Wat voor brood je machine bakt ligt heel erg aan het recept dat je gebruikt hebt. De meeste machines komen met een boekje met een aantal recepten die goed werken bij het bewuste apparaat en er is ook verschrikkelijk veel te vinden op het internet. Het is daarbij wel even uitproberen wat goed werkt (ik heb weleens een baksteen geproduceerd die een enkeltje prullenbak kreeg ), maar over het algemeen krijg je lekker brood, wel steviger dan het supermarktbrood (maar dat mag ook wel!) maar zeker niet zwaar.
Als je niet zeker weet of je echt je eigen brood wilt bakken kun je het goedkoopste apparaat kopen (voor iets van $40) om het uit te proberen. Bevalt het niet, dan heb je er in ieder geval niet veel geld aan uitgegeven.
Ik kocht mijn eerste bij Walmart, ik kan me het merk niet herinneren maar ik het is de goedkoopste die ze hebben. Ondertussen heb ik een Oster die me eigenlijk beter bevalt (het zit allemaal net iets degelijker in elkaar) en die ik gratis kreeg toegestuurd toen er iets aan de eerste machine kapot ging binnen de garantieperiode. Bed Bath and Beyond en Target verkopen ook broodbakmachines geloof ik.
Over het algemeen gaat wordt er bij mij een brood per dag gegeten, dus van dat droog worden heb ik niet zo'n last. Ik stop mijn brood wel in een plastic zak, als ik het gewoon in een brooddoos zou bewaren zou het wel uitdrogen denk ik.
Hier ook een fan van broodbakmachines! Sinds we onze Panasonic hebben, geven we geen geld meer uit aan de bakker.
Ik bak speciaal een brood van 400g meel, en bak dan dagelijks een vers. Zet het 's nachts op, met de timer, zodat het klaar is als ik 's ochtends beneden kom. Huis ruikt dan ook heerlijk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
donut schreef:Is iemand hier bekend met Wegmans? Er wordt er hier eentje gebouwd en het schijnt hetzelfde te zijn als Whole Foods?
Wegmans is niet hetzelfde als Whole Foods, maar heeft wel een lekkere bakkerij. Qua banket weet ik het niet, het ziet er goed uit, maar als wij taart bestellen, komt die vrijwel altijd van de plaatselijke Griekse bakkerij. Daar kan geen supermarkt aan tippen.
Ik heb ook een Oster van Bath and Beyond. Bevalt uitstekend.. s;avond spullen er in en je wordt wakker smorgen met de geur van vers brood in huis. heerlijk..
Ik maak mijn eigen brood in een broodmachine. Ooit een brood recepten boek gekocht voor $5 bij Big Lots en daar staan lekkere recepten in. Van zware stevig brood tot lekker luchtig. Onze favoriet is apple/oat en pesto brood.
Wij hebben hier geen publix, maar als we ergens zijn waar er wel een is, haal ik voor we naar huis gaan daar brood. Ook lekker vers en vanalles te vinden.
Gewoon bij de walmart kopen. Ik heb het dan niet over het voorverpakte brood maar het brood dat ze daar terplekke bakken.
Ook nog eens goedkoop. Ik betaal $ 1.25 voor een brood. Frans (hard) stokbrood kan je er ook krijgen
rijocaer schreef:Wij hebben hier geen publix, maar als we ergens zijn waar er wel een is, haal ik voor we naar huis gaan daar brood. Ook lekker vers en vanalles te vinden.
Publix is bij mij in de buurt (samen met Kroger) de belangrijkste keten en die hebben inderdaad vaak best lekker brood. En dan niet zozeer het voorverpakte brood, want dat is toch een beetje een pot nat. Maar de verse broden zijn wel okee.
Wij hebben contact met wat buren die ook na Nederlands brood geproeft te hebben graag iets vergelijksbaar willen bakken en we hebben inmiddels ook een bakker gevonden die het kan maken, nu is mijn vraag waar we de ingredienten kunnen krijgen voor volkorenbrood, online of een shop als Whole Foods. Wie kan mij dit in het Engels zeggen, dan gaan we op zoek naar Real Dutch Bread.
Er staan een aantal recepten voor volkorenbrood op het internet (waar anders). Whole wheat heet dat, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Er zijn ook zogenaamde 'no knead' recepten, je gooit dan alles in een kom, laat dat 18 uur of zo staan, warmt dan de oven op tot 400 F, zet er een half uurtje een "Dutch oven" in (gietijzeren pan met deksel -- Ikea heeft volgens mij de goedkoopste) om op te warmen, dan die klont gerezen meel erin en drie kwartier later heb je goed brood. Werkt echt!
Dat hele zware volkorenbrood was in NL toch al nooit zo aan mij besteed, maar wat ik wel mis zijn de korsten. Hier moet het allemaal smeuig en zacht zijn lijkt het wel. Ik at bv altijd het brood van AH in die bruine papieren zakken en dan vooral het maisbrood. En dan is het nog een hele toer om brood zonder "high fructose corn syrup" te vinden.
Bandido schreef:En dan is het nog een hele toer om brood zonder "high fructose corn syrup" te vinden.
lekker brood vinden is iets moeilijker, maar zonder HFCS is hier niet moeilijk. Iedere supermarkt heeft er hier een stuk of 5 soorten want de laatste paar jaren komen ze er eindelijk achter wat gezonder eten inhoudt.
Kunnen jullie je mijn wanhoop en ongeloof voorstellen toen ik hier 20 jaar geleden naartoe kwam, en mijn host family alleen maar Wonder Bread at? Met peanut butter en fluff (een fluffernutter) - bleeeeehhhh!!!!
dutchie_in_boston schreef:lekker brood vinden is iets moeilijker, maar zonder HFCS is hier niet moeilijk. Iedere supermarkt heeft er hier een stuk of 5 soorten want de laatste paar jaren komen ze er eindelijk achter wat gezonder eten inhoudt.
Ja, het is er wel, maar het blijft wel goed zoeken. Zo is het me nog niet gelukt om losse broodjes of hoagies zonder HFCS te vinden.
dutchie_in_boston schreef:Kunnen jullie je mijn wanhoop en ongeloof voorstellen toen ik hier 20 jaar geleden naartoe kwam, en mijn host family alleen maar Wonder Bread at? Met peanut butter en fluff (een fluffernutter) - bleeeeehhhh!!!!
Toch is dat zachte witte Wonderbread met hagelslag dan wel weer lekker op zijn tijd. Doet me denken aan toen ik klein was en ik van mijn moeder nooit witbrood mocht eten. En Fluff is inderdaad zo'n beetje deel van de schijf van vijf daar in New England heb ik gemerkt.
Kopen wij ook altijd maar dan wel om 's morgens in de toaster te doen.
Voor de gewone broodmaaltijd vinden wij het French Bread goed te doen ze hebben daar ook een meer(negen?)granen versie van.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.