Ik wil daarna via de US 89 richting Page rijden ( 2 nachten). Er staat 187 km voor, maar ik heb geen idee hoelang deze rit in beslag gaat nemen ( conditie van de wegen)
Kan ik Zion en de rit naar Page in een dag halen of moet er een overnachting tussen?
Wat Zion betreft ben ik het met Marianne eens. Trek hier minimaal een halve dag voor uit en ga met de shuttlebus. Daarna vervolg je je tocht door het park met je eigen auto op weg naar Page. In Zion heb je wat haarspeldbochten naar boven (prachtige uitzichten), daarna moet je door de (lange) tunnel. Soms moet je wachten voor de tunnel, maar om te rijden allemaal goed te doen. Na Zion rij je in een paar uurtjes naar Page over een grote brede vlakke geasfalteerde weg.
Na Page via de 89A en 89 terug richting Bryce NP .Ik kan niet elk plekje zien, maar zijn er hoogtepunten die ik beslist niet mag missen? Bij Red Canyon beginnen? Kan ik de US 12 via Boulder naar Torrey rijden of ben ik dan dagen onderweg? Ik krijg een afstand van Page naar Torrey van 431 km. Op zichzelf valt dat mee, maar ben ik dan aan het racen? Als het niet te doen is in 1 dag waar zou ik dan onderweg moeten overnachten? En als het wel in 1 dag te doen is, waar kan ik dan het beste overnachten?
Het is en blijft je eigen keus. Ga je alleen voor de highlights dan is Page - Torrey in 1 dag te doen. Red Rock Canyon rijd je langs en is leuk voor een fotostop.
Wil je iets meer zien dan alleen de viewpoints en bijv. ook de schitterende wandeling maken onder door Bryce, dan zou ik hier in de buurt overnachten. Bijv. Cannonville o.i.d.
Dit geeft je iets meer ruimte om de volgende dag te genieten van de schitterende scenic way nr. 12 en 's middags het prachtige Capitol Reef NP te bekijken. Slapen kun je dan in Torrey of ietsjes verder rijden naar Hanksville.
Van hieruit heb je een mooie "oversteek" naar Moab, met onderweg evt. het Goblin Valley SP (prachtig).
Daarna richting Moab ( daar blijven we een paar nachten) voor Canyonlands NP en Arches NP. Voor Canyonlands een bezoek aan Needles North? Of raden jullie wat anders aan? En dan Arches Np. Wederom het probleem je kan niet alles zien en ik moet weer uitkomen in Moab. Tot welk punt moet je rijden om een zeer goede indruk te krijgen en echte mooie dingen te zien? Ik zag Balanced Rock en Parade of Elephants staan.
Moab is een uitstekende uitvalsbasis om van hieruit tochtjes te maken en de Nat. Parken te bezoeken. Arches en Canyonlands en ook Dead Horse SP zijn dichtbij. Ik weet niet hoeveel nachten je hier gepland hebt, maar vanuit Moab is nog een heleboel meer moois te zien. Bovengenoemde parken kun je in 1 dag doen (alleen de hightlights), maar ik zou hier in ieder geval 2 dagen voor uittrekken zodat je ook wat trails kunt doen en ten volle van de schoonheid hier kunt genieten. Moab is mijn favoriete plek en ik probeer dan ook steeds om deze plaats weer in de route op te nemen. Inmiddels heb ik hier met elkaar al wel zo'n drie weken doorgebracht en ik ben nog lang niet uitgekeken.
Laatste vraag ( voorlopig ) We gaan daarna richting Colorado. Dat wordt behoorlijk stijgen, maar hoe zijn de wegen daar. Ik ben nogal een als het twee baans wegen met stijle afgronden zijn. Of van die enge haarspeldbochten Heb geen idee wat ik mij daar moet voorstellen. En de afstanden daar ( door het stijgen) hoe lang doe je over ca. 250 km, 75 mph geen interstates
Wat ben je van plan in Colorado? Ga je vanaf Moab zuidwaarts en dan richting Cortez (mesa Verde NP)? Dat is een vlakke weg brede geasfalteerde weg en daar doe je een halve dag over. Voor het Mesa Verde Park moet je omhoog de berg op rijden, maar is ook een "salonweg"
Ben je wat anders van plan in Colorado, laat het dan weten. Ook als je wat meer zicht hebt op de te volgen route, kan ik je wel wat meer gedetailleerd over de "must sees" vertellen.
Succes met de planning
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: