Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke stad in het Noordwesten is een aanrader?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Hudson
Amerika-ontdekker

Welke stad in het Noordwesten is een aanrader?

Bericht door Hudson »

Hoi allemaal,

Graag zou ik eens van jullie willen weten welke stad in het noord-westen het leukst is om te bezoeken volgens jullie persoonlijke mening?

Alvast bedankt

Greets
doreennicole
Amerika-expert

SEATTLE OF COURSE

Bericht door doreennicole »

Je verwacht van mij toch geen objectief antwoord? Ik ben een grote advocate voor Seattle o.a. omdat het een stad is die voor ieder wat wils wel wat te bieden heeft (afhankelijk van wanneer je van plan bent te komen).

De natuur is prachtig (al regent het best vaak), er is cultuur, er zijn goeie sportwedstrijden te volgen, je kan snowboarden, jetskien, wandelen. Er zijn prachtige views vanuit verschillende punten in de stad, zoveel goede restauarantjes, shop-mogelijkheden te over, incl outlet mall, cultuur (geweldige musea, ballet, multiculturele kunst, symphonie, etc). Daarnaast zijn mensen hier erg prettig in de omgang, heel erg vriendelijk, het is een stad gericht op toeristen zonder toeristich te zijn. The list goes on.

Er zijn op dit forum genoeg mensen die hier geweest zijn en weten waar ik het over heb. Hopelijk geven zij ook hun mening.

Okee, ik moet eerlijk zeggen dat Vancouver (Canada) eigenlijk net zo cool als Seattle is. Alles wat ik hierboven genoemd heb heeft Vancouver ook Het is daarom mijn favoriete stad in Canada. Dus dat is een goede tweede.

Portland is ook niet onaardig hoor. Ik vind 2-3 dagen daar ook erg goed te doorbrengen.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Meer echte steden zijn er toch ook niet in het Noord Westen? BTW, Doreen, hoe gaat het met mijn favoriete berg, Mount Rainier? Zie je hem vaak? Ik vind dat de meest fantastische aanblik, zo'n berg op de achtergrond, als wij in Seattle zijn. Ik wil er deze zomer dolgraag weer heen, maar stuit op wat weerstand van hubby, die er al tig keer per jaar komt. Als we komen zal ik zeker proberen jou te ontmoeten!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Ik heb mijn berg nog niet gezien sinds ik terug ben, vreselijk he? Er zijn wel een paar heldere dagen geweest, maar niet clear genoeg.

Er is bijna niets zo prachtig op een mooie heldere dag als wanneer ik over de bridge kom (ik woon in North Seattle) en dan over Lake Union rijd en dan in mijn linkerbeeld de prachtige berg zie verrijzen. Zo mooi I want to cry!!! Maar ik wacht geduldig omdat ik weet dat wanneer ik hem zie hij zo ontzettend mooi is dat het de moeite van het wachten absoluut waard is.

Dus ja als jullie hier zijn, gaan we zeker een kopje koffie drinken of zo met view op "onze berg".

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Hudson
Amerika-ontdekker

Bericht door Hudson »

Ik wil al een graag naar Vancouver, en ik zag een programma over seatle en dat zag er ook wel erg leuk uit.
Wat mij aantrekt is de mix van stad, groen en natuur.
De staat washington schijnt ook erg mooi te zijn.
O ja bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Greets
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Hudson schreef:Wat mij aantrekt is de mix van stad, groen en natuur.
Er was laatste een filmpje op het nieuws (nos of rtl, weet het niet meer) over Seattle. Deze stad schijnt namelijk veel te doen aan het milieu. Zo hebben ze bijvoorbeeld gras op daken. Vond het wel grappig om dat te zien. Klopt dat Doreen?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Seattle! Seattle! Seattle!

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik woon sinds ruim een jaar in Seattle (na eerst zo'n vier jaar in Minneapolis te hebben gewoond). Seattle is fantastisch. Het is een hele levendige stad met allerlei leuke buurten, die allemaal een heel andere uitstraling hebben. Ook qua natuurschoon heeft de staat Washington voor elk wat wils. Je hebt water, bergen en bossen, allemaal op relatief korte afstand van Seattle.
Hier zijn wat ideeën voor wat je rond Seattle zou kunnen bekijken:

- Mount St. Helen
- Mount Rainier (zie ik vanuit mijn huiskamer)
- San Juan Islands (met name Orcas Island)
- Vancouver (zo'n twee uur rijden)
- Olympic Peninsula (vergeet Hoh Rain Forest en Rialto Beach niet)
- North Cascades

Ron
http://www.dutchavenue.com
doreennicole
Amerika-expert

zie boven. i second that.

ron, welke area woon je? ik ben jaloers dat je view op mt rainier hebt. ik zit in northgate maar soms kan ik hem zelfs vanuit hier zien, hangt van de hoek af zoals je weet.

ik ben trouwens net lid geworden van de seattledutch group, mee bekend?
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

dolphin schreef:
Hudson schreef:Wat mij aantrekt is de mix van stad, groen en natuur.
Er was laatste een filmpje op het nieuws (nos of rtl, weet het niet meer) over Seattle. Deze stad schijnt namelijk veel te doen aan het milieu. Zo hebben ze bijvoorbeeld gras op daken. Vond het wel grappig om dat te zien. Klopt dat Doreen?
gras op daken heb ik nog niet gezien, maar ik roep al jaren als ik voor de zoveelste keer aan mensen uit moet leggen waarom ik naar dat vreselijke amerika terug ben gegaan oa dat seattle milieubewuster dan NL is. dus in het pro-con lijstje krijgt NL een plusje voor bijv recycling en seattle 2. jekan hier bijv ook plastic en blik recyclen, dus de vele frisdrankblikken, alle flessen en very important plastic zakjes kunnen ook gerecycled worden, en het wordt allemaal thuis opgehaald. de bussen zijn hybrid, dus minder vervuilend. fietsgebruik wordt gestimuleerd, je kan zelfs je fiets op de bus doen (2 per bus maar, zou in NL niet werken omdat er natuurlijk veel meer mensen fietsen). en zo zijn er meer initiatieven.

nou mag dit natuurlijk ook wel want er komt ontzettend veel troep terecht in het milieu, bijv al die plastic zakken van de supermarkets. ik zou volgende keer in NL een paar AH tasjes moeten meenemen voor veelvuldig gebruik hier. of een boodschappentas kopen.

maar ik ga maar eens op zoek naar de daken met gras. interesting.
SEEING IS BELIEVING
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Seattle! Seattle! Seattle!

Mijn (Amerikaanse, maar Nederlandssprekende) vrouw en ik wonen in Ravenna (eigenlijk Bryant, maar niemand kent dat), net ten noordoosten van de University Village (38th Ave en 55th St). We hebben daar in december vorig jaar een huis gekocht.

Ik ken de SeattleDutch-groep en ben er ook lid van (ik ben de beheerder vande Yahoo-groep). We komen elke twee weken bij elkaar in The Continental (Grieks restaurant) in de University District. De eerstvolgende is komende maandag. Wellicht komen we elkaar daar tegen!

Ron
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

doreennicole schreef: maar ik ga maar eens op zoek naar de daken met gras. interesting.
Weet het niet zeker, maar het zou dit en dit kunnen zijn.

Trouwens, tijdens mijn zoektocht, kwam ik ook tegen dat de bibliotheek in Seattle (Seattle Public Library ) door de architect Rem Koolhaas, Rotterdam, is ontworpen. Misschien weet je dit al, maar anders dacht ik dat het misschien een leuk weetje is, zie hier en hier

Chantal
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

De bibliotheek in downtown Seattle is inderdaad prachtig om te zien.

Ron
doreennicole
Amerika-expert

ja, dat wist ik. toen ik hier vorig jaar op vakantie was zag ik hem voor het eerst en het is inderdaad een bouwwerk, heel futuristisch maar toch mooi. stiekem wel een beetje trots hoewel ik me niet nederlands voel.

ik ben nu ook binnen geweest en het is erg indrukwekkend. de nederlandse collectie is bedroevend, daarentegen. een paar boeken uit de 70er jaren. of de nieuwere zijn steeds uitgeleend. :cry:
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

dutch_in_seattle schreef:Mijn (Amerikaanse, maar Nederlandssprekende) vrouw en ik wonen in Ravenna (eigenlijk Bryant, maar niemand kent dat), net ten noordoosten van de University Village (38th Ave en 55th St). We hebben daar in december vorig jaar een huis gekocht.

Ik ken de SeattleDutch-groep en ben er ook lid van (ik ben de beheerder vande Yahoo-groep). We komen elke twee weken bij elkaar in The Continental (Grieks restaurant) in de University District. De eerstvolgende is komende maandag. Wellicht komen we elkaar daar tegen!

Ron
ik weet idd niet precies waar bryant begint, maar ravenna is wel bekend, al was het alleen maar omdat ik met rijlessen daar in de buurt heb gereden. maar de university village ken ik natuurlijk, heb flink wat uren doorgebracht in de Barnes & Nobles daar.

en om dit weer een beetje on topic te brengen: Hudson, als je geinteresseerd bent in upscale shoppng dan is university village een goeik keus. als je wat meer in alternatievere kleinere aparte winkeltjes bent, is de university avenue (the ave) een betere keus. maar zo heb je dus flink wat verschillende buurtjes met ieder een beetje eigen karakter.

trouwens, de mountain was out yesterday, niet heel duidelijk maar ik heb hem gezien!!! en vandaag misschien ook. we hebben heel zacht weer.
SEEING IS BELIEVING
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik vond newport in Oregon werelds. Het ligt langs de oceaan en je kunt er naar het zee aquarium kijken en een boottripje maken om de walvissen te bekijken. Het strand is groot en ze hebben daar als enige de Duncheness (goedgeschreven?) krab te eten. Best lekker.
Florence ligt in de buurt en is ook erg leuk

Kijk op http://www.discovernewport.com/ en http://www.el.com/to/florence/
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Petra/VS schreef:BTW, Doreen, hoe gaat het met mijn favoriete berg, Mount Rainier? Zie je hem vaak? Ik vind dat de meest fantastische aanblik, zo'n berg op de achtergrond, als wij in Seattle zijn.
Enkele weken terug stond hij er nog prachtig bij! Vanuit het vliegtuig (gehuurde Cessna 172) zagen we Mt. Baker, Mt. Olympus, Mt. Rainier, Mt. Adams en Mt. Saint Helens op een rijtje, kraakhelder was het die dag. :lol:

Ook tijdens een bezoek aan Seattle, wat overigens een hele mooie stad is, zagen we Mt. Rainier er prachtig bij liggen. En op de terugweg zagen we Mt. Rainier weer vanuit het vliegtuig. Hij doet het dus nog goed! :wink:
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dutch_in_seattle schreef: Hier zijn wat ideeën voor wat je rond Seattle zou kunnen bekijken:

- Mount St. Helen
- Mount Rainier (zie ik vanuit mijn huiskamer)
- San Juan Islands (met name Orcas Island)
- Vancouver (zo'n twee uur rijden)
- Olympic Peninsula (vergeet Hoh Rain Forest en Rialto Beach niet)
- North Cascades

Ron
Ron,
Wij zijn van plan om een van de San Juan eilanden te bezoeken en ik twijfelde in eerste instantie tussen Lopez (rustig, leuk om te fietsen) en San Juan (walvis kijken, en wellicht beter zonder auto te doen). Bij Orcas heb ik niet echt een beeld, waarom is dit jouw favoriet? En wat kun je aanraden als je op 1 dag heen en weer wilt? Moeten we de auto meenemen? We wilden liever zonder auto en dan ter plekke een fiets huren. Daarom valt Lopez denk ik af (geen voorzieningen bij de haven) en wilden we voor San Juan gaan. Moet je van te voren fietsen reserveren? (We gaan in juli.)
En als we daarna door willen naar Port Angeles/Olympic NP gaat dat dan het beste via Anacortes, Keystone en Port Townsend?

Marianne
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Wij zijn van plan om een van de San Juan eilanden te bezoeken en ik twijfelde in eerste instantie tussen Lopez (rustig, leuk om te fietsen) en San Juan (walvis kijken, en wellicht beter zonder auto te doen). Bij Orcas heb ik niet echt een beeld, waarom is dit jouw favoriet? En wat kun je aanraden als je op 1 dag heen en weer wilt? Moeten we de auto meenemen? We wilden liever zonder auto en dan ter plekke een fiets huren. Daarom valt Lopez denk ik af (geen voorzieningen bij de haven) en wilden we voor San Juan gaan. Moet je van te voren fietsen reserveren? (We gaan in juli.)
En als we daarna door willen naar Port Angeles/Olympic NP gaat dat dan het beste via Anacortes, Keystone en Port Townsend?[Marianne
Als je maar één dag naar de San Juan Islands gaat, zou ik zelf zeker kiezen voor Orcas Island. Dat eiland is qua natuur het mooist en ook het interessantst. Ik zou zeker je auto meenemen, want het is er vrij heuvelachtig en het eiland is te groot om alles te fietsen (zeker als je er maar één dag bent). Op Orcas Island heb je Mount Constitution (in Moran State Park), waar je met de auto naar de top kunt rijden. Daar heb je een fantastisch uitzicht over het water met de eilanden en als het helder is, kun je Mount Baker en zelfs Mount Rainier zien. Ook kun je er kajakken (niet op de bergtop natuurlijk, maar je weet wel wat ik bedoel.. ;-).
Als je wilt "whale-watchen", moet je er rekening mee houden dat je daar een hele ochtend of middag mee kwijt bent (je neemt een boottocht van ettelijke uren).

In juli zou ik aanraden om, als het enigszins mogelijk is, op een doordeweekse dag te gaan. In het weekend kan het ontzettend druk zijn voor de veerboot (de San Juan Islands is ook een populaire weekendbestemming voor de "natives") en als je pech hebt, moet je een paar uur wachten voor je naar het eiland kunt (en da's balen als je maar één dag hebt). Je zou bijvoorbeeld de veerboot van 10.00u in Anacortes kunnen nemen. Je bent dan rond 11.00u op Orcas Island en je hebt de hele dag om daar rond te kijken. Je kunt de veerboot 's avonds (bijv. om 20.00u) weer terugnemen. Zorg ervoor dat een en ander goed plant en dat op tijd weer bij de veerboot bent, zeker als je in het weekend gaat; het kan er erg druk zijn. Minstens een uur van tevoren is, in het weekend in ieder geval, geen overbodige luxe.

Als je van aardewerk en zo houdt, zou ik ook zeker langsgaan bij Orcas Island Pottery (http://www.orcasislandpottery.com). Fantastische locatie en heel mooi aardewerk!

Voor zover ik weet, is er geen veerboot van de San Juan Islands naar de Olympic Peninsula. Je zou terug naar Anacortes moeten en daar een andere veerboot moeten nemen. Dat is nogal tijdrovend en ook behoorlijk prijzig.
Ervan uitgaande dat jullie ergens in Seattle verblijven, zou ik de San Juan Islands als losse dagtrip doen en niet als springplank naar de Olympic Peninsula. Je rijdt in zo'n vijf kwartier à anderhalf uur van Seattle naar Anacortes (een beetje afhankelijk van waar je in Seattle zit).

Wanneer je naar de Olympic Peninsula wilt, zou ik zelf de veerboot van Edmonds naar Kingston nemen. Dat is de korste en goedkoopste route over het water. Je rijdt in zo'n 20 à 30 minuten van Seattle naar de veerbootterminal in Edmonds. (Als je de Olympic Peninsula "met de klok mee" wilt doen en je hebt de tijd, dan zou je ook via Olympia kunnen rijden en helemaal geen veerboot nemen.)

HTH
Ron (in Seattle)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ron, dank je voor je uitgebreide antwoord! Het maakt de keuze alleen niet makkelijker!
dutch_in_seattle schreef:Als je maar één dag naar de San Juan Islands gaat, zou ik zelf zeker kiezen voor Orcas Island. Dat eiland is qua natuur het mooist en ook het interessantst. Ik zou zeker je auto meenemen, want het is er vrij heuvelachtig en het eiland is te groot om alles te fietsen (zeker als je er maar één dag bent). Op Orcas Island heb je Mount Constitution (in Moran State Park), waar je met de auto naar de top kunt rijden. Daar heb je een fantastisch uitzicht over het water met de eilanden en als het helder is, kun je Mount Baker en zelfs Mount Rainier zien. Ook kun je er kajakken (niet op de bergtop natuurlijk, maar je weet wel wat ik bedoel.. ;-).

Als je wilt "whale-watchen", moet je er rekening mee houden dat je daar een hele ochtend of middag mee kwijt bent (je neemt een boottocht van ettelijke uren).
Ik had gelezen dat er op San Juan Island een plaats is waarvan je een goede kans hebt orka's te spotten, het lijkt me jammer van de tijd om vanuit de San Juan Islands een whale-watch tour te doen.
In juli zou ik aanraden om, als het enigszins mogelijk is, op een doordeweekse dag te gaan. In het weekend kan het ontzettend druk zijn voor de veerboot (de San Juan Islands is ook een populaire weekendbestemming voor de "natives") en als je pech hebt, moet je een paar uur wachten voor je naar het eiland kunt (en da's balen als je maar één dag hebt).
We zijn er gelukkig op een doordeweekse dag, maar ik begrijp dat je hoe dan ook met een wachttijd rekening moet houden. Daarom leek het ons ook wel handig om de auto in Anacortes te laten staan. Misschien kunnen we ook nog op de dag zelf beslissen wat we gaan doen. Valt het mee met de drukte dan nemen we de auto mee, dan zijn we natuurlijk veel flexibeler.
Wanneer je naar de Olympic Peninsula wilt, zou ik zelf de veerboot van Edmonds naar Kingston nemen. Dat is de korste en goedkoopste route over het water.
Streets & Trips stuurt ons via Bainbridge eiland, maar dat hangt er waarschijnlijk van af waar je in Seattle zit? Ik vind het lastig plannen met al die veerboten!

Marianne
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

muffles schreef:Ik vond newport in Oregon werelds. Het ligt langs de oceaan en je kunt er naar het zee aquarium kijken en een boottripje maken om de walvissen te bekijken. Het strand is groot en ze hebben daar als enige de Duncheness (goedgeschreven?) krab te eten. Best lekker.
Florence ligt in de buurt en is ook erg leuk

Kijk op http://www.discovernewport.com/ en http://www.el.com/to/florence/
De kust van Oregon is inderdaad veel mooier dan die van Washington of California.Daar is meer strand en we hebben ook nog echte duinen.
Enne ,het is Dungeness crab(bijna goedgeschreven)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer