Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
Re: Reis hekkie en Jhek: Cross Country
In 2007 hebben we rond koninginnedag! langs de kust nog her en der van die oranje poppys gezien.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ Thuul,
Dat kan heel goed wij hebben ze in de tweede week van mei nog langs de kust gevonden, ze bloeien daar wat later omdat het langs de kust koeler is.
Meer naar het binnenland is het een stuk warmer en bloeien ze vroeger soms al in februari of maart, ze bloeien daar ook veel korter, door de hitte kan de wildflower binnen veertien dagen al uitgebloeid zijn op sommige plaatsen.
Zeker voor California ziet het er door de flinke hoeveelheid neerslag die er gevallen is goed uit voor komend voorjaar.
Als er weinig neerslag is heb je heel weinig en soms helemaal geen wildflower.
Hopelijk blijft het koel tot begin april dan staan ze in de tweede helft van april in bloei
Dat kan heel goed wij hebben ze in de tweede week van mei nog langs de kust gevonden, ze bloeien daar wat later omdat het langs de kust koeler is.
Meer naar het binnenland is het een stuk warmer en bloeien ze vroeger soms al in februari of maart, ze bloeien daar ook veel korter, door de hitte kan de wildflower binnen veertien dagen al uitgebloeid zijn op sommige plaatsen.
Zeker voor California ziet het er door de flinke hoeveelheid neerslag die er gevallen is goed uit voor komend voorjaar.
Als er weinig neerslag is heb je heel weinig en soms helemaal geen wildflower.
Hopelijk blijft het koel tot begin april dan staan ze in de tweede helft van april in bloei

tja dat wordt voor ons erg spannend want we zijn er pas op, juist ja, koninginnedag 

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bedankt Petra voor deze tip. Ziet er prachtig uit! Ik sla deze informatie allemaal op voor een eventuele volgende reis die we gaan maken waarbij we de oostelijke helft van Amerika willen aandoen. De komende trip zullen we ons echter moeten beperken tot de westelijke helft. Het was helaas niet mogelijk via de gespaarde airmiles tickets te bemachtigen voor onze oorspronkelijk geplande cross country trip. Ook budgettair (dropoffkosten e.d.) kwam deze trip boven onze begroting en daarom hebben we besloten ons nu te beperken tot het westen en een volgende keer het oosten mee te pakken. Ik had hiervan al melding gemaakt in dit topic. Maar toch heel erg bedankt!Petra/VS schreef:Marjan, ik ben zondag tot dinsdag met een vriendin naar West-Maryland geweest. Daar hebben we het Swallow Falls State Park bezocht. Zeer de moeite waard! Die hele omgeving heeft prachtige natuur en het is maar een paar mijl naar West-Virginia, waar ook prachtige state parks zijn. Een daarvan wil ik al jaren bezoeken: Blackwater Falls State Park. Op mijn blog kun je lezen en foto's zien van de watervallen van Swallow Falls SP. Beide parken liggen in een eeuwenoud Hemlock bos, prachtige enorme coniferen.
Anjo, ik was het Red Rock Canyon State Park ook al tegen gekomen n.a.v. het poppy verhaal en we hebben heel toevallig dit park al op de planning gezet om te overnachten. Het is tevens een geschikte springplank om via Ridgecrest naar Death Valley te gaan. Ik ben dan ook blij te horen dat ook jij dit SP de moeite waard vond. De foto's zijn mooi en spreken ook voor zich. Bedankt!kangie schreef:Dit jaar ben ik ook in het Red Rock Canyon State Park geweest.
Dit ligt aan wegnr. 14 van Mojave richting Inyokern.
Ik vond het heel verrassend, mooie rotsen en mooie Joshua Tree's.
Je kunt daar kamperen tussen de rotsen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
De poppy's staan ook op de site van synnatschke, prachtige foto's:
http://www.synnatschke.com/gallery/new- ... 4.jpg.html
http://www.synnatschke.com/gallery/new- ... 4.jpg.html
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige foto's Thuul! Ik kom geregeld op de site van Synatschke maar deze had ik idd nog niet gezien. Bedankt....
Marjan

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
tja zo zit je op "sluitingen van statepark" sites en dan zit je op deze...... inderdaad prachtige foto's
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oepshekkie schreef:Ik had hiervan al melding gemaakt in dit topic. Maar toch heel erg bedankt!
Marjan

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dagtocht Death Valley vanuit Las Vegas?
Wat is een mooi/goed punt voor een mooie zonsondergang bij de sanddunes van Stovepipe Wells? Is daar wellicht een speciaal viewpoint voor? Ik zie geregeld van die prachtige foto's van de duinen tegen oranje gekleurde lucht.
Ik ben diverse malen bij de sanddunes geweest maar nog nooit tijdens zonsondergang en dat gaat deze keer (eind april) eindelijk gebeuren.
Marjan
Ik ben diverse malen bij de sanddunes geweest maar nog nooit tijdens zonsondergang en dat gaat deze keer (eind april) eindelijk gebeuren.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Re: Dagtocht Death Valley vanuit Las Vegas?
Gewoon vanaf de porch in Stovepipe wells village, glass in hand-lol- maar jullie kamperen. Ik vond die kampeerplaats voor SPW village er niet erg aantrekkelijk uitzien. Geen bomen en ik weet niet of een tent daar ook kan neergezet kan worden. Er is ook een nieuwe parkeerplaats bij de dunes aangelegd, maar daar kan ik je pas in november over vertellen 
Yeehaw

Yeehaw
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
Bedankt Hans. Ik begrijp hieruit dat je niet naar een bepaald punt hoeft toe te rijden maar zonsondergang gewoon kunt zien vanuit Stovepipe Wells. En dat met een glas in de hand gaat heus wel gebeuren.....
Dat brengt mij gelijk op de volgende vraag:
Is het wel mogelijk met een tent te kamperen op de campground in Stovepipe Wells? In Furnace Creek kan dat wel weet ik omdat we dat al eens hebben gedaan.
Dat er geen bomen zijn kan me niet zoveel schelen, het is alleen maar om te slapen. We zijn daar toch niet overdag en als de zon onder is gegaan, maakt het niets meer uit. En bloedje heet krijgen we het toch wel....
Death Valley is ook af en toe een beetje "afzien" en dat geeft ook wel weer een kick. Een van de redenen waarom sommige mensen zeggen (of denken) dat wij niet "sporen"......
Marjan

Dat brengt mij gelijk op de volgende vraag:
Is het wel mogelijk met een tent te kamperen op de campground in Stovepipe Wells? In Furnace Creek kan dat wel weet ik omdat we dat al eens hebben gedaan.
Dat er geen bomen zijn kan me niet zoveel schelen, het is alleen maar om te slapen. We zijn daar toch niet overdag en als de zon onder is gegaan, maakt het niets meer uit. En bloedje heet krijgen we het toch wel....

Death Valley is ook af en toe een beetje "afzien" en dat geeft ook wel weer een kick. Een van de redenen waarom sommige mensen zeggen (of denken) dat wij niet "sporen"......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dan hoor ik ook bij de club die niet spoort.hekkie schreef:Death Valley is ook af en toe een beetje "afzien" en dat geeft ook wel weer een kick. Een van de redenen waarom sommige mensen zeggen (of denken) dat wij niet "sporen"......![]()

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan nergens vinden dat het niet kan zou er dus maar vanuit gaan dat je daar ook met een tent kan/mag staan http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htmIs het wel mogelijk met een tent te kamperen op de campground in Stovepipe Wells? In Furnace Creek kan dat wel weet ik omdat we dat al eens hebben gedaan.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb inmiddels zelf het volgende gevonden op campingguidenevada.com
Stovepipe Wells has 190 sites with water, some tables, some fireplaces with the tent sites, flush toilets, and dump station. $10.00 per night.
Ik zie het woord "tent" staan, dus dat moet goedkomen....
Ik heb vandaag ook een mailtje gestuurd naar Canyonlands RV Park in Moab. Via de site kun je niet reserveren. Omdat we een hele week daar willen blijven leek het mij toch verstandiger deze keer een reservering te maken. Door de week is geen probleem in Moab, maar in het weekend zit alles barstens vol, niet alleen de hotels maar ook de campgrounds en zelfs de tentsites, hebben wij vorig jaar ook weer ervaren.
Wat ik lastig vind met reserveren via de mail is het opgeven van je creditcardnummer. Ik heb dat nu niet gedaan en ik hoop maar dat ze de reservering toch willen aannemen.
Marjan
Stovepipe Wells has 190 sites with water, some tables, some fireplaces with the tent sites, flush toilets, and dump station. $10.00 per night.
Ik zie het woord "tent" staan, dus dat moet goedkomen....

Ik heb vandaag ook een mailtje gestuurd naar Canyonlands RV Park in Moab. Via de site kun je niet reserveren. Omdat we een hele week daar willen blijven leek het mij toch verstandiger deze keer een reservering te maken. Door de week is geen probleem in Moab, maar in het weekend zit alles barstens vol, niet alleen de hotels maar ook de campgrounds en zelfs de tentsites, hebben wij vorig jaar ook weer ervaren.
Wat ik lastig vind met reserveren via de mail is het opgeven van je creditcardnummer. Ik heb dat nu niet gedaan en ik hoop maar dat ze de reservering toch willen aannemen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Marjan,
Vorig jaar heb ik ook per mail gereserveerd, ik kreeg toen een mail terug dat ze een CC# moesten hebben om de reservering te bevestigen ik heb toen telefonisch mijn CC# doorgegeven met verwijzing naar mijn mail en kreeg toen gelijk een bevestiging# wat een dag later ook nog eens per mail kwam.
Moet wel lukken dus.
Vorig jaar heb ik ook per mail gereserveerd, ik kreeg toen een mail terug dat ze een CC# moesten hebben om de reservering te bevestigen ik heb toen telefonisch mijn CC# doorgegeven met verwijzing naar mijn mail en kreeg toen gelijk een bevestiging# wat een dag later ook nog eens per mail kwam.
Moet wel lukken dus.
En wanneer ben je daar dan Marjan, voor die boeken enzo 

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Moab zijn we van 7 tot en met 13 mei a.s. Wellicht dat we in juni nog een keer terugkomen maar dat is nog niet zeker. Ik ben nog bezig met de 2e helft van onze vakantie. We hebben besloten vanwege het weer toch niet naar het noorden en noordwesten te gaan (beetje te koud in een tentje) en dus moet ik de hele route omgooien en een nieuwe planning maken voor de laatste 5 weken.
Ik denk nu vanaf Denver in richting oosten (Kansas, Missouri, Oklahoma) en zuiden (Texas, New Mexico).
Marjan
Ik denk nu vanaf Denver in richting oosten (Kansas, Missouri, Oklahoma) en zuiden (Texas, New Mexico).
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Nou dat wordt dan een meeting Marjan;
wij komen op 9 mei aan in Moab en hebben in de B&B een kamer gereserveerd voor 4 nachten. Ach waren we nu toch maar met een camper gegaan, of niet
Of ik zo snel m'n boek al uit heb? Die wilde ik juist daar gaan lezen .
Trouwens jij moet gaan oefenen voor die Dance Hall in Texas.
wij komen op 9 mei aan in Moab en hebben in de B&B een kamer gereserveerd voor 4 nachten. Ach waren we nu toch maar met een camper gegaan, of niet

Of ik zo snel m'n boek al uit heb? Die wilde ik juist daar gaan lezen .
Trouwens jij moet gaan oefenen voor die Dance Hall in Texas.

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat leuk Thuul! Gaan we zeker wat afspreken....
En wat dat dansen betreft: ik wil wel oefenen met Peter...
Marjan

En wat dat dansen betreft: ik wil wel oefenen met Peter...

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1559 Weergaves