Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rover: Route 66
Reis Rover: Route 66
In september is het zo ver. Ik ga Route 66 rijden.
Ik heb de volgende planning in gedachte:
1 Brussel - Chicago
2 Chicago
3 Chicago, Illinois – Jolliet, Illinois 50 2
4 Jolliet, Illinois – Springfield, Illinois 172 4,5
5 Sprinfield, Illinois – St Louis, Missouri 160 4
6 St Louis, Missouri – Lebanon, Missouri 180 5,5
7 Lebabon, Missouri – Miami, Oklahoma 170 4,5
8 Miami, Oklahoma – Stroud, Oklahoma 145 4
9 Stroud, Oklahoma – Oklahoma City 65 1,5
10 Oklahoma City – Elk city 120 4,25
11 Elk City, Oklahoma – Amarillo, Texas 150 5
12 Amarillo, Texas – Santa Rosa, New Mexico 185 5
13 Santa Rosa, New Mexico – Alberquerque, New Mexico 120 2,5
14 Alberqerque, New Mexico – Gallup, New Mexico 170 4,5
15 Gallup, New Mexico – Flaggstaf, Arizona 200 5
16 Flaggstaff Arizona – Williams, Arizona (G C) 200 4
17 Williams, Arizona – Needles, California 215 5
18 Needles, California – San Bernardino, California 230 4,5
19 San Bernardino, California – Santa Monica, California 100 3
20 LA
21 LA
22 LA - LV
23 LV
24 LV - Brussel
*route aangepast
Is dit een beetje een realistische route? Achter de dage het aantal mijl en daarachter het aantal uur.
Ik wil zoveel mogelijk de Interstate mijden. Ik wil ook zo min mogelijk de overnachtingen vastleggen.
Verder heeft er iemand nog tips voor onderweg? Musea etc.
3 Stops die ik heb ingepland zijn Lincolns Home in Springfield, Meteor Crater en de Grand Canyon.
Ik heb de volgende planning in gedachte:
1 Brussel - Chicago
2 Chicago
20 LA
21 LA
22 LA - LV
23 LV
24 LV - Brussel
*route aangepast
Is dit een beetje een realistische route? Achter de dage het aantal mijl en daarachter het aantal uur.
Ik wil zoveel mogelijk de Interstate mijden. Ik wil ook zo min mogelijk de overnachtingen vastleggen.
Verder heeft er iemand nog tips voor onderweg? Musea etc.
3 Stops die ik heb ingepland zijn Lincolns Home in Springfield, Meteor Crater en de Grand Canyon.
Laatst gewijzigd door Rover op 11 feb 2010, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Rover: Route 66
Waarom ga je niet van Williams gelijk door naar Las Vegas en daarna naar San Bernardino/Santa Monica/L.A. en San Diego. Je kan dan van San Diego terug vliegen. Het zal dan wel niet meer helemaal de route 66 zijn, maar zo voorkom je heen en weer gerij en heb je meer tijd ter plaatse.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Inderdaad, van Williams naar Las Vegas en Grand Canyon is logischer.
Wij hebben ongeveer dezelfde indeling aangehouden (wel met Santa Fe ertussen, ook een aanrader), maar hebben zoveel mogelijk geprobeerd om de oude stukken terug te vinden en te rijden. Dat "tijdverlies" heb jij dan niet en ik vraag me af of je dan niet elke dag verder zal rijden dan je planning. Je mist ook wel wat hoor, als je de Interstate zoveel mogelijk probeert te volgen. Uitgestorven dorpjes, interessante kleine musea,... Tenzij het de bedoeling is dat je hiervoor de Interstate verlaat?
Op de grens met Ilinois en Missouri staat de Old Chain of Rocks Bridge. Het is een buiten gebruik gestelde brug met een bocht waar je nu op kan wandelen. Dat is toch een aanrader vind ik. Verder in Arizona heb je Two Guns, een verlaten dorp langs de Interstate. Ook een stop waard.
Ik neem aan dat je de overnachting in Clinton Oklahoma koppelt aan het Route 66 museum daar?
Ik weet niet of je veel tijd hebt uitgetrokken voor Oklahoma City? Dat was voor ons onverwacht een meevaller. Je hebt de site van de bomaanslag, maar ook Brick Town, een gerestaureerd oud industriegedeelte downtown met restaurantjes en zelfs een kanaaltje met bootjes. In september is het in Oklahoma City de State Fair. Als je in die periode er zou zijn, het is een geweldige Amerikaanse kermis, met varkensraces, geitshows, "best dressed cow contest" en andere
.
Een apart, maar leuk museum is het Barbed wire and Route 66 museum in McLean TX. De grootste collectie prikkeldraad ter wereld... Ik kijk vanavond nog eens in mijn reisverslag voor nog andere musea en interessante stopplekken. Jouw stops in Springfield en Meteor Crater hebben wij ook gedaan, en zijn de moeite waard.
Wij hebben ongeveer dezelfde indeling aangehouden (wel met Santa Fe ertussen, ook een aanrader), maar hebben zoveel mogelijk geprobeerd om de oude stukken terug te vinden en te rijden. Dat "tijdverlies" heb jij dan niet en ik vraag me af of je dan niet elke dag verder zal rijden dan je planning. Je mist ook wel wat hoor, als je de Interstate zoveel mogelijk probeert te volgen. Uitgestorven dorpjes, interessante kleine musea,... Tenzij het de bedoeling is dat je hiervoor de Interstate verlaat?
Op de grens met Ilinois en Missouri staat de Old Chain of Rocks Bridge. Het is een buiten gebruik gestelde brug met een bocht waar je nu op kan wandelen. Dat is toch een aanrader vind ik. Verder in Arizona heb je Two Guns, een verlaten dorp langs de Interstate. Ook een stop waard.
Ik neem aan dat je de overnachting in Clinton Oklahoma koppelt aan het Route 66 museum daar?
Ik weet niet of je veel tijd hebt uitgetrokken voor Oklahoma City? Dat was voor ons onverwacht een meevaller. Je hebt de site van de bomaanslag, maar ook Brick Town, een gerestaureerd oud industriegedeelte downtown met restaurantjes en zelfs een kanaaltje met bootjes. In september is het in Oklahoma City de State Fair. Als je in die periode er zou zijn, het is een geweldige Amerikaanse kermis, met varkensraces, geitshows, "best dressed cow contest" en andere

Een apart, maar leuk museum is het Barbed wire and Route 66 museum in McLean TX. De grootste collectie prikkeldraad ter wereld... Ik kijk vanavond nog eens in mijn reisverslag voor nog andere musea en interessante stopplekken. Jouw stops in Springfield en Meteor Crater hebben wij ook gedaan, en zijn de moeite waard.
Vliegtickets en auto zijn al geboekt. Ik wil bewust de route in 'één keer' rijden. Als ik vanaf Williams naar Las Vegas zou gaan, zou ik dat via Kingman of Needles doen. Dan zou ik na Las Vegas weer op dit punt de route willen vervolgen. Ik wil dus echt de route rijden.jolanxyz schreef:Waarom ga je niet van Williams gelijk door naar Las Vegas en daarna naar San Bernardino/Santa Monica/L.A. en San Diego. Je kan dan van San Diego terug vliegen. Het zal dan wel niet meer helemaal de route 66 zijn, maar zo voorkom je heen en weer gerij en heb je meer tijd ter plaatse.
Ik heb het overigens wel overwogen. Het is ook niet helemaal zeker of we San Diego erbij doen.
Denk dat je me verkeerd begrepen heb. Ik ga juist zo veel mogelijk de oude (begaanbare) stukken rijden en ga alleen op de interstates als dit echt niet anders kan. De oude stukken asfalt, betonnen wegen, bruggen, motels, restaurants, tankstations etc. fascineren me juistmerluza schreef:Inderdaad, van Williams naar Las Vegas en Grand Canyon is logischer.

Nu heb ik bijvoorbeeld van St. Louis naar Libanon 5,5 uur berekend, als ik de interstate zou pakken zou dit 2,5 uur zijn.
Op het stuk van Springfield (IL) naar St. Louis heb ik een route met grotendeels de 1926 route, maar ook een stuk van de nieuwere route.
Die brug ben ik van plan ook te bezoeken ja. Ik heb alleen ergens op internet gelezen dat er, aan beide kanten, regelmatig wat wordt gestolen uit auto's. Heb jij daar iets van een onveilig gevoel gehad?Op de grens met Ilinois en Missouri staat de Old Chain of Rocks Bridge. Het is een buiten gebruik gestelde brug met een bocht waar je nu op kan wandelen. Dat is toch een aanrader vind ik. Verder in Arizona heb je Two Guns, een verlaten dorp langs de Interstate. Ook een stop waard.
Ik was in ieder geval van plan naar het National Route 66 Museum in Elk city te gaan, aangezien dat museum ook bestaat uit Old Town Museum, Transportation Museum en het Farm and Ranch Museum.
Het hangt er dus wel vanaf hoe laat we in Clinton vertrekken/aankomen of we dit gaan museum. Of zeg jij dat het een must-see is?
Ik had nog niet echt veel gelezen en gehoord over Oklahoma city. Brick Town ziet er wel leuk uit. Aangezien ik nu gepland had OKC op 17 september te passeren, is een overnachting zeker het overwegen waard. De fair begint namelijk op de 17e, dus dat zou perfect uitkomen! Lijkt me erg leuk om mee te maken. Neem aan dat ik dan wel op tijd n hote;/motel moet boeken, of valt dat wel mee?Ik weet niet of je veel tijd hebt uitgetrokken voor Oklahoma City? Dat was voor ons onverwacht een meevaller. Je hebt de site van de bomaanslag, maar ook Brick Town, een gerestaureerd oud industriegedeelte downtown met restaurantjes en zelfs een kanaaltje met bootjes. In september is het in Oklahoma City de State Fair. Als je in die periode er zou zijn, het is een geweldige Amerikaanse kermis, met varkensraces, geitshows, "best dressed cow contest" en andere.
Ik zit er dan ook over te denken om San Diego te skippen Amerikaanse kennissen waar ik in Mei verbleef, zeiden dat het zeker de moeite waard was, maar ik heb gemerkt dat Amerikanen soms nogal snel onder de indruk van iets zijn, terwijl ik het dan weer niet zoveel aan vind. Een dag rust midden in de trip lijkt me ook niet verkeerd.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Sorry, ik had "rijden" ipv "mijden" gelezen. Goeie keuze!
Dan vind ik je route heel uitgebalanceerd, zeker de extra stop tussen Chicago en Springfield. Ilinois doet veel met de Route, en daar hebben wij iets te snel moeten doorrijden. Zou je alleen de eerste dag niet iets verder rijden? Of is dit bewust? Wij zijn pas ergens rond Joliet op de Route gekomen. We wilden Chicago snel uit en hadden gelezen dat het pas vanaf Joliet echt begon.
De chain of rocks bridge: die kan je enkel nog bezoeken van de Ilinois-kant. De Missouri kant werd inderdaad gesloten vanwege de vele diefstallen. Ook aan de Ilinois-kant word je erop attent gemaakt. Helemaal op mijn gemak voelde ik me niet, we waren de enigen op de parking en ook op de brug. Het was heel desolaat. Pas op de terugweg kwamen we anderen tegen. Het was een heel aparte sfeer, ik had het achteraf gezien niet willen missen.
Clinton: dat hebben wij spijtig genoeg niet kunnen doen vanwege tijdsgebrek. Maar we hadden het graag willen doen, het schijnt een mooi museum te zijn.
De State Fair trekt vooral mensen uit Oklahoma zelf. Wij hadden geen problemen met een hotel, heb het Sheraton gewonnen via Priceline voor 60$. Wij vonden de fair geweldig, zo diep in de VS naar een Amerikaans gebeuren gaan...
Nu ik weet dat je van San Bernardino (Wigwam motel!) naar Santa Monica via de oude weg rijdt
: 2.5 uur hadden wij ook geschat, maar het zijn er 5 geworden. Dat stuk schiet echt niet op.
Welk boek gebruik je om je route te bepalen?

De chain of rocks bridge: die kan je enkel nog bezoeken van de Ilinois-kant. De Missouri kant werd inderdaad gesloten vanwege de vele diefstallen. Ook aan de Ilinois-kant word je erop attent gemaakt. Helemaal op mijn gemak voelde ik me niet, we waren de enigen op de parking en ook op de brug. Het was heel desolaat. Pas op de terugweg kwamen we anderen tegen. Het was een heel aparte sfeer, ik had het achteraf gezien niet willen missen.
Clinton: dat hebben wij spijtig genoeg niet kunnen doen vanwege tijdsgebrek. Maar we hadden het graag willen doen, het schijnt een mooi museum te zijn.
De State Fair trekt vooral mensen uit Oklahoma zelf. Wij hadden geen problemen met een hotel, heb het Sheraton gewonnen via Priceline voor 60$. Wij vonden de fair geweldig, zo diep in de VS naar een Amerikaans gebeuren gaan...
Nu ik weet dat je van San Bernardino (Wigwam motel!) naar Santa Monica via de oude weg rijdt

Welk boek gebruik je om je route te bepalen?
Het plan is de '1e r66 dag' pas laat in de middag weg te rijden, zodat we 's morgens nog wat in Chicago kunnen ondernemen en de dag erna hopelijk voor sluiting bij het huis van Lincoln zijn, anders moet dat een dag later, wat op zich ook geen probleem is. Ik hoef overigens niet geheel de route van Chicago naar Joliet over R66 te rijden, maar in ieder geval zou ik de eerste echt rijdag buiten Chicago willen zijn.merluza schreef:Sorry, ik had "rijden" ipv "mijden" gelezen. Goeie keuze!Dan vind ik je route heel uitgebalanceerd, zeker de extra stop tussen Chicago en Springfield. Ilinois doet veel met de Route, en daar hebben wij iets te snel moeten doorrijden. Zou je alleen de eerste dag niet iets verder rijden? Of is dit bewust? Wij zijn pas ergens rond Joliet op de Route gekomen. We wilden Chicago snel uit en hadden gelezen dat het pas vanaf Joliet echt begon.
Denk dat we in ieder geval even gaan kijken hoe het is, als we het niet vetrouwen dan heb ik begrepen dat je aan de andere kant ergens een soort tourist information hebt bij de interstate, waar je je auto wel veilig kunt neerzetten, maar even een mijl moet lopen om bij de brug te komen. Ik weet dan niet of je vanuit daar de brug ook echt op kunt, maar een foto maken vanaf de kant van de river moet zeker lukkenDe chain of rocks bridge: die kan je enkel nog bezoeken van de Ilinois-kant. De Missouri kant werd inderdaad gesloten vanwege de vele diefstallen. Ook aan de Ilinois-kant word je erop attent gemaakt. Helemaal op mijn gemak voelde ik me niet, we waren de enigen op de parking en ook op de brug. Het was heel desolaat. Pas op de terugweg kwamen we anderen tegen. Het was een heel aparte sfeer, ik had het achteraf gezien niet willen missen.

Nou ik ga allebei in ieder geval inplannenClinton: dat hebben wij spijtig genoeg niet kunnen doen vanwege tijdsgebrek. Maar we hadden het graag willen doen, het schijnt een mooi museum te zijn.

Ik had deze ook op een zondag gepland, maar gezien het feit dat we nu OKC er waarschijnlijk in plannen gaat dit niet lukken. Ook geen probleem, onderweg wil ik ook wat tijd besteden aan Hollywood enzo. De prijzen van het Wigwam motel vallen me in ieder geval erg mee!Nu ik weet dat je van San Bernardino (Wigwam motel!) naar Santa Monica via de oude weg rijdt: 2.5 uur hadden wij ook geschat, maar het zijn er 5 geworden. Dat stuk schiet echt niet op.
Ik maak gebruik van verschillende bronnen:Welk boek gebruik je om je route te bepalen?
-Route 66: EZ66 GUIDE For Travelers - 2nd Edition
-The Complete Guidebook and Atlas to Route 66
-Route 66 Adventure Handbook: Expanded Third Edition
-http://www.stjo66.de/ (goede site met door de maken van de site gemaakte 'kaarten' van vrijwel elk tracé door de jaren)
-http://www.historic66.com/ (turn by turn beschrijving)
Verder nog wat sites met reisverslagen en foto's.
Verder zit ik er nog over te denken om het volgende aan te schaffen:
-Here It Is! The Route 66 Map Series
-ROUTE 66 DINING & LODGING GUIDE
Denk dat ik zo wel de belangrijkste bronnen heb, mocht jij nog een tip hebben dan lees ik dat graag.
Ook verdere tips of wat te bezoeken of wat over te slaan etc. lees ik graag!
Ik plan mijn route in Microsoft Streets and Trips. Hier kan ik dan ook echt elk stuk weg inzetten dat ik wil rijden en stops inplannen. Ik hoop dat ik op die manier een realistisch beeld krijg van de reistijd. Als het goed is moet ik die route dan ook naar Garmin kunnen kopieren.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Mijn vriend wilde je graag ook nog hetvolgende meegeven, hij heeft zich het meest verdiept in de dagindelingen, ik doe de auto en hotels
:
"Ga je r’66 rijden dan is een goede reisgids idd onontbeerlijk. Wij gebruikten de EZ66 Guide van Jerry McClanahan (een historicus/kunstenaar die ook langs de route – in Chandler OK meer bepaald – woont). Hij ontvangt bezoekers dus ga zeker even langs voor goeie tips & tricks). Verder is de website http://www.rte66.nl een absolute aanrader: handig en overzichtelijk voor een grove opzet van je route.
Route 66 is uiteraard een aaneenschakeling van oude tankstations, diners, roadside attractions, schattige musea en uitgestorven dorpjes. Toch het zijn vooral de mensen die de mother road voor ons zo bijzonder maken. Bezoek bijv. Becky’s Barn in Auburn IL of het tankstation van Gary Turner in Paris Springs MO (drink een koffie, eet een donut en luister naar zijn verhalen!). In Okl hadden we goede ervaringen in het Chelsea Motel (de eigenaar heeft een bizon in de tuin lopen en zal je honderduit over zijn huisdier vertellen). Ga op de koffie bij John Hargrove in Arcadia OK die in zijn schuur allerhande route 66 iconen nabouwt, zing mee met de mediocre musicians in Erick OK en vergeet Dot’s Mini Museum in Vega TX niet…
De charme van de route zit m ook in de overnachtingsplaatsen. Probeer zeker één of meer nachten te boeken in een Mom&Popmotel (de Munger Moss in Lebanon (waar je al overnacht, hebben themakamers), de Blue Swallow in Tucumcari, het Wigwammotel etc).
Overslaan? Da’s een groot woord maar – naar onze mening - zijn Seligman en Hackberry nogal toeristisch (de nabijheid van de GC en ‘dagjesmensen zal daar wel de oorzaak van zijn). Het zijn mooie stukken, maar wij vonden het teleurstellend na twee weken zo goed als alleen rijden.
Kortom: verlaat de interstate, neem de gravelroads, zoek de locals op, eet je hamburger in de local diner en je zult een fantastische reis hebben. Wij hebben drie weken uitgetrokken, maar hebben nog niet alles kunnen doen! "
De Route 66 Dining and Lodging guide hebben wij dikwijls gebruikt, die zou ik wel aanschaffen. Zeker omdat je weinig op voorhand wil vastleggen. De aparte mapjes hadden wij ook, maar we hebben ze nooit gebruikt. Het herhaalt Jerry's boek volledig.
Over de te mijden plaatsen wil ik deze nog toevoegen: het Lincoln motel in Chandler, en het Desert Hills Motel in Tulsa. Deze waren niet bepaald proper.
Geen slecht idee om je eerste rijdag vanuit Joliet te starten.
Vanaf de Missouri-kant kan je de brug nog op hoor, het hek stond open, je mag er alleen niet meer parkeren.
San Bernardino - Santa Monica deden wij op een zaterdag. Zelfs dan is het druk. Het Wigwam motel was leuk, mooi opgeknapt, vriendelijke eigenaars .
Als ik nog ergens opkom, post ik het nog!

"Ga je r’66 rijden dan is een goede reisgids idd onontbeerlijk. Wij gebruikten de EZ66 Guide van Jerry McClanahan (een historicus/kunstenaar die ook langs de route – in Chandler OK meer bepaald – woont). Hij ontvangt bezoekers dus ga zeker even langs voor goeie tips & tricks). Verder is de website http://www.rte66.nl een absolute aanrader: handig en overzichtelijk voor een grove opzet van je route.
Route 66 is uiteraard een aaneenschakeling van oude tankstations, diners, roadside attractions, schattige musea en uitgestorven dorpjes. Toch het zijn vooral de mensen die de mother road voor ons zo bijzonder maken. Bezoek bijv. Becky’s Barn in Auburn IL of het tankstation van Gary Turner in Paris Springs MO (drink een koffie, eet een donut en luister naar zijn verhalen!). In Okl hadden we goede ervaringen in het Chelsea Motel (de eigenaar heeft een bizon in de tuin lopen en zal je honderduit over zijn huisdier vertellen). Ga op de koffie bij John Hargrove in Arcadia OK die in zijn schuur allerhande route 66 iconen nabouwt, zing mee met de mediocre musicians in Erick OK en vergeet Dot’s Mini Museum in Vega TX niet…
De charme van de route zit m ook in de overnachtingsplaatsen. Probeer zeker één of meer nachten te boeken in een Mom&Popmotel (de Munger Moss in Lebanon (waar je al overnacht, hebben themakamers), de Blue Swallow in Tucumcari, het Wigwammotel etc).
Overslaan? Da’s een groot woord maar – naar onze mening - zijn Seligman en Hackberry nogal toeristisch (de nabijheid van de GC en ‘dagjesmensen zal daar wel de oorzaak van zijn). Het zijn mooie stukken, maar wij vonden het teleurstellend na twee weken zo goed als alleen rijden.
Kortom: verlaat de interstate, neem de gravelroads, zoek de locals op, eet je hamburger in de local diner en je zult een fantastische reis hebben. Wij hebben drie weken uitgetrokken, maar hebben nog niet alles kunnen doen! "
De Route 66 Dining and Lodging guide hebben wij dikwijls gebruikt, die zou ik wel aanschaffen. Zeker omdat je weinig op voorhand wil vastleggen. De aparte mapjes hadden wij ook, maar we hebben ze nooit gebruikt. Het herhaalt Jerry's boek volledig.
Over de te mijden plaatsen wil ik deze nog toevoegen: het Lincoln motel in Chandler, en het Desert Hills Motel in Tulsa. Deze waren niet bepaald proper.
Geen slecht idee om je eerste rijdag vanuit Joliet te starten.
Vanaf de Missouri-kant kan je de brug nog op hoor, het hek stond open, je mag er alleen niet meer parkeren.
San Bernardino - Santa Monica deden wij op een zaterdag. Zelfs dan is het druk. Het Wigwam motel was leuk, mooi opgeknapt, vriendelijke eigenaars .
Als ik nog ergens opkom, post ik het nog!
Route aangepast!
1 Brussel - Chicago
2 Chicago
20 LA
21 LA
22 LA - LV
23 LV
24 LV - Brussel
(achter de dagen het aantal mijlen en uren)
Musea en ander stops onderweg:
Dag 1/2/3: Chicago, not te vullen
Dag 4: Route 66 Memory Lane, Lexington, IL
Dag 4/5: Lincoln Home, Springfield, IL
Dag 5: Covered Bridge, Glenarm, IL
Dag 5: Arch, St. Louis, MO
Dag 6: Johns Modern Cabins, Arlington, MO
Dag 7: Red Oak II, Maxville, MO
Dag 7: Baxter Springs Museum, Baxter Springs, KS
Dag 8: JM Davis Gun Museum, Claremore, OK
Dag 9: National Cowboy and Western Heritage Museum, Oklahoma City, OK
Dag 9: Oklahoma City State Fair, Oklahoma City, OK
Dag 10: Route 66 Museum, Clinton, OK
Dag 11: National Route 66 Museum, Elk City, OK
Dag 15: Meteor Crater, AZ
Dag 16: Grand Canyon, AZ
Dag 18: Calico Ghost Town, CA
Dag 19: Eerst McDonalds, San Bernardino, CA
Dag 19: Hollywood, CA
Natuurlijk stoppen we ook bij oude tanktstations en andere Route 66 bezienswaardigheden.
In de planning zat naar Six Flags bij LA te gaan, is helaas gesloten op de dagen dat wij rond LA zijn
Nu wordt het waarschijnlijk Knotts Berry of Universal.
Mensen nog andere tips en/of commentaar?
1 Brussel - Chicago
2 Chicago
20 LA
21 LA
22 LA - LV
23 LV
24 LV - Brussel
(achter de dagen het aantal mijlen en uren)
Musea en ander stops onderweg:
Dag 1/2/3: Chicago, not te vullen
Dag 4: Route 66 Memory Lane, Lexington, IL
Dag 4/5: Lincoln Home, Springfield, IL
Dag 5: Covered Bridge, Glenarm, IL
Dag 5: Arch, St. Louis, MO
Dag 6: Johns Modern Cabins, Arlington, MO
Dag 7: Red Oak II, Maxville, MO
Dag 7: Baxter Springs Museum, Baxter Springs, KS
Dag 8: JM Davis Gun Museum, Claremore, OK
Dag 9: National Cowboy and Western Heritage Museum, Oklahoma City, OK
Dag 9: Oklahoma City State Fair, Oklahoma City, OK
Dag 10: Route 66 Museum, Clinton, OK
Dag 11: National Route 66 Museum, Elk City, OK
Dag 15: Meteor Crater, AZ
Dag 16: Grand Canyon, AZ
Dag 18: Calico Ghost Town, CA
Dag 19: Eerst McDonalds, San Bernardino, CA
Dag 19: Hollywood, CA
Natuurlijk stoppen we ook bij oude tanktstations en andere Route 66 bezienswaardigheden.
In de planning zat naar Six Flags bij LA te gaan, is helaas gesloten op de dagen dat wij rond LA zijn

Nu wordt het waarschijnlijk Knotts Berry of Universal.
Mensen nog andere tips en/of commentaar?
Ik kan zo van je route niet uitmaken of je ook van plan bent om door Oatman, AZ te rijden. Heel leuk plaatsje met half-wilde ezeltjes, maar ...
Dat deel van historisch route 66 vonden wij om eerlijk te zijn doodeng! Je zit hoog in de bergen, geen vangrail, met bocht na bocht, berg op en af. Je kan vaak de andere kant van de bocht niet zien en sommige mensen blijven niet netjes binnen hun baan. De auto voor ons werd bijna van de weg gedrukt door een gek die even snel wilde inhalen. Maximale snelheid is zo'n mile of 15-25 per uur, dus je bent er nog flink lang mee bezig. Na een foto stop is de auto ook nog twee keer achteruit weggeslipt richting de afgrond -- dat was gelijk het einde van de fotos! Je kan bijna nergens even aan de kant stoppen om iemand te laten passeren en omkeren is onmogelijk. Ik kan me niet voorstellen hoe je dat doet als het donker is, of als het regent. Ik zou zeker proberen om voor dat het donker wordt bij je hotel te zijn als je in de bergen zit en een 4x drive is dan ook geen overbodige luxe.
PS. We zijn niet zo dapper wat dit soort dingen betreft, dus misschien dat het voor jou geen punt is hoor.
Dat deel van historisch route 66 vonden wij om eerlijk te zijn doodeng! Je zit hoog in de bergen, geen vangrail, met bocht na bocht, berg op en af. Je kan vaak de andere kant van de bocht niet zien en sommige mensen blijven niet netjes binnen hun baan. De auto voor ons werd bijna van de weg gedrukt door een gek die even snel wilde inhalen. Maximale snelheid is zo'n mile of 15-25 per uur, dus je bent er nog flink lang mee bezig. Na een foto stop is de auto ook nog twee keer achteruit weggeslipt richting de afgrond -- dat was gelijk het einde van de fotos! Je kan bijna nergens even aan de kant stoppen om iemand te laten passeren en omkeren is onmogelijk. Ik kan me niet voorstellen hoe je dat doet als het donker is, of als het regent. Ik zou zeker proberen om voor dat het donker wordt bij je hotel te zijn als je in de bergen zit en een 4x drive is dan ook geen overbodige luxe.
PS. We zijn niet zo dapper wat dit soort dingen betreft, dus misschien dat het voor jou geen punt is hoor.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Mooie route, maar dat wist je al
.
Red Oak II was surrealistisch (ook door de mist die morgen), zelfs de hond liep abnormaal
. Ben je van plan nog natuurschoon mee te nemen onderweg? Meramec caverns en Petrified Forest NP liggen op de route. In Petrified Forest ligt in het midden nog een oud stuk (onberijdbaar).

Red Oak II was surrealistisch (ook door de mist die morgen), zelfs de hond liep abnormaal

Stukje Oatman ga ik zeker doen. Heb dat vorig jaar al gedaan en vond het een genot
maar kan me inderdaad voorstellen dat mensen dat stukje weg wat eng vinden
. Veel mensen vinden dit toch een van de mooiste stukken van Route 66. Ik denk verwacht rond een uur of 3 nabij Oatman te zijn, 's nachts zou ik het risico niet nemen nee...
De dag dat ik Meramec caverns zou passeren, wordt wel een lange rijdag (minimaal 5,5 uur zonder stops). Hoeveel tijd zou ik daar kunnen besteden?
Petrified Forest NP had ik nog niet in mijn planning staan, bedankt voor de tip! Ga zeker kijken of dat ook gaat passen (ook een lange rijdag met ook bezoek aan Meteor Crater en onderweg onder andere echte Route 66 dingen als Two Guns en Twin Arrows). Dat zou dan via de painted desert zijn? Ook hoeveel uur extra zou ik hier kunnen rekeken (uitgaande dat ik alleen viewpoints bezoek en geen wandeling ga maken)

De dag dat ik Meramec caverns zou passeren, wordt wel een lange rijdag (minimaal 5,5 uur zonder stops). Hoeveel tijd zou ik daar kunnen besteden?
Petrified Forest NP had ik nog niet in mijn planning staan, bedankt voor de tip! Ga zeker kijken of dat ook gaat passen (ook een lange rijdag met ook bezoek aan Meteor Crater en onderweg onder andere echte Route 66 dingen als Two Guns en Twin Arrows). Dat zou dan via de painted desert zijn? Ook hoeveel uur extra zou ik hier kunnen rekeken (uitgaande dat ik alleen viewpoints bezoek en geen wandeling ga maken)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het nadeel van de Meramec Caverns is dat je verplicht bent om de rondleiding te volgen. Die duurt ongeveer anderhalf uur, als je geluk hebt dat je net kan inpikken op een groep die klaarstaat. Anders moet je nog extra wachten. Of het een must is vind ik een moeilijke vraag, het is een grot (die afgezien van de eerste 5 minuten niks met Jesse James te maken heeft). Het is een hele mooie, dat wel... Maar om daar nu heel je schema voor om te gooien en "echte" Route 66 bezienswaardigheden voor te laten vallen...
Petrified Forest ligt echt langs de Interstate, en is een rijpark. Je moet wel bijna tot het eind van het park rijden om de versteende boomstukken te zien. Wij hebben daar ongeveer drie uur in doorgebracht, maar hebben wel twee korte wandelingen gedaan. Dus trek er een uurtje vanaf.
Ben je van plan de painted desert trading post te bezoeken? Die wegbeschrijving staat niet in het boekje van Jerry.
Petrified Forest ligt echt langs de Interstate, en is een rijpark. Je moet wel bijna tot het eind van het park rijden om de versteende boomstukken te zien. Wij hebben daar ongeveer drie uur in doorgebracht, maar hebben wel twee korte wandelingen gedaan. Dus trek er een uurtje vanaf.
Ben je van plan de painted desert trading post te bezoeken? Die wegbeschrijving staat niet in het boekje van Jerry.
Update route:
1 Brussel - Chicago, Illinois
2 Chicago, Illinois
3 Chicago, Illinois
4 Chicago, Illinois – Springfield, Illinois
5 Sprinfield, Illinois – St Louis, Missouri
6 St Louis, Missouri – Springfield, Missouri
7 Springfield, Missouri – Miami, Oklahoma
8 Miami, Oklahoma – Stroud, Oklahoma
9 Stroud, Oklahoma – Oklahoma City
10 Oklahoma City – Shamrock, Texas
11 Shamrock, Texas – Tucumcari, New Mexico
12 Tucumcari, New Mexico – Santa Fe, New Mexico
13 Santa Fe, New Mexico – Albuquerque, New Mexico
14 Albuquerque, New Mexico – Holbrook, Arizona
15 Holbrook, Arizona – Flaggstaf, Arizona
16 Flaggstaff Arizona – Williams, Arizona
17 Williams, Arizona – Needles, California
18 Needles, California – San Bernardino, California
19 San Bernardino, California – Santa Monica, California
20 Los Angeles, California
21 Los Angeles, California
22 Los Angeles, California - Las Vegas Nevada
23 Las Vegas, Nevada
24 Las Vegas, Nevada - Brussel
Slaapplaatsen nog niet geregeld. Daar ben ik nu naar aan het kijken.
In Holbrook en San Bernardino/Rialto wil ik in de Wigwam motels slapen. In Williams wil ik hetzelfde motel als 1,5 jaar gelden. In St. Louis ga ik zeer waarschijnlijk Couchsurfen.
In LA wil ik waarschijnlijk ergens rond Hollywood slapen en een nacht nabij Anaheim (of misschien alvast meer richting Vegas).
Tips zijn welkom
1 Brussel - Chicago, Illinois
2 Chicago, Illinois
3 Chicago, Illinois
4 Chicago, Illinois – Springfield, Illinois
5 Sprinfield, Illinois – St Louis, Missouri
6 St Louis, Missouri – Springfield, Missouri
7 Springfield, Missouri – Miami, Oklahoma
8 Miami, Oklahoma – Stroud, Oklahoma
9 Stroud, Oklahoma – Oklahoma City
10 Oklahoma City – Shamrock, Texas
11 Shamrock, Texas – Tucumcari, New Mexico
12 Tucumcari, New Mexico – Santa Fe, New Mexico
13 Santa Fe, New Mexico – Albuquerque, New Mexico
14 Albuquerque, New Mexico – Holbrook, Arizona
15 Holbrook, Arizona – Flaggstaf, Arizona
16 Flaggstaff Arizona – Williams, Arizona
17 Williams, Arizona – Needles, California
18 Needles, California – San Bernardino, California
19 San Bernardino, California – Santa Monica, California
20 Los Angeles, California
21 Los Angeles, California
22 Los Angeles, California - Las Vegas Nevada
23 Las Vegas, Nevada
24 Las Vegas, Nevada - Brussel
Slaapplaatsen nog niet geregeld. Daar ben ik nu naar aan het kijken.
In Holbrook en San Bernardino/Rialto wil ik in de Wigwam motels slapen. In Williams wil ik hetzelfde motel als 1,5 jaar gelden. In St. Louis ga ik zeer waarschijnlijk Couchsurfen.
In LA wil ik waarschijnlijk ergens rond Hollywood slapen en een nacht nabij Anaheim (of misschien alvast meer richting Vegas).
Tips zijn welkom

Laatst gewijzigd door Rover op 30 jul 2010, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou je slaapplaatsen willen regelen Rover? Is het niet veel leuker om het te wingen op een dergelijke route? Langs R66 vind je slaapplaatsen genoeg. Ik zou ook een dagje extra aan St. Louis toevoegen en ook in OKC is heel wat te bezoeken. Wij hebben heel wat van het gedeelte tussen Shamrock en Barstow gezien en gereden. Ik begrijp niet goed het stuk tussen Tucumcari naar Santa Fe en dan via Santa Rosa naar ABQ. Tucumcari-Santa Rosa-Las Vegas-Santa zou logischer zijn imo en wat wil je die hele dag tussen Flag en Williams doen? Na Williams en dan via Seligman-Hackberry-Kingman-Oatman-Topock is veel te zien en een nachtje in Seligman zou ik willen aanraden of in Kingman. Williams is ook leuk hoor maar ligt al zo dicht bij FLag. Veel verplaatsingen. Vind je het geen goed idee om bv wat langer in Santa Fe/ABQ te blijven?
Yeehaw
Yeehaw
Yeehaqw, bedankt voor je fb!
Santa Rosa was een foutje van mij, dat was nog van een oude versie van de route. Thanks voor de correctie.
Ik plan dus van Tucumcari via de 104 (even van Route 66 afwijken mag voor een keertje
) een bezoekje aan Las Vegas, onderweg naar Santa Fe nog stop bij Pecos NHP (geen idee of dit de moeite waard is?).
Volgende dag via de Turqoise Trail naar Albuquerque.
Wat meer tijd doorbrengen in Santa Fe/ABQ zou ik graag doen, maar helaas ga ik dat niet redden vrees ik. Ik wil de laatste dagen in LA (oa. knotts berry) en LV wat rustiger aan doen.
Ik wil ook zeker geen slaapplaatsen vastleggen (behalve Chicago en Las Vegas en misschien de Wigwams aangezien ik het zonde zou vinden deze te missen). Maar doelde meer op leuke tips, zoals bijv. klassieke motels, als Wigwams en Blue Swallow. Ik vind het ook leuker om te kijken om te kijken waar ik die dag beland, maar ik denk dat ik nu een vrij realistische route heb als ik kijk naar dingen die ik onderweg wil zien.
Ik probeer de grote motelketens zoveel mogelijk te mijden, ik vind het leuker bij individueel opererende motels te slapen
Van Stroud naar OKC is maar pak m beet 2 uur rijden, en ik heb een aantal dingen die ik wil bezoeken (cowboy museum, bricktown, ook een bezoek aan de State Fair lijkt me leuk). Mocht de dag eerder vlot verlopen dan wil ik inderdaad 2 nachten verblijven in OKC.
Vanaf Flagstaff rijdt ik via de oude route 66 naar Williams, om vervolgens de Grand Canyon te bezoeken (had ik zelf liever overgeslagen maar mn broer is er nog niet geweest). Dus dan ben ik pak m beet ook 4+ uur kwijt aan reistijd. Williams vind ik ook echt een leuk plaatsje.
Overnachten in Seligman of Kingman wordt dan weer lastiger, maar misschien verloopt de rit van Holbrook naar Flagstaff erg vlot en rijdt ik door naar Williams, zodat ik de volgende dag in Seligman kan overnachten. Of zou ik als ik vroeg in Flagstaff aan kom naar Sedona kunnen rijden? of is dit teveel van het goede?
Santa Rosa was een foutje van mij, dat was nog van een oude versie van de route. Thanks voor de correctie.
Ik plan dus van Tucumcari via de 104 (even van Route 66 afwijken mag voor een keertje

Volgende dag via de Turqoise Trail naar Albuquerque.
Wat meer tijd doorbrengen in Santa Fe/ABQ zou ik graag doen, maar helaas ga ik dat niet redden vrees ik. Ik wil de laatste dagen in LA (oa. knotts berry) en LV wat rustiger aan doen.
Ik wil ook zeker geen slaapplaatsen vastleggen (behalve Chicago en Las Vegas en misschien de Wigwams aangezien ik het zonde zou vinden deze te missen). Maar doelde meer op leuke tips, zoals bijv. klassieke motels, als Wigwams en Blue Swallow. Ik vind het ook leuker om te kijken om te kijken waar ik die dag beland, maar ik denk dat ik nu een vrij realistische route heb als ik kijk naar dingen die ik onderweg wil zien.
Ik probeer de grote motelketens zoveel mogelijk te mijden, ik vind het leuker bij individueel opererende motels te slapen

Van Stroud naar OKC is maar pak m beet 2 uur rijden, en ik heb een aantal dingen die ik wil bezoeken (cowboy museum, bricktown, ook een bezoek aan de State Fair lijkt me leuk). Mocht de dag eerder vlot verlopen dan wil ik inderdaad 2 nachten verblijven in OKC.
Vanaf Flagstaff rijdt ik via de oude route 66 naar Williams, om vervolgens de Grand Canyon te bezoeken (had ik zelf liever overgeslagen maar mn broer is er nog niet geweest). Dus dan ben ik pak m beet ook 4+ uur kwijt aan reistijd. Williams vind ik ook echt een leuk plaatsje.
Overnachten in Seligman of Kingman wordt dan weer lastiger, maar misschien verloopt de rit van Holbrook naar Flagstaff erg vlot en rijdt ik door naar Williams, zodat ik de volgende dag in Seligman kan overnachten. Of zou ik als ik vroeg in Flagstaff aan kom naar Sedona kunnen rijden? of is dit teveel van het goede?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoi Rover,
Je hebt je planning al helemaal af zie ik.
Ik had voor Route 66 helemaal geen planning qua overnachting gemaakt. Achteraf was ik daar ook blij om omdat ik 'm veel sneller reed dan verwacht. Ik begon dan 's ochtends ook al vroeg zodat je een flinke afstand kunt afleggen en toch genoeg tijd hebt om overal te stoppen onderweg. Ik heb voornamelijk bij Super 8, Days Inn en Travelodge geslapen. Veelal met kortingsbonnen uit de kortingsboekjes die je bij veel restaurants en tankstations kunt krijgen. Prijzen vielen reuze mee. Gemiddels zat ik op zo'n $ 50 per nacht. Ik heb juist wel voor de bekendere ketens gekozen omdat je hier altijd gratis Wifi hebt. Omdat ik een laptop mee had was dat erg handig. Onderweg heb ik veel gecached en dan is het handig als je caches in de nabije omgeving kon opzoeken.
Kingman vond ik dit keer verrassend leuk. Was er al aan het begin van de middag en heb mij die middag, ondanks de enorme hitte, prima vermaakt met cachen in Kingman. Zodoende kon ik de andere ochtend het mooie stuk door de bergen naar de Californische grens doen terwijl het nog niet zo warm was.
Hopelijk is het gelukt de route voor op de TomTom die je kon downloaden goed te bestuderen danwel aan te passen. Ik heb de route zo op de TomTom gemikt en kwam er onderweg achter dat er nog wel eens een waypoint verkeerd stond. Wilde de TomTom je weer hele stukken terugsturen. Na een paar keer heb je dat in de gaten en zie je al van te voren (tijdens het rijden) waar TomTom de mist in gaat. Die waypoints heb ik dan tijdens het rijden 'als bezocht' aangemerkt. Toch werkte de route i.c.m. de route aangegeven door borden langs de weg heel goed. Ze vullen elkaar mooi aan.
Roland
Je hebt je planning al helemaal af zie ik.

Ik had voor Route 66 helemaal geen planning qua overnachting gemaakt. Achteraf was ik daar ook blij om omdat ik 'm veel sneller reed dan verwacht. Ik begon dan 's ochtends ook al vroeg zodat je een flinke afstand kunt afleggen en toch genoeg tijd hebt om overal te stoppen onderweg. Ik heb voornamelijk bij Super 8, Days Inn en Travelodge geslapen. Veelal met kortingsbonnen uit de kortingsboekjes die je bij veel restaurants en tankstations kunt krijgen. Prijzen vielen reuze mee. Gemiddels zat ik op zo'n $ 50 per nacht. Ik heb juist wel voor de bekendere ketens gekozen omdat je hier altijd gratis Wifi hebt. Omdat ik een laptop mee had was dat erg handig. Onderweg heb ik veel gecached en dan is het handig als je caches in de nabije omgeving kon opzoeken.
Kingman vond ik dit keer verrassend leuk. Was er al aan het begin van de middag en heb mij die middag, ondanks de enorme hitte, prima vermaakt met cachen in Kingman. Zodoende kon ik de andere ochtend het mooie stuk door de bergen naar de Californische grens doen terwijl het nog niet zo warm was.
Hopelijk is het gelukt de route voor op de TomTom die je kon downloaden goed te bestuderen danwel aan te passen. Ik heb de route zo op de TomTom gemikt en kwam er onderweg achter dat er nog wel eens een waypoint verkeerd stond. Wilde de TomTom je weer hele stukken terugsturen. Na een paar keer heb je dat in de gaten en zie je al van te voren (tijdens het rijden) waar TomTom de mist in gaat. Die waypoints heb ik dan tijdens het rijden 'als bezocht' aangemerkt. Toch werkte de route i.c.m. de route aangegeven door borden langs de weg heel goed. Ze vullen elkaar mooi aan.

Roland
Even nog wat over 104. Ik ken die weg want we hebben hem gereden naar Las Vegas NM. Aardige route maar verder niet veel bizonders. Las Vegas is een aardig plaatsje met een curieus museum over de Rough Riders. Verder heb je ook nog Montezuma's Castle dat nu een soort college is of zo iets (zijn er niet in geweest) Van Las Vegas zou ik beslist 518 nemen (via Mora en Chimayo) en dan van het noorden Santa Fe binnenrijden. Een spectaculaire route maar wel een stuk langer dan de interstate van Las Vegas naar Santa Fe. Na Santa Fe de Turquoise Trail en misschien Sandia Peak op.
Grand Canyon mag je natuurlijk niet missen als je iemand bij je hebt die daar nog nooit is geweest. 1.5 van Flag naar GC VIllage via 180 (mooiste route) en GC VIllage naar Williams is een uur. Nog mooier zou zijn om van Flag us89 te rijden via de Sunset Crater Volcano/Wupatki NM loop naar Cameron en dan via east rim naar GC Village. Flagstaff naar Sedona is ongeveer 45 minuten rijden via Oak Creek Canyon (az89A) en dan zelfde weg weer terug.
Yeehaw
Grand Canyon mag je natuurlijk niet missen als je iemand bij je hebt die daar nog nooit is geweest. 1.5 van Flag naar GC VIllage via 180 (mooiste route) en GC VIllage naar Williams is een uur. Nog mooier zou zijn om van Flag us89 te rijden via de Sunset Crater Volcano/Wupatki NM loop naar Cameron en dan via east rim naar GC Village. Flagstaff naar Sedona is ongeveer 45 minuten rijden via Oak Creek Canyon (az89A) en dan zelfde weg weer terug.
Yeehaw
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben altijd bevooroordeeld maar ik zeg altijd tegen iedereen dat als je Route66 doet dat je ook langs Branson Mo moet gaan anders mis je een heel leuk gebied op de route. Van Springfield MO ligt het maar een uurtje naar het zuiden. Niet overslaan dus
@Coyote
Heb wel een planning gemaakt om te kijken welke musea ik wil bezoeken enzo. Ik zie verder wel hoe het loopt...
Ik heb eigenlijk ook in de niet-keten motels vrijwel altijd internet gehad. Ook zonder kosten. En ik vind het voor het 66 gevoel leuker om de ketens te mijden.
De tom tom route ben ik nog steeds aan het aanpassen, duurt toch wat langer dan verwacht
@Yeehaw
De route van Las Vegas naar Santa Fe lijkt me erg mooi. Kost me inderdaad wel extra tijd en ik wijk ook weer een keer van Route 66 af. Ik houd dan ook minder tijd voor Santa Fe over. Lijkt mij wel een leuke plaats (en ik heb daar alleen die ene dag). Dus ik twijfel nog!
Als het mee zit ga ik zeker even naar Sedona. Natuurlijk was wat meer tijd beter geweest, maar er naar toe rijden lijkt mij ook al en de Red Rock Scenic Byway the rijden lijkt mij al de moeite waard.
@ ned in MO
Branson lijkt me wel leuk. Bedoel je dat je adviseert een volle dag te verblijven? Dat gaat me echt niet lukken, dus heb ik voldoende aan een paar uur (overdag)? Wel veel shows enzo, dus dat zou in de avond wel kunnen eventueel. Pretpark zit er niet in, maar The World's Largest Titanic Museum lijkt me wel boeiend.
Heb wel een planning gemaakt om te kijken welke musea ik wil bezoeken enzo. Ik zie verder wel hoe het loopt...
Ik heb eigenlijk ook in de niet-keten motels vrijwel altijd internet gehad. Ook zonder kosten. En ik vind het voor het 66 gevoel leuker om de ketens te mijden.
De tom tom route ben ik nog steeds aan het aanpassen, duurt toch wat langer dan verwacht

@Yeehaw
De route van Las Vegas naar Santa Fe lijkt me erg mooi. Kost me inderdaad wel extra tijd en ik wijk ook weer een keer van Route 66 af. Ik houd dan ook minder tijd voor Santa Fe over. Lijkt mij wel een leuke plaats (en ik heb daar alleen die ene dag). Dus ik twijfel nog!
Als het mee zit ga ik zeker even naar Sedona. Natuurlijk was wat meer tijd beter geweest, maar er naar toe rijden lijkt mij ook al en de Red Rock Scenic Byway the rijden lijkt mij al de moeite waard.
@ ned in MO
Branson lijkt me wel leuk. Bedoel je dat je adviseert een volle dag te verblijven? Dat gaat me echt niet lukken, dus heb ik voldoende aan een paar uur (overdag)? Wel veel shows enzo, dus dat zou in de avond wel kunnen eventueel. Pretpark zit er niet in, maar The World's Largest Titanic Museum lijkt me wel boeiend.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2110 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties