdaad, dat zou weleens het geval kunnen zijn. Je moet bij de meeste vaste lijntelefoonmaatschappijen een bepaald plan kiezen. Als je dan nooit naar het buitenland belt, is het natuurlijk onzin om het duurdere internationale plan te kiezen. Wel een beetje dom van die mensen om zich niet te realiseren, dat jouw telefoontjes dan flink duur zouden worden.
Dora
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
$4-7 is gemiddeld als je geen internationaal plan hebt. Abonnementen hebben meestal verschillende tarieven voor lokaal (meestal gratis), regionaal (in-state - wat vaak duurder is dan inter-state), long-distance (inter-state), en internationaal.
Overigens is de kans vrij groot dat als je met Customer Service belt (gratis, in tegenstelling tot NL...) en het probleem uiteenzet (en je spijt betuigd) dat ze het bedrag zullen vergeven of verlagen. Dat werkt vrijwel altijd.
Overigens is de kans vrij groot dat als je met Customer Service belt (gratis, in tegenstelling tot NL...) en het probleem uiteenzet (en je spijt betuigd) dat ze het bedrag zullen vergeven of verlagen. Dat werkt vrijwel altijd.
Re: torenhoge telefoonrekening
Dat werkte bij ons ook inderdaad. We konden met terugwerkende kracht een internationaal plan nemen. Zien of de gastouders daar ook achteraan willen bellen. Een internationaal plan kost wel een paar dollar extra per maand ($4 ofzo).en het probleem uiteenzet (en je spijt betuigd) dat ze het bedrag zullen vergeven of verlagen. Dat werkt vrijwel altijd.
Dora
Als ik van een landlijn naar NL bel, gebruik it altijd 10 10 987. Je draait dit nummer voor het telefoonnummer en dan kost het maar $.06 per minuut naar Europa.
http://www.1010987.com/faq.html
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Google Voice kost maar 2 cent ($) per minuut (van de VS naar NL).Joke schreef:Als ik van een landlijn naar NL bel, gebruik it altijd 10 10 987. Je draait dit nummer voor het telefoonnummer en dan kost het maar $.06 per minuut naar Europa.
En voor een volgende keer, als je op visite bent of gaat en moet/wil/mag bellen, zorg altijd dat je een telefoonkaart bij je hebt. Zodat je dit soort situaties voorkomt,ook al bel je lokaal.
Ik heb de grootste ruzies zien ontstaan binnen familie en vrienden vaak door telefoonrekeningen.
Ik heb de grootste ruzies zien ontstaan binnen familie en vrienden vaak door telefoonrekeningen.
Ik gebruik een simkaart van Ortel voor naar de states te bellen, kost iets van een 0,12 eurocent/minuut ...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kennelijk zit TO niet echt meer op een antwoord te wachten. Is sinds de dag dat de vraag gesteld werd, niet meer online geweest...
Vind het altijd wel prettig als men bij vragen en problemen uiteindelijk ook met een reactie komt hoe het afgelopen is.
Roland

Vind het altijd wel prettig als men bij vragen en problemen uiteindelijk ook met een reactie komt hoe het afgelopen is.
Roland