Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis hekkie en Jhek: Cross Country

Bericht door hekkie »

Rob schreef:
In het ergste geval rijden we gewoon terug naar LA, maar liever niet natuurlijk.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de auto in een andere stad om te ruilen, er zijn toch wel mogelijkheden voor een kosteloze oneway bij Alamo.
@ Rob, Dat is ook een optie wat ik nog uit ga zoeken.

@Susan, we huren bij usareisen.de. Daar kom ik het voordeligst uit voor zo'n lange periode.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Weliswaar ruim 9 weken i.p.v. de geplande 8
Dat wordt een lekker lang reisverslag. :)
We kunnen nog 2 weken samen reizen. :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jammer dat jullie eerste plan niet door kan gaan Marjan.
Maar ik ben er van overtuigd dat er nu ook een hele mooie route uit gaat rollen.
veel plezier met de voorbereidingen

Marjo
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou ook proberen te kiezen voor de optie die Rob aangeeft. Dus 2 auto's huren voor een aaneengesloten periode waarbij je de auto omwisselt (misschien mag je 'm zelfs wel houden) in een stad waarbij je geen dropoff kosten betaalt. Je begint in Los Angeles en je zou met een beetje plannen na een dag of 10 wel in Las Vegas of Phoenix (wellicht Tucson ook geen kosten) moeten kunnen uitkomen.

Succes met jullie plannen. Lijkt me heerlijk om 9 weken te gaan! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

He dat zou leuk zijn, wij komen 29 april aan in Phoenix en gaan dan richting Tucson.

succes met plannen Marjan! :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Fijn dat het toch gelukt is met het boeken van de vliegtickets en een prettig dat er zo maar een weekje bijgekomen is :D

Succes met het uitstippelen van de definitieve route en ook met het zoeken naar een oplossing om de huurauto te regelen voor het aantal dagen dat jullie hem nodig hebben.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

We zijn weer een stapje verder, het autohuurprobleem hebben we opgelost door twee boekingen te doen die op elkaar aansluiten.

Via usareisen.de heb ik vanmiddag de huurauto, een midsize SUV, bij Alamo geboekt en we hoeven in beide gevallen geen dropoff kosten te betalen:

20 april de huurauto ophalen in LA en 27 april weer inleveren in Las Vegas (= 7 dagen)
27 april de auto dus omruilen (misschien kunnen we hem houden) in Vegas en 22 juni weer inleveren in LA (= 56 dagen)

We willen deze vakantie ook veel gaan hiken in combinatie met onze nieuwe hobby geo-cachen. Lijkt ons erg leuk dat ook in Amerika te gaan doen.

De eerste week willen we doorbrengen in omgeving Joshua Tree NP, Anza Borrego SP en Death Valley, ook i.v.m. de temperatuur in april en Jan wordt helemaal blij van warmte.... :wink:

Zo zal die route van week 1 er ongeveer uitzien:

Afbeelding

Op 27 april krijgen we dus de auto voor de volgende 8 weken en dat geeft ons alle ruimte een mooie route te plannen. In eerste instantie gaan we met één tussenstop gelijk door naar Page waar we vanaf de 29e een vijf- of zestal dagen willen verblijven samen met Rob en Annie. Als het lukt met de permits gaan we met z'n vieren naar de Wave. Voor ons wordt dat dan de derde keer, voor Rob en Annie de eerste. Verder staan er vanuit Page nog een aantal mooie tochten en hikes op het programma. Wij zijn daar nog lang niet uitgekeken en vinden Page een uitstekende uitvalsbasis om e.e.a. te ondernemen.

Dan blijven er nog 7 weken over voor de grote rondreis en die moet ik nog helemaal plannen, wat ik overigens helemaal niet erg vind..... :lol:
thuul schreef:He dat zou leuk zijn, wij komen 29 april aan in Phoenix en gaan dan richting Tucson.
Wie weet Thuul, komen we elkaar nog tegen ergens. Het zou leuk zijn elkaar daar te ontmoeten... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ergens bij een outpost/truckstop ?? :roll:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:lol: :lol: :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het eerste gedeelte ziet er al goed uit Marjan!
Wel spijtig dat jullie beiden uw job zijn kwijt geraakt :cry: Maar nu kunnen jullie wel lekker lang op vakantie gaan.
Alvast heel veel plezier met de verder voorbereidingswerken. We gaan jullie opnieuw met veel plezier volgen

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Dit lijkt mij een geweldige reis worden! En wat lekker lang!
Zijn jullie al eens in april bij Antelope Valley geweest?? Daar is het Calif. Poppy Pres. Dit is iets voorbij Palmdale en Lancester (wegnr.138)
Poppy's zijn oranje of gele slaapmutsjes (bloemetjes). Die heuvels zien er dan helemaal oranje of geel uit. Ze bloeien ongeveer half april.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De namen die jij noemt zeggen mij helemaal niets. Ga het natuurlijk opzoeken en kijken wat je bedoelt..... :D

Leuk, weer wat andere tips!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gevonden: Antelope Valley Poppy Reserve Park. Wat een leuke tip Anjo. We zijn daar toch in de buurt (LA) in het begin van de vakantie. We komen op 20 april aan. Zou dat op tijd zijn, of zijn we dan al te laat voor de bloeiperiode? Weet jij dat?

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

ik heb dit gevonden daarover:

Schon lange geisterten mir diverse Bilder von der Frühlingsblüte in Kaliforniens Wüsten und vor allem von den knallorangen Poppies im Kopf herum. Dieses Jahr wollte ich dieses Schauspiel mit eigenen Augen sehen.
Gar nicht so einfach, den richtigen Termin zu finden. Im Anza Borrego blüht es eher im März, im Joshua Tree irgendwann von März bis April, im Death Valley genauso und in den Bergen um L.A. (Antelope Valley Poppy Reserve) erst im April. Außerdem ist gar nicht unbedingt gesagt, dass man in den Wüsten überhaupt Blumen sieht.

Dus dan zou 20 april perfect moeten zijn.

En ook nog dit: http://www.parks.ca.gov/?page_id=627
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Volgens kennissen in de USA, ligt het aan het weer in de winter hoeveel regen er is gevallen en hoe koiud het is geweest en hoe vroeg of laat het al warm is.
Wij hebben alle reizen het voorjaar het geluk niet gehad om zulke velden met bloeiende Poppy's te mogen zien.
En ik ken er een die dit heel graag wilt zien.
Op deze site kan je de voortgang van de wildflower volgen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@ Katja, ik had de site zelf ook al gevonden, maar toch bedankt voor de link en de verdere uitleg (gelukkig kan ik wel een beetje Duits lezen.... :wink: )

@Annie, volgens mij ken ik die persoon ook.... :wink: . Bedankt overigens voor de link. Ik kendie die site niet en lijkt me inderdaad erg handig om de bloei van de wildflowers te kunnen volgen. Kan ik mooi kijken tegen die tijd of het de moeite loont een klein omweggetje te maken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Ik heb er geen moment aan getwijfeld dat je wel zou begrijpen wat daar in het Duits staat :wink:
kangie
Amerikakenner

Bericht door kangie »

Mijn familie is daar al een paar keer geweest, het verschilt per jaar.
Er is nu veel regen gevallen, het zou dus kunnen dat ze eerder bloeien.
Ze willen er dit voorjaar weer naar toe, en ik zal ze vragen om me te vertellen wanneer ze bloeien!
Ik hou jullie op de hoogte!
2 jaar geleden ben ik daar zelf geweest begin mei en toen zag ik nog een paar bloemetjes.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Marjan, ik ben zondag tot dinsdag met een vriendin naar West-Maryland geweest. Daar hebben we het Swallow Falls State Park bezocht. Zeer de moeite waard! Die hele omgeving heeft prachtige natuur en het is maar een paar mijl naar West-Virginia, waar ook prachtige state parks zijn. Een daarvan wil ik al jaren bezoeken: Blackwater Falls State Park. Op mijn blog kun je lezen en foto's zien van de watervallen van Swallow Falls SP. Beide parken liggen in een eeuwenoud Hemlock bos, prachtige enorme coniferen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kangie
Amerikakenner

Bericht door kangie »

Dit jaar ben ik ook in het Red Rock Canyon State Park geweest.
Dit ligt aan wegnr. 14 van Mojave richting Inyokern.
Ik vond het heel verrassend, mooie rotsen en mooie Joshua Tree's.
Je kunt daar kamperen tussen de rotsen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer